Gå till innehåll

Krasch på Boss/Redbet - jag är tiltad


Octocrab

Recommended Posts

Någon annan som var med om den?

 

jag förlorade två SNG inköp (kunde ha varit 6, om det hade hänt några minuter senare).

 

Det här har jag skickat till Redbet. Och jag kommer att hålla er uppdaterade om vad som händer, oavsett om ni vill eller inte :-)

 

 

Gentlemen,

 

Today I was sitting down to play €50+5 SNGs at Redbet on the B2B network. I have been recommended this by a friend and was looking forward to it. I have been playing some €100+9 and €50+5 before and also heads-up without experiencing any problems.

 

17.57 Swedish time I sat down at a full-ring €50+5 SNG.

18.06 Swedish time I sat down at a full-ring €30+3 SNG pays 4 places (because there was no one who wanted to play any more €55s)

 

I was also waiting for 4 more €55s.

 

At about 18.13 I was disconnected. I tried to log in again (from several connections, see below). I did succeed after a while. Found the message “You have choosen to sit out”, clicked it and tried to play again. During this time I also saw a message saying “The server has problems” or something like that.

 

The few times I could see the tables several others were disconnected as well, so I guess I am not the only one who was experiencing these problems.

 

At 18.28 Swedish time I was allowed into the €50+5 SNg again but was immediately disconnected again after making two actions.

 

So I lost both SNgs and my two buyins due to Server problems.

 

 

I have multiple internet connections and computers, just to avoid problems like this. Your site failed to work on any of these.

 

I would also of course like to add that this is not in my calculations as a professional full-time poker player and I can not afford to lose two full buyins (I currently have about a 5% ROI on the 50+ SNG buyin level) without A CHANCE! I also have no time to waste on events like this, every hour count. I choose not to play on Full Tilt today and choose Redbet instead. I already regret it, but I am willing to give b2b another chance if this is swiftly taken care of.

 

This email and your response will be posted on several Internet forums, as well as the time it took me to receive compensation for this.

 

I would like – at the least – to receive my buyins back. It would also please me to get some compensation for the time I have spent on this issue.

 

Attached is a screenshot of the situatoin at 18.45 where the former chipleader chip321emm is blinded out as he cannot access his account. I am sure he is not very pleased either.

 

Thank you

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade på om jag skulle ta med det eller inte, men till slut bestämde jag mig för att göra det. Hot är ju aldrig trevligt, men jag vill ha tillbaka mina pengar. Och svarar de snabbt och fixar det så är det ju props till dem, då vet folk att de vågar spela där och att de blir omhändertagna om det skiter sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också jobbat med support, min erfarenhet är att det gäller om det är per telefon, ingen blir särskilt väl mottagen via email.

 

Slumpmässigt fick jag nu - 30 min senare - tillbaka min €33 buyin, men inte €55-buyinen... ingen förklaring heller :-) Måste ha varit något automatik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var så tiltad i förrgår att jag inte skrev att det var på BOSS MEDIA/IPN och inte på B2B som det här hände, ber om ursäkt för det.

 

MEN TYDLIGEN VAR HELA EUROPAS INTERNET nere i Tisdags, så jag får inga pengar tillbaka. Märkte ni något av det?

 

Det här är svaret från Boss:

 

Thank you for the email regarding your poker account.

 

We must inform you that there were Europe-wide issues with internet connectivity outside of our control, affecting many European countries. Our game servers were running with no connectivity problems.

 

Taking this into consideration we are not able to refund on this occasion.

 

If we can be of any further assistance, please do not hesitate to contact us.

 

Kind Regards,

 

Erik Pieloth

Customer Support Team

 

Suite 812, Europort

Gibraltar

 

 

 

Återstår att se om Redbet själva tänker göra något åt det, annars måste jag be er att tänka efter både en och två gånger innan ni spelar SNGs eller MTTs på Boss Medias sajter om ni inte är beredda att torska ett buyin lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, owster.

 

Var det någon annan som märkte någon europeisk Internetstörning i tisdags kväll? Blev ni utkastade från era pokerklienter?

 

Ganska konstigt av dem att refunda fyra stycken och inte den sista, om det nu inte var deras fel.

 

Ironiskt nog drabbade samma bugg en annan stackare i går (jag blir coachad i HU och spelade en av mina tränings-HU SNG:er och han blev sit out mitt i matchen och kunde inte logga in igen), så på något bisarrt sätt så blev jag ändå kompenserad :-)

 

Folk jag känner säger att det här är ganska vanligt på Boss Media (skräpservrar), det gäller bara att inte vara en av dem det drabbar oftast så är det +EV typ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det här är svaret från Boss:

 

Thank you for the email regarding your poker account.

 

We must inform you that there were Europe-wide issues with internet connectivity outside of our control, affecting many European countries. Our game servers were running with no connectivity problems.

 

Ren och skär jävla bullshit. Prova och fråga om du kan få en källa på deras uttalande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var så tiltad i förrgår att jag inte skrev att det var på BOSS MEDIA/IPN och inte på B2B som det här hände, ber om ursäkt för det.

 

MEN TYDLIGEN VAR HELA EUROPAS INTERNET nere i Tisdags, så jag får inga pengar tillbaka. Märkte ni något av det?

 

Det här är svaret från Boss:

 

Thank you for the email regarding your poker account.

 

We must inform you that there were Europe-wide issues with internet connectivity outside of our control, affecting many European countries. Our game servers were running with no connectivity problems.

 

Taking this into consideration we are not able to refund on this occasion.

 

If we can be of any further assistance, please do not hesitate to contact us.

 

Kind Regards,

 

Erik Pieloth

Customer Support Team

 

Suite 812, Europort

Gibraltar

 

 

 

Återstår att se om Redbet själva tänker göra något åt det, annars måste jag be er att tänka efter både en och två gånger innan ni spelar SNGs eller MTTs på Boss Medias sajter om ni inte är beredda att torska ett buyin lite då och då.

 

Jag gissar att det inte handlar om att internet är nere för alla, utan att det finns router/dns-problem som gör att många inte kan nå Boss servrar. Detta kan, precis som de skriver, vara bortom deras kontroll. Det kan vara ett rejält kaos med routingen ibland, vilket man kan se med tracert (det finns skojiga geotrace program med världskartor om man vill). Saker som ska till USA hamnar i Italien efter en omväg via ryssland. Ställen som Gibraltar kanske inte nås alls utan allt hamnar i tomma intet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll kan man bara spela 1 HAND per bord (cg), sen stängs det ner.. Går man all in och får syn den handen spelar det ingen roll hur det går, lika mycket kvar på kontot ändå..

 

Varför inte stänga ner när det är så pinsamt utflippat som ikväll??

 

Ja helt sjukt jag förlorade 10euro i en hand så fort jag satte mig sen slägdes vi ut o så ser jag att jag inte förlorade något :) sen gick jag ut o lirade B2B istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kaos på Boss ju.....

 

 

Kan man säga. Cash-games fungerar inte alls. Var visserligen bara en tidsfråga efter gårdagens 2 minuters avbrott efter varje hand i stort sett. Var otroligt segt..

 

Turneringarna går på smärtfritt idag dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...