Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

No limit Texas, minsta nivån (20/20) på Cosmopol. Jag har precis satt mig och detta är andra handen för mig. Brukar inte spela där så jag har inte sett de andra spela alls.

Jag sitter i BB med 2000kr. Spelaren på knappen täcker mig.

3 limpar och jag knackar med T8 off.

Flopp: T83 med två klöver.

Jag betar ut 60kr (potten är 80kr), mittpos höjer till 200 och knappen synar. Jag blir nervig och antar att nån sitter med färgdraget så jag vill få bort dom. Men all-in känns onödigt hårt, höja med ytterligare 1700 i en pott på drygt 500.

Så jag höjer till 1100, medveten om att jag bara får knappt 900 kvar. Min svettiga tanke är att resten åker in på turn om inte färgkortet kommer. Jag har en halv tanke på att all-in bara skulle synas av en triss här.

Mittkillen slänger (AT säger han sen) och knappen frågar vad jag har kvar. Jag visar glatt mina sista 900 och är nöjd att ha gett honom kassa odds. Men han blixtsynar och jag tänker "TRISS!". :/

Turn är en 7:a och jag skjuter in min sista lilla stack och knappen synar igen. Han sitter med J9 (off tror jag) och träffade stegen. Blank river.

Jag tyckte först att det var en riktigt dålig syn eftersom jag inte hade mycket kvar att betala av med. Och i det läget fick han kassa direkta odds. Men jag har börjat undra om han gör rätt om han (fullt riktigt) antar att han garanterat får mina sista 900 på turn om han träffar. Om jag räknat rätt så får han då nästan rätt pottodds.

Så borde jag ändå ställt in på floppen? Jag tyckte först att jag betade för mycket t o m. Är jag alldeles för välvillig som börjar tro att fi kanske gjorde rätt ändå?

Detta kanske inte är så mycket att fråga om men jag har funderat en del och börjat svänga i vad jag tycker om både mitt och fi:s spel. Så det vore intressant att höra vad andra tycker om detta.

Postad

nee, lagom höjning, finns ingen direkt anledning att ställa egentligen om du inte råkar tro att de uppfattar det som svaghet... Som spelat nu så hade han nog foldat mot allin men synade nu utan odds och hade säkert synat allin på turn istället (då betydligt bättre odds)...