cobb89 Postad 25 Maj , 2008 Rapport Postad 25 Maj , 2008 Ganska agg FI men inte överdrivet 55/22/2.3 Verkar inte riktigt dålig men inte heller bra.. Folda turn, ställa? Folda eller syna river? Table Diana 52 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 5 Seat 1: onkelleif ( $118.44 ) Seat 2: CobbV ( $1678.93 ) Seat 3: cowie ( $551.33 ) Seat 4: mirgab ( $3605.36 ) Seat 5: Makavellik ( $987.5 ) CobbV posts small blind [$2.5]. cowie posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to CobbV [ Kc Kd ] mirgab folds. Makavellik calls [$5]. onkelleif calls [$5]. CobbV raises [$22.5]. cowie folds. Makavellik calls [$20]. onkelleif calls [$20]. ** Dealing Flop ** [ 2s, Js, Qd ] CobbV bets [$55]. Makavellik calls [$55]. onkelleif folds. ** Dealing Turn ** [ 7h ] CobbV bets [$125]. Makavellik raises [$385]. CobbV calls [$260]. ** Dealing River ** [ Ac ] CobbV checks. Makavellik bets [$455]. Citera
Espen Postad 25 Maj , 2008 Rapport Postad 25 Maj , 2008 Antingen bluffar han eller så sitter han på j-Q. Att syna turn är bättre än att ställa, för bluffar han ger du honom chansen att bluffa river med och kan ta alla hans pengar, slår du om så foldar han om han inte har dig. Tror inte A hjälpte honom, inte ens om han bluffade, för då skulle han nog checka ut river och hoppas på att hans A stod. Men varför betta så hårt på river när A kommer om han har Q-J, borde vara så att han är lite rädd för A-Q. Just betten på river när A kommer pekar på att han bluffar. Jag tycker i och med din turn syn att du även får syna river, det ligger 1400 i potten vilket även ger dig väldigt bra pott odds. Citera
cordonblue Postad 25 Maj , 2008 Rapport Postad 25 Maj , 2008 Tycker det känns som bustat färgdrag, jag hade nog spelat den likadant, eventuellt hade jag ställt turn och hoppats på att fi foldar en bluff,färgdrag / topp par. Som spelad hade jag känt mig tvungen att ta synen på river. Citera
Gekko Postad 25 Maj , 2008 Rapport Postad 25 Maj , 2008 Tycker det känns som bustat färgdrag, jag hade nog spelat den likadant, eventuellt hade jag ställt turn och hoppats på att fi foldar en bluff,färgdrag / topp par. Som spelad hade jag känt mig tvungen att ta synen på river. Och varför skulle du någonsin vilja att fi foldade dessa händer?! Och bara syna med allt som slår oss då lr? Mot en åsna som spelar 55/22/2.3 är detta världens enklaste push! Citera
Balooo Postad 25 Maj , 2008 Rapport Postad 25 Maj , 2008 Men tanke på att potten är på ca 1400 så känns det som att du har bra odds att syna. Speciellt med tanke på hans stats Citera
Recommended Posts