Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta var precis i början av sessionen & jag höll fortfarande på att jaga flera bord, öppna GT+ osv.

Bägge FI var helt nya för mej, så jag hade ingen read att tala om förutom att FI #2 precis bredvid mej hade synat några höjningar de händer som spelades strax innan. Vet alltså inget alls om deras spelstil.

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, May 24

Bertil 5 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: John´J (395.81)

Plats 2: FI #2 (380.31)

Plats 3: XX

Plats 4: XX

Plats 6: XX

Plats 7: XX

Plats 8: FI #1 (427.86)

Plats 9: XX

Plats 10: XX

Plats 6 lägg LM 1.00

Plats 7 lägg SM 2.00

** Giv **

John´J [Es, Eh]

*** Bet Runda 1 ***

FI #1 Syna 2.00

XX Lägg

XX Lägg

John´J Höj till 12.00

FI #2 Syna 12.00 BLIXTSYN

XX Lägg

XX Lägg

XX Lägg

XX Lägg

FI #1 Syna 12.00

*** Flop(Board): *** : [10s, 9s, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

FI #1 Passa

John´J Satsa 35.00

FI #2 Syna 35.00 BLIXTSYN

FI #1 Höj till 120.00 Han tänkte ca 20% av tiden här

John´J = ????

Så hur hade ni gjort här?

Postad
Utan reads, FOLD.

bara sådär direkt? vad sätter vi fi på för HD? antar att den måste vara ganska bredare än bara 910, 99, 1010, 105, 95, de händer som slår oss nu och innehålla många draghänder som vi borde höja mot + överpar JJ+,

Postad
bara sådär direkt? vad sätter vi fi på för HD? antar att den måste vara ganska bredare än bara 910, 99, 1010, 105, 95, de händer som slår oss nu och innehålla många draghänder som vi borde höja mot + överpar JJ+,

Det är fullring med 200bb stackar, vi har lagt in 23.5bb.. känns som man får bra mycket bättre lägen än det här för att spela om hela stacken, vilket det blir om vi inte foldar. Fi2 som blixtsynar 35 kan ju även han ha något bra om inte Fi1 har det. Foldar 100/100 där utan reads.

Postad

Det där är svårt tycker jag. Hans HD som han spelar UTG med en limp + syn på 5xBB raise luktar lågt/mellanpockt enligt min erfarenhet på just denna (1/2) nivån. Jag menar, hade han haft KK el QQ så borde han väl höja UTG.

Eller är jag helt ute och cyklar? Så 55,99,TT låter väl inte otroligt?

Postad
Det är fullring med 200bb stackar, vi har lagt in 23.5bb.. känns som man får bra mycket bättre lägen än det här för att spela om hela stacken, vilket det blir om vi inte foldar. Fi2 som blixtsynar 35 kan ju även han ha något bra om inte Fi1 har det. Foldar 100/100 där utan reads.

Det är just det. FI #2:s blixtsyn på potbet fick jag svårt att tolka. Men antagligen färg/stegdrag

Postad

Känns som en solklar fold. Känns som du är uppe mot ett drag och minst två par. Kommer bättre lägen än att syna 60bb (mer än 25% av din stack) med två fi utan read. Tråkigt att lägga AA men ibland måste det göras.

Postad
Det där är svårt tycker jag. Hans HD som han spelar UTG med en limp + syn på 5xBB raise luktar lågt/mellanpockt enligt min erfarenhet på just denna (1/2) nivån. Jag menar, hade han haft KK el QQ så borde han väl höja UTG.

Eller är jag helt ute och cyklar? Så 55,99,TT låter väl inte otroligt?

Då blir följdfrågan; vilka händer spelar du vidare med AA då? För om du foldar på den här brädan känns det som du alltid måste folda AA vid reraise på flop :rolleyes:

Postad
Då blir följdfrågan; vilka händer spelar du vidare med AA då? För om du foldar på den här brädan känns det som du alltid måste folda AA vid reraise på flop :rolleyes:

Vilka händer jag spelar vidare med AA? Menar du vilka floppar jag spelar vidare med AA på?

Hade det varit en vanlig reraise så ökar väl hans HD en aning. Men i detta fallet handlar det om en checkraise, okänd FI, precis i början av sessionen och en snubbe emellan som har blixtsynat floppen.

Många jobbiga faktorer mao.

Postad

Ganska solklar fold mot 2 spelare imo. Det känns som att han som raisade dig har floppat 2par eller set, sedan vet du inte vad den FI#1 har heller. Kommer som sagt bättre lägen att spela om hela stacken.

Postad
På FR släpper i alla fall jag AA med den brädan och det spelet av två Fi.

Jo det var precis vad jag gjorde efter att tiden runnit ut......

Killen som hade blixtsynat slängde också, så han hade antagligen stegdraget.

Tack för era synpunkter