Gå till innehåll

Följ Nickefik's bonusjakt!


Nickefik

Recommended Posts

Efter att ha läst massor av andra dagböcker är det dags för mig att skriva en egen. Däremot kommer den inte att handla om mitt spelande, utan om min jakt på olika bonusar.

 

Förutsättningarna är sådana att jag har min BR att röra mig med. Jag kommer inte att sätta in några nya pengar utan ska bygga upp min BR med det nuvarande kapitalet.

 

Jag är helt ny på att jaga bonusar men har blivit inspirerad av er andra duktiga PF:are.

 

Starten på det hela blev ett mail från Expekt där jag skulle få 50% för en reload. Jag ville inte ta ut pengar från Ladbrokes där jag har en stor del av min BR. Resterande finns på Royal Vegas och tar lite tid att få ut.

Så jag bröt min första regel satte in $76 från mitt VISA-kort.... Bonus blev således hela $36 :roll:

 

Eftersom jag inte skulle ta pengar annat än från min BR så tog jag idag ut de $76 jag satte in. Anledningen varför jag inte får använda andra pengar än min BR är att ALLT som går att spara går till familjens långa semesterresa till Spanien i sommar. :D

 

Spelandet på Expekt har gått bra och kvar är en fin BR även där. :D

 

NETeller

För att kunna flytta pengar mellan sajterna enkelt och bra så är jag mer eller mindre tvingad att öppna upp ett konto hos NETeller.

Jag skriver in mina uppgifter, lägger till mitt VISA-kort, gör en insättning, och så mitt inatten (01:30) ringer så telefonen för att de ska bekräfta att jag är jag. Problemet är bara just då att det är kolsvart i huset, telefonen ligger i ett annat rum och ringer..... vill ju inte gärna väcka min sambo (som har ett grymt humör ifall man råkar väcka henne) och vår treåriga pojke.

Efter ett kort telefonsamtal med snabba svar på korta frågor är allt okey och min insättning har gått in. Än så länge så har jag bara gott att säga om NETeller. Hoppas det håller i sig.

 

Nästa steg blir då att sätta in $20 på Royal Vegas Poker från NETeller. Eftersom jag inte gjort någon insättning där måste jag först sätta in lite pengar där innan jag kan ta ut mina vinster. Så in med $20 och så ut med allt jag har där.

 

När dessa pengar har kommit in på mitt NETeller konto blir det dags att jaga vidare. Funderar på att ta bonusen på Paradise Poker härnäst ($50).

 

MARS: + $36

TOTALT: + $36

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul projekt lycka till!

 

Ett tips är att inte ta Paradisebonusen, den är väldigt dryg att cleara för att vara en $50dollars bonus, fokusera istället på alla småbonusar som finns på primanätverket(http://www.primapoker.com) för att sedan övergå till partynätverket och köra deras signup erbjudanden.

 

ett litet tips

http://www.pokerbigdollar.com

 

sätt in $20 och få $30 direkt som du kan ta ut dagen efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra tips Weem! ;)

 

Wildjackpoker och Tridentpoker har exakt samma erbjudande. Leta på BW efter en tråd om alla primasajter, där finns informationen om alla primasidors bonuserbjudanden.

Just prima passar för övrigt bra för den första tiden av bonushorebankrullebygge (fan va snyggt ord) då det oftast inte krävs så stora insättningar och bonusen man får är procentuellt sett stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det här inte ska bli en inoff. bonus tråd, så kör vi lite enkla regler. :)

* Tipsa om bonusar är okej.

* Snack om detaljer, dvs hur det ska clearas etc etc, tas i vanliga bonussnack tråden.

* Alla postningar om externa affelänkar (med undantag för BW, PL och 2+2) kommer att raderas omedelart, vid upprepade postningar kommer postaren varnas.

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland är man inte vidare smart.

 

Jag satte in $20 på Royal Vegas för att kunna ta ut det jag vunnit på den sidan. Vad jag helt glömde bort är att jag får bonus på det jag sätter in eftersom jag inte satt in pengar där förut.

 

Så 40% av $20 blir en smärre förmögenhet, dvs $8. :shock:

 

Jag reggade mig på Big Dollar Poker och väntar bara på att de ska sätta in bonusen.

 

MARS: +$44

TOTALT: +$44

 

 

QoS, hoppas det jag skriver inte bryter mot några av PF´s regler, hojta till i så fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt projekt! Jag är själv på jakt efter mycket bonusar, kan tipsa dig om följande siter:

 

Absolute Poker - om du sätter in via neteller får du 50% upp till $200 + $25 first time neteller usage

 

Pokermountain - Finns lite olika koder som alla ger 100% deposit upp till $500 dock är det .50 min rake där.

 

Nordicbet kör som prima med 25% first time deposit :)

 

Lycka till! Berätta gärna om du hittar några som fungerar otroligt lätt eller ger mycket.

 

För övrigt så har Golden Riveria en $20 bonus om du sätter in $50 - spela 1 rake hand varje vecka och repetera bonusen sen efter antal veckor du vill så spelar du upp till 100 raked hands den veckan så får du ut alla $20 för varje vecka du "sparat". Dvs 5 veckor med $250 egna ger en bonus på +$100 + signup bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom ingen gjort det än postar jag länken till alla bonuspostningars moder. Den har varit till stor hjälp i mitt eget bonusjagande.

 

Jag har skrapat ihop $800 i bonusar sedan november med ett startkapital på $20. I början tog det tid med så lite kapital, men jag passade på att lära mig spelet under tiden och gneta primabonusar som går bra ihop med en liten BR. Det seriösa bonusjagandet kom igång först i januari när jag hade en BR på $200.

 

I början behandlade jag införtjänta bonusar som play-money och slaskade bort en del på att testa NL och högre limits, men nu ser jag dem som riktiga pengar och håller i dem hårdare :)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har $30 satts in på Big Dollar Poker. Nu är det bara att fortsätta att spela ihop 150 raked hands innan jag kan flytta dem. Men det är ju inga problem.

 

Dessutom har nu äntligen pengarna från Royal Vegas Poker kommit in på NETeller så nu finns ännu mer att sätta i rörelse.

 

Enda problemet är väl att helgen inte lär gå i spelandets tecken, inte alltid populärt att sitta med datorn framme.... så ibland så får man lugna sig lite....

 

Nästa steg blir att spela färdigt raked hands på Big Dollar Poker, sen fortsätter jag med en till på Prima.

 

MARS: +$74

TOTALT: +$74

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin fint, lycka till! Jag tänkte själv göra likadant såfort jag fixat så jag kan ha flera konton i partynätverket.

 

Här en en mycket bra länk till 2+2 forumet där en snubbe som kallar sig Homer skriver hur man bonushorar så effektivt som möjligt från $90 och uppåt i stort sett.

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=&Number=1060198

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin fint, lycka till! Jag tänkte själv göra likadant såfort jag fixat så jag kan ha flera konton i partynätverket.

 

Här en en mycket bra länk till 2+2 forumet där en snubbe som kallar sig Homer skriver hur man bonushorar så effektivt som möjligt från $90 och uppåt i stort sett.

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=&Number=1060198

 

#1060198 - 09/25/04 08:15 AM <-- Den postades då ^^ Så kolla upp bonusarna om dom verkligen gäller ännu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom en glad överraskning.

Jag tipsade en kompis om att börja spela på Royal Vegas Poker och fick en refer a friend bonus idag på $50. :D

 

Jag har dessutom satt in $25 på tridentpoker och väntar på $30 i bonus. Räknar in den i statistiken när den kommer.

 

MARS: +$124

TOTALT: +$124

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har bonusen från Trident Poker och Wild Jack Poker kommit. De är bägge på $30.

 

Trident Poker var kanske inte det bästa valet, eftersom det krävdes rätt många raked hands, men var lite naiv och trodde det skulle vara lika många som för Wild Jack Poker, men icke....

 

Nu blir det att spela så att jag får ihop de raked hands som behövs för att kunna casha ut dem dessutom.

 

Tyvärr så spelar jag som ett arsel just nu. Jag synar även när jag VET att jag är slagen. ILLA! Men lite skärpning så är allt bra igen.

 

MARS: +$184

TOTALT: +$184

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fortsättningen blev ännu en Primasajt, den här gången BetHoldem.

 

Vad som kändes som en rätt enkel och snabb bonus blev rätt segdragen. När jag spelat det antal rejkade händer som krävdes fick jag till svar att det hade jag inte alls gjort. Så jag fick spela vidare, och idag kom äntligen den efterlängtade bonusen. Sajten har varit snabb på att svara på mail, så det har inte varit några problem. Jag får se hur det går att göra en cash out.

 

Det konstiga var det där strulet med rejkade händer, att det inte alls stämde överens. Men, bättre sent än aldrig....

 

APRIL: +$100

TOTALT: +$334

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in lite på Golden riviera poker för deras $50 bonus. Den sattes in på en gång. Riktigt snabb support! Då är det bara att spela lite rejkade händer innan jag cashar ut den.

 

Vet inte om någon är intresserad av denna dagbok, men kanske kan den inspirera någon som vill bygga BR att börja jaga bonusar. Lättare pengar än så här får man inte.

 

APRIL: +$150

TOTALT: +$384

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen har pengarna från BetHoldem kommit in på NETeller. Jag fick vara på deras support rätt rejält för utbetalningen.

 

Nu väntar jag också på utbetalningen från Golden Riviera Poker, men dessa pengar behöver jag inte nu, så det är inte samma panik som med BetHoldem.

 

Jag har satt in $400 på Golden Tiger Poker för att kunna få ut max bonus. Det krävs 1000 rejkade händer, vilket lär ta ett par dagar att köra.

 

Jag gillar att ta bonusarna på Prima, tyvärr så är det bara sign-up bonusar, så när de är klara får jag leta vidare. Prima passar mig bra spelmässigt. Spelar mycket Omaha Hi/Lo, perfekt för att samla ihop rejkade händer samtidigt som jag gör en fin vinst! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...