Gå till innehåll

Presentips till bridgespelare


Saint_Bjorn

Recommended Posts

Farsgubben fyller 70. Både han och hans fru spelar bridge på ganska hög nivå och i stort sett alla dagar i veckan. De vill egentligen inte göra något annat. Möjligen en och annan pokerkväll då.

 

Brorsan och jag funderade på att bjuda med honom till Vegas, men det faller tyvärr på att han varit riktigt sjuk tidigare i vår och därmed ganska svag.

 

Brorsans andra förslag är en dvd-recorder. Behovet finns, men jag tycker det faller på att farsan är tekniskt inkompetent och sannolikt för gammal och envis för att lära sig programmera något annat än sina gamla vhs-spelare.

Lite stort hopp också rent kostnadsmässigt mellan en Vegas-resa och en dvd-recorder.

 

Jag funderade därför på att knyta an till hans stora bridge-intresse. Det finns en del bridgekryssningar har jag sett, men de jag hittat verkar vara på nivån "lättsam pensionärsbridge", och är det någonting farsan hatar så är det att spela bridge med eller mot amatörer.

 

Någon som känner till mer om bra kryssningar på "rätt" nivå?

Andra förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vi har diskuterat lite via pm. Enligt Bridgespelar är farsan och hans fru (ej min mor) på hyffsad klubbnivå.

 

Helt klart ett alternativ att fundera på, dock med två kriterier:

1. De bör vara välkända (dvs för farsan, men jag tror nog han har koll på svenska eliten)

2. Inte vara svindyra

 

Gärna flera tips!

 

 

edit: bord, marker etc för hemmaspel har han redan så klart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sthlm

 

Han fyller i juni, men under sommaren kommer de inte att vara hemma mycket. Först lantstället i Dalarna från midsommar, sen brukar de spela nån tävling i Blekinge början av juli (tror jag), sen upp till Dalarna igen fram till en bit in i augusti. Så det får isf bli något i höst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...