Gå till innehåll

400 000 sek - Vad skulle ni göra?


jollan

Recommended Posts

Råder stor brist på idéer så jag tar chansen och frågar er på PF.

Med ett kapital på ca 400 000 vad har ni för förslag till affärsidéer?

 

Mer intresserad av förslag gällande all typ av e-handel / klädbranschen,

mindre intresserad av förslag i byggbranschen (just den jag vill ifrån). Men självklart vill jag höra allt ni kan bidra med =)

 

Bra tips som leder till verksamhet belönas ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ge dig ett bra tips på ide. Om du tar dina pengar coh satsar på ehandel med mat! Ingen nyhet, men nyheten är att du kör hem maten till kunden mot en simpel avgift. Det är min egna ide som jag inte haft kapital till. Sugen på att veta mer?

 

Vad är nyheten? Det har funnits ett bra tag och det har floppat ganska rejält. Folk vill se och känna på matvaror innan de köper dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råder stor brist på idéer så jag tar chansen och frågar er på PF.

Med ett kapital på ca 400 000 vad har ni för förslag till affärsidéer?

 

Mer intresserad av förslag gällande all typ av e-handel / klädbranschen,

mindre intresserad av förslag i byggbranschen (just den jag vill ifrån). Men självklart vill jag höra allt ni kan bidra med =)

 

Bra tips som leder till verksamhet belönas ;)

 

Wifi dildo - the world's first smart dildo

med portal där alla kan logga in och fjärrstyra dom över nätet

Den kan också, likt Nabaztag, tala om vad det blir för väder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råder stor brist på idéer så jag tar chansen och frågar er på PF.

Med ett kapital på ca 400 000 vad har ni för förslag till affärsidéer?

 

Mer intresserad av förslag gällande all typ av e-handel / klädbranschen,

mindre intresserad av förslag i byggbranschen (just den jag vill ifrån). Men självklart vill jag höra allt ni kan bidra med =)

 

Bra tips som leder till verksamhet belönas ;)

 

Du vill gå ifrån en branch som har nästan oändligt med jobb, bra marginaler och allmänt lätt att göra bra vinst, till en branch som är stenhård med dåliga marginaler, svårjobbad och begränsade möjligheter till bra lönsamhet.

 

Låter inte bra imo, jag har själv företag inom båda områderna och har ganska stor erfarenhet av båda.

 

p.s. Självklart kan man även lyckas inom e-handel om man träffar rätt. Inom bygg är det däremot nästan svårt att inte lyckas även om många hantverkare/byggare verkligen försöker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wifi dildo - the world's first smart dildo

med portal där alla kan logga in och fjärrstyra dom över nätet

Den kan också, likt Nabaztag, tala om vad det blir för väder

 

finns ju redan nån sån portal, minns ej vad den hette men var nåt reportage på tv om för nåt år sen :-)

 

eller vänta, den hade ju inga vädertjänster vad de tog upp iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har letat efter en smart sajt där man kan knappa in saker man behöver till ett bygge modell mindre, typ friggebod, och sedan få en prisjämförelse från olika brädgårdar/bygghandlare.

 

Sajten kan självklart kompletteras med ritningar, färdiga paket, diskussionsforum, hantverkarkontakter, gör-det-själv-tips och allt möjligt. Men en bra databas där minsta nubb finns med och aktuell uppdatering skulle den bli en killer-app.

 

En utmaning att fixa - men jag tror på fina intäktsmöjligheter om man klarar det. Finfin marknad för riktade annonser.

 

Har en del idéer kring detta så eventuella riskkapitalister kan PM:a för info 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...