Gå till innehåll

familjepot - beta river?


lallaren

Recommended Posts

*** HOLE CARDS ***

Dealt to lallaren Jack of HeartsJack of Spades

lucas88ye: folds

Zzeigler: folds

nanonoko: raises

alcswab: raises

dumba900: calls

lallaren: raises Jag lägger inte gärna knektarna här och alternativet är väl en cap så jag kör på.

Betting is capped

nanonoko: calls

alcswab: calls

dumba900: calls

*** FLOP *** 10 of SpadesJack of Diamonds3 of Spades

dumba900: checks

lallaren: bets Så ja, så ska en flop se ut

nanonoko: calls

alcswab: raises

dumba900: calls

lallaren: raises

nanonoko: calls

alcswab: raises

Betting is capped

dumba900: calls

lallaren: calls

nanonoko: callsOch så skall bettingrundan se ut när man har ett topset

*** TURN *** 10 of SpadesJack of Diamonds3 of Spades7 of Hearts

dumba900: checks

lallaren: bets Jag vågar inte hoppas på att någon skall beta ut efter att jag cappat och ett möjligt stegkort har fallit så jag kör på.

nanonoko: calls

alcswab: calls

dumba900: calls

*** RIVER *** 10 of SpadesJack of Diamonds3 of Spades7 of Hearts8 of Hearts

dumba900:checks

lallaren?

Ingen spader tack och lov men ändå inte det bästa kortet i leken.

Vad gör jag?

1. Checkar och hoppas att någon bakom bluffar eller

2. Betar och hoppas att någon vågar syna utan en nia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta river. Potten är stor och dom synar dig med många händer här. Känns inte så troligt att någon sitter med en nia men om du har otur så är det bara att betala av. Det finns ingen som kommer att bluffa efter tidigare action och dom kan till och med checka efter med topp par (och till och med 2par) så att inducera känns torrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv hatar jag familjepotter eftersom det ofta är svårt att med större säkerhet bedömma var man står. Speciellt på lägre nivåer där man kan bli väldigt överraskad över vad folk synar ner med. Här har du ju gjort vad du kunnat för att isolera så det är ju inte så mycket att orda om. Nu har vi ju ingen historik på någon fi och vi vet inte vilken nivå det är men jag gissar att det inte är en alltför hög nivå med tanke spelet från vissa av fi.

 

Rent spontant känns det ju som att alcswab sitter på en hög pocket med tanke på hans action pre och på flopp. Dumba känns som en fisk att se upp med i händer som dessa, kallsyn av två raisar pre och på flopp kan betyda vafan som helst, allt från en vekt spelad hög pocket till floppat färgdrag till en hand med en nia i. Nanonoko verkar ha en hand han är lite osäker på men som han vill ha till SD alternativt en draghand han inte vill bygga pott med, typ mediokert färgdrag eller nåt kombodrag.

 

Generellt sett brukar jag lugna ner mig på river i dessa situationer, men här kan du kosta på dig en bet, jag tror du får betalt av överpocket och kanske lägre set. Att inducera bluff tror jag inte på, risken för rundcheck är för stor med tanke på action på turn där alla verkar förstå att du sitter med stål.

 

Beta och hoppas att Dumba och Nanonoko satt med färgdraget, överpocket eller lägre set, alcswab behöver du inte vara rädd för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta måste vara det enda rätta i detta läget. Tror inte att det är många som skulle försöka sig på en bluff med 4 pers i potten och med tanke på den tidigare actionen.

 

Intressant att alla foldade. Tror att Aron gjorde en bra analy av de andras händer förutom att alcswab antagligen hade AK med tanke på folden, men jag hade också satt honom på högt pocket innan folden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...