lallaren Postad 18 Maj , 2008 Rapport Postad 18 Maj , 2008 *** HOLE CARDS *** Dealt to lallaren lucas88ye: folds Zzeigler: folds nanonoko: raises alcswab: raises dumba900: calls lallaren: raises Jag lägger inte gärna knektarna här och alternativet är väl en cap så jag kör på. Betting is capped nanonoko: calls alcswab: calls dumba900: calls *** FLOP *** dumba900: checks lallaren: bets Så ja, så ska en flop se ut nanonoko: calls alcswab: raises dumba900: calls lallaren: raises nanonoko: calls alcswab: raises Betting is capped dumba900: calls lallaren: calls nanonoko: callsOch så skall bettingrundan se ut när man har ett topset *** TURN *** dumba900: checks lallaren: bets Jag vågar inte hoppas på att någon skall beta ut efter att jag cappat och ett möjligt stegkort har fallit så jag kör på. nanonoko: calls alcswab: calls dumba900: calls *** RIVER *** dumba900:checks lallaren? Ingen spader tack och lov men ändå inte det bästa kortet i leken. Vad gör jag? 1. Checkar och hoppas att någon bakom bluffar eller 2. Betar och hoppas att någon vågar syna utan en nia Citera
Nemesis Postad 18 Maj , 2008 Rapport Postad 18 Maj , 2008 Beta river. Potten är stor och dom synar dig med många händer här. Känns inte så troligt att någon sitter med en nia men om du har otur så är det bara att betala av. Det finns ingen som kommer att bluffa efter tidigare action och dom kan till och med checka efter med topp par (och till och med 2par) så att inducera känns torrt. Citera
Macess Postad 18 Maj , 2008 Rapport Postad 18 Maj , 2008 Du måste beta river....Finns många händer som kommer syna. //Macess Citera
Aron Postad 18 Maj , 2008 Rapport Postad 18 Maj , 2008 Själv hatar jag familjepotter eftersom det ofta är svårt att med större säkerhet bedömma var man står. Speciellt på lägre nivåer där man kan bli väldigt överraskad över vad folk synar ner med. Här har du ju gjort vad du kunnat för att isolera så det är ju inte så mycket att orda om. Nu har vi ju ingen historik på någon fi och vi vet inte vilken nivå det är men jag gissar att det inte är en alltför hög nivå med tanke spelet från vissa av fi. Rent spontant känns det ju som att alcswab sitter på en hög pocket med tanke på hans action pre och på flopp. Dumba känns som en fisk att se upp med i händer som dessa, kallsyn av två raisar pre och på flopp kan betyda vafan som helst, allt från en vekt spelad hög pocket till floppat färgdrag till en hand med en nia i. Nanonoko verkar ha en hand han är lite osäker på men som han vill ha till SD alternativt en draghand han inte vill bygga pott med, typ mediokert färgdrag eller nåt kombodrag. Generellt sett brukar jag lugna ner mig på river i dessa situationer, men här kan du kosta på dig en bet, jag tror du får betalt av överpocket och kanske lägre set. Att inducera bluff tror jag inte på, risken för rundcheck är för stor med tanke på action på turn där alla verkar förstå att du sitter med stål. Beta och hoppas att Dumba och Nanonoko satt med färgdraget, överpocket eller lägre set, alcswab behöver du inte vara rädd för. Citera
lallaren Postad 19 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2008 Jag gillar familjepotter när jag har en bra hand. Jag betade i alla fall ut rivern och alla lade sig. Citera
strater Postad 19 Maj , 2008 Rapport Postad 19 Maj , 2008 3 pers är med, dom får ungefär 300:1 i potodds å alla foldar? ^^ Citera
nissenajs Postad 20 Maj , 2008 Rapport Postad 20 Maj , 2008 Beta måste vara det enda rätta i detta läget. Tror inte att det är många som skulle försöka sig på en bluff med 4 pers i potten och med tanke på den tidigare actionen. Intressant att alla foldade. Tror att Aron gjorde en bra analy av de andras händer förutom att alcswab antagligen hade AK med tanke på folden, men jag hade också satt honom på högt pocket innan folden Citera
DocLame Postad 20 Maj , 2008 Rapport Postad 20 Maj , 2008 Med tanke på att du måste syna om någon betar så är det bättre att beta själv, eftersom du då kan få syn av en sämre hand som skulle checkat ner om du inte betade. Citera
pokerfacket Postad 23 Maj , 2008 Rapport Postad 23 Maj , 2008 Q9 är enda handen som du behöver befara men med tanke på pf-spelet är risken rätt liten att någon har det. Solklar värdebet. Citera
Gaston116 Postad 23 Maj , 2008 Rapport Postad 23 Maj , 2008 Q9 är enda handen som du behöver befara men med tanke på pf-spelet är risken rätt liten att någon har det. Solklar värdebet. så det är omöjligt att nån med flush draw kan ha en 9a? Citera
pokerfacket Postad 23 Maj , 2008 Rapport Postad 23 Maj , 2008 så det är omöjligt att nån med flush draw kan ha en 9a? Slumpvisa händer som råkar innehålla en nia och springer in en RR-stege ska vi inte ta hänsyn till när vi bestämmer hur vi ska agera på river. Citera
Recommended Posts