Gå till innehåll

Är det fold ?


PsychicIor

Recommended Posts

Spelar en satellit till ECOOP-event...

550 typ startande, 140 kvar, nästan 60st kvar till bubblan.

 

Har blivit halt pga ett par potter och sitter med bara 5 bb kvar

 

Plockar :Jb::9b: i BB (är ensam blind då lilla åkte handen innan), alla foldar fram till knapp som går all in, han har ca 6 bb kvar så han täcker mej.

Skall även tilläggas att han ställt ett flertal ggr först in i sen pos så han verkade ha en bred range vad gäller push först in.

 

Jag synade pga omständigheterna men det va flera som satt o spelade som tyckte jag skulle folda. Nu ledde jag tom mot 10 of Hearts5 of Hearts men han fick dra ut till en flush.

 

Men hur är det.....skall jag folda där ? Jag är ingen mtt spelare men tyckte det va en relativ enkel push...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska marginellt att syna med en hand som oftast ligger under utom mot totalt skräp. Hade det varit en multipot så är pottoddsen oftast ok för att gambla även som underdog.

Jag foldar här och hoppas på något bättre under nästa varv. Bättre att trycka med en dominerad hand än att syna med en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska marginellt att syna med en hand som oftast ligger under utom mot totalt skräp. Hade det varit en multipot så är pottoddsen oftast ok för att gambla även som underdog.

Jag foldar här och hoppas på något bättre under nästa varv. Bättre att trycka med en dominerad hand än att syna med en.

 

Oki... Mina tankar är så här.

 

Jag har troligen som sämst 40/60, men stor chans att det kan va 45-50/50-55... Och foldar jag så sitter jag med 3.5 bb och dubbla det kommande varv ger mej 7 bb att jobba med sen och då har jag bara 2 bb mer än vad jag har nu (om det inte blir en multiwaypott dvs). Tycker jag in nu och vinner kommer jag ha 10 bb, dvs 5 bb mer än vad jag har nu....

Och så finns även chansen att jag plockar fullkomligt skräp kommande varv (som jag hade gjort större delen av turren)

 

Jag kanske är helt ute o snurrar i djungeln.... Men när man sitter lite halvdimmig så kändes det inte helt fel o trycka där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, inte säkert du får ett bättre läge alls...

 

bara en sak dock, en sattelit men 60 pers itm? prisstrukturen påverkar ju rätt rejält, om endast de högst upp vinner finna sattelit-priser och resten skit så är det ju bara å gamblaa

 

Va 80 pers itm...men de sista 2 platserna gav typ $55, och sen va det en stege upp med inköp till bättre o bättre ecoop event.

Så skulle tro att topp 20-30 va fina inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...