Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hatar sådana här händer, vet inte alls hur jag ska tänka. Jag raisar ordentligt pre och med tanke på Fi:s dåliga pos. kan jag inte tänka mig att den brädan hjälper honom med speciellt många händer? 67s enda som verkar vettig. Högt överpar borde slå om pre och triss...njaaee.

Är detta en enkel fold eller? Har inte mycket till reads. Schysst kritik Tack.

Och jaa jag vet att min raise på floppen är klen.

1/2 svs.

Britta 26 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: RonJK (361.12)

Plats 2: HERO (459.97)

Plats 3: Kjelle13 (541.07)

Plats 4: Bjoelle (281.35)

Plats 5: mohi (53.56)

mohi lägg LM 1.00

RonJK lägg SM 2.00

** Giv **

RonJK [N/A, N/A]

HERO [3r, 3h]

Kjelle13 [N/A, N/A]

Bjoelle [N/A, N/A]

mohi [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

HERO Höj till 10.00

Kjelle13 Lägg

Bjoelle Lägg

mohi Syna 10.00

RonJK Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [5r, 3k, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

mohi Passa

RonJK Satsa 30.00

HERO Höj till 90.00

mohi Lägg

RonJK Höj till 166.00

HERO ?

Postad

Tvärtom, det är en enkel push!

Du är låst i ditt tänkande att han bara gör det spelet med nöten, men det finns en hel hög med händer till han kan ha.

Massor av överpar och drag utgör största delen. Ser varje dag folk på 1-2 svs som kallsynar pre med par så höga som AA och sen är villiga att få in degen på alla floppar.

Om du inte vill spela om din stack i det här läget tycker jag du ska folda det lägsta pocketparen preflop. Och det låter ju inte så bra det heller.

Det är inte alls givet att folk reraisar pre med höga par, speciellt inte på 1-2 svs.

Pusha och ladda om ifall han råkar ha något bra. Garanterat ev+.

Postad
Du är beat rätt ofta men jag tror det är fel att lägga här, in med degen och hoppas på typ 66-JJ/QQ eller 54.

Beat ofta men fel att lägga? :o Jag sätter honom inte på överpar då borde han trycka på ordentligt istället för 90>166 med tanke på brädan och min raise.

Tvärtom, det är en enkel push!

Du är låst i ditt tänkande att han bara gör det spelet med nöten, men det finns en hel hög med händer till han kan ha.

Massor av överpar och drag utgör största delen. Ser varje dag folk på 1-2 svs som kallsynar pre med par så höga som AA och sen är villiga att få in degen på alla floppar.

Om du inte vill spela om din stack i det här läget tycker jag du ska folda det lägsta pocketparen preflop. Och det låter ju inte så bra det heller.

Det är inte alls givet att folk reraisar pre med höga par, speciellt inte på 1-2 svs.

Pusha och ladda om ifall han råkar ha något bra. Garanterat ev+.

Men om han nu har högt överpar som QQ-AA eller så, borde han inte då pusha på floppen när han möter min raise med tanke på brädan?

Vad menar du med att jag borde lägga lägre pockets pre? Det är ju sällan de flopparna dyker upp.. sitter man med [33] på en bräda som 3,8,A off så är det en annan sak.

Postad
Beat ofta men fel att lägga? :o Jag sätter honom inte på överpar då borde han trycka på ordentligt istället för 90>166 med tanke på brädan och min raise.

Men om han nu har högt överpar som QQ-AA eller så, borde han inte då pusha på floppen när han möter min raise med tanke på brädan?

Vad menar du med att jag borde lägga lägre pockets pre? Det är ju sällan de flopparna dyker upp.. sitter man med [33] på en bräda som 3,8,A off så är det en annan sak.

Nej, det är väldigt många som inte har järnkoll på betsizarna. Jag menar bara att det här är en bra bräda för 33. 3, 8, A kommer inte floppa så himla ofta. Brädan är bra därför att det finns mycket skit han kan bli all in med som du leder mot. Du kommer förlora massor på att folda dina set i sådana här lägen, även om jag antar att han hade dig slagen nu eftersom du söker efter argument för att folda.

Lycka till i framtiden.

Postad

Pushar nog också här med det är inte så superduper EV+ som alla tror.

Text results appended to pokerstove.txt

62,370 games 0.005 secs 12,474,000 games/sec

Board: 5d 4h 3c

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 56.817% 55.22% 01.60% 34440 996.50 { 3d3h }

Hand 1: 43.183% 41.59% 01.60% 25937 996.50 { KK+, 66-44, A7s, A2s, 76s, 65s, A7o, A2o }

Mot vidaste rangen ever typ

Postad
Pushar nog också här med det är inte så superduper EV+ som alla tror.

Text results appended to pokerstove.txt

62,370 games 0.005 secs 12,474,000 games/sec

Board: 5d 4h 3c

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 56.817% 55.22% 01.60% 34440 996.50 { 3d3h }

Hand 1: 43.183% 41.59% 01.60% 25937 996.50 { KK+, 66-44, A7s, A2s, 76s, 65s, A7o, A2o }

Mot vidaste rangen ever typ

Förstår inte alls din poäng? Vi behöver under 50% för att pusha.

Postad
Förstår inte alls din poäng? Vi behöver under 50% för att pusha.

första gången jag använde programmet, blev helt fel, det översta jag skrev glömde jag radera efter jag flummat lite.

Ändå är rangen inte tillräckligt vid, lägg till alla par och alla 5x.

På den här nivån på SS betalar folk av med det mesta.

noooooog

Postad

thank you all.. nästa gång blir det push i liknande situation. Fi kan ha fler händer än vad jag först velat tro. Var lite smått tiltat när det hände, då man tänker "Vad jag än har, har någon annan bättre...".

/martin

Postad
thank you all.. nästa gång blir det push i liknande situation. Fi kan ha fler händer än vad jag först velat tro. Var lite smått tiltat när det hände, då man tänker "Vad jag än har, har någon annan bättre...".

/martin

Som en tumregel, folda aldrig aldrig set, såvida inte brädan är fyrfärgad, eller riverkortet ger 3färgen och det är svårt att sätta killen på något annat. Möjligen också 4stegsbräda då FI trycker river.

Men i övrigt, aldrig.