Gå till innehåll

Vem äger PF.nu?


Recommended Posts

Egentligen ganska irrelevant men var bara allmämnt nyfiken. Har alltid tänkt att Ola är en av the owners men det dementerade han visst i en tråd.

 

Kort sagt, vem äger pf?

 

Får Ola lön för sitt jobb? (självklart behöver han inte svara men man blir ju nyfiken)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen ganska irrelevant men var bara allmämnt nyfiken. Har alltid tänkt att Ola är en av the owners men det dementerade han visst i en tråd.

 

Kort sagt, vem äger pf?

 

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/46870-work-abroad.html

 

Får Ola lön för sitt jobb? (självklart behöver han inte svara men man blir ju nyfiken)

 

Jobbar du själv gratis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det handlar ju om en definition av jobb. finns en satans massa människor som gör saker som rör sin hobby gratis. jag skriver en dagbok här och lockar därmed användare till pf som ni sedan tjänar reklamintäkter på, det gör jag gratis. du gör betydligt mycket mer än så och därför såg jag det inte som helt omöjligt, dock ej heller sannolikt, att du jobbade gratis.

 

får man vara nyfiken och fråga hur stor lönen är? pokerkollegor emellan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startade en liknande tråd tidigare... fick inga konkreta svar förutom att jag hänvisades till att maila på engelska till en specifik mailadress. Gdaily påpekade också att det inte alls var säkert att jag skulle få svar.

 

Den här sidan har med stor säkerhet genererat ett flertal miljoner i annonsintäkter, så någon zippar garanterat drinkar och mår bra.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startade en liknande tråd tidigare... fick inga konkreta svar förutom att jag hänvisades till att maila på engelska till en specifik mailadress. Gdaily påpekade också att det inte alls var säkert att jag skulle få svar.

 

Den här sidan har med stor säkerhet genererat ett flertal miljoner i annonsintäkter, så någon zippar garanterat drinkar och mår bra.

:)

 

 

Det får man väll hoppas !

...man startar ofta ett sådan här plats utan några intäkter och lägger massor av tid att jobba med den. Så om någon/några tjänar pengar är ju bara välförtjänt.

 

INTE sagt att du inte skulle tycka samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startade en liknande tråd tidigare... fick inga konkreta svar förutom att jag hänvisades till att maila på engelska till en specifik mailadress. Gdaily påpekade också att det inte alls var säkert att jag skulle få svar.

 

Den här sidan genererar miljoner i annons och affe-intäkter varje månad , så någon zippar garanterat drinkar och mår bra.

 

:)

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får man vara nyfiken och fråga hur stor lönen är? pokerkollegor emellan?

 

Min lön är numera ungefär 10.000 kr lägre än när jag jobbade på Saab, och jag jobbar ungefär 50% mer tid. Så är det att vara egenföretagare. Men jag slipper jobba 9-17, utan det blir mest 12-24, kan utan problem spela poker på "arbetstid" och har det allmänt bra (poker.se är en av många kunder till min lilla konsultbyrå, sedan finns det exempelvis Expressen, Pagina, First Poker, Poker Magazine och olika småjobb åt blandade pokersajter).

 

Framför allt, hade jag jobbat kvar på Saab (där jag sysslade med teknikinformation och civil avknoppning av militärteknik) så hade jag inte kunnat hålla på med alla kul sidosaker, exempelvis lagpokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemlighetsmakeriet och den nästintill absurda rädslan inför den här typen av frågor har väl egentligen pågått ända sedan sajtens startande om jag är korrekt underrättad. Frågan är varför...

 

Vem skulle ta illa upp för att ni tjänar pengar på en underhållande gratisprodukt? Skulle det vara fult och smutsigt? Lever vi i 70-talets Kina där "borgarbrackor" mördas?

 

Till någon ger ett vettigt, förklarande svar till hemlighetsmakeriet och rädslan får vi väl förutsätta att det ligger ett antal riktigt illaluktande hundkadaver begravda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som på fullaste allvar har trott att Poker.se och PF.nu drivs på ideell basis? Det finns givetvis rent ekonomiska incitament bakom, vilket både är helt ok och nödvändigt.

 

Vadan denna fråga? Finns ingen i den här tråden som ens antytt något sådant.

 

Bara kul när folk tjänar bra pengar på användbara produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...