Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Här är en hand jag spelade på iPoker NL100 igår. Har tyvärr inte till gång till någon HH för tillfället, så jag får snickra ihop en egen.

Jag har suttit vid bordet ca 20 min och spelat typ 24/21/4. FI har bara spelat typ 10 händer så jag har dessvärre inga reads alls på honom. Dock sitter han bara på 80bb i stacken, vet ej om han köpte in för fullt.

----------------------------------------------------------------

The action:

Hero har: AsQc (effektiva stackar: 80bb)

UTG foldar, UTG+1 foldar, CO foldar, Button synar. Hero på SB höjer till 5, BB synar. Button foldar.

Floppen kommer upp: AcAh6h (pott: $10)

Hero bettar 8, SB synar.

Turn: Jh. (pott: $24)

Hero:????

----------------------------------------------------------------

Hur spelar jag här oop? Jh var ju inte direkt det bästa kortet som kunde komma och jag vill ju gärna inte se en till hjärter. Bet/fold eller bet/call? eller om vi hade vetat att han var aggro, hade en cr/ai då kunnat fungera?

Postad

Kanske inte världens bästa kort, men det är ett bra bluffkort för honom med. Checka och låt han bluffa ut. 1/5 att han gjort färgen, eller så hade han dig på flop alternativt turnat kåk. Vad kan han ha synat med på flop som inte har dig beat? 6 och pocket uppåt till KK känns rimligt, och då kommer Jh döda action ordentligt, dvs garanterad fold av honom. Jag skulle check-raisa turn.

Postad
Kanske inte världens bästa kort, men det är ett bra bluffkort för honom med. Checka och låt han bluffa ut. 1/5 att han gjort färgen, eller så hade han dig på flop alternativt turnat kåk. Vad kan han ha synat med på flop som inte har dig beat? 6 och pocket uppåt till KK känns rimligt, och då kommer Jh döda action ordentligt, dvs garanterad fold av honom. Jag skulle check-raisa turn.

Mja...men vad hoppas du ska syna en cr/ai på turn då? Tror du verkligen vi får syn av typ A9 och AT?

Postad
Och jag skulle checksyna alt. betfolda med tyngdpunkt på checksyn. Gillar egentligen varken eller men verkar idiotiskt att stacka av mot en jäv.. massa möjliga händer.

Då checkfoldar vi en blank river då eller? För han lär ju pusha rivern om han har något.