Bogust Postad 8 Maj , 2008 Rapport Postad 8 Maj , 2008 Hej! Här är en hand jag spelade på iPoker NL100 igår. Har tyvärr inte till gång till någon HH för tillfället, så jag får snickra ihop en egen. Jag har suttit vid bordet ca 20 min och spelat typ 24/21/4. FI har bara spelat typ 10 händer så jag har dessvärre inga reads alls på honom. Dock sitter han bara på 80bb i stacken, vet ej om han köpte in för fullt. ---------------------------------------------------------------- The action: Hero har: AsQc (effektiva stackar: 80bb) UTG foldar, UTG+1 foldar, CO foldar, Button synar. Hero på SB höjer till 5, BB synar. Button foldar. Floppen kommer upp: AcAh6h (pott: $10) Hero bettar 8, SB synar. Turn: Jh. (pott: $24) Hero:???? ---------------------------------------------------------------- Hur spelar jag här oop? Jh var ju inte direkt det bästa kortet som kunde komma och jag vill ju gärna inte se en till hjärter. Bet/fold eller bet/call? eller om vi hade vetat att han var aggro, hade en cr/ai då kunnat fungera? Citera
starsonmars Postad 8 Maj , 2008 Rapport Postad 8 Maj , 2008 Kanske inte världens bästa kort, men det är ett bra bluffkort för honom med. Checka och låt han bluffa ut. 1/5 att han gjort färgen, eller så hade han dig på flop alternativt turnat kåk. Vad kan han ha synat med på flop som inte har dig beat? 6 och pocket uppåt till KK känns rimligt, och då kommer Jh döda action ordentligt, dvs garanterad fold av honom. Jag skulle check-raisa turn. Citera
Pokershark Postad 8 Maj , 2008 Rapport Postad 8 Maj , 2008 Och jag skulle checksyna alt. betfolda med tyngdpunkt på checksyn. Gillar egentligen varken eller men verkar idiotiskt att stacka av mot en jäv.. massa möjliga händer. Citera
Bogust Postad 8 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 8 Maj , 2008 Kanske inte världens bästa kort, men det är ett bra bluffkort för honom med. Checka och låt han bluffa ut. 1/5 att han gjort färgen, eller så hade han dig på flop alternativt turnat kåk. Vad kan han ha synat med på flop som inte har dig beat? 6 och pocket uppåt till KK känns rimligt, och då kommer Jh döda action ordentligt, dvs garanterad fold av honom. Jag skulle check-raisa turn. Mja...men vad hoppas du ska syna en cr/ai på turn då? Tror du verkligen vi får syn av typ A9 och AT? Citera
Bogust Postad 8 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 8 Maj , 2008 Och jag skulle checksyna alt. betfolda med tyngdpunkt på checksyn. Gillar egentligen varken eller men verkar idiotiskt att stacka av mot en jäv.. massa möjliga händer. Då checkfoldar vi en blank river då eller? För han lär ju pusha rivern om han har något. Citera
Dead-Inside Postad 8 Maj , 2008 Rapport Postad 8 Maj , 2008 Och jag skulle checksyna alt. betfolda med tyngdpunkt på checksyn. Gillar egentligen varken eller men verkar idiotiskt att stacka av mot en jäv.. massa möjliga händer. Vad i helvete? Enkel bet. Citera
Bogust Postad 8 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 8 Maj , 2008 Vad i helvete? Enkel bet. Om vi blir höja då: call eller fold? Citera
strater Postad 8 Maj , 2008 Rapport Postad 8 Maj , 2008 med 80bb så är det bara att gå till graven med den... kommer ju säkert stacka av sämre ess... Citera
Sideshow Postad 8 Maj , 2008 Rapport Postad 8 Maj , 2008 Börja med att satsa 20dollar, ett sämre ess är så mycket mera troligt än färg som du ändå har många kåk-outs mot. Citera
Supertequila Postad 8 Maj , 2008 Rapport Postad 8 Maj , 2008 Betta o syna push. Vid syn pushar du alla ickehjärter-river. Citera
starsonmars Postad 8 Maj , 2008 Rapport Postad 8 Maj , 2008 Mja...men vad hoppas du ska syna en cr/ai på turn då? Tror du verkligen vi får syn av typ A9 och AT? På den nivån ja. Citera
jozoa Postad 8 Maj , 2008 Rapport Postad 8 Maj , 2008 Bet-syn. Check-synar så låter vi bara sämre A få komma undan om river 4-färgar. Citera
Ignatius Postad 8 Maj , 2008 Rapport Postad 8 Maj , 2008 Pott=24 och stack=70. Här betar jag ut och synar mig a-i varje dag i veckan. Citera
Recommended Posts