Gå till innehåll

iMac


DjLuppy

Recommended Posts

Vet inte om jag postar detta rätt men jag kör iaf!

Jag hade tänkt köpa en ny data enbart till för att grinda på. Jag har nu en Sony VAIO med en 22" skärm till. Jag hade nu tänkt köpa en 24" iMac istället.

http://www.apple.com/se/imac/specs/

 

Är det någon här som har en sådan får ni gärna skriva vad ni tycker. Sen undrar jag hur det är att grinda med apple? Jag spelar runt 8-12 bord på prima och B2B mestadels. Hade även tänkt koppla in en extra skärm till iMac:n ifall det skulle behövas. Hur funkar det att multitabla med Mac?

 

Ni får gärna ge fler exempel på bärbar/stationär. Kraven är att den ska ha minst 1920*1200 i upplösning, vara möjligt att koppla in extra skärm och inte kosta över 25k.

 

Har btw köpt en switch från dlink som man har för att koppla ihop 2 skrämar (tror jag). Har inte testat den än men ifall det skulle behövas har jag iaf en!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ej testat just denna modell men Mac är ju överlägset bäst i alla kategorier enl mig.

Råkade av en tillfällighet se just en sådan här igår när jag letade annat, och tänkte köpa enbart pga det låga priset, men kunde inte riktigt motivera köpet för mig själv.

 

Går du i köptankar så slå till på denna asap: (auktionen stängs imorgon 14.00)

http://bilauktioner.se/obj/fil/910nn/05/obj-12640619.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl att alla siter inte stödjer Mac OS X. På b2b finns väl webklient men hur det duger att multitabla med vet jag ej.

 

Fast det går väl att slänga in Windows i macarna nuförtiden i och för sig.

 

Glömde skriva det. Jag hade tänkt köpa till Windows till, kostade 1700kr tror jag för Pro. Så det borde inte vara några problem att köra Windows på Mac va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ej testat just denna modell men Mac är ju överlägset bäst i alla kategorier enl mig.

Råkade av en tillfällighet se just en sådan här igår när jag letade annat, och tänkte köpa enbart pga det låga priset, men kunde inte riktigt motivera köpet för mig själv.

 

Går du i köptankar så slå till på denna asap: (auktionen stängs imorgon 14.00)

http://bilauktioner.se/obj/fil/910nn/05/obj-12640619.php

 

Priset är ex moms och så utgår det en inropningsavgift på 750 ex moms = 9062 kr ink moms om man får den till priset som står nu. Knappt värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, är det ett program man får till eller vad är det? Kan obv. inte så mkt om Mac..

 

Nä boot camp är ett av många program som man kna ladda ner så du kan köra windows på din mac. Sj så använder jag WMware-fusion. Det enda du behöver är en installations skiva med windows och sen ladda ner något av programen så ska det funka fin fint

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte testat att multitabla på min iMac men det funkar fint att växla snabbt mellan många fönster iaf. Kör 1900*1200 med en till 24"-skärm inkopplad med samma upplösning.

 

Både Boot Camp, Parallels och VMWare Fusion funkar fint (fast strulade lite i början). Det första låter dig skapa en Windowspartition så att du kan starta upp datorn i Windows, och medföljer med nya Mac OSX. Parallels och VMWare Fusion är betalprogram som gör att du kan köra Windows i en emulator, i ett vanligt programfönster, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Lutar åt att jag köper en iMac imorgon.. Funkar det att koppla en externskärm till iMac:n (Skärmen är inte från Apple)?

 

Det går iallafall med MacBook så borde väl till 99% funka med stationära också.

Borde väl inte va så svårt att googla/ringa och fråga säljare imorgon?

Grattis till ett bra val :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...