Gå till innehåll

Cashster växer på FTP!


Cashster

Recommended Posts

Table Bevvie (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 20:46:49 ET - 2008/05/13

Seat 1: akayuki ($113.75)

Seat 2: howard182 ($101)

Seat 3: Donker1337 ($154.85)

Seat 4: Tank369 ($101.50)

Seat 5: WinstonWins ($208.80)

Seat 6: HERO ($161.80)

akayuki posts the small blind of $0.50

howard182 posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 6 of Diamonds9 of Diamonds

Donker1337 folds

Tank369 folds

WinstonWins folds

Gonzorea raises to $4

akayuki folds

howard182 raises to $12

HERO calls $8

*** FLOP *** 8 of Clubs9 of Spades7 of Spades

howard182 bets $15

HERO raises to $35

howard182 raises to $89, and is all in

HERO calls $54

howard182 shows Queen of Spades10 of Clubs

HERO shows 6 of Diamonds9 of Diamonds

*** TURN *** 8 of Clubs9 of Spades7 of Spades9 of Clubs

*** RIVER *** 8 of Clubs9 of Spades7 of Spades9 of Clubs5 of Spades

howard182 shows a pair of Nines

HERO shows a straight, Nine high

HERO wins the pot ($199.50) with a straight, Nine high

 

 

---

 

Table Bevvie (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 21:00:09 ET - 2008/05/13

Seat 1: bazza1444 ($99.15)

Seat 2: dlcpgofk ($100)

Seat 3: Iridox ($103.45)

Seat 4: Tank369 ($131.15)

Seat 5: GuamboyKZ ($80.50)

Seat 6: HERO ($255.95)

Iridox posts the small blind of $0.50

Tank369 posts the big blind of $1

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of HeartsAce of Clubs

GuamboyKZ folds

HERO raises to $4

bazza1444 calls $4

dlcpgofk folds

Iridox folds

Tank369 folds

*** FLOP *** 6 of SpadesJack of DiamondsJack of Spades

HERO bets $6

bazza1444 raises to $12

HERO raises to $24

bazza1444 calls $12

*** TURN *** 6 of SpadesJack of DiamondsJack of Spades4 of Hearts

HERO checks

bazza1444 bets $57.50

HERO raises to $115

bazza1444 calls $13.65, and is all in

HERO shows Ace of HeartsAce of Clubs

bazza1444 shows Ace of DiamondsKing of Hearts

Uncalled bet of $43.85 returned to HERO

*** RIVER *** 6 of SpadesJack of DiamondsJack of Spades4 of Hearts3 of Spades

HERO shows two pair, Aces and Jacks

bazza1444 shows a pair of Jacks

HERO wins the pot ($196.80) with two pair, Aces and Jacks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Verkar gå bra med MTT. Hur ligger du till i CG-liret?

 

Trailer Park Boys is teh shit :mrgreen: Jäkligt skön serie, och kul att det finns så många säsonger. Känns annars som att sådana inte håller så länge och läggs ner.

 

Håller med Lisa87 om att .50$ är tight på full tilt på det sättet.

Och på natten när det blir 95% multitable grinders från USA är det nästan outhärdligt, iaf när man inte har rulle att spela särskilt aggro med.

Tråkigare pokersessioner än mot amerikaner på NL50 får man leta efter, yuck vad dom är tråkiga att spela mot. Noll spänning, alla bara sitter och byter pengar med varandra lol.

Tror jag ska sätta in lite pengar på nån annan site för nattlir, innan jag tiltar bort hela rullen mot tajta amerikaner.

 

CGt går bra. Klivit upp till NL100 på prov. :-)

 

Helt otroligt bra serie, men man kan inte ta den lätt vändigt för då är det nog lätt att vända ryggen till. Se 2 säsonger, sedan är man förälskad!:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Table Bevvie (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 20:46:49 ET - 2008/05/13

Seat 1: akayuki ($113.75)

Seat 2: howard182 ($101)

Seat 3: Donker1337 ($154.85)

Seat 4: Tank369 ($101.50)

Seat 5: WinstonWins ($208.80)

Seat 6: HERO ($161.80)

akayuki posts the small blind of $0.50

howard182 posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 6 of Diamonds9 of Diamonds

Donker1337 folds

Tank369 folds

WinstonWins folds

Gonzorea raises to $4

akayuki folds

howard182 raises to $12

HERO calls $8

*** FLOP *** 8 of Clubs9 of Spades7 of Spades

howard182 bets $15

HERO raises to $35

howard182 raises to $89, and is all in

HERO calls $54

howard182 shows Queen of Spades10 of Clubs

HERO shows 6 of Diamonds9 of Diamonds

*** TURN *** 8 of Clubs9 of Spades7 of Spades9 of Clubs

*** RIVER *** 8 of Clubs9 of Spades7 of Spades9 of Clubs5 of Spades

howard182 shows a pair of Nines

HERO shows a straight, Nine high

HERO wins the pot ($199.50) with a straight, Nine high

 

 

Hur tänker du här? Du blir 3betat pre och floppar ett väldigt lågt TP + open ended..

 

Mot ett överpar som t.ex. JJ ligger du väääldigt långt efter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har höjt från knappen nästan varenda hand, FI har stått upp några gånger men jag har tagit hem 90% av potterna kan vi säga. Är väldigt nöjd med floppen då jag valde att spela korten efter 3-betten. Känns inte som att han nödvändigtvis sitter på ett högre pocket p.g.a våra tidigare möten i liknande situationer. Även fall det varit mindre potter. Sitter stegen så tar jag hem den och 9orna kan mycket väl vara bäst, alternativt ligger jag inte långt efter. Efter hans allin på floppen är det ~50$ att syna för ~150$ som ligger inne. Leder här, i denna situation 1/3 så som jag läst honom och vår historia från tidigare situationer. Därför gör jag synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CC sket sig till slut. åkte på en smäll tidigt från en utdragning men kämpade mig upp till ca 2600, då jag förlorar en stor pott, mina mått mätta. Har efter det ca 700 kvar. Stängning närmar sig, plockar upp ett lågt pp. Bestämmer att gå på den mot en lös raisare preflop. Flop kommer i stil med 579, turn 7, hamnar allin och får syn av killen. River 9, med andra ord är mitt pp värdelöst. Killen slänger upp Ax och vinner på kickern. Så CC äventyret är över för den här gången.

Ska sätta upp nya mål för nätpokern, så då jag har kommit upp i en viss summa så ska jag ta ut pengar för livespel igen. :-)

Skönt att ha kännt på spelet där iallafall, blev ca 5h igår!

 

 

Ska iväg på teambuilding med arbetskamraterna idag. Så inget spel förrän senare ikväll. Så länge det inte blir en fylla! Take care

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara dryg men vad fan hoppas du på att floppa när du synar hans omslag med 6-9 suit?

 

78 (i samma färg) + valfritt kort. = Jag synar inte 3bet me 69s.

 

Va inte meningen att mitt inlägg skulle verka drygt, jag va bara nyfiken på hur han tänkte. Antog att det låg någon historia bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna ner 3-bet med 69s är inget standard spel så ni vet. ;-)

 

Smått bakis idag, dumt då jag hade velat grinda. Så får se hur mycket det blir av den varan. Försöker nog hitta nån turnering istället. Brukar ha lättare att spela MTT då jag är ur form än att spela cashgame.

 

Lirade även en 24+2$, 28k garanti efter cc senast. Fick så många bra händer att jag blev steamad och åkte ut med TPTK mot ett floppat set 30min in i turneringen. Hade stack som var bra över avg, liksom flera andra då händerna haglade på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte speciellt mycket spel igår, och tur var väl det. Men hann med att backa ett inköp på NL100, sen blev det några turnerings inköp, b.la sattelit till ftop e.19 där jag åkte på 5e och blev utan en plats. Totalt blev det -171$.

 

Hinna med lite spel idag istället! Försöka hitta ett duktigt +. Är väldigt sugen på att gå över till SvS, bara hört positivt om den sidan. Inga banan erbjudanden dock.

 

Vad är det för, för och nackdelar med SvS skulle ni säga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkla seg sittning, spelade uruselt i början och går ner mig. Sedan skärper jag till mig och kommer tillbaka och vidare.

Har 200$ på ett bord, får 88 i SB. FI i UTG med 120$, raisar 3x bb som han har gjort nästan varenda hand, lyckas klonka varje hand han spelar. Jag synar, flop kmr Q35, jag checkar, han bettar ½ pott och jag synar ner. Tänker göra checkraise för att se var jag står på turn. Turn 8, ger mig set. Checkar och han betar ut ½ pott igen. Synar bara ner i och med träffen. River kommer ett ointressant kort. Jag ställer in. Täcker FI som synar och visar set i Q. :evil:

 

+33$, blir mer spel sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hunnit bli ca 1100 händer idag. Varit rätt dött med undantag föra några höga PP's som jag fått problem med tack vare kassa floppar. +123$ hittills, ska se om jag orkar leta upp några HH's senare. Ska se klart en film nu och sen ska jag spela en sattelit till ftops e.23. 3.5k poäng kostar den, 1-36e får inträde till turneringen. Hoppas det går vägen! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Table Presidio (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 16:11:36 ET - 2008/05/17

Seat 1: HERO ($204.10)

Seat 2: Abraham Maslow ($73.55)

Seat 3: Pegs13 ($125.05)

Seat 4: ipush77 ($71)

Seat 5: Nethervoid ($119.75)

Seat 6: Chum Slam ($38.50)

Abraham Maslow posts the small blind of $0.50

Pegs13 posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of ClubsKing of Spades

ipush77 folds

Nethervoid folds

Chum Slam folds

HERO raises to $4

Abraham Maslow calls $3.50

Pegs13 folds

*** FLOP *** 8 of ClubsKing of Diamonds10 of Clubs

Abraham Maslow checks

HERO bets $8

Abraham Maslow raises to $20

HERO calls $12

*** TURN *** 8 of ClubsKing of Diamonds10 of Clubs3 of Diamonds

Abraham Maslow bets $49

 

---

 

Tilt man blir av Nicklas Bäckström i finska målet! Murray får gå in och proppa selänne snart så det blir lite liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöka hitta det duktiga +:et idag istället..

 

Men först skall få igång PT3, har vista och då funkar det såklart inte klockrent direkt. Men har tankat några filer som behövdes, tack för 100mbit uppkoppling så att ½gb laddningen går på ca minuten!

 

Reggat mig till en liten 3k garanti för 10+1$ under tiden. Känns som att det kommer krångla, som leder till tilt om jag går in och multitablar cg.

Avskyr datorer när det inte fungerar som det ska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick igång PT omgående.

Har vid tidigare tilfällen inte lagt speciellt stor vikt vid PT, och har därför inte så bra koll på alla nödvändiga funktioner, förkortningar m.m. Någon som vet en bra site med en genomgående guide?

Eller någon som kort kan gå igenom det viktigaste?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-184$, gått skit dåligt hela sessionen med undantag för... ingenting.. Lite smått tiltad tidigt och hittar inga kort/potter.

Aja fått igång PT och laddat inte lite händer iaf. Trist bara att det är händer från igårkväll och idag så man blir miserabel av att se statsen..

 

Aja nya tag senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite matlagning nu, följt av film. Ska nog tilt känslan försvinna.

 

Tog hem en dokumentär, American drug war: The last white hope, natten som var.

Och några filmer, I am legend, Mad money, The bucket list, Street kings och The forbidden kingdom. :-)

 

Sen får vi hoppas på upphämtning så det blir lite gröna siffror för den här veckan! Blir inge mer lir idag om jag skulle backa två inköp till då jag har det som gräns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var in på nån site via google men tyckte det inte var nå vidare.

Ska kolla igenom allt sen.

Vänta ut tilten innan man börjar lirar igen var förgäves. 5min in hittar jag KK och reraisar 2x FIs bet. Varpå FI går allin och jag synar, alla tiders när FI visar 8Ts men turnar färgen! Ska slå på nån serie nu en stund och sen göra ett nytt försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en sittning på nästan 3h, som tur var. Låg ca tre inköp back inför den men ligger nu plus för dagen. +29$, känns jäkligt bra med tanke på det jag låg minus förut. Ca 2000 händer totalt.

 

Blivit ca 5500 händer den här veckan skulle jag gissa på. Enbart NL100 spel, funkat bra med undantag för att jag lyckats backa första 1-2 timmarna jag spelar. Ska fortsätta nöta NL100 ivfall, sen gå ner om rullen kommer under 2k$.

Totalt den här veckan är det +1356$, 1070$ från klonk i turneringen. Så 286$ från cg. Helt okej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omöjligt för mig att få börja med lite flyt, börjar med att backa ett inköp rakt av med AA vs JJ,TT. Dumt att få trippla upp direkt, ne tillbaka till grind för att gå +/-. Whiiine!

 

EDIT:

AQo är visst tillräckligt för att gå allin med efter 3-bet med KK av mig.

 

EDIT2:

Torska med 4 fulla inköp på 40min är nog nytt rekord för mig. Förutom de två ovanstående händerna så blev det en till AA.

Den borde jag ha undvikit med tanke på att när jag 3-betar efter en raise och re-raise pre och får syn av första raisaren så torde jag se att han floppar set på 268 och inte få in stacken med mitt AA.

Och sedan undvika att bli potcomitted med AKo, floppat A då killen synar med K4s och får in rr färgen och ställer mig allin för mina sista 40$ på rivern.

 

Sorry för whine.

 

Inte fullt 4 inköp back, pga + på ett bord, så bara -301$!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...