Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja!

En hand från iPoker kommer här. Är rätt ny vid bordet och har inte grejat runt så mycket direkt, lirat typ 21/18/4. Har endast 25 händer på FI och över dom har han spelat typ 14/6/1.

The action:

GAME #966401244: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2008-05-04 21:55:34

Table Tbilisi

Seat 1: Dannyboy0 ($132.10 in chips)

Seat 5: SuurPalle ($101.50 in chips) DEALER

Seat 6: maZi84 ($99.00 in chips)

Seat 8: obZen ($140.62 in chips)

Seat 10: verymediocre ($98.50 in chips)

maZi84: Post SB $0.50

obZen: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to verymediocre King of DiamondsKing of Clubs

verymediocre: Raise (NF) $4.00

Dannyboy0: Fold

SuurPalle: Fold

maZi84: Fold

obZen: Call $3.00

*** FLOP *** 8 of ClubsQueen of Clubs8 of Diamonds

obZen: Check

verymediocre: Bet $6.00

obZen: Call $6.00

*** TURN *** Jack of Diamonds

obZen: Bet $35.00

verymediocre: ???

Wtf betyder hans donkbet på turn? Är ju egentligen nästan inget förrutom en 8:a som slår mig här men det här känns ju halvskumt. Försöker han få in degen så snabbt som möjligt eller vad är det frågan om?

Postad

Ja ja. Jag skrev med hjärnan avstängd. Spelade turneringar till ett och gick upp 5.25 som vanligt i morse. Trött...

Tack för tillrättavisningen. Jag stod och bytte vatten i akvariet när jag kom på vilket jävla korkat svar jag hade skrivit.

Postad

jag tycker det känns som om han har 910 och gjorde en fulsyn på flop. Brukar själv syna på hålet ibland om inte bet är för stort. I detta läget, med parat bord är det ju självklart lite tomtespel men det är ju ofta av dem man blir klonkad. Eftersom du inte har riktigt grepp om honom blir det ju svårt att göra synen. Det är trots allt några händer som slår dig. Nu när jag har läst igenom historiken ett par gånger känns det mer och mer som om han har prickat åttan. Hade personligen lagt handen men ingen kommer ihåg en fegis:P

Synade du betet på turn eller slängde du?