Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Killen verkar stabil med 22/16/5

Är det helt fel linje eller. Är riktigt fundersam över denna.

Table Diana 27 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: CobbV ( $1121.56 )

Seat 2: FRUKT ( $377.51 )

Seat 3: El_Patron ( $258.05 )

Seat 4: Tsaren ( $94.07 )

Seat 5: RoyalBitch ( $1984.95 )

RoyalBitch posts small blind [$2.5].

CobbV posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Qd Jd ]

FRUKT folds.

El_Patron raises [$20].

Tsaren folds.

RoyalBitch calls [$17.5].

CobbV calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 4d, 2d, Jh ]

RoyalBitch checks.

CobbV bets [$40].

El_Patron folds.

RoyalBitch raises [$160].

CobbV calls [$120].

** Dealing Turn ** [ 4c ]

RoyalBitch bets [$170].

CobbV calls [$170].

** Dealing River ** [ Kh ]

RoyalBitch bets [$490].

CobbV folds.

Postad

3beta floppen om du ska donka, personligen gillar jag inte att donka när det sitter en spelare mellan preflopraisaren och mig då han kan bli squeezad av oss om preflopraisaren cbetar och han synar.

Jag går helst för c/r/4bet på floppen, men det viktigaste är egentligen att vi försöker få in så mycket som möjligt på floppen, hur vi får det är beror på hur vi balanserar och en del annat.

Postad

Jag går helst för c/r/4bet på floppen, men det viktigaste är egentligen att vi försöker få in så mycket som möjligt på floppen, hur vi får det är beror på hur vi balanserar och en del annat.

Det här är fel eftersom vi också har en ganska stark hand (förutom färgdrag).

Postad
Det här är fel eftersom vi också har en ganska stark hand (förutom färgdrag).

Olika åsikter alltså, vad tycker du vore rätt?

Att 4beta flop och mötas av en allin vore ju väldigt skojigt

Postad

Effektiv stack är 200 BB, så jag ser inte riktigt något fel på linjen.

Vet inte hur light Fi bettar river lr vilken bluffrekvens han haft på river förut, så river känns som fold/call beroende på read, mest lutar det åt fold, men annars så tycker jag det är ok o spela handen så eftersom den som en färdig hand är marginell men har stor dragpotential.

Postad

vik river. lite svårt att se vad du ska göra flop eftersom ni är 200bb djupa. (läs jag är lat) Normalt är det väl fyrbet som gäller men möjligt att det blir lite kallt 200bb djupa..

Postad

Ingen som förespråkar raise på turn alltså? Finns kanske inte så mycket händer han slänger så de kanske är en kass linje. Kändes som att jag spelade handen lite vekt, hade nog raisat mot en dålig FI, nu var FI stabil så linjen kändes rätt men samtidigt lite vek. Jag gav ju bort otroligt mycket mot typ AK där..

Postad
Ingen som förespråkar raise på turn alltså? Finns kanske inte så mycket händer han slänger så de kanske är en kass linje. Kändes som att jag spelade handen lite vekt, hade nog raisat mot en dålig FI, nu var FI stabil så linjen kändes rätt men samtidigt lite vek. Jag gav ju bort otroligt mycket mot typ AK där..

Mot AK är det rätt o syna för höjer du så försvinner han, och han drar tunt med 6 outs på river, såvida det inte är AKs vilket han möjligen inte försvinner mot turnraise ändå o då hade det varit rätt drag på turn.

Men som sagt med tanke på stackdjupet så är nog inte pottkontroll helt fel.