Gå till innehåll

Infoga bilder i inlägg


Recommended Posts

Om du bara har adressen till den bild som du vill lägga in så klickar du på knappen till vänster om citatknappen i menyraden i post-funktionen och klistrar in adressen. Eller så använder du:

bildadress

 

Vad gäller storlek osv så har det, mig veterligen, bara klagats då man lagt in bilder aom har vart så stora att de fuckar upp webläsaren (dvs att man tivngas scrolla höger vänster).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag försöker lägga in bilder i min dagbok som min fru lagt upp i sin blogg på wordpress, men det fungerar inte. Det blir bara länkadressen, bilden syns inte direkt i dagboken.

Måste man alltså använda photobucket, webshots eller imageshack för att det ska gå?

Någon som har ett bra tips på var man kan lägga upp bilder?
Andra användare på forumet använder http://www.webshots.com som tycks fungera.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax: Hmm, nej... det ska funka med alla bilder. Vad är det för bild, kan du ge url så jag kan kolla?
Jaha, nu tror jag att jag kom på orsaken. Wordpress har en funktion där man kan förminska bilderna som syns i bloggarna. Om man inte ändrar adressen blir det galet.

 

Förresten, kan man lägga in filmer från Youtube i trådar? Jag vill alltså att filmen ska visas direkt i en tråd utan att man behöver öppna i ett extra fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...