Gå till innehåll

Pokermiljonärer


Är du pokermiljonär?  

461 medlemmar har röstat

  1. 1. Är du pokermiljonär?

    • Jag är pokermiljonär
      77
    • Jag är INTE pokermiljonär
      374
    • Jag har i vart fall rulle på över millen
      10


Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja att Gdaily numera med säkerhet blivit MINST miljonär på sin poker står väl numera ganska fast. (Grattis än en gång)...

 

Hur kan du dra den slutsatsen? Hur vet du att han tex inte spelade bort två miljoner dagen innan på en fet hat-S&G mot puckot Norrinder på hotellet nere i Sparta eller var det nu var dom var (eller är). Dom flesta som har lirat lite CG har ju vunnit åtskilliga miljoner, men det innebär ju inte att man är miljonär, många har ju den fula ovanan att även förlora några händer då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att många pokerspelare ligger med sina pappor? Det låter ju helt sjukt ju?!

 

 

Vill man missförstå så gör man.

 

Lustigkurre, du förstår mycket väl vad jag menade....

Att rikemanssöner kan få ett par mille att leka med...

på poker eller något annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är en pokermiljonär egentligen? Någon som har över en miljon i vinstpengar i fickan just nu?

Någon som ligger 1 mille plus men som har wasteat ett par hundra k (på annat än poker)?

Någon som plussat en miljon eller mer, handlat grejer för några hundra k av sina pokerpengar men ändå har över en miljon i blandade tillgångar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är en pokermiljonär egentligen? Någon som har över en miljon i vinstpengar i fickan just nu?

Någon som ligger 1 mille plus men som har wasteat ett par hundra k (på annat än poker)?

Någon som plussat en miljon eller mer, handlat grejer för några hundra k av sina pokerpengar men ändå har över en miljon i blandade tillgångar?

 

Exakt!

 

Man kan se en del skräckexempel på DVD:n "poker bustouts" där spelare som varit uppe i smöret blivit totalpanka och uteliggare...

 

Även de som till slut har lyckats så har det ytterst sällan varit en rak väg dit...

 

Ett par exempel:

 

Jag ströläste nyligen boken "Million dollar videopoker" av Bob Dancer som nu har spelat in över 2 millioner dollar på videopoker. Men ett tag var det så illa att han fiskade upp bortglömda 25-centare från automaternas myntskål!

 

Jag har tillsammans med två kompisar ett antal år kört sportsbetting där vi nu är ekonomiskt trygga och där en av mina kompisar är riktigt tät och har kunnat sluta jobba. Men för ett par år sedan var det så illa att jag ibland fick låna han pengar till hyra och mat!

 

 

Det är som någon sa - och jag håller med - att de RIKTIGA vinnarna är de som har kraschlandat men ändå lyckats ta sig tillbaka...då har man fått en livserfarenhet som man sent kommer att glömma....Vare sig det gäller poker eller något annat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att en pokermiljonär är en som har miljonen kvar men ändå en rulle att lira för.

 

Vem är Sveriges störst pokermiljonär (inte i vikt) i pengar?

 

Per Ummer

Per Hildebrand

Claes Lidell mfl som grundade Ongame.

Eller någon annan doldis.

 

 

 

 

 

Vad är en pokermiljonär egentligen? Någon som har över en miljon i vinstpengar i fickan just nu?

Någon som ligger 1 mille plus men som har wasteat ett par hundra k (på annat än poker)?

Någon som plussat en miljon eller mer, handlat grejer för några hundra k av sina pokerpengar men ändå har över en miljon i blandade tillgångar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt pfare att göra en enkel fråga till världens filosofiämne.

 

Min definition av en (poker)miljonär: Du har 1 miljon kronor och har inga skulder eller har tillgångar som motsvarar 1 miljon kronor, dvs. har du toapapper som du kan byta ut mot 1 miljon kronor när du vill så är du miljonär imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt pfare att göra en enkel fråga till världens filosofiämne.

 

Min definition av en (poker)miljonär: Du har 1 miljon kronor och har inga skulder eller har tillgångar som motsvarar 1 miljon kronor, dvs. har du toapapper som du kan byta ut mot 1 miljon kronor när du vill så är du miljonär imo.

 

Och den miljonen måste du ha spelat in på poker?

 

Jag har (på ett ungefär, har inga exakta siffror), om man drar bort förlusterna från vinsterna spelat in ca en miljon kronor. Dessa har jag betraktat som "vinstpengar" och har inte investerat dem på något vettigt sätt (visst, ett par hundra k har jag väl lagt undan) utan bara härjat, rest och köpt halvt om halvt onödiga saker för.

 

Jag har inga skulder och jag har tillgångar som gör att jag skulle kunna sitta med över en miljon i kontanter om jag hade velat. Men det är inte bara tack vare pokervinster utan också lite lägenhetsaffärer, fonder, räntekonton m.m.

 

Är jag pokermiljonär?

 

Edit: I något slags förenklat led kan man kanske säga att jag har frigjort kapital genom att använda pokervinster istället för att omsätta andra tillgångar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och den miljonen måste du ha spelat in på poker?

 

Jag har (på ett ungefär, har inga exakta siffror), om man drar bort förlusterna från vinsterna spelat in ca en miljon kronor. Dessa har jag betraktat som "vinstpengar" och har inte investerat dem på något vettigt sätt (visst, ett par hundra k har jag väl lagt undan) utan bara härjat, rest och köpt halvt om halvt onödiga saker för.

 

Jag har inga skulder och jag har tillgångar som gör att jag skulle kunna sitta med över en miljon i kontanter om jag hade velat. Men det är inte bara tack vare pokervinster utan också lite lägenhetsaffärer, fonder, räntekonton m.m.

 

Är jag pokermiljonär?

 

Edit: I något slags förenklat led kan man kanske säga att jag har frigjort kapital genom att använda pokervinster istället för att omsätta andra tillgångar.

 

Nej, du är ingen pokermiljonär, om du inte har 1 miljon i kontanter/tillgångar som du har spelat ihop enbart från pokern. Det säger väll sig självt? (Det spelar ingen roll om du har bränt mer än 1 miljon från dina vunna pokerpengar, det är inga tillgångar du har kvar)

 

Däremot verkar du vara en miljonär, grattis! Det är ju inte heller så illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du är ingen pokermiljonär, om du inte har 1 miljon i kontanter/tillgångar som du har spelat ihop enbart från pokern. Det säger väll sig självt? (Det spelar ingen roll om du har bränt mer än 1 miljon från dina vunna pokerpengar, det är inga tillgångar du har kvar)

 

Däremot verkar du vara en miljonär, grattis! Det är ju inte heller så illa.

 

Jo men alltså, jag hade ju kunnat ha över en miljon i rena pokerpengar om jag exempelvis hade sålt fonder istället för att ta direkt från pokerkassan. Det gör man ju bara för att det är enklare liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men alltså, jag hade ju kunnat ha över en miljon i rena pokerpengar om jag exempelvis hade sålt fonder istället för att ta direkt från pokerkassan. Det gör man ju bara för att det är enklare liksom.

 

Men det gjorde du inte, så du är ingen pokermiljonär, tyvärr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.....

 

Är jag pokermiljonär?

 

......

 

Om du tar bort ordet poker i ditt resonemang så tror jag bilden klarnar vad som menas med pokermiljonär.

 

I mitt fall ser det ut så här:

 

 

Jag har känat åtskillaga miljoner genom mitt jobb under alla de år jag jobbat här. men sen har jag betalt hyra, amorterat på lån, köpt mat, kläder mm.mm Så jag har inte kvar alla miljoner, faktum är att jag inte har kvar mycket alls, bara några fjuttiga kronor och ganska mycket lån...

 

Är jag miljonär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har känat åtskillaga miljoner genom mitt jobb under alla de år jag jobbat här. men sen har jag betalt hyra, amorterat på lån, köpt mat, kläder mm.mm Så jag har inte kvar alla miljoner, faktum är att jag inte har kvar mycket alls, bara några fjuttiga kronor och ganska mycket lån...

 

Nej, det är ju en jävla skillnad. Nödvändiga utgifter som hyra, mat etc få väl i så fall räknas som de oundvikliga förluster man gör som pokerspelare. Hade du haft nån miljon över efter att du betalt allt det där (eller toskat i poker) så hade du ju varit poker/miljonär.

 

Men vi säger så här då. Jag har en trisslott i fickan som jag har vunnit 100 kr på. Jag tänkte sätta in de pengarna på banken men så behöver jag plötsligt 100 kr och det finns ingen bankomat i närheten. Jag får casha in trisslotten helt enkelt. Detta gör ju att jag sparar 100 kr från bankkontot. Brutto är ju exakt samma.

 

Köpte en tv för ngt år sedan för pokerpengar. Jag hade köpt samma tv för lika mycket pengar även utan pokervinster. I mitt totala kapital är ju saldot exakt detsamma oavsett om jag använder fondpengar eller pokerpengar. Spelar det verkligen så stor roll?

 

Nu vill jag inte öht kalla mig för pokermiljonär, tycker bara att det definitionsmässigt är intressant.

 

Och for the record måste jag erkänna att typ 80% av vinstpengarna kommer

från lyckosamma mtt-klonkar så jag kommer nog inte i längden att ligga en miljon plus utan jag kommer nog så sakteliga backa tills jag nått +-0 nånstans kring då det är dags att lämna in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är ju en jävla skillnad. Nödvändiga utgifter som hyra, mat etc få väl i så fall räknas som de oundvikliga förluster man gör som pokerspelare. Hade du haft nån miljon över efter att du betalt allt det där (eller toskat i poker) så hade du ju varit poker/miljonär.

 

Men vi säger så här då. Jag har en trisslott i fickan som jag har vunnit 100 kr på. Jag tänkte sätta in de pengarna på banken men så behöver jag plötsligt 100 kr och det finns ingen bankomat i närheten. Jag får casha in trisslotten helt enkelt. Detta gör ju att jag sparar 100 kr från bankkontot. Brutto är ju exakt samma.

 

Köpte en tv för ngt år sedan för pokerpengar. Jag hade köpt samma tv för lika mycket pengar även utan pokervinster. I mitt totala kapital är ju saldot exakt detsamma oavsett om jag använder fondpengar eller pokerpengar. Spelar det verkligen så stor roll?

 

Nu vill jag inte öht kalla mig för pokermiljonär, tycker bara att det definitionsmässigt är intressant.

 

Och for the record måste jag erkänna att typ 80% av vinstpengarna kommer

från lyckosamma mtt-klonkar så jag kommer nog inte i längden att ligga en miljon plus utan jag kommer nog så sakteliga backa tills jag nått +-0 nånstans kring då det är dags att lämna in.

 

Var det Nalle Phu som ville hämta ut samma hundralapp som han satte in, typ hade koll på serienumret?

 

Okej, jag hade inte läst tillräckligt noga för att hänga med i att det handlade om vilken hundralapp man spenderat. Sorry... My bad.. (är det så man skriver?)

 

Jag tycker definitionen är ganska enkel, har man en mille som kommer från poker så är man pokermiljonär, har man inte det så är man inte pokermiljonär.

 

Om det sen är så att jag lägger alla mina pengar i en hink och således inte vet om jag spenderar pokerpengar eller avsugningspengar,ja då får jag väl slänga hela hinken så är problemet ur världen... Eller så använder jag mig av det begrepp jag tror mig tycka passar bäst in i den sittuation jag använder det i. Det kommer nog inte ställa till det jättemycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är ju en jävla skillnad. Nödvändiga utgifter som hyra, mat etc få väl i så fall räknas som de oundvikliga förluster man gör som pokerspelare. Hade du haft nån miljon över efter att du betalt allt det där (eller toskat i poker) så hade du ju varit poker/miljonär.

 

Men vi säger så här då. Jag har en trisslott i fickan som jag har vunnit 100 kr på. Jag tänkte sätta in de pengarna på banken men så behöver jag plötsligt 100 kr och det finns ingen bankomat i närheten. Jag får casha in trisslotten helt enkelt. Detta gör ju att jag sparar 100 kr från bankkontot. Brutto är ju exakt samma.

 

Köpte en tv för ngt år sedan för pokerpengar. Jag hade köpt samma tv för lika mycket pengar även utan pokervinster. I mitt totala kapital är ju saldot exakt detsamma oavsett om jag använder fondpengar eller pokerpengar. Spelar det verkligen så stor roll?

 

Nu vill jag inte öht kalla mig för pokermiljonär, tycker bara att det definitionsmässigt är intressant.

 

Och for the record måste jag erkänna att typ 80% av vinstpengarna kommer

från lyckosamma mtt-klonkar så jag kommer nog inte i längden att ligga en miljon plus utan jag kommer nog så sakteliga backa tills jag nått +-0 nånstans kring då det är dags att lämna in.

 

Du är ju dum i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ju dum i huvudet.

 

Intressant.

 

mmmk har en miljon på bankkonto A, sedan vinner han ytterligare en miljon som han sätter in på bankkonto B.

 

Jennez har en miljon på bankkonto A, sedan vinner han ytterligare en miljon som han sätter in på bankkonto B.

 

Jennez köper en lägenhet för en miljon kronor. Han använder pengarna på bankkonto B (dvs pokerpengarna) för att de är lättast att komma åt. mmmk tycker så mycket om Jennez så han vill bo där han bor. mmmk köper grannlägenheten för en miljon kronor men betalar med pengarna från bankkonto A ("gamla" pengar) och behåller sina pokerpengar på bankkonto B.

 

Nu har Jennez och mmmk vars ett konto med exakt en miljon kronor på. Varför är den ena pokermiljonär men den andra inte? Och framförallt, varför är Jennez dum i huvudet men inte mmmk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant.

 

mmmk har en miljon på bankkonto A, sedan vinner han ytterligare en miljon som han sätter in på bankkonto B.

 

Jennez har en miljon på bankkonto A, sedan vinner han ytterligare en miljon som han sätter in på bankkonto B.

 

Jennez köper en lägenhet för en miljon kronor. Han använder pengarna på bankkonto B (dvs pokerpengarna) för att de är lättast att komma åt. mmmk tycker så mycket om Jennez så han vill bo där han bor. mmmk köper grannlägenheten för en miljon kronor men betalar med pengarna från bankkonto A ("gamla" pengar) och behåller sina pokerpengar på bankkonto B.

 

Nu har Jennez och mmmk vars ett konto med exakt en miljon kronor på. Varför är den ena pokermiljonär men den andra inte? Och framförallt, varför är Jennez dum i huvudet men inte mmmk?

 

Exakt, allt är ett stort dilemma. Därför borde den enda "vettiga" definitionen på en "pokermiljonär" vara en person som har spelat in 1M SEK på poker i nuläget. Sen om han inte når upp till miljonen som sin totala förmögenhet (inkl. BR) så är han inte miljonär, ur "vanligt" perspektiv. Men han har tjänat en miljon på poker och det gör han till pokermiljonär.

 

Problemet med detta resonemang är att det inte har något "tidsperspektiv". Har man tjänat en miljon på poker under 10 år men betalat av hyror och mat osv och inte har så mycket kvar, så är man ju inte särskilt mycket häftigare än någon som har jobbat på ett vanligt jobb, förmodligen betydligt sämre =)

 

Därför bör man lägga lite extra vikt i sin statusstämpel och komplettera med hur stor rulle man har i dagsläget / sin totala förmögenhet.

 

 

Äsch, det här blev inte alls så bra som det lät i huvudet innan jag skrev det (innan jag tänkt igenom det ordentligt dvs). Blir ju rätt fånigt att definiera något som man måste komplettera saker till. Men att ha tjänat in en miljon på poker måste ju ha ett namn! Och varför inte "pokermiljonär"? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...