Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har Queen of SpadesQueen of Hearts

Seat 4: FI ($2080.70 in chips)

Seat 7: FI2 ($1730.25 in chips)

Seat 8: HERO ($1120.25 in chips)

ANTES/BLINDS

FI ($5), FI2 posts blind ($10).

PRE-FLOP

HERO bets $30, FI, FI2 bets $110, HERO bets $220, FI2 calls $130.

FLOP [board cards: 5 of Spades,Ace of Spades,King of Spades ]

FI2 checks, HERO checks.

TURN [board cards: 5 of Spades,Ace of Spades,King of Spades,9 of Hearts ]

FI2 bets $380, HERO folds.

Kommentar?

Postad

FR?? (isåfall har ja ingen aning)

floppen e mkt mindre intressant än reads dock. verkar som en konstig syn av honom pf, enda vettiga ja kan sätta Fi på e kk+, då e ju ett gratis kort bra..

annars e la runt 200 och syna omslag omslag ok, om synad typpusha turn ibland/ta gratiskort ibland. skulle la bero mkt på timing

Postad

ANTES/BLINDS

PRE-FLOP

FI2 checks, HERO checks.

Kommentar?

Din 4-bet känns väldigt liten va?

Postad
FR?? (isåfall har ja ingen aning)

floppen e mkt mindre intressant än reads dock. verkar som en konstig syn av honom pf, enda vettiga ja kan sätta Fi på e kk+, då e ju ett gratis kort bra..

annars e la runt 200 och syna omslag omslag ok, om synad typpusha turn ibland/ta gratiskort ibland. skulle la bero mkt på timing

ok. sätter honom verkligen inte på kk+ btw...

syn känns bra även om bet flop känns ännu bättre...

Postad

Om jag var FI2 och såg dig checka bakom på den floppen skulle jag direkt tro att du inte har träffat särskilt hårt då jag tror att du alltid skulle betta typ top set ,top två och tpgk på en sådan flopp för värde och för att inte riskera att bli utdragen av fyrkortsfärgen.

Varpå jag skulle betta typ hela min range på turn.

Postad
därför ja säger read?, har svårt att se nån stabil syna 4bets oop med mkt större range, esp inte typ ak/aq?

och du menar syna turn som spelat?

är dock 200bb, väldigt liten 4bet, tycker man om å syna 4bets oop så går det ju syna där med rätt mycket, undras snarare vad det är han slänger i det läget... ^^

Postad
är dock 200bb, väldigt liten 4bet, tycker man om å syna 4bets oop så går det ju syna där med rätt mycket, undras snarare vad det är han slänger i det läget... ^^

Nej, 110BB. Alltså har aldrig förstått varför folk synar 4bets med händer som TT, AQ och KJs. Vad hoppas man på att ska hända?

ANTES/BLINDS

PRE-FLOP

FI2 checks, HERO checks.

Kommentar?

Jag hade 4betat större men det beror på fi, åtminstone på NL400 finns det ju mycket fisk som gillar syna 4bets men vet ej hur det är på NL1000. Tror dock inte det är AK, AQ, AA eller KK då de flesta 5betar/foldar de. Jag hade bettat för att syna push, potten är så stor så jag tror inte det kan vara fel att stoppa in med NFD och två eventuella trissouts här.

Disclaimer:

Min åsikt, ni behöver inte lyssna och det kan vara fel!

Postad

Svårt att fatta den där HHn men jag får det till att fi säger 120 totalt preflop och vi svarar med 250 totalt. Tycker det är helt ok iaf, kanske hade sagt 270 istället. Dock får man ju anpassa sin betsizing litegrann om man märker att fi har en tendens att kallsyna små fyrbets.

Utan spader dam ger jag nog upp men med spader dam måste vi nästan beta flop, som Jakelamotta säger är potten redan stor och vi har bra equity mot det mesta.

Checkar jag bakom flop är det iaf inte för att folda mot turnbet, skulle fi ha JJ eller TT ligger vi såklart grymt bra till och riskerar att ibland bli utbluffade med bäst hand. Din linje ser sjukt svag ut (typ TT, JJ QQ, eventuell fyrbetsbluff pre kanske) och fi gör helt rätt om han gör om den svagare delen av sin range här till bluff.

Självklart är det ingen rolig flop för QQ men i slutändan är det en för stor pott med för bra equity för oss för att köra en pottkontroll/fold-linje.

IMHO.

Postad

ok , så rangen e större. så betsyn flop antar ja. inducerande eller commitande?

Postad

lurig hand. jag säger bet flop. få in pengarna på floppen har typ $200 i värde, checkar vi bakom så vinner vi potten typ 1/4. dvs mot de händer som slår oss så tjänar vi på att få in degen på floppen.

mot de händer vi slår tror jag vi ändå har svårt att få action i den grad att det typ offsetas av vi ibland blir utdragna.

funderar på om man lite obalanserat kan shovea.

Postad
lurig hand. jag säger bet flop. få in pengarna på floppen har typ $200 i värde, checkar vi bakom så vinner vi potten typ 1/4. dvs mot de händer som slår oss så tjänar vi på att få in degen på floppen.

mot de händer vi slår tror jag vi ändå har svårt att få action i den grad att det typ offsetas av vi ibland blir utdragna.

Tror du att push är bättre än att typ att betta 250 och syna push. Tänker mest att han kan få för sig att CRAI med JsJx och TsTx eller nåt sånt. Pushar vi tror jag inte vi får fold från bättre, eller? Ja, en kung kanske vi kan få bort.

Postad

men om dom inte foldar kx/ax på floppen spelar det ingen roll vad vår equity är på turn. mot alla händer som slår oss e vi redan inne med pengarna även när vi checkar. det enda vi gör e då att kanske öka hans range till mer händer och utdragningar behöver vi verkligen inte bry oss om, ingen hand som vi slår har mer än 2outs

bluffshove e lite sexigt

Postad
men om dom inte foldar kx/ax på floppen spelar det ingen roll vad vår equity är på turn. mot alla händer som slår oss e vi redan inne med pengarna även när vi checkar. det enda vi gör e då att kanske öka hans range till mer händer och utdragningar behöver vi verkligen inte bry oss om, ingen hand som vi slår har mer än 2outs

bluffshove e lite sexigt

fail: 23ss och 34ss har 4

Postad
Tror du att push är bättre än att typ att betta 250 och syna push. Tänker mest att han kan få för sig att CRAI med JsJx och TsTx eller nåt sånt. Pushar vi tror jag inte vi får fold från bättre, eller? Ja, en kung kanske vi kan få bort.

bluffshove e lite sexigt

varför envisas ni med att försöka lösa handen intuivt? trodde inte det fanns några damer på pf.... :P