Poddna Postad 20 April , 2008 Rapport Postad 20 April , 2008 Jag har 25€ Fi har ca 30€ Ny vid bordet, ingen read. > Tinkin posted small blind (€0.10) > greta77 posted big blind (€0.20) > Game # 1,975,475,562 starting. > Dealing Hole Cards(4s 4d ) > fresvez folded > Poddna called for €0.20 > audituning folded > mth210 raised for €0.60 > Tinkin folded > greta77 folded > Poddna called for €0.60 > Dealing the Flop(4c 7d 2d ) > Poddna checked > mth210 bet for €0.40 > Poddna raised for €1.10 > mth210 called for €1.10 > Dealing the Turn(Kc ) > Poddna bet for €2 > mth210 called for €2 > Dealing the River(Ad ) > Poddna, you have 10 seconds to respond > Poddna, you have 5 seconds to respond > Poddna bet for €4 > mth210 folded > Poddna mucked > Poddna wins €12.46 with Three of a Kind, Fours Är riverbeten befogad eller idiotisk? Vill ha syn av träffat tvåpar ju, men färgen kan ju ha dykt upp på river vilket gör att min bet blir en ren donation samt commitar in mig i potten när han sitter med färgen. Vad gör man? Citera
adampolis Postad 20 April , 2008 Rapport Postad 20 April , 2008 Själv hade jag nog gjort en check syn, men säger inte att det är bra:) Citera
ANGRYKOREAMAN Postad 20 April , 2008 Rapport Postad 20 April , 2008 Checkfolda turn, han har antagligen 77 eftersom han synar din CR Citera
Balooo Postad 20 April , 2008 Rapport Postad 20 April , 2008 Checkfolda turn, han har antagligen 77 eftersom han synar din CR Han skulle lika gärna kunna sitta på ett drag, troligast det i spader då raisen är från 0,4 till 1,1. Eftersom potten då var uppe i runt 3euro har han gott och väl odds för att syna 0,7 med t.ex nötfärgdraget. Sedan hade jag checkatfoldat rivern, iofs beroende på hur mkt han betar. Alltså framförallt större rr på flopen, tkr jag Citera
Poddna Postad 20 April , 2008 Författare Rapport Postad 20 April , 2008 Sedan hade jag checkatfoldat rivern, iofs beroende på hur mkt han betar. Alltså framförallt större rr på flopen, tkr jag Håller med så här i efterhand, till ca 1.50 hade varit bättre. Tanken med 2€ bet på river är att jag vill ha syn om han skulle ha träffat ett A eller något tvåpar. Checkar jag så kommer han troligtvis checka tillbaka på allt utom färgen men synar nog med en bra hand som inte flushat. Citera
cobb89 Postad 20 April , 2008 Rapport Postad 20 April , 2008 Håller med så här i efterhand, till ca 1.50 hade varit bättre. Tanken med 2€ bet på river är att jag vill ha syn om han skulle ha träffat ett A eller något tvåpar. Checkar jag så kommer han troligtvis checka tillbaka på allt utom färgen men synar nog med en bra hand som inte flushat. På den där nivån synar dom väl det mesta om dom nu har träffat typ A. Se till att dom får betala av ordentligt, att dom synar 3/4delspott med färgdrag eller Aträff är ingen ovanlighet. Se dock till att du inte rättfärdigar deras optimistiska syn när dom väl sätter sina drag. GL Citera
Pfoskariot Postad 20 April , 2008 Rapport Postad 20 April , 2008 Men snälla, den sämsta fold jag någonsin sett. Vad förväntar du dig om du synar hans raise? Du har för helvete set och 4€ e fan inget, syna och betala av om du förlorar. Herregud... Citera
heltok Postad 20 April , 2008 Rapport Postad 20 April , 2008 Håller med så här i efterhand, till ca 1.50 hade varit bättre. läser man hh så ser man att det står raise for inte raise to. adderar man ihop beloppen på alla gatorna ser man att det är raise for. potten är alltså på 0.8+0.8+0.1=1.7 och han bettar 0.4 , du vill höja till 1.5? var hittar jag glimne:s betsizingguide? Citera
strater Postad 20 April , 2008 Rapport Postad 20 April , 2008 två bokstäver: wp Alternativt till bet(fold) är typ check-fold (för check-syn är ruggigt kallt och tappar rejält i värde), att fi ska sitta och bluffa på river vid check till (eller bet) känns ganska långsökt och ska väl helst behövas en read till... Citera
cobb89 Postad 20 April , 2008 Rapport Postad 20 April , 2008 Men snälla, den sämsta fold jag någonsin sett. Vad förväntar du dig om du synar hans raise? Du har för helvete set och 4€ e fan inget, syna och betala av om du förlorar. Herregud... Asså han vinner väl potten? Citera
cobb89 Postad 20 April , 2008 Rapport Postad 20 April , 2008 läser man hh så ser man att det står raise for inte raise to. adderar man ihop beloppen på alla gatorna ser man att det är raise for. potten är alltså på 0.8+0.8+0.1=1.7 och han bettar 0.4 , du vill höja till 1.5? var hittar jag glimne:s betsizingguide? Förstår inte riktigt om du tycker att 1,5 är för mycket eller vad du anser men.. Då blir det alltså 1,7+0,4 vilket blir 2,1. Att folk på den där nivån synar 1,5 på en 2,1pott med färgdrag är ju faktiskt standard imo. Spelar själv på 1/2 svs och där händer det iaf hela tiden Angående handen tycker jag iaf att rr:en kunde varit till 1,5 och resten är väl rätt bra.. rivenbeten är ju iaf inte idiotisk då han lika gärna kan ha stegdrag eller 2par.. Citera
Pfoskariot Postad 20 April , 2008 Rapport Postad 20 April , 2008 Asså han vinner väl potten? Lol sry är så trött efter en lång helg. Citera
Recommended Posts