Gå till innehåll

sng 6.50$ turbo


Recommended Posts

PokerStars Spel #16861481465: Turnering #85431228, $6.00+$0.50 Holdem No limit - Omgång IV (50/100) - 2008/04/20 - 07:21:49 (ET)

Bord '85431228 1' 9-max Plats #4 har knappen

Plats 1: martin-king (1330 i marker)

Plats 3: erille (1635 i marker)

Plats 4: toddt (3060 i marker)

Plats 5: NIRV@N@ (1385 i marker)

Plats 6: Kracky2006 (2360 i marker)

Plats 7: clue375 (2460 i marker)

Plats 9: TobHae2104 (1270 i marker)

NIRV@N@: lägger lilla mörken 50

Kracky2006: lägger stora mörken 100

*** HÅLKORT ***

Utdelat till erille [8h Ah]

clue375: lägger sig

TobHae2104: lägger sig

martin-king: lägger sig

erille: höjer 200 till 300

toddt: lägger sig

NIRV@N@: lägger sig

Kracky2006: synar 200

*** FLOPP *** [4s 8s Kd]

Kracky2006: passar

erille: satsar 350

Kracky2006: höjer 1710 till 2060 och är all-in

erille??

 

Längesedan man spelade poker seriöst så jag har blivit lite osäker hehe. Vad gör jag här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade foldat. Du har fortfarande runt 1K kvar i stacken och du behöver inte chansa här, speciellt eftersom du inte har något färgdrag efter floppen. Grejen att han checkraisar dig också tyder väl på att han har en hand.

 

Jag hade nog i och för sig inte heller spelat A8suited när blindsen ligger uppe på 50/100. Beror väl lite på vad man har för SnG-taktik.

 

Vad gjorde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blindsen är rätt små ändå. Problemet är att man ofta hamnar i trubbel så en simpel steal på 150 chips kunde mkt väl kostat dig hela din stack i slutändan. Han har ju en kung här rätt ofta så synar du varje gång så åker du ofta.

 

Jo synen kan jag förstå är dålig men raisen pre förstår jag inte... Att börja steala rätt bra vid 100 nivån var ju standard på sngs iaf när jag hängde på pokerforum förr... för ett år sedan typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja fold pre. men skulle jag vilja steala så hårt som du vill på den här blindnivån så välj en annan hand. Tänk efter vilka händer du får syn av och sätt in A8s mot deras range, väldigt ofta dominerad och svårspelat på flop. Välj istället andra händer som spelar bra preflop. Skulle gillat din höjning mycket mer om de var med t.ex 9Ts istället. Du får lika många fold och när du väl får syn spelar din hand mycket bättre. Och sen skulle jag höja till 250 fär att spara lite chips varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...