Gå till innehåll

Jag muckade dom!


DrRoland

Recommended Posts

tycker att det går att slänga KK och tycketr du kan ha haft helt rätt i att slänga den här, beroende på vad du hade för reads såkalrt. kan inte heller förstå din första limp dock. menar du att han är så tight att hans range är enbart AA?

har själv slängt KK en gång tror jag, den gången satt gubbarna på AA och KK. detta var nl200 så vet inte om nivån spelar nån roll.. gg på detta beslutet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt dåligt spelat, först skulle du ha re-raisat för att inte få med några limpar. och att du inte synar all in med KK med 10dollar? finns ingen ursäkt.. men man lär sig av sina misstag :roll:

 

 

Vadå , bara för att maxinköpet på denna nivå är 10$ så ska man alltså

ta ett felaktigt beslut?

 

Jag har själv lirat mycket på denna nivå och nitar ger _aldrig_ action med AK/QQ i en all-in situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå , bara för att maxinköpet på denna nivå är 10$ så ska man alltså

ta ett felaktigt beslut?

 

Jag har själv lirat mycket på denna nivå och nitar ger _aldrig_ action med AK/QQ i en all-in situation.

 

Ja men om du är uppmärksam så skrev han också att han lirar upp till NL400 vilket gör att riskera och syna 10 dollar med KK Pre Flop i det här läget kan tyckas som en självklarthet om han har en fin rulle.

och bara för att nån går all in kan man inte tänka att den personen har AA.

 

och om vi säger såhär OM du hade spelat korrekt så skulle du re-raisat o då skulle han gått all in o då är du ju nästan pottad att syna.

 

Det är klart att man har foldat KK men ALDRIG Preflop i Cash game. okej om det är turnering o det blir knivikt i pre flopp det är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men om du är uppmärksam så skrev han också att han lirar upp till NL400 vilket gör att riskera och syna 10 dollar med KK Pre Flop i det här läget kan tyckas som en självklarthet om han har en fin rulle.

 

Med den där sortens resonemang kommer den fina rullen snart att vara gul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den där sortens resonemang kommer den fina rullen snart att vara gul.

 

eeh det är klart man kan folda K-K om det rör sig om större potter, men om en spelare som "spelar NL400" påstår han, går ner i nivå o lirar och foldar K-K pre flopp för 10$ tycker jag är lite illa. . oroa dig inte för min rulle lilla du ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eeh det är klart man kan folda K-K om det rör sig om större potter, men om en spelare som "spelar NL400" påstår han, går ner i nivå o lirar och foldar K-K pre flopp för 10$ tycker jag är lite illa. . oroa dig inte för min rulle lilla du ;)

 

LOL, så sa jag ju inte. Jag skrev att jag spela upp till NL400 till och från.

Har aldrig påstått att jag är vinnande där eller ens har rulle för det.

Med samma logik så behöver man ju inte vika K3off för 10Euro heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit vilken uppförsbacke du har framför dig nu med kungarna :lol:

 

Du ska vinna ~18% av gångerna med den mot AA o nu har du förbrukat en sån 18%-are . . . Till råga på allt så kommer du aldrig våga lägga dem igen och nu drar du med sämre odds än någonsin:-)

 

Det är då ! Det e så sjukt gött att slumpen inte har ngt minne.

 

Jag har också lagt kungar pre...så du e inte ensam om att bli idiotförklarad. Hang in there Roland. GG WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...