Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Första killen, pokerventu var otroligt tajt. Hade han foldat hade jag degat in efter eurozuiger reraise. Sen att även tsimpouk satt med essen var en total överaskning.

Surt bara att kungen kom upp :(

***** Hand 1045940805 *****

0.05/0.10 Texas Hold'em (No Limit) - den 19 april 2008 04:52:37

Table TH 803 (Real/Cash Game)

Seat 1: PokerVentu (20.87)

Seat 2: tsimpouk (7.49)

Seat 3: KanGas (3.35)

Seat 4: Hero (9.65)

Seat 5: Martin_0 (10.67)

Seat 6: eurozuiger (8.74)

Seat 7: lucktome (6.55)

Seat 8: paralax_l (6.78)

Seat 9: nevesrui (2.70)

Seat 10: Schon (11.48)

lucktome post SB 0.05

paralax_l post BB 0.10

** Deal **

PokerVentu [N/A, N/A]

tsimpouk [N/A, N/A]

KanGas [N/A, N/A]

Hero [Ks, Kc]

Martin_0 [N/A, N/A]

eurozuiger [N/A, N/A]

lucktome [N/A, N/A]

paralax_l [N/A, N/A]

nevesrui [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

nevesrui Call 0.10

PokerVentu Raise to 0.60

tsimpouk Call 0.60

KanGas Fold

Hero Call 0.60

Martin_0 Fold

eurozuiger Raise to 2.40

lucktome Fold

paralax_l Fold

nevesrui Fold

PokerVentu All-in 20.87

tsimpouk All-in 7.49

Hero Fold

eurozuiger All-in 8.74

*** Flop(Board): *** : [2s, Kd, 9s]

*** Turn(Board): *** : [2s, Kd, 9s, 3h]

*** River(Board): *** : [2s, Kd, 9s, 3h, 5h]

*** Showdown *** : Rake: 1.29 Total Pot: 24.53

PokerVentu [Qh, Qd] Pair of queens Win: 0.00

tsimpouk [As, Ad] Pair of aces Win: 11.66

KanGas Fold Win: 0.00

Hero Fold Win: 0.00

Martin_0 Fold Win: 0.00

eurozuiger [Ah, Ac] Pair of aces Win: 12.87

lucktome Fold Win: 0.00

paralax_l Fold Win: 0.00

nevesrui Fold Win: 0.00

Schon [N/A, N/A] Highest card $(STR_G_CARD_DEUCE) Win: 0.00

Postad

Jag förstår inte riktigt varför du inte reraisar i första skedet. Bortsett från det så gör du ju faktiskt en korrekt läggning, så den tycker jag inte man kan klaga på.

Personligen hade jag aldrig vikt KK preflop på den här nivån. Är minst lika troligt att de andra sitter på 99-QQ som att någon skulle sitta på AA. I längden borde det alltså vara +EV att syna ner varje gång med KK.

Postad

Tänker inte så mycket på handen i sig, mera på att du varit medlem här över 2 år och skrivit över 2500 inlägg och fortfarande sitter å harvar på 0.05/0,10.

Hur går det med utvecklingen?

Postad
Tänker inte så mycket på handen i sig, mera på att du varit medlem här över 2 år och skrivit över 2500 inlägg och fortfarande sitter å harvar på 0.05/0,10.

Vad spelar det för roll vilken nivå han spelar på och under hur lång tid?

Postad

Alla kanske inte är ute efter att bli rika? Han kanske spelar för skojs skull

Postad

Viker aldrig heller kungar preflop, men vet tamigfan inte om det är ett beslut jag gått back på :P. Antingen är mitt minne så urbota selektivt, eller så blir jag i princip bara all in pre mot AA. Har visserligen aldrig varit regular på högre än NL200 och 7.5/15SEK men klimatet har alltid varit så tight att jag tbh inte är helt säker på om jag tjänat på att aldrig vika de jävlarna. Crazy!

Postad

Anledningen till att jag inte reraisade preflop var att PokerVentu var äckligt tajt.

Sen satt han ju UTG också.

Var alltså inte säker på att jag ledde ens efter den ursprunliga raisen till 6BB.

Postad

Spelar enda upp till NL400 till och från, men jag pallar faktiskt inte med att se potter på tusentals dollar glida över till Fi var och varannan session.

Man kan få nervkollaps och hjärtattacker för mindre.

Postad
J

Personligen hade jag aldrig vikt KK preflop på den här nivån. Är minst lika troligt att de andra sitter på 99-QQ som att någon skulle sitta på AA. I längden borde det alltså vara +EV att syna ner varje gång med KK.

Visserligen var det fredagsgsnatt, men Pokerventi var endå så pass tajt att han inte skulle kunna ha 99-JJ eller knappast AK heller.

Det var alltså ingen klockren read eftersom det var fel kille på essen.

eurozuiger var också tajt, men inte lika tajt. Mot honom hade jag absolut inte vikt.

Postad
Desto lägre nivå (och lite lätta reads) desto lättare att vika KK pre, inte tvärtom...

precis, bara på högre nivåer man behöver bekymra sig om balans. ingen som raisar annat än AA på nl10...

Postad

Onödigt. Man har väl yttranderätt oavsett vilken nivå man spelar på.

Postad
Visserligen var det fredagsgsnatt, men Pokerventi var endå så pass tajt att han inte skulle kunna ha 99-JJ eller knappast AK heller.
Många händer på 2xFI? Svårt att förstå en läggning men alla spelar ju olika. Speciellt helger så varierar Fi sin spelstil i takt med att de får i sig gift oftast i form av alkohol. Sen vad som händer på de andra borden dom spelar varierar oxå oftare på helger, dvs om någon av dem börjar tilta pga en utdragning av någon annan helgmissbrukare så skulle jag inte lagt TT där, bara inte spelet varit snortight.
Postad
Alla kanske inte är ute efter att bli rika? Han kanske spelar för skojs skull

Det roliga med poker är ju att man blir rik ffs... herregud. Spänningen när det handlar om mkt pengar och att försöka spela så optimal poker som möjligt så att man tjänar så mkt pengar som möjligt. Annars kan man ju lika väl spela WoW där du varken tjänar pengar eller behöver tänka, precis som på lowlimits.

Postad
Desto lägre nivå (och lite lätta reads) desto lättare att vika KK pre, inte tvärtom...

Jag skulle nog säga att kurvan svänger. På höga nivåer kan man inte lägga eftersom motståndarna balanserar sina trebets. På riktigt låga nivåer kan man inte lägga eftersom folk kan gå all in med vad som helst. Nivån där det är "lättast" att lägga KK är nog nånstans kring NL25 eller NL50.

Postad
Jag skulle nog säga att kurvan svänger. På höga nivåer kan man inte lägga eftersom motståndarna balanserar sina trebets. På riktigt låga nivåer kan man inte lägga eftersom folk kan gå all in med vad som helst. Nivån där det är "lättast" att lägga KK är nog nånstans kring NL25 eller NL50.

bra sagt, jag håller med till fullo.

• 3 weeks later...
Postad
Sjukt dåligt spelat, först skulle du ha re-raisat för att inte få med några limpar. och att du inte synar all in med KK med 10dollar? finns ingen ursäkt.. men man lär sig av sina misstag :roll:

Nice första post. Stämmer. Men vissa spelar ju för nöjets skull och då gäller det ju att spara sina slantar = mer nöje för pengarna. Bästa är ju att folda alla bra händer.

Ang 2000+ poster, så kan ju tala var silver och lära sig lite guld. Men man vet ju inte vem som trollar för vem i vissa trådar.