Gå till innehåll

KK möter motstånd på turn och river. Hjältefold eller bra?


Recommended Posts

FI har 23/11/1.56 över 176 händer. Tror dock att detta är lite missvisande. Upplevde honom aggresivare, kanske för att han betade rätt hårt i vissa potter.

 

Tänker innan jag betar ut på flop vilka händer jag ska försöka få honom att syna med för att han ska göra EV-. QJ och färgdraget kommer upp i tanken. När sedan K landar så vet jag inte riktigt hur jag ska hantera situationen. Synar hans RR i hopp om att kåka, istället kommer ett möjligt runnerrunnerdrag. Gör jag en dumfold eller undkommer jag en riktigt trixig hand? Tankar kring hur jag bordet spelat den?

 

***** Hand History for Game 669935170 *****

$200 NL Texas Hold'em - Friday, April 18, 14:33:57 ET 2008

Table Britta 65 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: TJQKA ( $433.77 )

Seat 2: CobbV ( $669.84 )

Seat 3: Celliron ( $431.2 )

Seat 4: LaLuna ( $344.53 )

Seat 5: Macket ( $391.88 )

Macket posts small blind [$1].

TJQKA posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Kh Ks ]

CobbV raises [$10].

Celliron folds.

LaLuna folds.

Macket folds.

TJQKA calls [$8].

** Dealing Flop ** [ 2c, 9s, Ts ]

TJQKA checks.

CobbV bets [$15].

TJQKA calls [$15].

** Dealing Turn ** [ Kc ]

TJQKA checks.

CobbV bets [$35].

TJQKA raises [$95].

CobbV calls [$60].

** Dealing River ** [ 4c ]

TJQKA bets [$178].

CobbV folds.

TJQKA does not show cards.

TJQKA wins $412.98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI har 23/11/1.56 över 176 händer. Tror dock att detta är lite missvisande. Upplevde honom aggresivare, kanske för att han betade rätt hårt i vissa potter.

 

Tänker innan jag betar ut på flop vilka händer jag ska försöka få honom att syna med för att han ska göra EV-. QJ och färgdraget kommer upp i tanken. När sedan K landar så vet jag inte riktigt hur jag ska hantera situationen. Synar hans RR i hopp om att kåka, istället kommer ett möjligt runnerrunnerdrag. Gör jag en dumfold eller undkommer jag en riktigt trixig hand? Tankar kring hur jag bordet spelat den?

 

***** Hand History for Game 669935170 *****

$200 NL Texas Hold'em - Friday, April 18, 14:33:57 ET 2008

Table Britta 65 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: TJQKA ( $433.77 )

Seat 2: CobbV ( $669.84 )

Seat 3: Celliron ( $431.2 )

Seat 4: LaLuna ( $344.53 )

Seat 5: Macket ( $391.88 )

Macket posts small blind [$1].

TJQKA posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Kh Ks ]

CobbV raises [$10].

Celliron folds.

LaLuna folds.

Macket folds.

TJQKA calls [$8].

** Dealing Flop ** [ 2c, 9s, Ts ]

TJQKA checks.

CobbV bets [$15].

TJQKA calls [$15].

** Dealing Turn ** [ Kc ]

TJQKA checks.

CobbV bets [$35].

TJQKA raises [$95].

CobbV calls [$60].

** Dealing River ** [ 4c ]

TJQKA bets [$178].

CobbV folds.

TJQKA does not show cards.

TJQKA wins $412.98

 

 

 

WTF??

 

Så sjukt dålig fold att barnen börjar gråta (det du ska fundera över är om du ska pusha eller syna river...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eh, va?? synar du turn och underreppar din hand fruktansvärt så hur kan du folda river när det finns en massa händer han lär valuebetta med som du slår? :P

 

KT finns ju garanterat med i hans register, likaså finns det ju inget som säger att han inte slowspelar flopp...

 

Om inte annat är det ju ruggit exploaterbart att vika mer eller mindre nästnöten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo. Jag ångrade mig direkt efter. Insåg att han förmodligen gjort samma sak med ett lägre set eller tvåpar. Kan dock vara bra att få lite utskällningar här så att man inte lägger nästnöten nästa gång..

 

Man får väl hoppas att han denna gång hade den usla QJ'n. Han måste ju iaf värdebeta på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske e blind men hur ska han ha färg på turn? Om du foldar denna vilker händer spelar du då till rivern? Bara reraisa så foldar du? Då måste man ju ha nöten

 

Jag läste fel där uppe. Men jag anser hur som helst inte att dega på turn är ett bra alternativ då han faktiskt kan ha QJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla...

 

Att heltok som jag faktiskt vet är duktig gliras lite med mig för att jag gjorde en glimnefold kan jag ta då folden är rätt sjuk och även fast han skriver en mening så förstår man iaf vad han syftar på. Kanske förlorar jag pengar på att jag är för tight på rivern?

 

Att du skriver men snälla samt föregående inlägg ger däremot ingenting. Tycker man att jag är dum i huve som la den kan man skriva varför jag borde synat och inte så jävla onödiga inlägg som du.

 

Det enda vettiga du skrev var vad du tyckte att jag skulle gjort. Jag argumenterade mot och jag står fast vid att push vid turn är ett dåligt alternativ då jag anser att endast nöten synar mig, endast pga stackdjuper som är över 200BB stackar ofc. Du kan gärna försöka råna mig på svs om du nu tkr att de verkar lätt.

 

Detta är en hand av 140K spelade sen jag började i oktober. Jag brukar inte lägga händer på detta sätt, alltså en extremhand. Det är också därför jag tar upp den. För att få höra hur fel jag gjorde för att göra rätt nästa gång. Jag antar att du kanske har synat ner en nöt nån gång och torskat? Det är ju i princip samma sak. Jag kanske torskar nån gång pga att jag är för tight på rivern. Du kanske torskar för att du är för lös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du inte heter Dan Glimne finns inte fold.

 

Att du skriver men snälla samt föregående inlägg ger däremot ingenting. Tycker man att jag är dum i huve som la den kan man skriva varför jag borde synat och inte så jävla onödiga inlägg som du.

 

För att fold här aldrig är ett vinnande spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har som jag skrivit nu typ 5 gånger förstått att det var fel vilket jag även ANTOG när jag la upp handen. Ville mest höra om folden egentligen fanns i nåns register vilket den inte gjorde.

Har tidigare haft problem med att syna ner för mycket och därför försökt strypa synen när jag satt honom på en hand. Gick tydligen över gränsen denna gång. Tyvärr va de kanske idiotiskt att sätta honom på QJ. Men man vet ju aldrig på 1/2 kr..

 

Slutdiskuterat iaf. Uppskattar om ingen fler skriver hur idiotisk folden var. Det kommer nya lägen då jag synar ner FI!

 

Tack och bock för alla trevliga kommentarer..(?) Jag lovar att aldrig mer folda den :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...