Gå till innehåll

Dags att håna mitt spel =)


Recommended Posts

Ohoj!

 

Har länge bara läst och tjosat runt på forumet, men tänkte börja posta lite händer nu så jag får ordning på det jag kallar mitt spel :S (Är en superfisk)

Spelar mycket headsup atm.

 

Haha, hoppas ni kan ge mig kritik och även tips!

(Börjar med en skönhet)

 

#Game No : 667986678

***** Hand History for Game 667986678 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, April 16, 13:07:15 ET 2008

Table Altman Turbo 9 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 2

Seat 1: Karrkas ( $312.64 )

Seat 2: Schultzan ( $166.16 )

Schultzan posts small blind [$0.5].

Karrkas posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Schultzan [ Ad Ah ]

Schultzan raises [$3.5].

Karrkas calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 8h, 2h, Jd ]

Karrkas bets [$7].

Schultzan calls [$7].

** Dealing Turn ** [ As ]

Karrkas bets [$22].

Schultzan raises [$44].

Karrkas is all-In [$279.64]

Schultzan is all-In [$111.16]

** Dealing River ** [ Tc ]

Karrkas shows [ Ac, Js ] two pairs, aces and jacks.

Schultzan shows [ Ad, Ah ] three of a kind, aces.

Karrkas wins $146.48 from side pot#1 with two pairs, aces and jacks.

Schultzan wins $327.32 from the main pot with three of a kind, aces.

 

 

Känns som jag spelar rätt stabilt mot killen och har han lite på halvtilt, då utspelar sig följande hand..Spelar jag helt åt skogen?

 

#Game No : 667989312

***** Hand History for Game 667989312 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, April 16, 13:10:50 ET 2008

Table Altman Turbo 9 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 2

Seat 1: Karrkas ( $157.2 )

Seat 2: Schultzan ( $315.58 )

Schultzan posts small blind [$0.5].

Karrkas posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Schultzan [ Qd Qs ]

Schultzan raises [$3.5].

Karrkas raises [$7].

Schultzan calls [$4].

** Dealing Flop ** [ 2s, 3c, 6c ]

Karrkas checks.

Schultzan bets [$5].

Karrkas raises [$25].

Schultzan raises [$189].

Karrkas is all-In [$124.2]

** Dealing Turn ** [ 4h ]

** Dealing River ** [ 3s ]

Karrkas shows [ Ac, Ad ] two pairs, aces and threes.

Schultzan shows [ Qd, Qs ] two pairs, queens and threes.

Schultzan wins $44.8 from side pot#1 with two pairs, queens and threes.

Karrkas wins $309.4 from the main pot with two pairs, aces and threes.

 

Trycker jag för hårt i följande hand?

 

#Game No : 667986104

***** Hand History for Game 667986104 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, April 16, 13:06:29 ET 2008

Table Altman Turbo 9 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 2

Seat 1: Karrkas ( $331.19 )

Seat 2: Schultzan ( $148.6 )

Karrkas posts small blind [$0.5].

Schultzan posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Schultzan [ 2s Js ]

Karrkas raises [$4.5].

Schultzan raises [$9].

Karrkas calls [$5].

** Dealing Flop ** [ Jd, 2c, Ad ]

Schultzan checks.

Karrkas bets [$9].

Schultzan calls [$9].

** Dealing Turn ** [ Td ]

Schultzan checks.

Karrkas checks.

** Dealing River ** [ 7d ]

Schultzan bets [$29].

Karrkas folds.

Schultzan does not show cards.

Schultzan wins $66.06

 

 

Sådär, klaga gärna! =)

 

/sch. (Kommer mera)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minraisen på turn fungerar utmärkt. Finns väldigt många som tar den typ som en "Han har inte ett skit, men är för feg för att våga bluffa ordentligt."

Vilket gör att man kan få omslag/syn av både bra händer och händer som ska re-bluffa. Om man bara minraisar på turn när man har set så är det väl ingen hit (även om man säkerligen överskattar hur mycket genomsnittspelaren lägger sånt på minnet), men det behöver man ju inte göra heller.

Fan vad vuxen jag känner mig när jag går i försvar för ett så mobbat barn som minraisen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför checkar du till honom när du trebetat honom pre på sista handen? Är det standard för dig att checksyna i trebetade poter både med stål och luft? Jag menar har han synat din trebet med något som träffat brädan Ax eller två ruter är det väl dags att ta rejält betalt från honom genom att beta för värde.

När sedan turn kommer och trekortsfärgen kommer är det ju absolut dags att ta betal så inte en hand med ett ruter får gratisfärg.

Att du sen väljer att bluffa med tvåparet på river är också jättekonstigt. Känner du dig trygg i att han lägger en låg färg? Det finns ju absolut inte någon hand han synar river med som du slår i allafall.

 

Runt 80-90% av gångerna som jag trebetat vill jag nog leda ut och 100% av gångerna med botten två som är en riktigt känslig hand för gratiskort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På handen när du hade damerna skulle jag ha slagit om en tredje gång före floppen. Om han då trycker all-in kan du lugnt lägga dig; i bästa fall har han A-K (60% risk) och då är du 55-57% favorit, i sämsta fall har han A-A eller K-K (40% risk), och då har du bara 18-20% vinstchans. Hans handrange bör därför motivera att du lägger dig om han pushar.

 

Vad är då lärdomen? Jo, om du synar vet du oftast inte var du står. Därför bör man höja för att få mer information. Ju mer information, desto lättare att fatta ett beslut. Då hade du kanske inte blivit av dina 150 dollar efter floppen, utan kanske bara förlorat en niondel genom att kontrahöja till 21 dollar före floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minraisen på turn fungerar utmärkt. Finns väldigt många som tar den typ som en "Han har inte ett skit, men är för feg för att våga bluffa ordentligt."

Vilket gör att man kan få omslag/syn av både bra händer och händer som ska re-bluffa. Om man bara minraisar på turn när man har set så är det väl ingen hit (även om man säkerligen överskattar hur mycket genomsnittspelaren lägger sånt på minnet), men det behöver man ju inte göra heller.

Fan vad vuxen jag känner mig när jag går i försvar för ett så mobbat barn som minraisen!

 

Är du seriös?

 

Om du är seriös så fick jag iaf svar på hur miniraisarfolket tänker. Väldigt intressant. Vilka slags händer är bra att miniraisa med? Samt vilka raisar ni 3-4x med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar också det.

 

kom fram till att det var en värdebet som han trodde va en bluff ^^

 

får ju tänka på att du inte direkt reppar höga ruter igenom handen och att fi inte heller gör det (och om han har det så synar han ju i vilket fall) etc etc. En check-syn på river känns extremt mycket bättre än den betten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kom fram till att det var en värdebet som han trodde va en bluff ^^

 

får ju tänka på att du inte direkt reppar höga ruter igenom handen och att fi inte heller gör det (och om han har det så synar han ju i vilket fall) etc etc. En check-syn på river känns extremt mycket bättre än den betten...

 

Indeed.

 

BTW BENNOLENNO plz answer my question. Är uppriktigt intresserad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ojdå. Tack för alla svar, riktigt roligt att läsa =)

 

Måste tillägga att jag spelar på SvS och är fortfarande en av alla donkeys där;P vad gäller miniraise så skriv gärna vilken hand ni menar då det finns fler än 1 miniraise..I första handen inser jag ju att pengarn kommer hamna i mitten i vilket fall och så ser inte miniraisen så betydelsefull. Vad gäller sista handen så känns det som han sitter på kanske Jx (nån dålig kicker) och när han checkar på turn tror jag inte färgen kan hjälpt han. Men det möjligheten finns ju fortfarande att han kan ha träffat den och slowar. Därför tar jag inte chansningar på river och bettar ut rätt hårt för att ev få bort en låg färg.

 

Eller nått, vafan vet jag. Läser iaf och finner det intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På handen när du hade damerna skulle jag ha slagit om en tredje gång före floppen. Om han då trycker all-in kan du lugnt lägga dig; i bästa fall har han A-K (60% risk) och då är du 55-57% favorit, i sämsta fall har han A-A eller K-K (40% risk), och då har du bara 18-20% vinstchans. Hans handrange bör därför motivera att du lägger dig om han pushar.

 

Vad är då lärdomen? Jo, om du synar vet du oftast inte var du står. Därför bör man höja för att få mer information. Ju mer information, desto lättare att fatta ett beslut. Då hade du kanske inte blivit av dina 150 dollar efter floppen, utan kanske bara förlorat en niondel genom att kontrahöja till 21 dollar före floppen.

 

 

nä du har alla fel

 

 

 

 

och c/c på river kan ju aldrig va rätt, bluffar ju mkt hellre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...