Ängeln17 Postad 20 November , 2010 Rapport Share Postad 20 November , 2010 This. Men nu slutar vi (dvs ni) att kalla det för korgboll. ok? ok!. Okey, bara för att det är du som ber om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 20 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2010 Å när jag ändå är igång kan jag ju fråga om hand # 4. Hur resonerar du för att motivera den synen pre med tanke på att utg limp/synar ett 3-bet? Visserligen har vi en hand med stegpotensial och låg ds färgpotensial men som spelet gått kan vi mycket ofta dra mot döda/tt färgdrag. Personligen hade jag foldat men jag är ju rätt tajt. Hand #6. Tycker det är rätt att fullfölja din linje från turn. Ser faktiskt ut som du sätter stegen så det blir svårt för Fi att syna eftgersom du även verkarvilja ha syn. WP och bra betpå river tycker jag. Sen kan jag ju fråga om du har lust att kolla in i min db. Har en hand där som jag behöver ha lite feedback på. PS. Skit i fotbollen, kolla in korgboll istället . Är faktiskt utövare av fotboll, och även korgboll när det ges tillfälle. Tycker bara det sistnämnda suger att kolla på sen Jordan lagt skorna på hyllan. Det var bättre förr, indeed. Obs: Innan diverse tomtar börjar argumentera - Jag menade inte att dra igång någon diskussion om "korgbollens underhållningsvärde förr och nu", redogör bara för min åsikt som här bör anses vara en form av absolut sanning (Yep, min db, ni får avgränsa era åsikter till poker eller annat jag öppnar för synpunkter på ) **** Angående hand #4 så är ni en 100% enstämmig kör som ifrågasätter mitt spel. Med rätta tycker jag även om jag inte tror spelet är mer än marginellt EV-..... och i såna lägen kan man ju alltid dra nån motivering med metagame och balanserad range va? Fast seriöst, oöppnat slår jag nog upp den (och alla andra dugligt sammanhängande ds-händer) 90-95% från CO. Synar också 3b från blindsen 100% sen. Ska jag tänka om? Om inte annat borde jag analysera denna typ av händers lönsamhet från CO i HEM. Det faktum att vi har en limpare ökar nog också argumenten för fold pre, eller? Större risk för multiway och struliga flopp-beslut. För att vara lite analytisk avseende handens styrka är den verkligen ingen höjdare att ta floppar med multiway då färgdragen ofta är ägda. HU och position ftw med denna (om alls). Position tror jag inte kompenserar för dess svaga equity när det blir multiway. ...och om man vrider på det hela. Skulle jag coacha omaha skulle jag säga "-foldas pre från allt utom knappen oöppnat". Säger väl mer än något annat. Borde kanske coacha mig själv? ********* Angående hand #6 verkade åsikterna gå isär lite. Fanns en viss historik som påverkade, borde nämnt denna. Hade suttit tight på bordet och endast visat nån/några nutz. Tror aldrig FI har 36xx och tänkte jag skulle få cred ofta där och vid syn ändå ha en del outs+FE på river. Aggression ftw alltså, tycker absolut inte spelet är dåligt (vilket det väl egentligen sällan är om man bara har tillräckligt med FE). Illvilja har en mycket bra poäng dock, inte så många 36xx i en tight spelares range.... men å andra sidan inte många c/r-buffar på turn i en (image-mässigt) tight spelares range heller ******** Ska besöka din db när jag skrivit klart detta Nu har jag precis börjat spela poker igen och bara spelat en 14k hands PLO på PLO€50 vilket gör att mitt tänk är från nya ögon och kanske lite annorlunda mot ditt vanliga. Här kommer iaf mina comments for what it is worth. Hand 1: Känns definitivt som om du kan vika pre. Nu har jag precis börjat spela PLO och spelar bara PLO€50 och har så gjort med Luddes goda minne i ngn vecka (14k hands), men jag hade troligen foldat den handen direkt, och definitivt när jag blir raisad och tvingas spela den OOP. Sen kan man väl tycka att de e lite vekt av Fi o få in det med KK. Inte för att jag skulle vara så rädd för särskilt många 4or i din UTG+1 raise range, men AA och 99 finns ju Hand2: Känns som mycket konstigt spel av ngn som anses vara duktig reg ja Hand3: Är det inte vettigare att betta turn här? Menar, de har checkat bakom på floppen och det känns ju inte jättesannolikt att någon får för sig att antingen betta för att reppa något som bluff på en total blank, eller göra ett bet för värde som man inte gjorde på floppen. Som spelat gillar jag check/raisen på rivern, men kan väl även konstatera att degen lika gärna hade kunnat åka in på floppen? Hand4: Funderar väl på om de inte känns lite väl loose. Att isolera en UTG limper kan jag vara med på men de känns som om din equity med en raise och syn är halvtaskig. Om ngt av dina flushdraws e blockade vilket e rätt troligt har du inte så roligt läge. hand 5: Ja, så kan de gå i Omaha E väl bara lustigt att han inte trycker in de sista på turn med 15bb kvar som han uppenbarligen betalar av iaf. Hand6: Jag tycker turn check/raisen känns ganska ologisk, men när den väl kommer tycker jag de e instabet på rivern. Kanske känns turnspelet ologiskt för att jag inte har så många 36xx eller A3xx-kombos i min range. Välkommen tillbaka som sagt, Ludde som stejkar alltså..? GLGL! Hand #1 - Du har rätt. Ta floppar med den oop mot 3b är mer än marginellt EV- mot alla spelare med mer än 60 i IQ. Hand #3: Bet funkar absolut också men föredrar nog c/r mot denna FI av den ankla anledningen att han nästan alltid bettar relativt oigenomtänkt om alla checkar en vända till. GTO säger nog bet, explo-linjen c/r. Flopp hade det nog blivit degning också, jo. Hand #4 & 6: Se svar till Äneglen ovan. This. Men nu slutar vi (dvs ni) att kalla det för korgboll. ok? ok! Ursprungligen postat av Mr_Tight Visa inlägg Ser inte hur han ska checka NTFD på turn när jag checkar. Han har ju inte nötdrag. Han har bara nästnötdrag, rätt stor skillnad eftersom han inte vet om du har esset eller ej förrän det kommer på river. Alltså inte så bra läge för c/r. ***** Blev sen några marginella spel med mest vunna potter, en del flyt antar jag: #1: Kan/bör vika pre, flopp no-brainer: Agree #2: Std från mig, skumt av FI som enligt uppgift ska vara bra reg: Agree #3: Rolig denna. FI spelar 87/55/32 och jag hittar fistpump c/r med 3:e nöt på turn. River bäst låta honom bluffa då han sannolikt i bästa fall har set, slagen är jag aldrig men synar bet gör han nog inte heller: Nice #4: Std från CO (tycker jag), tur också: Gillar inte pre alls. #5: Ganska std, synd om FI kan man tycka, dräggelflopp men utdragen blir han: För löst från UTG pre imo, sen std. #6: C/r-rangen är numera bredare, speciellt mot regs där jag försöker balansera lite mer (istället för explo som mot ren fisk), försöker alltså, är fortfarande obalanserad alltför ofta. C/r med nötter, diverse värdehänder och en och annan semibluff/bluff som denna. Kanske marginellt spel men tror att han i princip aldrig har nöten på turn där. Smpseg river för mig, jag hade kanske hittat syn om jag varit FI och haft set eller 2p. Mitt riverbet blir semiologiskt då jag nu reppar en ny nöt (men ifs kan jag mycket väl ha haft 368x eller bettat 2a nöt för värde... inte så sjukt egentligen) Riverbet ok. Tror inte han synar c/r med pipa. troligare att han har set eller fd som han viker på den rivern. Obs! Kommentarer inuti! Also, vn pic på kanin, men jag såg nog att du hade en helig handgranat i bakfickan. Mig lurar du inte. Se övriga kommentarer ovan till Illvilja och Ängelen. Är för lat för att göra om era citat till en massa småcitat att placera ut på rätt ställe. Hoppas ni har överseende med detta. ******* Obv korrekt avseende "han kan inte ha nötfärgen eftersom...", miss av mig. ******* Bra synpunkt avseende UTG-spelet, igen. Lär vara (om än marginellt?) EV- att öppna AQT7ss UTG. Jobba vidare på detta idag. Vore kul att kunna posta en massa händer utan för lösa UTG-öppningar. ******* Skulle aldrig kasta handgranater på kaniner i otiltat tillstånd. Trodde du kände mig bättre än så. Tanken ger dock flashbacks, har länkat till denna sida mer gånger än jag kan minnas men kommer nog aldrig sluta, bara för bra: http://www.dontevenreply.com/view.php?post=53 Edit: Min db, jag skriver korgboll om jag vill och uppmanar övriga att göra detsamma om ni nu mot förmodan ser anledningen till att beröra ämnet. Vill du skriva/läsa om basket hänvisar jag dig och övriga läsare till denna: http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/59694-tomtes-inferno-s5-allmaent-snack-om-ointressant-bollsport.html Hur är raken på PLO? Kör du någonsin HU? Rejken är ofta snorhög på lowstakes. På prima där jag kör har det sett ut ungefär såhär avseende rejk på sh-borden för mig: PLO€50: 20bb/100 PLO€100: 13bb/100 PLO€200: 8-9bb/100 PLO€400: 5-6bb/100 Svårt slå PLO€50 om man inte har stor edge m.a.o. HU kör jag i princip aldrig med flit längre. Förr kunde det ske i samband med tilt. Vill inte blanda SH och HU och tror jag är bättre på SH också. Inte omöjligt det blir mer HU nästa år. Har en kollega som just gått över från HU holdém till HU omaha och det är lärorikt att följa resan. Trevlig dagbok, har skummat igenom ganska mycket Har nyligen börjat med omaha på 4 nl, så jag är en av alla fiskar på den nivån. Har ni några goda råd till mig om omaha? skulle uppskatta det, men förstår att folk inte vill lära ut gratis igentligen men provar iaf. lycka till Mr_tight och alla andra Tyty Finns mer att säga än jag kan skriva här. Ska jag ge tre råd blir det dessa: 1. Lär dig starthändernas styrka och spela tight preflopp. AhKh5s6s är t.ex. inte en speciellt bra starthand. 2. Omaha svänger mycket mer än holdém. Läs på om bankrollmanagement och få variansförståelse på t.ex. denna sida (std deviation ca 130-200 för omaha sh beroende på spelstil): http://www.evplusplus.com/poker_tools/variance_simulator/ 3. Skaffa omaha manager. Läs på forum, kolla videos, diskutera spelet med folk som har koll. Studier är viktiga för att utvecklas, räcker inte bara att spela. Glgl Edit: Ett råd till för spelare i din sits. Spela på SvS. Den låga rejken kompenserar väl för ickebonusar och värdet ofta fantastiskt bra så länge man spelar låga nivåer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 20 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2010 Dagens pokermognadsvuxenpoäng till mig: Är fortfarande seg efter gårdagens livespel. Blir inte samma sömn efter en massa snack och kaffe. Kontentan är iaf att jag nu är smart nog att inte spela förrän jag känner mig mera alert/vaken. Har en stark känsla att jag är sjukt mycket back på trötthet genom tiderna. Livets värsta pokerdagar har ofta kommit dagen efter en sen natt med nystart på spelet strax efter frukost. Not today. ***** Återkommer, spel om några timmar troligen. Lördagar är f.ö. lönsammaste veckordagen för mig enligt HEM. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 20 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2010 Spelar inte speciellt bra idag och turneringen jag spelar var ett stort skämt. Femton rebuy och add-on etc, värgrar ge mig! Vinner ändå typ inte en hand men efter 2 timmar dyker KK upp, såja! Blir girig och kör en klassikt fisklimpraise UTG Allt åker in och FI har såklart AA, hallelulja. Får väl skylla mig själv som jag spelade den ifs. F.ö. inte optimalt spela när man är lite seg som idag. Spelar knappast speciellt bra. Paus nu, kanske mer efter, beror på värdet. Inte helt genomtänkt spel när man mest sitter och gäspar. Återkommer med siffror och lite fiskiga hhs senare oavsett. Plus sofar tack vare flyt. /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 20 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2010 Ok, när ska jag lära mig läxan på riktigt? Uppenbarligen är den max delvis inlärd, om ens det. Den lilla edge man har försvinner omgående när man spelar trött/ofokuserad/full/tiltad (eller en kombo av dessa). Idag var en sån dag. Inte full eller tiltad med ofokuserad och trött. Slentrianpoker, ofta utan tanke. ***** Det enda positiva (förutom resultatet ) är att jag iaf inser hur illa jag spelar och lägger ner nu. Lotto-omaha under långa stunder, meningslöst, IQ-befriat. ***** Siffror från dagen: Siffror sen återkomst på PF 2010-11-12 1. Microgaming*: Dagsresultat (exkl RB): +€ 588 Resultat (exkl RB) sen 2010-11-12: +€ 3 076 Utbetald RB/Bonus/Race sen 2010-11-12: +€ 360 Onlinesaldo**:+€ 8 965 2: Svenska Spel*** Dagsresultat: + 0 kr Resultat sen 2010-11-12: - 2 000 kr Onlinesaldo**:+ 3 000 * Allt spel sker tills vidare på microgaming SH PLO€50 t.o.m PLO€200, "skott" på högre stakes 100% uteslutna. Midstakes (>=PLO€400) blir det troligen inte igen förrän tidigast i början på 2011. Är BR-NIT numera. Fler nätverk/siter kan det mycket väl bli snart, vi får se. **Onlinesaldot är inte hela rullen. Rullens storlek håller jag för mig själv men mindre än 100 inköp kommer jag absolut ALDRIG ha på någon nivå jag spelar. Är ett 100% spikat löfte. ***Satte in 5ksek på SvS för att köra SM main event för 2ksek. Gick åt skogen och har inte kört något mer sen dess. Kanske blir någon gång senare, vi får se, pengarna får sitta kvar iaf. ****** De tre största, samtliga från samma vilda bord där det var bokstavligt krig mellan mig och 1-2 pers. 3- och 4-bet mest hela tiden ...bara för att man är rullad för hyfsad högvarians behöver man inte spela lotto dock..... #1: Behöver inte skämmas över denna iaf. FI hade jag som duglig reg men antar jag får betalt pga mycket 3-bettande och en del tard-spel: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($188) Hero ($1,039) UTG ($810) UTG+1 ($197) CO ($200) BTN ($225) Dealt to Hero 5:heart: A:heart: 3:diamond: A:diamond: fold, fold, fold, BTN raises to $7, SB calls $6, Hero raises to $28, BTN raises to $91, fold, Hero raises to $280, BTN calls $134 (AI) FLOP ($458) 7:diamond: 3:club: 7:heart: TURN ($458) 7:diamond: 3:club: 7:heart: 9:heart: RIVER ($458) 7:diamond: 3:club: 7:heart: 9:heart: K:heart: BTN shows J:club: 9:spade: A:spade: Q:heart: (Pre 33%, Flop 2.8%, Turn 5.0%) Hero shows 5:heart: A:heart: 3:diamond: A:diamond: (Pre 67%, Flop 97.2%, Turn 95.0%) Hero wins $455 #2: Jag 3-bettar onödigt och med skum size som skriker fiskigt "jag vill ha råd att syna en 4-bet", har iaf knappen.... FI som 4bettar är sannolikt på tilt efter att ha tappat några inköp till mig. Tveksamt om jag ska syna hans 4-bet ändå. Troligen inte... men idag var det lotto-humör som sagt: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($216) BB ($335) UTG ($219) CO ($252) Hero ($776) Dealt to Hero 9:spade: J:diamond: 4:spade: A:spade: UTG raises to $7, fold, Hero raises to $16, SB raises to $57, BB calls $55, fold, Hero calls $41 FLOP ($178) 4:diamond: T:heart: 9:diamond: SB bets $158, BB folds, Hero calls $158 TURN ($495) 4:diamond: T:heart: 9:diamond: 4:heart: RIVER ($495) 4:diamond: T:heart: 9:diamond: 4:heart: 3:club: SB shows 8:club: K:diamond: T:spade: Q:spade: (Pre 50%, Flop 48.7%, Turn 0.0%) Hero shows 9:spade: J:diamond: 4:spade: A:spade: (Pre 50%, Flop 51.3%, Turn 100.0%) Hero wins $492 #3: Som sagt, 3-bettade mycket på detta bord men denna behöver jag nog inte heller skämmas över. Ännu en gång c/r-flopp linjen. Vanligt med bred range i både 2- och 3-bettad numera (de bettar ju alltid om man checkar). Tror jag överdriver c/r-linjen ofta dock (och min size är klart överdriven på flopp här): Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($267) Hero ($337) UTG ($200) UTG+1 ($368) CO ($203) BTN ($229) Dealt to Hero J:diamond: Q:heart: Q:spade: J:heart: fold, fold, fold, BTN raises to $7, fold, Hero raises to $22, BTN calls $15 FLOP ($45) J:club: 7:spade: T:club: Hero checks, BTN bets $22, Hero raises to $111, BTN calls $89 TURN ($267) J:club: 7:spade: T:club: 5:diamond: Hero bets $134, BTN calls $96.50 (AI) RIVER ($460) J:club: 7:spade: T:club: 5:diamond: T:diamond: BTN shows K:club: A:diamond: 6:club: 4:diamond: (Pre 45%, Flop 31.6%, Turn 35.0%) Hero shows J:diamond: Q:heart: Q:spade: J:heart: (Pre 55%, Flop 68.4%, Turn 65.0%) Hero wins $457 Är jag lika seg imorn blir det det ingen poker online. Är sannolikt en förlorande spelare på PLO€200 i detta skick. Har en del intressant bollsport (fotboll) som ska spelas imorn också, bra det Gngn /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 21 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2010 Första handen jag spelar mot FI, aldrig sett honom innan. (=trolig firre) Åsikter kring flopp/turn? Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($327) BB ($314) UTG ($193) Hero ($202) CO ($200) BTN ($425) Dealt to Hero A:spade: A:diamond: 6:diamond: 4:spade: UTG calls $2, Hero raises to $8, fold, fold, fold, fold, UTG calls $6 FLOP ($19) 4:club: 7:spade: Q:heart: UTG bets $19, Hero calls $19 TURN ($57) 4:club: 7:spade: Q:heart: 6:spade: UTG bets $28, Hero raises to $141, ***** Edit: Exempel problemet med att spela PLO50 samtidigt som högre stakes. Blir lätt "-Äh, han bluffar säkert eller är för svag för att syna en 3bet på flopp, raise!": Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $0.50(BB) Replayer Hero ($49.75) BB ($50.50) UTG ($83.09) UTG+1 ($361) CO ($42.83) BTN ($29.69) Dealt to Hero J:diamond: 9:diamond: 7:heart: Q:heart: fold, fold, CO calls $0.50, fold, Hero raises to $2, BB calls $1.50, CO calls $1.50 FLOP ($6) 9:club: J:club: K:club: Hero bets $3, BB raises to $11, CO folds, Hero raises to $39, BB raises to $48, Hero calls $8.50 TURN ($101) 9:club: J:club: K:club: 8:heart: RIVER ($101) 9:club: J:club: K:club: 8:heart: 6:heart: Hero shows J:diamond: 9:diamond: 7:heart: Q:heart: (Pre 55%, Flop 19.5%, Turn 10.0%) BB shows 6:club: 8:club: A:club: 5:diamond: (Pre 45%, Flop 80.5%, Turn 90.0%) BB wins $98 Skulle inte förvåna mig om jag är back på PLO€50 senaste 2 månaderna. Slask, slask... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 21 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2010 För tight flopp? Övriga spelare är varianter av vilda/passiva fiskar: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer Hero ($523) BB ($243) UTG ($107) UTG+1 ($244) CO ($815) BTN ($220) Dealt to Hero K:club: K:heart: 3:club: A:heart: UTG raises to $7, UTG+1 calls $7, CO calls $7, BTN calls $7, Hero raises to $44, fold, UTG calls $37, UTG+1 calls $37, fold, BTN calls $37 FLOP ($185) 8:club: 2:spade: J:diamond: Hero checks, UTG bets $63 (AI), UTG+1 raises to $200 (AI), BTN folds, Hero folds TURN ($311) 8:club: 2:spade: J:diamond: T:diamond: RIVER ($311) 8:club: 2:spade: J:diamond: T:diamond: T:spade: UTG shows J:club: Q:diamond: 5:heart: Q:club: (Pre 62%, Flop 64.1%, Turn 51.2%) UTG+1 shows 4:diamond: A:diamond: Q:heart: 8:diamond: (Pre 38%, Flop 35.9%, Turn 48.8%) UTG wins $308 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 21 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2010 Via halvdant spel och lite oflyt har jag grävt ett fint hål idag. Inte stopp-loss ännu. €1,2k som sagt, vore gott slippa bryta pga för mycket back. Paus nu, mer senare. Måste spela BRA som fan resten av dan. Inga mer tokbluffar, inga fler lagtard-spel. Budgeten på marknadsföringskontot är överskriden för månaden redan. Tight plz Återkommer /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 21 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2010 Bajs va kallt man springer idag, nu blir det fotboll istället. Återkommer, kan nog gå att vända på detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hejjzan Postad 21 November , 2010 Rapport Share Postad 21 November , 2010 tack för tipsen:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 21 November , 2010 Rapport Share Postad 21 November , 2010 För tight flopp? Övriga spelare är varianter av vilda/passiva fiskar: Det jag funderar över är varför du inte betar den rellativt torra floppen? Som spelat på flopp tycker inte jag det är för vekt att vika floppen. Jag menar två ai beyder normalt att minst en har en hand som slår dig. I efterhand är ju inget av spelen de gör speciellt logiska möjligen shortstackfiskens. Första handen jag spelar mot FI, aldrig sett honom innan.(=trolig firre) Åsikter kring flopp/turn? Jag gillar inte vika AA mot donkbet mot okända på flopp så där. Tycker det är lite vekt och tror man blir väldigt exploaterbar då på en så rellativt torr bräda. Gillar heller inte att raisa utan försöker utöva pottkontroll och gör nog oftast som du för att se vad turn för med sig. Repa stegen mot en trolig firre? 35xxds eller 58xxds finns väl iofs i din raiserange pre men är det en firre så undrar jag om han verkligen tror det. Utan read så är väl rätt troligt att han har åtminstonde tvåpar mer troligt set och det lär han ju inte folda om han är en firre. Är det en kompetent (men en sån skulle knappast ha limpsynat i utg utgår jag från) som du missat så kan han ju faktiskt själv ha betat stegdraget. Firren kan ju ha betat 2paret med stegdrag på flopp. Enda anledningen är väl att få in det eftersom du plockar upp fd vilket jag inte gillar. Inte med enbart det. Jag resonerar så att du har en hyffsad hand att kolla rivern med, bättre syna turn och se vad som händer på river än att binda dig så. Blankar den, ge FI cred för en bra hand och folda mot bet samt gå vidare. Men som jag sagt tidigare. Det är mina tankar och jag är ju ute och cyklar mellan varven. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 21 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2010 3 av 250 i primas söndagsturre. Klonk tack Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 21 November , 2010 Rapport Share Postad 21 November , 2010 dubbel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 21 November , 2010 Rapport Share Postad 21 November , 2010 För tight flopp? Övriga spelare är varianter av vilda/passiva fiskar: den skulle jag nog aldrig vika mot någon egentligen i liknande lägen. bra spelare har tajta ranges här men det hjälper knappast man kan inte folda mot en tajt range, dåliga spelare kan dyka upp med random triss men knappast tillräckligt ofta för att man ska kunna hitta fold utan solid read. copypastar två tajta ranges: board: Jc2s8d Hand Equity Wins Ties KKA3 47.38% 284,288 0 MMMM 52.62% 315,712 0 och: board: Jc2s8d Hand Equity Wins Ties KKA3 30.30% 175,027 13,566 MMMM 42.73% 251,632 9,548 15% 26.96% 150,227 23,114 edit: och GL i turren Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laser Postad 21 November , 2010 Rapport Share Postad 21 November , 2010 3 av 250 i primas söndagsturre. Klonk tack Lycka till, railar lite.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 21 November , 2010 Rapport Share Postad 21 November , 2010 vad nickar du på prima? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 22 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2010 Tack för kommentarerna Greywolf och Ängelen. ***** Vill inte outa prima-nick i dagboken, blir exploaterad tillräckligt som det är av er som vet ***** När jag var på klubben i fredags hörde jag följande kommentar: "-Så du försörjer dig på poker alltså? Inget annat jobb eller så? Fan va ballt!" Jo, det är sann glamour. Idag t.ex. har jag suttit i princip hela dagen med röda ögon framför skärmarna och hållt mig så gott det går från att tilta när FI inte kan missa ett färgdrag på 6-7 timmar. I turren har jag lite flyt ett tag men när det börjar närma sig de roliga pengarna slår det slint i skallen och jag donkar bort mig. Ballt, glamoröst, a true ballah. Missförstå mig inte, klagar inte, tycker ofta det är kul och gillar friheten. Bara att vissa dagar kanske är roligare än andra. Efter 3k händers sann KAMP idag hittar jag minigröna siffror och är rätt nöjd med volymen hh/rejk, gott! Funderar på att försöka avancera några platser i diamondbets race. 2k händer per dag månaden ut och jag lär kunna utmana om 2a eller 3e platsen. Killen som leder tror jag är en sån där som rejkar löjliga summor så fort någon hotar 1:a platsen, inget jag ska ge mig på att utmana. ***** Siffror från dagen: Siffror sen återkomst på PF 2010-11-12 1. Microgaming*: Dagsresultat (exkl RB): +€ 55 Resultat (exkl RB) sen 2010-11-12: +€ 3 131 Utbetald RB/Bonus/Race sen 2010-11-12: +€ 360 Onlinesaldo**:+€ 9 020 2: Svenska Spel*** Dagsresultat: + 0 kr Resultat sen 2010-11-12: - 2 000 kr Onlinesaldo**:+ 3 000 * Allt spel sker tills vidare på microgaming SH PLO€50 t.o.m PLO€200, "skott" på högre stakes 100% uteslutna. Midstakes (>=PLO€400) blir det troligen inte igen förrän tidigast i början på 2011. Är BR-NIT numera. Fler nätverk/siter kan det mycket väl bli snart, vi får se. **Onlinesaldot är inte hela rullen. Rullens storlek håller jag för mig själv men mindre än 100 inköp kommer jag absolut ALDRIG ha på någon nivå jag spelar. Är ett 100% spikat löfte. ***Satte in 5ksek på SvS för att köra SM main event för 2ksek. Gick åt skogen och har inte kört något mer sen dess. Kanske blir någon gång senare, vi får se, pengarna får sitta kvar iaf. ***** Dagens största nettopotter: #1: Std, iaf från mig: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($225) BB ($321) UTG ($331) Hero ($841) CO ($202) BTN ($91) Dealt to Hero Q:heart: K:club: K:diamond: 9:spade: UTG raises to $7, Hero calls $7, fold, BTN calls $7, SB calls $6, fold FLOP ($30) T:diamond: 3:diamond: K:heart: SB checks, UTG bets $30, Hero raises to $98, BTN folds, SB folds, UTG calls $68 TURN ($226) T:diamond: 3:diamond: K:heart: 8:spade: UTG checks, Hero bets $226, UTG calls $226 RIVER ($678) T:diamond: 3:diamond: K:heart: 8:spade: T:heart: UTG checks, Hero bets $2, UTG calls $0.35 (AI) UTG shows K:spade: A:diamond: 3:club: 3:spade: (Pre 45%, Flop 6.7%, Turn 2.5%) Hero shows Q:heart: K:club: K:diamond: 9:spade: (Pre 55%, Flop 93.3%, Turn 97.5%) Hero wins $675 #2: FI som donkar gjorde så mest hela tiden med allt möjligt. Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($229) BB ($294) UTG ($205) UTG+1 ($547) Hero ($365) BTN ($156) Dealt to Hero 7:diamond: 4:diamond: 8:spade: 6:spade: fold, UTG+1 calls $2, Hero raises to $9, fold, SB calls $8, BB calls $7, UTG+1 calls $7 FLOP ($36) 5:spade: 4:spade: 9:diamond: SB checks, BB checks, UTG+1 bets $36, Hero raises to $144, SB folds, BB raises to $283, UTG+1 folds, Hero calls $139 TURN ($638) 5:spade: 4:spade: 9:diamond: A:club: RIVER ($638) 5:spade: 4:spade: 9:diamond: A:club: 7:heart: Hero shows 7:diamond: 4:diamond: 8:spade: 6:spade: (Pre 41%, Flop 60.2%, Turn 45.0%) BB shows 4:heart: 9:club: T:diamond: 8:diamond: (Pre 59%, Flop 39.8%, Turn 55.0%) Hero wins $635 #3: FI är hyfsat tight semireg. Hatar såna här händer men måste sluta störa mig på dem, inträffar varje dag i princip, super-std: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($253) BB ($268) UTG ($239) Hero ($642) CO ($585) BTN ($497) Dealt to Hero A:heart: 5:spade: 3:club: A:spade: fold, Hero raises to $7, fold, BTN calls $7, SB raises to $30, fold, Hero raises to $99, fold, SB calls $69 FLOP ($207) 2:spade: 8:heart: K:diamond: SB bets $153, Hero calls $153 TURN ($514) 2:spade: 8:heart: K:diamond: T:diamond: RIVER ($514) 2:spade: 8:heart: K:diamond: T:diamond: 9:spade: Hero shows A:heart: 5:spade: 3:club: A:spade: (Pre 58%, Flop 59.0%, Turn 20.0%) SB shows K:spade: T:club: 7:spade: J:club: (Pre 42%, Flop 41.0%, Turn 80.0%) SB wins $511 #4: FI är en tight jävel och jag hade väl kanske kunnat hitta vik om jag inte färgdraget legat och jag inte haft färgblockers/färgdrag till mitt set: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($111) BB ($411) Hero ($231) CO ($196) BTN ($217) Dealt to Hero 7:spade: 5:diamond: 7:diamond: 6:spade: Hero raises to $6, CO calls $6, fold, SB calls $5, BB calls $4 FLOP ($24) 7:club: T:spade: A:spade: SB checks, BB bets $22, Hero raises to $90, CO folds, SB folds, BB raises to $294, Hero calls $135 (AI) TURN ($475) 7:club: T:spade: A:spade: 3:diamond: RIVER ($475) 7:club: T:spade: A:spade: 3:diamond: 8:diamond: Hero shows 7:spade: 5:diamond: 7:diamond: 6:spade: (Pre 43%, Flop 38.7%, Turn 30.0%) BB shows A:heart: K:club: 6:club: A:diamond: (Pre 57%, Flop 61.3%, Turn 70.0%) BB wins $472 #5: Tiltad raise pre, i samband med ett gäng beats, illa. Floppspelet ok antar jag även om jag nog föredra att betta ut utan säker read på att någon annan bettar åt mig. Bra resultat iaf: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer Hero ($252) BB ($202) UTG ($255) UTG+1 ($477) CO ($589) BTN ($198) Dealt to Hero T:heart: K:club: 8:diamond: T:club: fold, UTG+1 calls $2, fold, BTN calls $2, Hero raises to $10, BB calls $8, UTG+1 calls $8, BTN calls $8 FLOP ($40) 6:club: 5:heart: T:diamond: Hero checks, BB checks, UTG+1 bets $24, BTN calls $24, Hero raises to $136, BB folds, UTG+1 raises to $467 (AI), BTN folds, Hero calls $105 TURN ($546) 6:club: 5:heart: T:diamond: 4:spade: RIVER ($546) 6:club: 5:heart: T:diamond: 4:spade: 2:heart: Hero shows T:heart: K:club: 8:diamond: T:club: (Pre 61%, Flop 88.2%, Turn 87.5%) UTG+1 shows 8:heart: 6:spade: 5:spade: 6:heart: (Pre 39%, Flop 11.8%, Turn 12.5%) Hero wins $543 Seg nu, sooova Gngn /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AA88 Postad 22 November , 2010 Rapport Share Postad 22 November , 2010 i hand #3, hur spelar du fi hand? K T 7 J ds vs en 4bet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 22 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2010 i hand #3, hur spelar du fi hand? K T 7 J ds vs en 4bet 3bettar den inte oop otiltad, inte heller alltid i pos. Handen spelar inte bra mot något man blir 4bettad av (och ofta inte heller mot något som synar ens 3bet) och synar man 4bet kommer man ofta känna sig committad med any pair på flopp (som FI i detta fall som är underdog både pre och på flopp). Blir en 3b bara synad blir det knappast heller lätta beslut på flopp när man som så oftast träffar typ "tvåparsdrag" utan specillt bra tillägg. ....därmed inte sagt att jag aldrig gjort exakt samma sak som FI mer än en gång. Tror dock troligen 3b och speciellt 4b-syn är EV- mot de flesta här. Ingen supermegatabbe dock, inte som att syna PSB AI turn med naket fdrag. Och visst, man kan ju alltid argumentera för metagame och balans, omaha är ju inte svartvitt direkt. Vad tycker ni andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Illvillja Postad 22 November , 2010 Rapport Share Postad 22 November , 2010 Ok, har tittat närmare lite igen nu. Såg förresten att du frågade om ludde stejkade, så e inte fallet, hade lite rulle kvar sedan förr som jag utnyttjar. Hand 1 och 2 känns ruggigt std. Hand3: ja börjar även jag inse att de e super-std i Omaha. Med den stack to potration som e så känns det som att man får stacka av på en sådan torr bräda. Hur hade du spelat om brädan varit betydligt mer dragig? Stackar du fortfarande av med ett naket AA? Jag har bekymmer med att spela med AAxx känner jag. säg att brädan var KT9 med ett färgdrag för att göra ett mer konkret exempel. Hand4: Jag tror inte jag hade satt fi på AA, snarare TT med ngt ytterligare drag. Känns konstigt att inte 3 betta hans hand pre? hand5: Tror också helt klart det är bättre att betta ut. Speciellt som du har tryckt upp den pre. Det går ju att balansera rejält med att betta draghänder på den brädan. Sen kan ju inte preflop raisen vara jättevettig som du säger. Speciellt inte som jag av de HH du postar inte tycker folk verkar respektera dina höjningar särskilt mycket Angående din fråga så känns SBs spel i hand3 inte helt hett. Speciellt inte som han kommer spela OOP och min erfarenhet e att 3bets synas så grymt mkt mer i position att jag har svårt att se varför han gör den raisen, för kan ju inte vara för värde? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 22 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2010 Ok, har tittat närmare lite igen nu. Såg förresten att du frågade om ludde stejkade, så e inte fallet, hade lite rulle kvar sedan förr som jag utnyttjar. Hand 1 och 2 känns ruggigt std. Hand3: ja börjar även jag inse att de e super-std i Omaha. Med den stack to potration som e så känns det som att man får stacka av på en sådan torr bräda. Hur hade du spelat om brädan varit betydligt mer dragig? Stackar du fortfarande av med ett naket AA? Jag har bekymmer med att spela med AAxx känner jag. säg att brädan var KT9 med ett färgdrag för att göra ett mer konkret exempel. Hand4: Jag tror inte jag hade satt fi på AA, snarare TT med ngt ytterligare drag. Känns konstigt att inte 3 betta hans hand pre? hand5: Tror också helt klart det är bättre att betta ut. Speciellt som du har tryckt upp den pre. Det går ju att balansera rejält med att betta draghänder på den brädan. Sen kan ju inte preflop raisen vara jättevettig som du säger. Speciellt inte som jag av de HH du postar inte tycker folk verkar respektera dina höjningar särskilt mycket Angående din fråga så känns SBs spel i hand3 inte helt hett. Speciellt inte som han kommer spela OOP och min erfarenhet e att 3bets synas så grymt mkt mer i position att jag har svårt att se varför han gör den raisen, för kan ju inte vara för värde? Nice, tack för kommentarerna. ***** ..hur menar du då att Ludde är inblandad... som coach? Har inte sett av honom på PF ett tag nu. **** Angående hand #4 tycker jag inte det är någon katastrof att som FI gör flatta AAxx ur pos. Som alltid i omaha, svårt att säga några absolut sanningar om rätt/fel preflopp. Kommer ihåg en diskussion på annan plats där man jämförde de bästa highstakes-regsen på stats 25/50. Nån hade typ 0% fold to 4bet och en annan hade 40% (tror det var nått sånt). En annan hade sjukt hög 3b i bb etc. etc. etc. Alla var klart vinnande men ändå hade de extremt olika stats. Kommer också ihåg när jag under 3-4 månader blev coachad av en svensk fd. high stakes reg på 200/400 på full tilt. Satt hemma hos honom och kollade i hans pokertracker. Högst VPIP av alla regsen hade Phil Ivey och ändå var han tillsammans med Galfond den tydligaste vinnaren...... Big fishes inte oväntat Liberte och Gus. Den enda som verkligen är säkert preflopp i omaha är att position är VIKTIGT som fan och att man nog inte bör spela skithänder multiway Krävs nog löjliga samples för att hitta generella preflopp-sanningar i omaha eftersom man sällan är gigantisk favorit och variansen är såpass hög. Tycker de klart största skillnaderna mellan riktigt bra och semidugliga spelare är tiltkontrollen och postfloppspelet annars. Fisken spelar oftast alldeles för mycket händer oop och synar för mycket postflopp. ***** Edit: Hand #3 finns det nog ingen flopp jag foldar med mindre än 1 PSB kvar. Bara att syna eller själv dega och hoppas på det bästa. Att han donkar är f.ö. ofta ett bra tecken då det innebär (oftast) att man är knapp favorit eller flippar mot hans hand och han helst skulle se att man viker (vilket vore en stor tabbe som sagt). Det starkare delen av sin range checksynar han rimligen (typ 2p och set). Har han väl synat 4-betten måste han ju dessutom dega alla 2-parsdrag på floppen, bara en fråga om odds. Misstaget gör han pre men så sjukt allvarligt misstag är det väl inte heller. Lotto-omaha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 22 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2010 Har varit en svår dag och har väl också spelat lite för vilt till och från. Som en polare (också omaha på prima ibland, vinner alltid mot mig sofar) sa till mig under lunchen: "-Ditt marknadsföringskonto är nog fullt nu". Tightare f.o.m nu resten av dagen och hög tolerans för de oundvikliga beatsen och suck-outsen. Inte jag kan göra och det är bra att de spelat piss. ***** Postar denna som som positivt tänkande. =>DE kan missa också! Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($347) BB ($369) UTG ($200) UTG+1 ($200) CO ($98.06) Hero ($243) Dealt to Hero 3:heart: K:diamond: K:spade: A:diamond: fold, UTG+1 raises to $7, CO calls $7, Hero raises to $31, fold, fold, UTG+1 calls $24, CO calls $24 FLOP ($96) 2:spade: Q:diamond: 4:club: UTG+1 checks, CO checks, Hero bets $78, UTG+1 folds, CO calls $67.06 (AI) TURN ($230) 2:spade: Q:diamond: 4:club: 7:spade: RIVER ($230) 2:spade: Q:diamond: 4:club: 7:spade: 3:spade: CO shows 8:diamond: Q:club: 5:club: 8:heart: (Pre 35%, Flop 23.5%, Turn 20.0%) Hero shows 3:heart: K:diamond: K:spade: A:diamond: (Pre 65%, Flop 76.5%, Turn 80.0%) Hero wins $227 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 22 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2010 Edit: Skrev en massa gnäll här men det hjälper nog inte. Måste spela bra, helikopterperspektiv, long-run etc. etc. Ska verkligen försöka glädja mig (och bokstavligen skratta) åt att de klonkar, är ju bra de spelar illa... Inte stopp-loss ännu. Samma sits igår och det löste sig ju Tagga, tagga, gogo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 22 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2010 Såja, mot en normalt sett ganska tight reg: reeping the rewards of expensive marketing earlier Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($332) BB ($541) Hero ($255) UTG+1 ($493) CO ($268) BTN ($231) Dealt to Hero 6:spade: 5:diamond: K:heart: K:diamond: Hero raises to $7, fold, fold, fold, SB raises to $23, fold, Hero calls $16 FLOP ($48) 7:spade: 4:diamond: K:club: SB bets $36, Hero raises to $96, SB calls $60 TURN ($240) 7:spade: 4:diamond: K:club: J:club: SB bets $212, Hero calls $136 (AI) RIVER ($513) 7:spade: 4:diamond: K:club: J:club: 8:club: SB shows A:spade: T:diamond: 3:club: A:diamond: (Pre 68%, Flop 13.5%, Turn 15.0%) Hero shows 6:spade: 5:diamond: K:heart: K:diamond: (Pre 32%, Flop 86.5%, Turn 85.0%) Hero wins $510 Jobba igen hålet nu. .......och ge mig fler nötter, de foldar inte mycket mot mig atm... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 22 November , 2010 Rapport Share Postad 22 November , 2010 de foldar inte mycket mot mig atm... Hoho, being Illvillja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts