two_aces Postad 15 November , 2010 Rapport Share Postad 15 November , 2010 Grattis till fina resultatet, riktigt imponerande. Kul att är tillbaka fullt ut på PF med dagboken, gillas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jake Postad 15 November , 2010 Rapport Share Postad 15 November , 2010 +1 -1 för du smashade mina revben lite får du tåla Stopp-loss €1,5k bestämt nu. Sitter vid 4 bord och spelar LOL-dålig lotto-omaha, sämsta på några månader. Skärpning för f..n. Skriver du såhär kl 1-2 på natten efter en speldag så är det troligare att du inte kommer klara av att skärpa dig den dagen. Dumt att försöka fabricera plusdagar, självklara saker som du vet om men som tål att upprepas. Annars ingen anledning till oro än, du ligger ju fortfarande plus sen comebacken på pf för fyra dagar sen liksom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
m1978 Postad 15 November , 2010 Rapport Share Postad 15 November , 2010 Vill mig minnas att du i någon tråd skrev om att AAxx var väldigt profitabelt i Omaha och du hade något bildbevis för det. Kan du lägga upp det igen? Personligen har jag alltid hatat att spela AAxx i Omaha och tyckt det är jordens skit hand. Sen såg jag din statistik och bestämde mig för att börja spela den lite hårdare än jag gjort tidigare men jag kan verkligen inte vinna me den. Såg att du senast för någon dag sen skrivit om att du hade problem med handen. Såklart omöjligt att svara på hur den ska spelas men tycker du generellt sett att man ska bomba innan preflop eller ta det lugnt? Fina resultat btw.. Du verkar ha hittat en bra tiltkontroll Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kimzors Postad 15 November , 2010 Rapport Share Postad 15 November , 2010 man blir sugen på att börja grinda omaha när man läser dagboken synd bara att man är så sämst på hold em så det är sjukt EV- snygg graf iaf! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 15 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 15 November , 2010 Vill mig minnas att du i någon tråd skrev om att AAxx var väldigt profitabelt i Omaha och du hade något bildbevis för det. Kan du lägga upp det igen? Personligen har jag alltid hatat att spela AAxx i Omaha och tyckt det är jordens skit hand. Sen såg jag din statistik och bestämde mig för att börja spela den lite hårdare än jag gjort tidigare men jag kan verkligen inte vinna me den. Såg att du senast för någon dag sen skrivit om att du hade problem med handen. Såklart omöjligt att svara på hur den ska spelas men tycker du generellt sett att man ska bomba innan preflop eller ta det lugnt? Fina resultat btw.. Du verkar ha hittat en bra tiltkontroll När det gäller AAxx (och omaha genrellt) gäller det att tänka långsiktigt. Lättare sagt än gjort... Senaste 5k händerna har mina AAxx inte kunnat vinna. Iaf har det kännts så men minnet är ganska selektivt också. Hittar inte bilden du frågade om men du får en färsk nedan. Senaste 4 månaderna och HM:s förgruppering sorterat på winrate. Supertydligt att AAxx är överlägset bästa handen. Utan AAxx skulle jag t.o.m vara back på spelet och på lång sikt verkar de trots allt vinna 2 av 3 gånger (>65% nedan) om man spelar dem som jag på mina stakes: Andra vinnande omaha-spelare har också liknande stats. Gäller "bara" att tänka långsiktigt alltså Generella rådet är nog "bomba preflopp" även det som alltid beror på en miljon situationsfaktorer också. Gl Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 15 November , 2010 Rapport Share Postad 15 November , 2010 Att döma av FIs reaktion i chatten gillade han inte mitt spel. Åsikter? Vem gör inte det när man blir utdragen . Själv tycker jag spelet är ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pq4510 Postad 15 November , 2010 Rapport Share Postad 15 November , 2010 Hej Tighten, en fråga, -du har spelat mycket på SS och nu spelar du bara på microgaming. Vad kan du säga om nivån på spelarna om man jämför siterna? -är det lättare motstånd på Microgaming eller funkar det bara bättre för dig där? //Max Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 16 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2010 Grattis till fina resultatet, riktigt imponerande. Kul att är tillbaka fullt ut på PF med dagboken, gillas. Tyty, kul med många promineta läsare. Motiverar lite disciplin och tiltkontroll. Vem gör inte det när man blir utdragen . Själv tycker jag spelet är ok. Asg, good point. Har dock svängt och gillar inte min b/c flopp. Kolla 2+2-tråden. Hej Tighten, en fråga, -du har spelat mycket på SS och nu spelar du bara på microgaming. Vad kan du säga om nivån på spelarna om man jämför siterna? -är det lättare motstånd på Microgaming eller funkar det bara bättre för dig där? //Max Under senaste 4-5 åren har jag spelat kanske 50% på ongame, 25% på prima, 20% på SvS och 5% på övriga. Mest tillfälligheter att det blivit så tror jag. Tror värde finns överallt men gillar microgamings mjukvara. En nackdel med microgaming är annars att trafiken är sådär, speciellt dagtid, just nu t.ex. endast två stycken PLO€200-bord uppe, båda fyllda med dugliga regs/semi-regs. Det enda som inte är någon tillfällighet är att jag numera håller mig borta från ongame pga programvaran, vidrig. Blir säkert en SvS-comeback någon gång snart för omväxling. Avseende värde är det inte omöjligt att SvS är bäst. Inte säker. Det enda som är ganska säkert är att det fortfarande finns värde därute på alla siter. ****** Comeback idag igen. Hittills bara PLO€50 och PLO€100, pissvärde/trfik på PLO€200. Spelar passivare än normalt, lägre CB% etc. vill inte tokswinga idag. Två småroliga händer: 1. FI har 0,3 i aggression(!!) och wtsd på sjuka 41%, snacka om att springa in i toppen av hans range (f.ö. den spelare jag är mest upp på av alla på hela prima, en av få uberfisk-regs som tyvärr mest spelat 0,1/0,2 senaste tiden när jag letat efter honom): Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $0.50(BB) Replayer SB ($37.83) BB ($70.73) UTG ($38.20) CO ($21.25) Hero ($52.93) Dealt to Hero 9:diamond: 7:spade: A:spade: A:diamond: UTG calls $0.50, CO raises to $1, Hero raises to $4.25, fold, fold, UTG calls $3.75, CO calls $3.25 FLOP ($13.50) Q:diamond: 9:spade: 7:heart: UTG checks, CO checks, Hero bets $9, UTG calls $9, CO folds TURN ($31.50) Q:diamond: 9:spade: 7:heart: 7:club: UTG checks, Hero bets $8, UTG calls $8 RIVER ($47.50) Q:diamond: 9:spade: 7:heart: 7:club: 8:club: UTG checks, Hero bets $23.50, UTG calls $16.95 (AI) Hero shows 9:diamond: 7:spade: A:spade: A:diamond: (Pre 85%, Flop 17.4%, Turn 7.5%) UTG shows T:spade: Q:heart: Q:club: Q:spade: (Pre 15%, Flop 82.6%, Turn 92.5%) UTG wins $78.40 2. Innan turn tänker jag "-Va kul det skulle vara om hjärter knekt kommer på turn". Inte ofta man vill fistpump få in det med A-hög på turn. Också nyfiken på vad mina motståndare viker på river men sämre färgdrag resp stegdrag känns väl som enda möjliga. Handen f.ö. ett exempel på när man hittar en troligen bättre linje pga av färre bord (c/r istället för bet) Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $1(BB) Replayer Hero ($136) BB ($162) UTG ($149) CO ($55.98) BTN ($54.03) Dealt to Hero T:heart: Q:heart: K:club: 9:club: UTG calls $1, CO calls $1, fold, Hero calls $0.50, BB checks FLOP ($4) 6:heart: A:club: 4:club: Hero bets $3, BB folds, UTG calls $3, CO calls $3 TURN ($13) 6:heart: A:club: 4:club: J:heart: Hero checks, UTG bets $7, CO calls $7, Hero raises to $41, UTG calls $34, CO calls $34 RIVER ($136) 6:heart: A:club: 4:club: J:heart: Q:club: Hero bets $90.75, UTG folds, CO folds Hero shows T:heart: Q:heart: K:club: 9:club: Hero wins $133 Mat nu, återkommer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 16 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2010 Denna är sjuk: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $1(BB) Replayer SB ($201) Hero ($98) UTG ($120) UTG+1 ($124) CO ($111) BTN ($189) Dealt to Hero A:club: 6:spade: T:diamond: A:heart: fold, UTG+1 raises to $3.50, CO raises to $12, BTN calls $12, SB calls $11.50, Hero raises to $63.50, fold, fold, fold, fold<<<---- :shock: Hero wins $51.50 Återkommer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 16 November , 2010 Rapport Share Postad 16 November , 2010 Har dock svängt och gillar inte min b/c flopp.Kolla 2+2-tråden. Har inte läst tråden där än men menar du att c/c är en bättre linje? Denna är sjuk: :lol: Har nog aldrig varit med om rundfold så där. Nu va det iofs PLO $1 och jag skottar bara där. Men på Party 0,50 får man minst en oftast två syner där. Angående site? Lirar du nått på Party? Där e det fisktätt kan jag lova, iaf på mina nivåer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 16 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2010 Har inte läst tråden där än men menar du att c/c är en bättre linje? :lol: Har nog aldrig varit med om rundfold så där. Nu va det iofs PLO $1 och jag skottar bara där. Men på Party 0,50 får man minst en oftast två syner där. Angående site? Lirar du nått på Party? Där e det fisktätt kan jag lova, iaf på mina nivåer. 2p2: http://forumserver.twoplustwo.com/153/high-stakes-pl-omaha/plo200-super-deep-std-fishy-917856/index2.html Min floppbet (och efterförljande syn) blev sågad av flera med koll. Har även fått lite skit av IRL-folk här i stan så nog måste jag hålla med.... mitt floppspel är inte bra. Sist jag spelade på Party var nog 2006 . Inget speciellt skäl till varför jag just nu kör mest Prima, bara blivit så typ. Gillar klienten också. Inte omöjligt party blir nästa projekt. Är nog en läcka att bara köra en site, speciellt som trafiken ser ut vissa tider, obefintlig på PLO€200. Om någon Affe ned partydeals ser detta är det bara att skicka PM. Rundfolden är sjuk på alla nivåer jag spelar.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 16 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2010 On a separate note: Fan så bra att ta paus dagen efter en tiltad skitdag som söndagen. Gårdagens pokerpaus har resulterat i avtiltat kontrollerat spel idag. Lite väl tight/passivt vissa lägen men skönt hålla nera variansen ibland. Man behöver inte alltid 3-betta >10%.... Gäller att komma ihåg detta och köra det konsekvent, suget att sätta sig och jaga ikapp dagen efter är inte direkt svagt för en spelberoende (som jag lär vara). Speciellt första timmarna efter uppvaknadet måste jag hålla mig borta. Spel på kvällen är väl ok ibland, beroende på hur illa dagen innan var. Har en lista jag fyller på med grejer som jag ska köpa under kommande pausdagar (må de vara få). Vardagslyxprylar typ. Tidigare inköp av ergokudde, snygga knivar, ljusstake och skorstensfri kamin är representativa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 16 November , 2010 Rapport Share Postad 16 November , 2010 Har inte läst tråden där än men menar du att c/c är en bättre linje?. Feltänk i stor bana. Svårt att check/calla i pos . Läst tråden (tack för länken) och hittat en läcka i mitt eget spel. Har nog spelat som du gjorde och inser att check bakom nog är bättre på flopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
döfiskdö Postad 16 November , 2010 Rapport Share Postad 16 November , 2010 Ongame å FTP semibra omaha trafik, gogogo gl Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 16 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2010 Comeback idag, började bra, sämre i slutet och lägger nu nu efter en beat. Bokar plus typ. Inte spelat fantastiskt men inte heller idiottiltat. Lite ofokuserat spel med två andra spelare här på besök. Den ena lirandes holdém i soffan och den andra, också i soffan, spelandes COD. Fick också in lite några euro från förra månadens race, därav ökningen större än dagsplusset. Spelade också en turnering för 25+25+25+25 där tålamodet tröt och jag till slut gjorde bort med med topp-paret mot överpar. Siffror sen nystart på PF 2010-11-12 1. Microgaming*: Dagsresultat (exkl RB): +€ 340 Resultat (exkl RB) sen 2010-11-12: +€ 811 Utbetald RB/Bonus/Race sen 2010-11-12: +€ 360 Onlinesaldo**:+€ 6 700 2: Svenska Spel*** Dagsresultat: + 0 kr Resultat sen 2010-11-12: - 2 000 kr Onlinesaldo**:+ 3 000 * Allt spel sker tills vidare på microgaming SH PLO€50 t.o.m PLO€200, "skott" på högre stakes 100% uteslutna. Midstakes (>=PLO€400) blir det troligen inte igen förrän tidigast i början på 2011. Är BR-NIT numera. Fler nätverk/siter kan det mycket väl bli snart, vi får se. **Onlinesaldot är inte hela rullen. Rullens storlek håller jag för mig själv men mindre än 100 inköp kommer jag absolut ALDRIG ha på någon nivå jag spelar. Är ett 100% spikat löfte. ***Satte in 5ksek på SvS för att köra SM main event för 2ksek. Gick åt skogen och har inte kört något mer sen dess. Kanske blir någon gång senare, vi får se, pengarna får sitta kvar iaf. ***** Största potterna (netto) #1: 3-bettade endast 3,5% idag och på något sätt hittade denna in i min range. Har iaf knappen vilket gör spelet mindre dåligt eller nästan ok: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($39) BB ($766) UTG ($315) UTG+1 ($359) CO ($44) Hero ($162) Dealt to Hero K:diamond: 8:heart: 8:diamond: T:club: UTG raises to $7, fold, CO calls $7, Hero raises to $31, fold, fold, UTG calls $24, CO raises to $44 (AI), Hero calls $13, UTG calls $13 FLOP ($135) Q:club: 7:diamond: A:heart: UTG checks, Hero checks TURN ($135) Q:club: 7:diamond: A:heart: 8:spade: UTG checks, Hero bets $118 (AI), UTG calls $118 RIVER ($371) Q:club: 7:diamond: A:heart: 8:spade: 2:spade: Hero shows K:diamond: 8:heart: 8:diamond: T:club: (Pre 27%, Flop 31.8%, Turn 86.1%) UTG shows 9:diamond: T:diamond: 5:spade: A:spade: (Pre 37%, Flop 55.0%, Turn 11.1%) CO shows K:club: K:heart: Q:spade: 5:diamond: (Pre 36%, Flop 13.2%, Turn 2.8%) Hero wins $368 #2: Sista handen för dagen. Sa till de övriga (pre) att nu gör jag en pissig syn pre, hoppas jag träffar nöten bara för att få de andra på tilt. Gick som jag ville, nästan: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer Hero ($259) BB ($796) CO ($468) BTN ($188) Dealt to Hero 7:heart: J:spade: 9:spade: J:club: CO raises to $7, BTN raises to $24, Hero calls $23, fold, fold FLOP ($57) T:spade: 8:diamond: 7:diamond: Hero checks, BTN bets $30, Hero raises to $147, BTN raises to $164 (AI), Hero calls $17.13 TURN ($385) T:spade: 8:diamond: 7:diamond: 4:club: RIVER ($385) T:spade: 8:diamond: 7:diamond: 4:club: K:diamond: Hero shows 7:heart: J:spade: 9:spade: J:club: (Pre 42%, Flop 53.4%, Turn 72.5%) BTN shows J:heart: 4:heart: Q:diamond: J:diamond: (Pre 58%, Flop 46.6%, Turn 27.5%) BTN wins $382 #3: Std på rätt sida om en set-up: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($43.25) BB ($757) UTG ($200) UTG+1 ($388) CO ($59) Hero ($373) Dealt to Hero 6:diamond: 8:heart: A:diamond: T:heart: UTG raises to $7, fold, fold, Hero calls $7, fold, BB calls $5 FLOP ($22) 2:spade: 8:club: 8:spade: BB checks, UTG bets $18, Hero raises to $62, BB folds, UTG raises to $193 (AI), Hero calls $131 TURN ($408) 2:spade: 8:club: 8:spade: T:diamond: RIVER ($408) 2:spade: 8:club: 8:spade: T:diamond: 7:heart: Hero shows 6:diamond: 8:heart: A:diamond: T:heart: (Pre 55%, Flop 62.9%, Turn 85.0%) UTG shows Q:club: K:diamond: 8:diamond: 9:club: (Pre 45%, Flop 37.1%, Turn 15.0%) Hero wins $405 #4: Tveksamt uppslag pre, ev tveksam syn på 3-betten trots pos. Lotto sen. När det sen blir 3-vägs all-in är det nästan alltid lotto oavsett. Blir i princip aldrig gigantiskt EV- vad man än har och hur "dåligt det än må se ut". I detta fall 30-30-40 mellan oss, omahahaha: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $1(BB) Replayer SB ($148) BB ($93.30) UTG ($26.95) Hero ($109) CO ($73.91) BTN ($154) Dealt to Hero 6:heart: 2:heart: A:spade: 4:spade: fold, Hero raises to $3, CO calls $3, BTN calls $3, SB raises to $16, BB calls $15, Hero calls $13, CO raises to $73.91 (AI), fold, SB raises to $148, fold, Hero calls $93.41 (AI) FLOP ($311) 6:diamond: T:spade: 5:diamond: TURN ($311) 6:diamond: T:spade: 5:diamond: 7:spade: RIVER ($311) 6:diamond: T:spade: 5:diamond: 7:spade: 9:spade: Hero shows 6:heart: 2:heart: A:spade: 4:spade: (Pre 30%, Flop 29.1%, Turn 27.8%) CO shows Q:diamond: A:heart: A:club: 3:diamond: (Pre 41%, Flop 23.6%, Turn 0.0%) SB shows 4:heart: A:diamond: 8:diamond: K:heart: (Pre 29%, Flop 47.3%, Turn 72.2%) Hero wins $308 Får vara nog nu, ska live-raila COD och midstakes SvS holdém istället Gngn /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 17 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2010 Btw, hur svårt ska det vara att komma ihåg dessa? Regler för resten av November 2010 1. CG-sessioner max 90 min, kör timer, ta bort "autopost blinds" när klockan ringer. 2. Max 4 bord CG 3. Stopp-loss per speldygn €1,2k oavsett värde 4. Maxnivå PLO€200 5. Alltid posta HH från speldygnets 3 största CG-potter här i DB:n Bara kört med dem en session och missade att ställa klockan idag. Ifs "bara" glömska" men ändå, måste följa reglerna. I övrigt ok även om det under bordsbyten blir korta perioder med 5 bord, får fortsätta så länge ett bords lämnas när blindsen kommer. Gngn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
two_aces Postad 17 November , 2010 Rapport Share Postad 17 November , 2010 Hand #1, betar du alltid ut på turn om du får en check igen, oavsett kort? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 17 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2010 Hand #1, betar du alltid ut på turn om du får en check igen, oavsett kort? Nej, aldrig utan träff då potten bara består av döda pengar i det skedet. FI checksyn känns väl minst sagt tveksam med endast par+OESD men han kanske missade att shortstacken var all-in eller fick för sig att jag gjorde nån skum tomtebluff. Mitt spel ser ju ologiskt ut, turn har ju mycket sällan hjälpt mig i det läget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 17 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2010 Hittade ett PLO200-bord med jättevärde. 20 minuter senare är jag back €900 på bara det bordet. How do they run so good? Stopp-loss €1,2k som sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 17 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2010 Jobbat ikapp på andra bord. Skumma händer idag, har gjort en del marginella spel men ingen cp-tilt iaf. Får besök snart och kommer åter efter fotbollsmatcherna. Runt BE just nu, kämpa, kämpa. Argentina-Brasilien och sen Sverige-Tyskland för er som eventuellt missat det. /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 17 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2010 I CO på PLO€100 ser jag 4455 som jag slår upp. Syn från blindsen. Flopp 4J9 med färgdrag. Check-bet-raise-reraise-AI. Haha, fiskjävel, jag har dig och ditt 2p eller färgdrag. Turn+river blanka, och yes, han hade topp 2 och... vänta nu...... jag hade visst 4445, pockettriss, belönas med 20 kr från alla vid mina homegames ... om man vinner handen dvs. Bäst lägga ner för dagen. ****** Dagens tre största nettopotter: #1: Std Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($343) BB ($545) UTG ($550) CO ($345) Hero ($234) Dealt to Hero 6:spade: 8:spade: Q:spade: 6:heart: fold, CO calls $2, Hero raises to $6, SB calls $5, fold, CO calls $4 FLOP ($20) 9:heart: 6:club: 9:spade: SB checks, CO checks, Hero bets $14, SB folds, CO raises to $62, Hero raises to $206, CO raises to $339 (AI), Hero calls $22.47 (AI) TURN ($476) 9:heart: 6:club: 9:spade: J:diamond: RIVER ($476) 9:heart: 6:club: 9:spade: J:diamond: 4:diamond: CO shows 9:diamond: A:spade: Q:club: 7:club: (Pre 55%, Flop 38.3%, Turn 22.5%) Hero shows 6:spade: 8:spade: Q:spade: 6:heart: (Pre 45%, Flop 61.7%, Turn 77.5%) Hero wins $473 #2: Inte std men fick ju in det minst sagt bra mot FI som troligen inte var lådans vassaste kniv. C/R ftw Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($196) BB ($236) UTG ($506) Hero ($386) BTN ($212) Dealt to Hero Q:club: 8:heart: T:heart: A:heart: UTG raises to $4, Hero calls $4, BTN calls $4, SB calls $3, fold FLOP ($18) Q:heart: 3:diamond: A:diamond: SB checks, UTG checks, Hero checks, BTN bets $16, SB folds, UTG folds, Hero raises to $66, BTN calls $50 TURN ($150) Q:heart: 3:diamond: A:diamond: 9:spade: Hero bets $150, BTN calls $142 (AI) RIVER ($434) Q:heart: 3:diamond: A:diamond: 9:spade: 9:diamond: BTN shows 2:spade: 5:club: 3:club: A:club: (Pre 36%, Flop 25.1%, Turn 15.0%) Hero shows Q:club: 8:heart: T:heart: A:heart: (Pre 64%, Flop 74.9%, Turn 85.0%) Hero wins $431 #3: Kreativ (=spewig/dålig) 3bet oop. Skamligt prefloppspel och jag förtjänar obv att bli utdragen när skiten faktiskt träffar. Poetisk rättvisa: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer Hero ($1) BB ($171) UTG ($173) UTG+1 ($498) CO ($454) BTN ($113) Dealt to Hero 8:diamond: 3:spade: 4:heart: 7:heart: fold, fold, CO raises to $7, fold, Hero raises to $23 (AI), BB calls $21, CO raises to $92, Hero calls $69 (AI), fold FLOP ($207) 4:spade: 5:club: 7:diamond: Hero bets $108 (AI), CO calls $108 TURN ($423) 4:spade: 5:club: 7:diamond: 9:diamond: RIVER ($423) 4:spade: 5:club: 7:diamond: 9:diamond: 9:spade: CO shows A:heart: 3:diamond: A:diamond: J:spade: (Pre 62%, Flop 37.3%, Turn 42.5%) Hero shows 8:diamond: 3:spade: 4:heart: 7:heart: (Pre 38%, Flop 62.7%, Turn 57.5%) CO wins $420 ****** Hittade plus till slut, spelade ok bortsett från sista handen och några semitveksamma spel (se #3 ovan). Siffror sen nystart på PF 2010-11-12 1. Microgaming*: Dagsresultat (exkl RB): +€ 380 Resultat (exkl RB) sen 2010-11-12: +€ 1 191 Utbetald RB/Bonus/Race sen 2010-11-12: +€ 360 Onlinesaldo**:+€ 7 080 2: Svenska Spel*** Dagsresultat: + 0 kr Resultat sen 2010-11-12: - 2 000 kr Onlinesaldo**:+ 3 000 * Allt spel sker tills vidare på microgaming SH PLO€50 t.o.m PLO€200, "skott" på högre stakes 100% uteslutna. Midstakes (>=PLO€400) blir det troligen inte igen förrän tidigast i början på 2011. Är BR-NIT numera. Fler nätverk/siter kan det mycket väl bli snart, vi får se. **Onlinesaldot är inte hela rullen. Rullens storlek håller jag för mig själv men mindre än 100 inköp kommer jag absolut ALDRIG ha på någon nivå jag spelar. Är ett 100% spikat löfte. ***Satte in 5ksek på SvS för att köra SM main event för 2ksek. Gick åt skogen och har inte kört något mer sen dess. Kanske blir någon gång senare, vi får se, pengarna får sitta kvar iaf. Och slutligen kan jag avslöja att det är i princip 100% spikat att jag och två eller tre pers härifrån åker på Nordic Bs Superweekend 10-12 december. Lutar åt färja, någon mer som kör samma transportmedel och vill umgås, hör av er. Edit: ....och idag kom jag ihåg dessa. Fortsätter tjata om dem så jag själv inte glömmer: Regler för resten av November 2010 1. CG-sessioner max 90 min, kör timer, ta bort "autopost blinds" när klockan ringer. 2. Max 4 bord CG 3. Stopp-loss per speldygn €1,2k oavsett värde 4. Maxnivå PLO€200 5. Alltid posta HH från speldygnets 3 största CG-potter här i DB:n Gngn /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 18 November , 2010 Rapport Share Postad 18 November , 2010 Vad har hänt med världen? MrTight ses som en stop loss-guru! Har helvetet frusit till is månne? Bra att du lärt dig ta paus också. Och shoppa. Nu är det bara de stackars kaninerna som fortfarande inte fått någon kärlek... För övrigt kommer PS3 inte vara bra för ditt EV. Bara så du vet. Recension av Sverige - Tyskland? Mein Gott, inte ens ett skott på mål. Tacka vet jag ointressanta bollsporter. Lutar åt färja, någon mer som kör samma transportmedel och vill umgås, hör av er. Kör ni färja alltså? Lär ju inte vara alltför många färjekaptener som hänger här, men visst, allt är ju möjligt. Kan dock vara svårt att umgås om ni kör varsin färja kanske, vad vet jag. ** Hand 1: Urk på att höja Q866 pre. Hand 2: ser väl ok ut Hand 3: rätt åt dig som sagt lite oroväckande att du spelar skräphänder i alla dina största nettopotter. tankar om det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 18 November , 2010 Rapport Share Postad 18 November , 2010 Hero ($1) fold, fold, CO raises to $7, fold, Hero raises to $23 (AI), Lär mig tricket att sitta med $1 i stacken och sen kunna 3-beta till $23 Allvarligt, med tanke på Q866handen. Hur mkt höjer du på knapp efter 1 limp/flera limpare och hur mkt höjer du först in? Tror nämligen jag själv är för tajt där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossan Postad 18 November , 2010 Rapport Share Postad 18 November , 2010 Tar ni färjan via Götakanal? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 18 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2010 Vad har hänt med världen? MrTight ses som en stop loss-guru! Har helvetet frusit till is månne? Bra att du lärt dig ta paus också. Och shoppa. Nu är det bara de stackars kaninerna som fortfarande inte fått någon kärlek... För övrigt kommer PS3 inte vara bra för ditt EV. Bara så du vet. Recension av Sverige - Tyskland? Mein Gott, inte ens ett skott på mål. Tacka vet jag ointressanta bollsporter. ** Hand 1: Urk på att höja Q866 pre. Hand 2: ser väl ok ut Hand 3: rätt åt dig som sagt lite oroväckande att du spelar skräphänder i alla dina största nettopotter. tankar om det? PS3:an påverkar inte EV:t, ännu. Jag är nätets största fisk på FPS-spel och kommer nog aldrig fastna för dem. Vår gemensamme vän har genom tjat fått med mig som slaktoffer några gånger men that´s it sofar. Tycker fortfarande schack och poker är roligare. Kanske förrändras om jag blir bättre men är tveksam, har under alla dessa år aldrig fastnat för annat än strategispel typ AoE, C&C etc. **** Fotbollen i igår förtjänar nog ingen större utläggning. Bra att hålla nollan mot den tyska maskinen. Med Elmander+Zlatan borta blir det svårt att hota ett världslag offensivt. (Edit: Roligare än korgboll dock, odiskutabelt) Angående Elmander, om någon nu lyckats missa vad han gjorde i helgen: **** Håller med dig om att det är oroande att jag spelat flera stora potter med skräphänder. Bra synpunkt, inte bra trend, ska motarbetas och medvetandegöras. Ännu viktigare att det flera gånger skett ur pos, riktigt dåligt. Tack för viktig synpunkt. Ingen hybris, tight spel och positionstänk är nöten. **** Allvarligt, med tanke på Q866handen. Hur mkt höjer du på knapp efter 1 limp/flera limpare och hur mkt höjer du först in? Tror nämligen jag själv är för tajt där. Angående både tomtes synpunkter och ängelns fråga, är väl värt en diskussion: Tror (?) det är ok att slå upp det mesta (b.la. Q866) från knappen på de flesta bord på dessa stakes oöppnat eller med endast en vek spelare som limpat innan. Oftast blir det sen check-bet-fold på flopp och that´s it. För att dra en klysha, "spelar lika mycket min position som handen". Om jag inte minns fel hade väl facit (Johan ) en vpip på närmare 45% från knappen..? Ligger inte riktigt där ännu men har kommit upp runt 40. Knappast balanserat spel ovan dock, 99% explo och beroende på vilka man har vid sitt bord. Hör gärna fler synpunkter här (och är självklart beredd att tänka om). Tror det är ganska marginellt och en fråga om spelstil. Jämför t.ex. hur mina grafer ser ut nu med hur de såg ut förr. Tidigare var den röda linjen en konstant nerförsbacke och den blåa dess motsats upphöjt i två. Numera är den röda neutral eller positiv och den blåa har avtagit i branthet. Gissar att nettot mellan de två inte förändrats sjukt mycket dock men verkar som jag har något högre winrate numera. Svårbedömt obv, går väl aldrig att veta vad som är varians och vad som är edge. Lär mig tricket att sitta med $1 i stacken och sen kunna 3-beta till $23 Som prima-reg får man köra på krita Tar ni färjan via Götakanal? Bra att du lärt dig ta paus också. Och shoppa. Nu är det bara de stackars kaninerna som fortfarande inte fått någon kärlek... Kör ni färja alltså? Lär ju inte vara alltför många färjekaptener som hänger här, men visst, allt är ju möjligt. Kan dock vara svårt att umgås om ni kör varsin färja kanske, vad vet jag. Med rädsla för att förlora uppbyggd macho-image har jag inte outat kaninklappningar men med nuvarande positiv red line kan jag kosta på mig att lägga upp denna. Troligen bra för balansera min image t.o.m. F.ö. menade jag självklart inte att vi skulle köra färjan själva. Vi kommer förmodligen åka med någon researrangör, t.ex. tallink. Är inte rullad (ännu) för att hyra/köpa en egen färja med drömmen lever. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts