Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ok, har sovit på saken :mrgreen: :mrgreen:

Blev ingen pokerpaus utan har spelat en del även idag. Blandat rätt friskt mellan olika nivåer beroende på värde. PLO100 lägst, PLO1000 som högst. Megaaktion på e.m då det drällde av finska vildar på PLO200. Konsekvensen av detta var att jag var all-in pre mot en och samma kille kanske 4 ggr. Vilda västern och bäst hand vann som vanligt nästan aldrig, haha.

Fortsatt ganska småkallt för mig, inte någon rush direkt....

MEN har iaf plussat lite både igår (+$1k+rb) och idag (+$0,5k+rb). Ska vara glad för detta även om minnena från -$4k dagen sitter kvar. Fan att det ska vara så svårt att glömma va? :)

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Har en hand från idag som jag spelade helt annorlunda än jag brukar, kanske första gången i mitt liv jag "slowspelar" så här hårt i omaha utan att för den skull ha fyrtal, nötkåk eller annat osårbart monster :)

Here we go, FI spelar magatight preflopp och raisar troligen bara AAxx/KKxx. VPIP/PFR 18/5 typ. När jag själv har AAxx vet jag ju i princip vad han har och väljer lowball-linjen med en syn istället för std/obligatorisk 3bet. Floppen blir lite för bra mig och jag synar bara i hopp om att han sedan ska ha ett ess, hitta en kung på turn eller fortsätta bluffa. Turn blir perfekt och det är så kul att "veta" att han kommer checkraisa all-in med troligtvis max 1 out :D

OMAHA_HI, POT_LIMIT, P4-91631451-73

played at "Asmara" for USD RM from 2009-03-17 16:25 until 2009-03-17 16:26

Seat 3: Barbara1971 ($730.75 in chips)

Seat 4: ishamael92 ($532.50 in chips)

Seat 8: Mr 18/5 ($257.50 in chips)

Seat 9: Cafe No Se ($526 in chips) [ 5 of Hearts,7 of Diamonds,Ace of Diamonds,Ace of Spades ]

Seat 10: x HerrWeber ($229.50 in chips)

ANTES/BLINDS

x HerrWeber posts small blind ($5), Barbara1971 posts big blind ($5).

PRE-FLOP

ishamael92 folds, Mr 18/5 bets $20, Cafe No Se calls $20, x HerrWeber folds, Barbara1971 folds.

FLOP [board cards: 4 of Clubs,Ace of Hearts,5 of Diamonds ]

Mr 18/5 bets $35, Cafe No Se calls $35.

TURN [board cards: 4 of Clubs,Ace of Hearts,5 of Diamonds,King of Diamonds ]

Mr 18/5 checks, Cafe No Se bets $80, Mr 18/5 bets $202.50 and is all-in, Cafe No Se calls $122.50.

RIVER [board cards: 4 of Clubs,Ace of Hearts,5 of Diamonds,King of Diamonds,6 of Diamonds ]

SHOWDOWN

Mr 18/5 shows [ 10 of Clubs,7 of Hearts,King of Clubs,King of Hearts ]

Cafe No Se shows [ 5 of Hearts,7 of Diamonds,Ace of Diamonds,Ace of Spades ]

Cafe No Se wins $522.

Och här kommer dagens dyraste förlust. Frågan är om jag kommer undan denna när jag raisat pre...? FI spelar 51/21 men verkar ha duglig koll postflopp. Såhär i efterhand borde jag nog iaf bara synat flopp oavsett, får ju knappast syn av sämre färg när jag pushar. FIs nick får stå kvar eftersom han spelade den bra och inte behöver skämmas ;)

Omaha Hi $5-$5 PL (real money), hand #P4-91602124-209

Table Cheyenne, 17 Mar 2009 5:49 PM ET

Seat 1: velmuiivari ($1,117.25 in chips)

Seat 6: ohne222 ($1,338.25 in chips)

Seat 7: Septidi ($569.50 in chips)

Seat 8: PAU777 x ($183.00 in chips)

Seat 10: Cafe No Se [ JD,KD,QC,10H ] ($500.00 in chips)

ANTES/BLINDS

velmuiivari posts blind ($5), ohne222 posts blind ($5).

PRE-FLOP

Septidi calls $5, PAU777 x calls $5, Cafe No Se bets $30, velmuiivari folds, ohne222 calls $25, Septidi calls $25, PAU777 x calls $25.

FLOP [board cards 10D,QD,7D ]

ohne222 bets $90, Septidi folds, PAU777 x folds, Cafe No Se bets $395, ohne222 bets $610, Cafe No Se calls $75 and is all-in.

TURN [board cards 10D,QD,7D,2D ]

RIVER [board cards 10D,QD,7D,2D,9C ]

SHOWDOWN

ohne222 shows [ 5H,5S,AD,3D ]

Cafe No Se shows [ JD,KD,QC,10H ]

ohne222 wins $1,292.

SUMMARY

Dealer: Cafe No Se

Pot: $1,295 | Rake: $3

velmuiivari loses $5

ohne222 bets $730, collects $1,292, net $562

Septidi loses $30

PAU777 x loses $30

Cafe No Se loses $500

Sammanfattningsvis spelade jag något bättre idag iaf, tog paus efter de flesta bad-beats och slängde inte bort mer än 1-2 inköp med cp-spel. Låter kanske inte så lite men jämfört med igår är det en klar förbättring....

Ingen mer poker idag

Over and out

/Mr Tight

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

En hand från igår som jag missade posta igår.... ett av mina sämre spel men mina klonkskills är i den högre skolan, värsta utdragningen jag någonsin gjort tror jag. Jag pushar 100% tom rakt in i nöten.

Historiken är att jag och FI krigat en del på flera bord och jag pushar 100% tom med tanken att han troligen måste vika på den brädan. Inte smart, inte bra men som vi vet vinner ju aldrig bäst hand den senaste veckan :D

Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-91624884-21

Table Klausenburg, 17 Mar 2009 7:12 PM ET

Seat 3: BigJoeAA ($390.40 in chips)

Seat 4: Cafe No Se [ 10 of Hearts,2 of Hearts,8 of Hearts,9 of Diamonds ] ($200.00 in chips)

Seat 6: bineilja1 ($95.80 in chips)

Seat 7: Nutorioous ($272.70 in chips)

Seat 8: ona cerveza ($160.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Nutorioous posts blind ($2), ona cerveza posts blind ($2).

PRE-FLOP

BigJoeAA folds, Cafe No Se bets $8, bineilja1 folds, Nutorioous folds, ona cerveza bets $24, Cafe No Se calls $18.

FLOP [board cards 4 of Clubs,3 of Spades,7 of Diamonds ]

ona cerveza bets $36, Cafe No Se bets $162, ona cerveza calls $98 and is all-in.

TURN [board cards 4 of Clubs,3 of Spades,7 of Diamonds,9 of Clubs ]

RIVER [board cards 4 of Clubs,3 of Spades,7 of Diamonds,9 of Clubs,Jack of Clubs ]

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 10 of Hearts,2 of Hearts,8 of Hearts,9 of Diamonds ]

ona cerveza shows [ Ace of Diamonds,6 of Diamonds,5 of Hearts,Ace of Spades ]

Cafe No Se wins (mycket rättvist) $347.

SUMMARY

Dealer: bineilja1

Pot: $350 | Rake: $3

BigJoeAA loses $0

Cafe No Se bets $188, collects $347, net $159

bineilja1 loses $0

Nutorioous loses $2

ona cerveza loses $160

Inte speciellt stolt över ovanstående men är ju klockrent att kunna dra ut så fult så man kan spy :mrgreen: :mrgreen:

(för er som undrar så "korrekt" spel enligt mig oftast att vika den relativt svaga handen preflopp på 5-manna oavsett position.)

Over and out

/Mr Tight

Postad

Spelat en dryg timme och här kommer dagens hand.

Det roligaste är kanske att FI lämnar bordet direkt med orden:

"FU idiot fish"

Avd: Jo, det är ju JAG som är fisken i handen ...... eller?

Han "solida push" utan minsta Fold equity med endast TPTK+pipa på turn känns väl inte magisk direkt. :lol: :lol: Enda gången den skulle vara korrekt att pusha vore om han såg mina kort. Mot min range på turn är han jätteslaktad (set, 2p, överpar+drag, wrap etc) och leder endast mot en av alla tänkbara händer, dvs wrap (som jag ifs hade just denna gång).

Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-91683366-28

Table Sao Tome, 18 Mar 2009 2:11 PM ET

Seat 1: FU Idiot Fish ($96.80 in chips)

Seat 2: grandeMessi ($95.30 in chips)

Seat 3: __AceDjoul__ ($200.00 in chips)

Seat 4: moulinara ($233.20 in chips)

Seat 10: Cafe No Se [ King of Clubs,Queen of Spades,9 of Diamonds,10 of Diamonds ] ($237.00 in chips)

ANTES/BLINDS

grandeMessi posts blind ($2), __AceDjoul__ posts blind ($2).

PRE-FLOP

moulinara folds, Cafe No Se bets $8, FU Idiot Fish calls $8, grandeMessi folds, __AceDjoul__ folds.

FLOP [board cards 6 of Diamonds,Jack of Clubs,10 of Hearts ]

Cafe No Se bets $20, FU Idiot Fish calls $20.

TURN [board cards 6 of Diamonds,Jack of Clubs,10 of Hearts,3 of Hearts ]

Cafe No Se bets $60, FU Idiot Fish bets $68.80 and is all-in, Cafe No Se calls $8.80.

RIVER [board cards 6 of Diamonds,Jack of Clubs,10 of Hearts,3 of Hearts,King of Hearts ]

SHOWDOWN

FU Idiot Fish shows [ King of Spades,7 of Hearts,Jack of Diamonds,Ace of Spades ]

Cafe No Se shows [ King of Clubs,Queen of Spades,9 of Diamonds,10 of Diamonds ]

Cafe No Se wins $194.60.

Gym nu, mer senare. Har kört lowball idag och endast låga stakes. Skönt med mindre swings.....

Over and out

/Mr Tight

Postad

#1 - Första handen jag spelar aggresivt på på mina 5 bord att under 50 min efter att ha foldat som en tålmodig gud. FI var min måltavla under en timme på detta bord

Citat:

Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-91494193-685

Table Bakersfield, 16 Mar 2009 4:57 PM ET

Seat 1: ohne222 ($381.10 in chips)

Seat 3: Mrs.Doyle ($308.00 in chips)

Seat 4: Cafe No Se [ ,,, ] ($275.60 in chips)

Seat 8: XXXX ($495.80 in chips)

Seat 9: velmuiivari ($179.50 in chips)

ANTES/BLINDS

XXXX posts blind ($2), velmuiivari posts blind ($2).

PRE-FLOP

ohne222 calls $2, Mrs.Doyle folds, Cafe No Se calls $2, XXXX bets $8, velmuiivari folds, ohne222 folds, Cafe No Se calls $8.

FLOP [board cards ,, ]

epe6nepa bets $24, Cafe No Se bets $96, XXXX calls $72.

TURN [board cards ,,, ]

XXXX bets $216, Cafe No Se calls $169.60 and is all-in.

RIVER [board cards ,,,, ]

SHOWDOWN

XXXX shows [ ,,, ] -> Förstår att du inte kunde vika monsterdraget

Cafe No Se shows [ ,,, ]

XXXX wins $598.60.

Jag måste bara kommentera den här handen.

Han raisar från lilla med q1063 och får in stackarna med 10-högt flurredrag på parad bräda.......wooot. Vart lirar du??

Postad
Vart lirar du??

Jag lirar mest på ongame, den handen kom därifrån iaf.

Vettefan varför men jag spelar illa som fan nu, detta i kombination med att jag inte kan vinna en hand gör att jag backar så in i h-e. Har varit så nån vecka nu. Spelet är sådär och det går minst sagt fel med turn och eller river. Kul med omaha. Ett problem är också att jag suttit mycket på PLO1000 och spelat mot folk som ofta är bra, troligen bättre än jag är. PLO500 är fortfarande gränsen för mig känns det som.

Kommer inte spärra mig själv från PF eller nått men ska ta en paus på några dar efter dagens back på -$4,5k, usch mår dåligt bara jag tänker på det.

Ingen som dött, har fortfarande rulle och så (ca $30k). Återkommer om några dar eller så, måste bara smälta att jag backat -$9,5k sen peaken denna månad, urrgghhh] :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Nog bäst att bara köra lowstakes några veckor när jag kommer tillbaka, måste hitta rätt igen och vill inte swinga dessa summor.

Flera riktigt dåliga spel från mig idag men nedanstående var det absolut sämsta. Att inte checka bakom på turn är tamejfan en KATASTROF. Att sen stacka av allt när jag ev. t.o.m kanske drar dött är ju ett skämt.

Jag måste ju bara acceptera att turn var ovänlig igen och INTE desperat bomba och vägra acceptera mitt öde. Många såna senaste tiden, har haft svårt att acceptera att FI träffade färgen på rivern och liknande. Många cry-calls och skit, usch.

(övriga förlorade jättepotter idag spelade jag iaf dugligt och hade otur typ.... nedanstående var dock så illa så man vill spy, fortsätter jag såhär kommer jag gula inom ett halvår, haha för det, SKÄRPNING!!!!!)

Omaha Hi $5-$5 PL (real money), hand #P4-91668973-706

Table Padang, 18 Mar 2009 7:36 PM ET

Seat 4: ohne222 ($427.50 in chips)

Seat 5: nowhere 2 go ($495.00 in chips)

Seat 6: -Butcher- ($1,585.15 in chips)

Seat 8: XTheJoker3X ($978.75 in chips)

Seat 9: Cafe No Se [ 10D,8S,6S,QD ] ($940.00 in chips)

ANTES/BLINDS

nowhere 2 go posts blind ($5), -Butcher- posts blind ($5).

PRE-FLOP

XTheJoker3X bets $20, Cafe No Se calls $20, ohne222 calls $20, nowhere 2 go calls $15, -Butcher- calls $15.

FLOP [board cards 6H,QS,4S ]

nowhere 2 go checks, -Butcher- checks, XTheJoker3X checks, Cafe No Se bets $100, ohne222 folds, nowhere 2 go folds, -Butcher- folds, XTheJoker3X calls $100.

TURN [board cards 6H,QS,4S,AC ]

XTheJoker3X checks, Cafe No Se bets $300, XTheJoker3X bets $858.75 and is all-in, Cafe No Se calls $520 and is all-in.

RIVER [board cards 6H,QS,4S,AC,10S ]

SHOWDOWN

XTheJoker3X shows [ AS,AD,2S,7C ]

Cafe No Se shows [ 10D,8S,6S,QD ]

XTheJoker3X wins $1,975.75.

Hej hejdå några dar från en Mr Tight som inte är alltför glad över Omaha just nu, BLÄH. :evil: :evil: :evil:

Over and out

/Mr Tight

Postad

Ok, har pratat med diverse löst folk om vad som hänt och framförallt vad som kommer att hända. Inte bra eller kul att backa -$10k på lite mer än en vecka. Tråkigt med bad-beats och sånt, bla bla bla... men ännu tråkigare och mindre bra att till och från spela som en j..la TOMTE. Måste lära mig ta ansvar för mina resultat, förlorare skyller på otur och förlorare vill jag inte vara länge till ;)

Kontentan av samtalen är följande: Resten av månaden kommer jag ENDAST spela lowstakes, inga undantag oavsett hur bra värde det än må vara på PLO500 och PLO1000.

Högre än PLO200 kommer ni inte se mig resten av denna månad, punkt slut, jag LOOOOVAAAR! :shock: :shock:

Så, nu är det fokus på solid omaha fiskjakt på PLO100 och PLO200 för att hitta tillbaka och kanske hitta dugligt plus denna månad trots allt :D

Over and out

/Mr Tight

Postad
Ok, har pratat med diverse löst folk om vad som hänt och framförallt vad som kommer att hända. Inte bra eller kul att backa -$10k på lite mer än en vecka. Tråkigt med bad-beats och sånt, bla bla bla... men ännu tråkigare och mindre bra att till och från spela som en j..la TOMTE. Måste lära mig ta ansvar för mina resultat, förlorare skyller på otur och förlorare vill jag inte vara länge till ;)

Kontentan av samtalen är följande: Resten av månaden kommer jag ENDAST spela lowstakes, inga undantag oavsett hur bra värde det än må vara på PLO500 och PLO1000.

Högre än PLO200 kommer ni inte se mig resten av denna månad, punkt slut, jag LOOOOVAAAR! :shock: :shock:

Så, nu är det fokus på solid omaha fiskjakt på PLO100 och PLO200 för att hitta tillbaka och kanske hitta dugligt plus denna månad trots allt :D

Over and out

/Mr Tight

Låter som en sund och bra plan, kör hårt! :)

Postad
Ok, har pratat med diverse löst folk om vad som hänt

Hehe.

spela som en j..la TOMTE.

Whoa. Blanda inte in tomtar i det här. Som talesman för tomtarna kan jag meddela att vi kör nittigt och med stop-loss för att minska variansen. Det skulle nån som kallar sig Mr_Tight också må bra av ibland. ;)

Bra att du flyttar ner iallafall. Nån tanke på att byta sajt och eller spelform kanske?

Ett till förslag är att du drar ut en stor fet jämrans graf från 1 jan 2008 till dags dato och så ser du hur bra det gått hittills och vilken relativt liten dipp det är. Långsiktighet ftw.

Postad
Hehe.

Whoa. Blanda inte in tomtar i det här. Som talesman för tomtarna kan jag meddela att vi kör nittigt och med stop-loss för att minska variansen. Det skulle nån som kallar sig Mr_Tight också må bra av ibland. ;)

Bra att du flyttar ner iallafall. Nån tanke på att byta sajt och eller spelform kanske?

Ett till förslag är att du drar ut en stor fet jämrans graf från 1 jan 2008 till dags dato och så ser du hur bra det gått hittills och vilken relativt liten dipp det är. Långsiktighet ftw.

Varians är superballt och stopp-loss är för mesar utan ballz!

(Mer seriöst, bra kommentar och bra råd, uppskattas! Mer sånt tack!)

Var på lunch med en annan fisk idag (som på något sätt haft sitt livs rush senaste tiden då han tok-ägt NL400 och NL600 och vunnit löjligt mycket :)).....och han hade MAGE att föreslå att jag skulle spela holdem ett tag istället. HOLDÉM??

Jag menar, bortsett från att jag tycker holdém är skittråkigt så jag förlorar ju tillräckligt som det är på omaha just nu. Att sätta mig vid holdém igen som "troligen utvecklats en del" sen jag spelade sist vore väl ungefär lika smart som att sätta hela rullen på att Azerbadjan vinner fotbolls VM... jag skulle nog vara största fisken på hela nätverket och inte alls greppa den här nya preflopp-agresionen som jag hört talas om :)

(Mer seriöst: Grundtanken var dock jävligt bra, bryta mönstret ett tag, prova nått nytt, precis som tomten föreslog... tack killar, bra med råd, uppskattas som sagt).

Bortsett från att jag lyckats backa en del nere på PLO100 idag hade jag just följande MSN-snack med en annan fisk, kanske den största på hela Internet faktiskt (men efersom han är begåvad med otroliga klonkskills har han ändå lyckats försörja sig gott på poker under flera år, skumt va? :))

John säger:

såja, en dosa general kärringpåsar inköpt, gott som fan

John säger:

nu ska 10k-backet hämtas igen på en månad

XXXX säger:

rofl

John säger:

erkänner, jag är svag men det får vara så nu

XXXX säger:

rätt ska va rätt

XXXX säger:

om ja ska fördärvas så ska du min vän

John säger:

precis, gjorde det för rättvisans skull

John säger:

vore kul om jag slutade förlora pengar nu bara

John säger:

hur har det gått för dig?

XXXX säger:

har gulat min andra ipokerrullen för andra dagen i rad

John säger:

snyggt, du och jag lyckas typ lika bra nu

John säger:

satte in pengar idag för första gången på ett tag

XXXX säger:

snuset som vart sur för vi dissa

John säger:

mitt kontokort har nån spärr så jag kan bara köpa typ 20ksek online, lika bra antar jag ifs, mindre att spela bort då, haha

XXXX säger:

mm har samma på mitt visa

John säger:

Så nu har jag typ 1k på ongame, 1k på prima

John säger:

hallelulja

XXXX säger:

praise the lord

John säger:

PLO100 grind the rest of the month

XXXX säger:

låter bra gozzen

John säger:

men spelade där idag och förlorade även där, stabilt

XXXX säger:

bara nöta av sig

John säger:

så nu ska jag kolla rulle och käka chips

XXXX säger:

tom en trasig klocka visar rätt tid 2 ggr om dan borde du me fixa...

John säger:

från och med nu ska spelas fucking optimal ABC TAG

John säger:

inga moves, inga bluffar, inget krångel

John säger:

inga 3bet

XXXX säger:

back to the roots mr tight

John säger:

senaste veckan har FI settat veranda gång jag 3- eller 4bettat

John säger:

raise, reraise, 4bet, syn... bräda: 228

XXXX säger:

varians baby

John säger:

nog fan har han en jävla 2a varenda gång

XXXX säger:

älta inte skit som du inte rår på

John säger:

ok att jag kan hitta lägg på 78T typ

XXXX säger:

hehe

John säger:

nix, nu har jag gnällt klart!

XXXX säger:

du e så jävla underhållande dude

John säger:

allt för publiken

XXXX säger:

bara grinda plo100 nu tills du e i form inte mycke mer du kan göra

XXXX säger:

så resonerar ja bara 200nl hur fruktansvärt jobbigt o hur mycke värde ja vet finns högre på stars tänker ja grinda mig ur svackan på 200nl

XXXX säger:

spelar precis som ja gjort hela tiden

XXXX säger:

gör d

John säger:

rätt tänk ju!

XXXX säger:

jepp skit i allt negativt o fokusera framåt seriöst

XXXX säger:

du e extremt destruktiv nu ja blir fan tiltad

John säger:

haha, nej är inte så illa ju, jag städade och lagade massa mat igår, tvättade kläder idag också, inget förfall här inte minsann!

John säger:

och matar min katt duktigt med P-piller också

XXXX säger:

hehe

XXXX säger:

piller för katter??

XXXX säger:

wtf

XXXX säger:

är du orolig över va tilten kan framana?

John säger:

asG

John säger:

ska börja släppa ut henne snart och hon är bara barnet ännu, inga kids förrän nästa år

Inte bara mig det går tungt för just iaf, livet som pokerspelare har dina sidor :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ps: Är ABSOLUT inte så illa som det låter ovan, har en total rulle på ca $30k efter regelbundna uttag senaste halvåret då jag faktiskt plussat rätt bra.... Har ju faktiskt nått det där målet jag pratade om för 10 månader sen då jag ville nå över $25k i rulle tills våren 2009 (nu dvs), kul, ska vara glad för det och se det stora perspektivet som tomtetomte pratar om (han är vis den mannen, ni som inte läst hans DB har missat PF:s kanske roligaste).

Vill bara inte sätta in för mycket online nu innan jag hittat tillbaka igen. Spelar inte alls bra nu och HATAR att sätta in pengar, tar verkligen emot sjukt mycket! Det bästa vore egentligen att nöta upp det lilla på på mina konton till fina summor, har ju gått alla gånger tidigare... Har faktiskt aldrig satt in mer än 1k någonstans.

Jaja, det var allt för idag :)

Over and out

/Mr Tight

Postad

Anar ljusning!!

Dessa händer vann jag nyss, precis den typen av händer jag förlorat i princip varenda gång senaste typen, skönt för självförtroendet:

Microgaming, $0.50/1.00 Omaha Cash Games, 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

Board:

BB: $100

UTG+1: $993.80

CO: $246.86

Button: $95.50

SB: $104.28

UTG: $153.16

Dealt to SB Q:club: 2:club: 5:spade: Q:heart:

Pre-flop:

UTG+1 calls $1, CO calls $1, Button calls $1, SB calls $1, BB checks

Flop: ($5.50) 4:club: 5:club: Q:diamond: (6 Players)

SB checks, BB checks, UTG+1 bets $5, (2 folds), SB raises to $20, BB calls $20, UTG+1 calls $20

Turn: ($65.50) 7:heart: (4 Players)

SB bets $65, BB all-in $79, UTG+1 raises to $367, SB all-in $18.28

River: ($594.78) 5:heart: (4 Players)

Results:

SB Showed Q:club: 2:club: 5:spade: Q:heart:

UTG+1 Mucks 3:diamond: 6:heart: A:club: 3:heart:

BB Mucks 4:spade: K:heart: 4:diamond: K:club:

SB wins $8.56

SB wins $299

Och i nedanstående funderade jag först på att checka bakom på river, sjukt va? Så fungerar skallen när man inte kan vinna en hand, lol :)

När han sen checkraisar blir det en cry call utan like där jag nog hade hittat lägg om vi varit djupa även om FI var en 70/10 synfisk:

Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-91816410-230

Table Strasbourg, 20 Mar 2009 1:46 AM ET

Seat 4: AAAAvsFISH ($405.30 in chips)

Seat 6: XXXX ($235.05 in chips)

Seat 7: Cafe No Se [ 6D,9S,KC,KD ] ($223.00 in chips)

Seat 9: martes7 ($429.90 in chips)

Seat 10: peruseza ($361.60 in chips)

ANTES/BLINDS

AAAAvsFISH posts blind ($2), XXXX posts blind ($2).

PRE-FLOP

Cafe No Se calls $2, martes7 folds, peruseza folds, AAAAvsFISH checks, XXXX checks.

FLOP [board cards KH,5C,3S ]

AAAAvsFISH checks, XXXX bets $6, Cafe No Se bets $24, AAAAvsFISH folds, XXXX calls $18.

TURN [board cards KH,5C,3S,5H ]

XXXX checks, Cafe No Se bets $26, XXXX calls $26.

RIVER [board cards KH,5C,3S,5H,3D ]

XXXX checks, Cafe No Se bets $106, XXXX bets $183.05 and is all-in, Cafe No Se calls $65 and is all-in.

SHOWDOWN

XXXX shows [ 5D,10H,4S,KS ]

Cafe No Se shows [ 6D,9S,KC,KD ]

XXXX wins $12.05, Cafe No Se wins $445.

SUMMARY

Dealer: peruseza

Pot: $460.05 | Rake: $3

AAAAvsFISH loses $2

XXXX bets $235.05, collects $12.05, net $-223

Cafe No Se bets $223, collects $445, net $222

martes7 loses $0

peruseza loses $0

Skönt att kunna vinna all-ins igen :)

Over and out

/Mr Tight

Postad

John säger:

såja, en dosa general kärringpåsar inköpt, gott som fan

No shit! Jag skulle ju också sluta. När jag kom hem tog det en vecka sen var jag tillbaka. Det går bara inte att grinda utan en grov under läppen...

Får istället se till att dra in tillräckligt så man har råd med en ny uppsättning tänder när det blir dags !?! :mrgreen:

Angående "bra W$WSF" på PLO100 så ser det ut såhär sen jag var här sist. Hur "bra" min W$WSF på 35% är har jag ingen aning om men PTBB på 13 är nog bra iaf (klicka på bilden 2 ggr så blir den stor och läsbar):

ptoplo100sen20090110a.th.jpg

Anledningen till att jag undrade var för dom gubbar jag coachar ligger kring 33-35% och jag tyckte det var aningen för lågt. Dom är typ breakeven dock. Vpip:n har ju betydelse här också. Jag snackar 20%-iga vilka bör ha kring 40%, högre än dom som spelar fler händer.

Dock är det ju inget självändamål, bara ptBB/100 som räknas ofc, men dom e inne och grötar i lite för få pottar imo. :mrgreen:

Nu har jag kört 15k händer, vpip=22%, på deras nivåer med W$WSF=41.5% så det verkar som det ändå går.

Postad
No shit! Jag skulle ju också sluta. När jag kom hem tog det en vecka sen var jag tillbaka. Det går bara inte att grinda utan en grov under läppen...

Får istället se till att dra in tillräckligt så man har råd med en ny uppsättning tänder när det blir dags !?! :mrgreen:

Anledningen till att jag undrade var för dom gubbar jag coachar ligger kring 33-35% och jag tyckte det var aningen för lågt. Dom är typ breakeven dock. Vpip:n har ju betydelse här också. Jag snackar 20%-iga vilka bör ha kring 40%, högre än dom som spelar fler händer.

Dock är det ju inget självändamål, bara ptBB/100 som räknas ofc, men dom e inne och grötar i lite för få pottar imo. :mrgreen:

Nu har jag kört 15k händer, vpip=22%, på deras nivåer med W$WSF=41.5% så det verkar som det ändå går.

Grov? Jaja, alla har vi våra läckor på det personliga planet ;)

W$WSF=41.5% känns löjligt bra.... klara du det över 100k så är det värt en applåd trots valet av snussort.

Inte ofta man sitter och garvar högt på jobbet, men den där kommentaren var klockren. :mrgreen:

Har ju varit kallt på både på nätet och med damerna ett tag men även jag har nog mina gränser ;)

Har nött PLO100 och PLO100 idag på prima/ongame. Bästa värdet på ett tag, verkar som vissa inte riktigt kan spelet ens. Som en helt jävla naturlig konsekvens av detta fick inte en handjävel stå första timmen. Runner-runner-runner-runner-runner. Hade det inte varit för min nyfunna addiction (riktigt snus, dvs general) så hade nog tilten visat sitt nylle.

Har dock god självkontroll just nu verkar det som så det blev endast en riktigt dåligt spel och detta berodde på att jag såg fel, min nötstege var inte riktigt så grym som jag trodde med tre klöver redan på floppen (jag såg bara två av dessa mitt i 6-bordsgrinden). $200 bortdonerade, hoppas många såg det spelet och skrev långa fina notes om hur jag suger.

Efter att ha svurit, spottat och snusat första timmen lossnade det helt plötsligt och topp-set fick stå 3 gånger på raken mot diverse pissiga drag eller lägre set. Knappt så man trodde det var sant (ja, jag spelar rätt NIT:igt post-flopp nu, vill inte bygga upp all-ins utan nötter eller torbomegadrag när jag sprungit så illa ett tag).

Grinden slutade bra plus (för nivån) till slut, närmare 6 inköp upp så jag klagar inte. Behöver plussa lite nu efter allt som hänt. Finns så löjligt många bad-beats och skumma händer att posta från dagen men jag hinner inte nu så ni får tro mitt ord och själva föreställa er hur killen som jagar tvåpar mot mitt set drar in runner-runner stege typ :D Grymt skönt i slutet när händerna fick stå som sagt, inga 1-outare där inte!

Nöjd med spelet iaf, måste köra mer tight lowball lowstakes framöver. För mig är det nog ofta -EV att vara för aggro preflopp eftersom jag för lätt tappar spelet när det går åt skogen och inte en enda AAxx ds får vinna oavsett. Bättre vänta in floppen och spela mindre omaha-lotto.

Gym nu, mer spel senare men då på den bärbara hemma hos min rushande kollega.

PS: Det tidigare avlagda löftet gäller fortfarande, tänker ABSOLUT inte spela en handjävel ovanför PLO200 under resten av denna månad. Bryter jag mot detta löfte kommer jag banna mig själv från PF för all framtid (ja, allvarligt talat alltså)

Over and out

/Mr Tight

Postad

Har hållt mitt löfte att spela lägre (PLO100 och PLO200) och tight (VPIP runt 26% istället för tidigare runt 35%) senaste tiden.

Ingen optimal poker direkt men bra mycket lugnare för psyket, löjligt små swings om man jämför med senaste veckorna. Gissar också att jag får betalt av några regs som tidigare synat ner mina bluffar då jag var mer vild/aggro (har i princip inte bluffat alls nu och när jag väl gjorde och fick syn hade jag skumt nog bäst hand ändå, ULTRA-LOL på den :))

Lovar dyrt och heligt att fortsätta på detta sätt månad ut. Finns inte på kartan att ni ser mig ovanför PLO200!

Ca +$1,5k senaste 2 dagarna på lowstakes via tight ABC. Har ifs klarat mig bra från alltför många bad-beats också, det underlättar.

Kanske mer NIT:igt spelare senare ikväll, nu ska jag bort :)

Over and out

/Mr Tight

Postad
ifs klarat mig bra från alltför många bad-beats också, det underlättar.

Citatet ovan: Jag borde väl fan veta bättre än att jinxa mig själv genom att skriva sånt eller??

Kvällens/nattens spel var iaf absolut ingen katastrof från ett $-perspektiv, inte alls, jag höll mig till mina nivåer som jag skulle och spelade bra ungefär hälften av tiden (aggro-semitilt under 2 timmar också)....

Däremot var det nog bland det sjukaste jag sett ur bad-beats synpunkt. Inte bara jag som drabbades heller. Det började så där lagom tiltande med att jag förlorade dagens 6-7 första all-ins, alla utom en som favorit, trevligt! Sen i slutet vann jag dock några vilket räddade mig från alltför mycket back iaf.

Lyckades innan detta med t.ex. med konststycket att förlora kanske 8 inköp till "mr 80/60-no fold ever" som på något skumt jävla sätt idiotspelade eller synade sig till en jävla massa inköp på alla bord han rörde vid

Vi tar en exempelhand som utspelade sig vid mitt bord, ganska typiskt för kvällen. Topp-par utan redraw blir raisat av knappen med mellanset+ntfd på floppen AK5, syn. Turn megablank och topp-par ställer all-in direkt. Set+ntfd synar självklart glatt men det skulle han inte gjort eftersom river lägger hålpipan som topp-par hittat på turn. Snyggt!

Sjukt egentligen, ikväll var nog bästa värdet jag sett någonsin. Jag var ofta den enda med VPIP under 50% på en borden ... men inte fan hjälpte det mig dock, omaha är vackert dagar som denna. Tvåpars-jagarna hittade alltid nån skum runner-runner under några timmar. Tilten var om inte närvarande iaf inte långt borta när inköpen flög iväg på löpande band.... jaja, vafan kan man göra liksom?

Här kommer en hand som exempel, denna mot mr No fold som tog alla mina pengar idag. Mitt spel REJÄLT tiltat just då efter att inte ha vunnit en handjävel mot honom under 3 timmar. När jag pushar turn vill jag såklart han ska vika sitt förmodade färgdrag eller tvåparsdrag.

När han blixtsynar känner jag mig sjukt slagen i megapotten men klar favorit var jag ändå, innan rivern dödade mig dvs. Var 4-5 potter som denna idag. FI har autosyn-knappen intryckt och oavsett vad jag har (i de andra fallen hade jag oftast topp-set eller liknande iaf) lyckas de med konststycket att syna till sig mina pengar via en underbart perfekt river eller runner-runner kombo:

** Game ID 2497666471 starting - 2009-03-22 03:10:04

** Under Forests 2 [Omaha] (0.50|1.00 Pot Limit - € Cash Game) Real Money

- El_sueco sitting in seat 2 with €320.91

- No fold sitting in seat 3 with €516.66 [Dealer]

- Per13 sitting in seat 4 with €106.63

- pata2 sitting in seat 5 with €81.85

- TetraPak sitting in seat 6 with €189.13

Per13 posted the small blind - €0.50

pata2 posted the big blind - €1.00

** Dealing card to El_sueco: K of h, A of h, J of d, K of d

TetraPak folded

El_sueco raised - €3.50

No fold raised - €12.00

Per13 folded

pata2 folded

El_sueco raised - €37.50

No fold called - €37.50

** Dealing the flop: 4 of c, 6 of c, 10 of s

El_sueco bet - €76.50

No fold called - €76.50

** Dealing the turn: 9 of s

El_sueco went all-in - €206.91

No fold called - €206.91

** Dealing the river: A of d

El_sueco shows: K of h, A of h, J of d, K of d

No fold shows: 8 of c, A of s, Q of d, 10 of d

No fold wins €640.32 from the main pot

Japp, tvåparsdrag är nöten i omaha mot någon (jag) som bombar vilt.

Jaja, tur det var rätt nivåer. Dagen slutar på miniplus totalt ändå, gick ju ok i e.m., säger en del om värdet va?

Nog nu

Over and out

/Mr Tight

Postad

Alltså, omahahahahaha!!!!

Lite gnäll kommer här:

Under de senaste två veckorna har jag närmast bokstavligen blivit våldtagen på prima. Missar nästan alla floppar och när jag träffar efter 2 timmars foldande finns det inte ett set som inte blir utdraget av någon skum stege eller pissigt färgdrag. Mina wrappisar+färgdrag missar konstant och vilden/fisken som överspelar pissiga tvåpar eller ensamt topp-par får alltid vinna scoopa mitt inköp och belönas omaha spelad i sann holdém-anda.

I dagsläget funkar skallen ungefär såhär, inte bra:

-"Jaha, topp-set och färgdrag, undrar vad jag blir utdragen av denna gång"

Helt seriöst har det varit en vinnande affärsplan att leta upp "El Sueco" (mig) på prima och pusha floppen mot mig oavsett vad du har. Garanterat kommer du vinna potten. Enda undantaget är om du är en duglig spelare som faktiskt har en vettig hand, då finns det faktiskt risk för att jag drar ut dig eller at min bättre hand får stå. Klart större vinstchans har du om spelar VPIP/PFR 90/50 och sedan bettar (eller synar) alla bet alla gator oavsett vad du har, går ej att förlora.

Såja, nu var det färdiggnällt för denna gång. 25 inköp är jag back PLO100 på prima denna månad. Har nog aldrig haft en backmånad på den nivån i hela mitt liv innan...... Tur man är plus på andra nivåer

(besparar ej HH denna gång)

Nu ska grindas nytt självförtroende ;)

Ska kämpa vidare för att hålla takten mot årsmålet som står kvar. +$100k i år ska det fan bli på nått jävla sätt!!

När denna månad är slut ska det göras en fin sammanställning över första kvartalet 2009 också, återkommer.

Over and out

/Mr Tight

Postad

Behövde en sån här dag, PLO100 och PLO200. Nice!

Våldtäkterna på prima avtog sista timmen så det lilla kapital som sitter där lever.

Verkar vara en trend att det omvända inträffar strax efter jag beskrivit det.. hm?

(typ: "nu går det bra"-> timmen efter går allt åt h-e..... eller "fan vad jag blir våldtagen"->mycket får plötsligt stå..... inte är jag vidskeplig men komiskt va?)

Idag:

23mars.jpg

By mr_tight at 2009-03-23

(eftersom jag spelar två siter blir det inte helt rätt i grafen med tidpunkterna då händerna reggas, var inte så mycket upp och ner som det ser ut)

Sova nu.... zzzz :mrgreen: :mrgreen:

POSITIVA DRÖMMAR!!!

Over and out

/Mr Tight

Postad

Livegame hos mig igår, gick skitbra för mig som bara backade 1500BB ;)

Mer än en hand var minnesvärd men jag väljer ut den kanske "intressantaste" (läs tiltande:)):

Dealers choice 1/2 sek, 5 pers, jag på knappen väljer såklart omaha, alla löjligt djupa (minst 500BB). UTG (holdém-spelare) limpar, jag slår upp med random skithand från knapp, tror det var QJ82s men kollade inte så noga på korten utan var bara sugen på att vinna en pott nu. Fold från alla utom UTG och en till som synar (en av ytterst få händer där alla 6 spelare inte såg floppen).

Floppen kommer blandat låga kort med ett färgdrag, ingen stege möjlig, typ T74. Check till mig, jag pottar såklart. En fold men UTG synar. Turn en ultrablank 2:a. Check till mig, jag pottar igen utan egentligen veta om jag har nått, var mest fokuserad på att vinna en pott efter att ha foldad eller blivit utdragen 1,5 timme. UTG steker lite och raisar... raisar när 2:an kommer??

Ok, skriker ju bara bluff med missat färgdrag eller ev injagat tvåpar typ. Oavsett vilket kan han väl inte syna en reraise va? Jag reraisar såklart och fortsätter reppa en stark hand på brädan som inte förrändrats. UTG ser inte helt nöjd ut men synar till slut iaf. River parar bordet på 7an och färgen kom inte. Brädan ligger nu typ T7427 utan färg. UTG checkar till mig och jag slår ut det vanliga värdbettet på ca: 70% pott (vet fortfarande inte exakt vad jag har, känns inte som det spelar roll eftersom 7an var grymt bra för mig. Om han mot förmodan jagade in tvåpar på turn så pajade nog 7an detta ändå.

UTG steker nu löjligt länge och håller diverse tal om att han är en omahafisk och är sugen på att göra en ganska lös syn eftersom han tror jag har missat drag. Kanske jag har, har knappt kollat på korten som sagt och visste faktiskt inte vad jag hade förutom att jag inte var superstark iaf. Några minuter senare har han bestämt sig och hittar en syn med..... trumvirvel:

KQx2, med missat färgdrag. "Jag har 2:an" säger han och ser ändå ganska nöjd ut. Hans bästa hand är alltså 7722 med K-kicker, en hand som på den brädan för det mesta är sämre än 4 helt slumpmässigt valda kort ur leken. Jag tittar på mina kort nu och ser att jag också ha en 2:a, bra. Ser också och jag däremot har sämre kicker till mitt eget monster, en dam.

Potten på ca: 700BB går till UTG och bordet, som är vant vid diverse skumma spel, är i shock. Många kommentarer om att "den handen var kul".

Själv så är jag av naturliga skäl överlycklig och berömmer honom varmt för en väl spelad hand (eller så mumlade jag något om att det nog fan var den sämsta syn jag sett i hela mitt liv, kommer ej ihåg pga whiskey-dimman).

Toppade sedan ovanstående med att bluffa bort det sista av mina 3000 sek inköpta till samma kille när han rivrat sin stege. Bra dag live igår, hallelulja!

Dessa homegames blir intressantare för gång. Handen ovan går till historien som en av de sjukaste. Nästan värre än den för en månad sen då en annan holdém-spelare synade all-in med "nötstegen" på flopp mot killen från handen ovan som bluffade all-in med endast en liten parträff (bräda K85, han hade AQJT). Denna gång fick monstret (dvs par-träffen) stå i en 1000 BB pott.

Bara att inse att jag suger på att spela mot folk som kanske inte är helt vana vid omaha. Framöver får jag nog se till att vänta på kort istället för att försöka låtsas att jag har diverse händer.

Ps: Spelade sen lite på nätet iaf, miniplus där räddade lite självkänsla :)

Over and out

/Mr Tight

Postad
:shock: Shiiiiit asså!!! fan vet om jag vågar komma till era games:lol:

Kommer fortsätta bjuda in dig iaf, får hoppas du kan nån gång snart ;)

Pokern går fortsatt segt (minst sagt), vägrar lossna och dessutom blir jag altför ofta en bluffande LAG numera när korten är kalla och beatsen står som spön i backen. Blir självklart nersynad av allt möjligt skit de gånger jag är tom, måste sluta med sånt.

Thank heaven for rakeback perioder som denna, så här har min dag sett ut, slutade med en snusdosa back:

26mars.jpg

By mr_tight at 2009-03-26

Over and out från en pokertrött:

/Mr Tight

Postad

Saknar verkligen rushen nu, riktigt svårt att vinna nu och någon pokerglamor är det inte direkt.... MEN:

Till skillnad från tidigare har jag faktikst inte tiltat alltför mycket trots en underbar radda av cp-beats. Har inte heller gått upp i nivå utan denna gång istället gjort det omvända och gått ner till lowstakes, smaka på den! Spelar också över-NITigt rätt ofta vilket drar ner swingsen, ingen glamout men bra för psyket. Konsekvensen är att jag knappt backat alls vilket känns riktigt gott. Spelat lite idag också, backade rakt ut i början även denna gång utan att göra några megatabbar.

Missar mycket i början men till slut träffar jag och får en push i ansiktet på floppen 554 med färgdrag där jag har KK56 för överpar och triss. Jag hade själv höjt pre och synar såklart, FI visar stolt upp grymma 67AK utan färgdrag. "Bra spel" av FI som inte oväntat belönas med en runner-runner färg, surpirse! Jag suckar ännu en gång och upprepar mantrat, "håll iiiiiiii, tilta inte nu, det vänder!!!"

...det gjorde det, jag hittade några inköp upp till slut då set "fick stå" mot överspelade tvåpar eller pissdrag några gånger i slutet:)

Casinot igår hela dagen, polarns borosa skulle köra Nordic Light (25ksek inköp, många stora namn där). Gick väl sådär med det (ute efter några timmar) men i cashgame lyckades alla utom jag plussa riktigt fina summor, trevligt! För mig själv var en kombination av småkallt, missade wrappisar och dåligt spel/dålig syn(!) (jag var seg och såg fel typ 3 gånger under kvällen, smart... "jag har set... nej, det hade jag visst inte alls..." ;).

Anyway, från att ha varit back 8 ksek lyckades jag till slut hitta miniplus på 900 kr på Omaha 20/20. Som vanligt minst sagt djupa games på casinot, är lite ovant för mig att hela bordet sitter med runt 300-1000 bb i stacken, jobbiga turnbeslut mer än en gång.

Bara att hålla i spelet och gneta på, snart lossnar det igen. En till månad som februari vore småkul. :)

Go Sverige ikväll!!!!!

Over and out

/Mr Tight

Postad
Se till att komma ner till GBG lira, satt en och gav bort pengar på PLO 20/20, förlorade nog 120k iaf på 40 min, vilket är ganska imponerande på 20/20 =)

:shock: :shock: :shock:

120k...?

Sick, så var det INTE igår. Ett tag bara folk som verkade kunna spelet rätt bra. Jaja, next time kanske?

Snyggt av Sverige idag, gott! Dagens tyngsta bad-beat blev därmed att jag lyckades med konststycket att paja grind-brillorna som nu är ihoptejpade lagom snyggt men iaf dugligt funktionellt. Efter matchen var det taxi till casinot igen.... för alla utom jag som kände att det vore skönt att somna innan 07:00 idag. Sagt och gjort, blev 1,5 timmes nätspel istället och i vanlig ordning förlorade jag de 3-4 första all-insen.

Lyckade även bli förolämpad av killen som ställde med set mot min nötstege efter han dragit in sin parade bräda. Den var ny, brukar man inte förolämpa FI främst när man blir utdragen...? Kanske har missförstått det, skriver själv i princip inget förutom NH och WP numera, orkar inte bry mig. Enda gången jag kan lessna är när folk sitter och skäller på fisken som spelar dåligt... inte speciellt smart, bra att de spelar illa ju, let them keep at it.

MEN, även denna gång höll jag i spelet och började sedan vinna händer, trevligt! Satt också på rätt sida om riggen i en trevlig hand som följer här. Hade gett upp handen på turn men fick mitt gratiskort för turbo-ultrameganöten och då blev det ganska självspelande:

(klicka här för snyggare HH: http://www.pokerhand.org/?4041347)

** Game ID 2512105964 starting - 2009-03-29 01:26:35

** trampling [Omaha] (1.00|2.00 Pot Limit - € Cash Game) Real Money

- JasonMel sitting in seat 1 with €221.55

- Svnson sitting in seat 2 with €470.15

- tonytrips sitting in seat 3 with €180.65

- LFCP sitting in seat 4 with €200.00 [Dealer]

- Dj-Luppy sitting in seat 5 with €656.75 [sitting out]

- El_sueco sitting in seat 6 with €187.15

El_sueco posted the small blind - €1.00

JasonMel posted the big blind - €2.00

** Dealing card to El_sueco: 2 of s, A of s, Q of c, 10 of c

Svnson folded

tonytrips called - €2.00

LFCP folded

El_sueco called - €2.00

JasonMel checked

** Dealing the flop: 9 of c, J of c, 8 of s

El_sueco checked

JasonMel checked

tonytrips bet - €4.00

El_sueco raised - €18.00

JasonMel folded

tonytrips called - €18.00

** Dealing the turn: J of d

El_sueco checked

tonytrips checked

** Dealing the river: 8 of c

El_sueco bet - €42.00

tonytrips went all-in - €160.65

El_sueco called - €160.65

tonytrips shows: J of s, 9 of s, 9 of d, 7 of d

El_sueco shows: 2 of s, A of s, Q of c, 10 of c

El_sueco wins €360.30 from the main pot

End of game 2512105964

Bra plus idag till slut, skönt

Over and out

/Mr Tight

Postad

Har blivit dryga 500 händer idag, kanske den tightaste omaha jag någonsin kört. Mina normala 28/13 som ibland är uppe på LAGiga 40/24 var idag nere på sjuka 18/3, lol för den.

Tror ifs det är helt EV+ ok att köra ultra-NIT nån gång då och då iaf... skulle man göra det alltid skulle det dock bli svårt att få aktion från annat än ultra-fiskar. Idag blev jag iaf nersynad av både regs och fisk gång på gång när jag körde ultralågvarians-omaha på lowstakes:

lowstakesnit.jpg

By mr_tight at 2009-03-30

Snart är kvartal 1 avklarat, ska bli kul att summera. Ganska säker på att jag ligger nästan exakt på "budget" för året som jag vill ska sluta på +$100k, hoppas fan det går!

Over and out

/Mr Tight