jkkman Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Bra att vbeta river tunt imo. Kan vara svårt men man kan ofta få syner av sämre händer eftersom många antingen har stålet eller luft när dom bettar river. Bara att nöta så vet man till slut när man ska beta och när man ska checka (jag är inte riktigt där än heller, men jobbar på det). Citera
Mr_Tight Postad 8 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2009 Bra att vbeta river tunt imo. Kan vara svårt men man kan ofta få syner av sämre händer eftersom många antingen har stålet eller luft när dom bettar river. Bara att nöta så vet man till slut när man ska beta och när man ska checka (jag är inte riktigt där än heller, men jobbar på det). Ja, håller med. Ska jag v-betta där ska jag nog betsiza annorlunda också. Oavsett vilket är mitt riverspel nog tveksamt ändå, har ingen direkt read på FI förutom en allmän "troligen fisk"-kommentar...... Citera
Mr_Tight Postad 8 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2009 En kort session runt lunch idag. Angående att värdebetta river: Här kommer ett exempel (#1) på lyckat värdebet (med minsta marginal dock, borde nog bettat lite mer också) och ett annat exempel (#2) på en hand där jag troligen missar värde genom att inte värdebetta river. #1: FI är grymt lös på alla gator och släpper inga drag någonsin oavsett position och dragets styrka. Jag är kanske väl passiv preflopp, hade dock just startat sessionen och brukar försöka ligga lågt i början numera för att inte swinga för mycket första 15-20 min (annars normalt raise pre här). OMAHA_HI, POT_LIMIT played at "Savannah" for USD RM from 2009-01-08 06:03 until 2009-01-08 06:04 Seat 5: takarunkkari ($619.25 in chips) Seat 6: kauumi ($176 in chips) Seat 8: Cafe No Se ($246.30 in chips) [ ,,, ] Seat 9: XXXX ($245.90 in chips) ANTES/BLINDS XXXX posts small blind ($2), takarunkkari posts big blind ($2). PRE-FLOP kauumi folds, Cafe No Se calls $2, XXXX checks, takarunkkari bets $6, Cafe No Se calls $6, XXXX calls $6. FLOP [board cards: ,, ] XXXX checks, takarunkkari checks, Cafe No Se bets $20, XXXX calls $20, takarunkkari folds. TURN [board cards: ,,, ] Dukenoy checks, Cafe No Se checks. RIVER [board cards: ,,,, ] XXXX checks, Cafe No Se bets $32, XXXX calls $32. SHOWDOWN Cafe No Se shows [ ,,, ] XXXX mucks cards [ ,,, ] Cafe No Se wins $126. #2: Ingen tydlig read på FI här: OMAHA_HI, POT_LIMIT played at "Savannah" for USD RM from 2009-01-08 06:20 until 2009-01-08 06:21 Seat 5: takarunkkari ($751.15 in chips) Seat 6: Agnes Shady ($104.20 in chips) Seat 7: bigbibi38 ($192.10 in chips) Seat 8: Cafe No Se ($290.50 in chips) [ ,,, ] Seat 9: Dukenoy ($156.30 in chips) ANTES/BLINDS Cafe No Se posts small blind ($2), Dukenoy posts big blind ($2). PRE-FLOP takarunkkari folds, Agnes Shady folds, bigbibi38 bets $8, Cafe No Se calls $6, Dukenoy calls $6. FLOP [board cards: ,, ] Cafe No Se bets $12, Dukenoy folds, bigbibi38 calls $12. TURN [board cards: ,,, ] Cafe No Se checks, bigbibi38 checks. RIVER [board cards: ,,,, ] Cafe No Se checks, bigbibi38 checks. SHOWDOWN Cafe No Se shows [ ,,, ] bigbibi38 mucks cards [ ,,, ] Cafe No Se wins $45.60. Paus och annat skoj nu Kanske mer senare Over and out /Mr Tight Citera
Dante Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Ja, håller med. Ska jag v-betta där ska jag nog betsiza annorlunda också.Oavsett vilket är mitt riverspel nog tveksamt ändå, har ingen direkt read på FI förutom en allmän "troligen fisk"-kommentar...... Håller med dig, jag gillar värdebeten där men föredrar ett lite mindre bet. Jag brukar också lyckas betta såpass mycket att man känner sig commitad och synar fast man så gott som alltid är slagen. Att beta är bra men att bet-syna är nog väldigt tveksamt, river c/r bluffar är ovanliga på PLO100. Citera
Mr_Tight Postad 9 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2009 Inte en hand, INTE EN handjävel, inte en enda showdown vinner jag idag, INGET står, inget träffar De drar dött men träffar runner-runner etc etc. DE TRÄFFAR ALLT, även drag som de inte drar på, jag träffar inget, inget, INGET. Spelade illa i slutet också, fan "#¤"¤/%(&¤"/!#/¤"#¤#/ Återkommer när/om det vänder Kanske dröjer ett tag, tappat sugen tillfälligt Citera
Mr_Tight Postad 10 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2009 Har idag upplevt mitt livs mest oturssamma pokerdag idag. Inte värsta tilten men värsta motriggen i mitt liv, någonsin. Kanske låter som en std-fras men så var det nog tyvärr även om man ser 100% nyktert på det. Under de kanske 2 miljoner händer jag spelat har jag aldrig upplevt en liknande downswing sett från ett sannolikhetsperspektiv. Under 2 sessioner har ALLT har gått helt åt H-E. ALLLLLTTTTTTTT Förlorade varenda hand tidigare idag som sagt, kunde endast vinna när de foldade. Varenda pott som gick till showdown sket sig.. jag vann ingen.. ___________________________________________________ ___________________________________________________ Tog en paus, ner på stan, ut med polare i klassen, trevligt Kom hem och kände mig avtiltad, spelade ok men vad hjälpte det. ÄNNU en all-in graf graf med fuuuckkking P=1,5% även för dagens andra session. Orkar inte posta någon av graf-jävlarna här men ni kan nog föreställa er skiten Har ALDRIG varit med om det innan och tror inte det hör till vanligheterna direkt. Båda sessionerna idag på detta sätt, EXTREEMT sjuka, ALLT skiter sig. Inte bara all-ins utan allt annat också. Veranda gång jag 3- eller 4-bettar preflopp mot en FI och brädan ser ofarlig ut har de GARANTERAT träffat nöten eller ett drag som de absolut inte kan missa även om det är 100% värdelöst. FÖRSTÅR DET INTE, HUR KAN ALLT, ALLT, ALLT SKITA SIG....?? DE synar all-in med pipor, överpar, underpar (!) etc etc etc, ALLT KLONKAR, VARJE GÅNG Nu är jag JÄVLIGT LESS PÅ DETTA, GRYYYYYYMT LESS PÅ POKER NU OK, nog gnällt, nu slipper ni mig ett tag. Kommer spärra mig själv från PF igen (tjatigt, jag vet.. skiter dock i det nu), 2 månader denna gång. Vill nog hålla mig borta från allt vad poker heter nu ett tag framöver. Har undanstoppat så jag klarar mig ekonomiskt iaf... tur det. Får väl fokusera på min OS-satsning i kvinnlig slägga istället. Kommer nog skita helt i poker ett tag, känns som ett misslyckande men vettefan vad annars jag ska göra nu. Over and oooooouuuuuuutttttttt Bye bye, hoppas ni andra lyckas bättre /Mr Så-Jävla-CP-Tiltad-På- Poker nu Citera
Zumsar Postad 10 Januari , 2009 Rapport Postad 10 Januari , 2009 Ouch, låter som om du hade en riktig mardrömsdag. Av vad jag kan utläsa från din senaste post så känns det verkligen som om ett break vore på sin plats. Få lite distans till pokern, inse hur mycket det faktiskt påverkar dig i förhållande till hur mycket det borde påverka dig osv. Önskar dig all lycka, även om jag hoppas att du inte använder den vid borden förrän om ett par veckor. =) Citera
JohanLj Postad 17 Januari , 2009 Rapport Postad 17 Januari , 2009 Trist att höra, känner med dig. Vet PRECIS hur det är. Är själv inne i en brutal downswing, för tusende gången. Men har kommit så långt att jag inte bryr mig. Vet dock inte om det är någon bra utveckling. PLO är en ständig kamp mot demonerna... Jag fick nyss hem en massa böcker om pokerpsykologi. Kanske kan vara nåt även för dig? The elements of poker, The Poker mindset, Your worst poker enemy och några till. Vet inte om dom är nåt bra än så länge. (När du återkommer får du gärna upplysa mig om vad en bra W$WSF är på PLO100. ) Citera
Mr_Tight Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2009 Trist att höra, känner med dig.Vet PRECIS hur det är. Är själv inne i en brutal downswing, för tusende gången. Men har kommit så långt att jag inte bryr mig. Vet dock inte om det är någon bra utveckling. PLO är en ständig kamp mot demonerna... Jag fick nyss hem en massa böcker om pokerpsykologi. Kanske kan vara nåt även för dig? The elements of poker, The Poker mindset, Your worst poker enemy och några till. Vet inte om dom är nåt bra än så länge. (När du återkommer får du gärna upplysa mig om vad en bra W$WSF är på PLO100. ) Tjena! Börjar med att tacka Johan för kommentaren. Att komma dit där man inte bryr sig alltför mycket om de "kortsiktiga" (<100k händer) svängningarna är nog önskvärt, jag jobbar på det men kan inte lova nått ännu Har iaf läst två av böckerna två av böckerna du nämner och antar de hjälpt något även om det nog i mitt fall mest är en "lång process för att acceptera hur poker egentligen funkar"..... Tror faktiskt jag har blivit bättre på det, genomled januari utan större tilt och det hade inte hänt för 6-12 månader sen. Då hade det nog blivit skotttilt och semi-gulning istället, haha Angående "bra W$WSF" på PLO100 så ser det ut såhär sen jag var här sist. Hur "bra" min W$WSF på 35% är har jag ingen aning om men PTBB på 13 är nog bra iaf (klicka på bilden 2 ggr så blir den stor och läsbar): Nu är man iaf tillbaka igen, 2 mån utan PF gav även denna gång någon form av "anti-jinx". Totalt sett har det gått med mina gått SKITBRA sen jag var här sist, mer om det i nästa inlägg. Läste just mitt senaste inlägg och inser att jag måste varit nått brutalt less då.... var kanske ite så underligt dock, var någonstans i slutet på nedanstående graf och kunde väl inte vinna en hand typ, omahaHAHAHAHA: By mr_tight at 2009-03-10 Citerar en annan PF:are och säger att "man slutar aldrig förvånas över variansen i omaha". Men som ALLTID på låång sikt jämnar det ju ut sig och smäller jag upp en all-in graf över ett större urval händer (>200k) så är variansen i det närmaste oväsentligt. Måste verkligen bli bättre på att tänka long-run och sluta tycka synd om mig själv... lättare sagt än gjort med insikten finns där iaf Här får ni min graf (exklusive rb) för februari, lite roligare :D Någonstans i mitten på februari slutade motriggen att pissa mig ansiktet och strax kom det istället en rush som fortsatt tills dagen datum typ. Starten på mars är nog också bästa månadsöppningen hittills i min "karriär", är upp >$8k hittills...... rush, medrigg... och solid omaha. By mr_tight at 2009-03-10 Återkommer mer regelbundet framöver med HH etc. Kan iaf sammanfatta med att jag nu ofta spelar och har rulle för midstakes (PLO2/4 och 5/5 på prima och ongame) och dessutom ligger i fas med årsmålet på $100k, kul! Började på prima när det var som värst på ongame, kändes som jag inte kunde vinna en hand och behövde miljöombyte.... och bra gick det ju (ps: spelar självklart fortfarande PLO100 och PLO200 ofta, försöker vara noga med att välja bord med värde och på midstakes kan det vara sådär med värdet ibland) Men det bästa av allt: Har varit MYCKET bättre på att hålla nere tiltkostnaden vid motriggen senaste månaderna, jävligt viktigt. Att vinna massor när man rushar är väl inte så svårt egentligen... Over and out /Mr Tight Citera
FishFTW Postad 10 Mars , 2009 Rapport Postad 10 Mars , 2009 Antar att du har "elev-besök" idag ? =) Av det jag hört verkar du vara en skön kille med grym disciplin. GL med spel. DB kommer följas. mvh fiish Citera
wortex557 Postad 10 Mars , 2009 Rapport Postad 10 Mars , 2009 Hej. Kul o se att lyckan vänt,o hoppas de håller i sig.. Tänkte även fråga hur du tänkte/kände när du låg back efter 17k händer.. Grafen säger ju inte vilka stakes,så kan ju var nåt inköp ner bara.. Bara en fundering.. Lycka till i fortsättningen. Citera
Mr_Tight Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2009 Tjaa! Kul att du är tillbaka! Tyty Good to be back! Antar att du har "elev-besök" idag ? =) Av det jag hört verkar du vara en skön kille med grym disciplin. GL med spel. DB kommer följas. mvh fiish Kul med ny läsare! ...och japp, har coachat några spelare senaste tiden, kul som fan, hoppas jag lyckas lära ut nått vettigt. Grym disciplin VILL jag ha, har ju varit sådär med det ibland... Och yes, idag får jag finbesök från Gävle. PF:s egen Ludvvig kommer på besök för att krossa oss gamlingar under kvällens liveslask. Dealers Choice 1/2 sek med obegränsat inköp och 6-8 deltagare. I praktiken innebär det oftast massor av omaha och 1500 BB-potter. För en mycket underhållande recension av senaste gången det begav sig måste ni läsa detta inlägg av Tomtetomte. "I omaha är pocket AQJT inte riktigt nöten på floppen K75" Hej. Kul o se att lyckan vänt,o hoppas de håller i sig.. Tänkte även fråga hur du tänkte/kände när du låg back efter 17k händer.. Grafen säger ju inte vilka stakes,så kan ju var nåt inköp ner bara.. Bara en fundering.. Lycka till i fortsättningen. Tyty! Stämmer som du säger, grafen säger ju inget om stakes. Min "genomsnittliga nivå" senaste månaderna har varit PLO200 ser det ut som i PTO. Har hoppat mellan PLO100 och PLO500 beroende på var värdet funnits (ocjh shortstackat 5/10€ med mininköp). Table-selection m.a.o, försöker bli bättre på det, skitviktigt även det.... ! Hur jag kände... well, kändes ändå ok, januari var likadan fast värre. Låg rejält back efter halva månaden även då. Försöker tänka på all rakeback som det trots allt blir. I t.ex. Januari då jag slet sjuuuukt för att inte backa satte jag personligt rekord i rakeback med $4,6k vilket räddade månaden från att bli helt patetisk resultatmässigt med tanke på hela 170 timmar spelade (blir det nog aldrig igen?). På spelet gick jag till slut miniplus efter att ha varit ner runt -$5k, urgh. Mars hittills är raka motsatsen som sagt... massor plus, får se om det håller även om jag egentligen inte ska bry mig och bara tänka långsiktigt ______________________________________________________ ______________________________________________________ Nu blir det lite spel innan kvällens liveslask (där jag ska försöka chocka med att vara tight även efter 2-3 whiskey) Over and out /Mr Tight Citera
niceguyhank Postad 10 Mars , 2009 Rapport Postad 10 Mars , 2009 Välkommen tillbaka! Ska bli kul att följa dina öden och äventyr. Citera
tomtetomte Postad 11 Mars , 2009 Rapport Postad 11 Mars , 2009 Fy fan, du och dina jävla riggade homegames. Inte en hand får man på hela kvällen och när man försöker ta hem en pott med tajt image och en 7-hög så springer man rakt in i en färg. Tur man slapp se Liverpool iaf. Revansch! Citera
REDHEADMARC Postad 11 Mars , 2009 Rapport Postad 11 Mars , 2009 sjukt nice dagbok! Fina resultat också. God lycka önskas! Spelar själv PLO10 med seriösa problem, men jag jobbar på de haha Citera
Mr_Tight Postad 12 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2009 Välkommen tillbaka!Ska bli kul att följa dina öden och äventyr. Tyty, kul att vara tillbaka, speciellt nu när man har sprungit lite som en grekisk gud på steroider under några veckor Fy fan, du och dina jävla riggade homegames. Inte en hand får man på hela kvällen och när man försöker ta hem en pott med tajt image och en 7-hög så springer man rakt in i en färg. Tur man slapp se Liverpool iaf. Revansch! Hm, tror absolut du blev drabbad av liveriggen som ofta/alltid drabbar folk som försöker spela bra/solid poker och bara vägrar tokslaska. Botemedlet är att nästa gång höja din VPIP från 20-30 till 80-90 och din PFR från 10 till ca 70. Prova också att köpa in minst 1000 BB och sedan alltid trebetta/fyrbetta/fembetta/sexbetta från CO/ och knappen. På floppen är det sen auto-push med alla "träffar" (dvs: tvåparsdrag och bättre) Om ovanstående "vinnarstrategi" mot förmodan inte funkar lovar jag obegränsat med japansk whiskey resten av kvällen (med viss reservation för att den skulle vara slut). Möjlighet att "redeema" dig själv utlovas inom kort! Höres sjukt nice dagbok! Fina resultat också. God lycka önskas! Spelar själv PLO10 med seriösa problem, men jag jobbar på de haha Tyty, skitkul med nya läsare och kommentarer! Gl på PLO10, ska jag ge ett enda råd så är det att aldrig bluffa någon där. Vänta in träffar, få betalt av skräp och acceptera att 5-höga färgdrag pissar på dig vissa dar ______________________________________________________ ______________________________________________________ Lite update av vad som hänt sen sist: Livegame här igår, skitkul men poker är som sagt orättvist och jag förlorade mot flera av de inbjudna fiskarna Hänvisar ännu en gång till andras dagböcker för bra referat. Ludvvigs och Tomtetomtes versioner av det hela hittar ni här och här. Själv började jag med att backa 1000 BB för att sen ligga plus 700 BB... och till slut landa på 700 BB minus. Man förtjänar väl f.ö. att vinna när man checksynar pottbet två gator mot killen som hittade nöten redan på turn?...."Äh, han bluffar nog..." smart man är! Vi kör alltså microstakes (PL 1/2 sek)..... men de obegränsade inköpen, allt straddlande/överstraddlande och det ständiga 3-, 4- och 5-bettandet preflopp gör att det ändå blir som att spela aggressiv SH 0,5/1€ typ. _____________________________________________________ Annars har jag också hunnit med att coacha Ludde lite idag efter att han missat sitt morgontåg. Jinxad coachning verkade det som eftersom han inte hade flyt direkt... såg iaf bra ut spelmässigt så det kan nog bli en stabil PLO:are där inom kort. ______________________________________________________ Förutom att vara förbannad på piss-united som spöade Zlatans Inter så har jag också hunnit med dryga 500 händer på PLO100 t.o.m PLO500. Medriggen fortsätter och precis som nästan varje dag de senaste veckorna blir jag bad-beatad mest i mindre potter och mina händer får stå i de flesta stora. Utöver detta verkar jag även kunna suga ut när jag degar tveksamt. Bästa exemplet på detta är väl följande hand där jag pushar ganska light mot en trolig TAG 24/13. Favorit var jag inte när det åkte in inte men vann gjorde jag ändå även om jag hade varit glad över en split när jag såg hand hand, medrigg var väl ordet, mitt spel var väl ändå "ok" tycker jag....: Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-91136907-195 Table Riga, 12 Mar 2009 12:20 AM ET Seat 1: takarunkkari ($167.20 in chips) Seat 2: Cafe No Se [ ,,, ] ($260.70 in chips) Seat 8: Sheikh Maktm ($527.10 in chips) Seat 9: KohtaKatki ($228.90 in chips) Seat 10: SKULLFUK ($513.70 in chips) ANTES/BLINDS Cafe No Se posts blind ($2), Sheikh Maktm posts blind ($2). PRE-FLOP KohtaKatki folds, SKULLFUK bets $8, takarunkkari folds, Cafe No Se calls $6, Sheikh Maktm folds. FLOP [board cards ,, ] Cafe No Se checks, SKULLFUK bets $14, Cafe No Se bets $60, SKULLFUK bets $184, Cafe No Se bets $192.70 and is all-in, SKULLFUK calls $54.70. TURN [board cards ,,, ] RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN Cafe No Se shows [ ,,, ] SKULLFUK shows [ ,,, ] Cafe No Se wins $520.40. SUMMARY Dealer: takarunkkari Pot: $523.40 | Rake: $3 takarunkkari loses $0 Cafe No Se bets $260.70, collects $520.40, net $259.70 Sheikh Maktm loses $2 KohtaKatki loses $0 SKULLFUK loses $260.70 Utöver ovanstående flyt hittade jag också jag också några dugligt självspelande händer på prima. Exempel kommer här.. men hur får jag denna HH att bli snygg utan att behöva sitta och skriva allt manuellt...?? ** Game ID 2476895678 starting - 2009-03-12 01:10:03 ** foretold [Omaha] (1.00|2.00 Pot Limit - € Cash Game) Real Money - kingkong345 sitting in seat 1 with €154.05 - XXXX sitting in seat 2 with €269.00 - Pitch__Black sitting in seat 3 with €100.50 [Dealer] - kusse sitting in seat 4 with €420.90 - fubbychucker sitting in seat 5 with €273.52 [sitting out] - El_sueco sitting in seat 6 with €281.40 kusse posted the small blind - €1.00 El_sueco posted the big blind - €2.00 ** Dealing card to El_sueco: J of h, 4 of d, 10 of c, J of s kingkong345 called - €2.00 XXXX raised - €4.00 Pitch__Black folded kusse called - €4.00 El_sueco called - €4.00 kingkong345 called - €4.00 ** Dealing the flop: 7 of d, J of c, 7 of c kusse checked El_sueco bet - €8.00 kingkong345 called - €8.00 XXXX raised - €48.00 kusse folded El_sueco raised - €88.00 kingkong345 folded XXXX called - €88.00 ** Dealing the turn: K of s El_sueco bet - €102.00 XXXX went all-in - €177.00 El_sueco called - €177.00 ** Dealing the river: 6 of h XXXX shows: K of h, 7 of s, Q of s, 9 of d El_sueco shows: J of h, 4 of d, 10 of c, J of s El_sueco wins €551.00 from the main pot End of game 2476895678 Dagen slutar ännu en gång på en bit över +$1k upp .......... och det känns som jag sparat ihop till en feeeet downswing nu, eller? : :twisted: En liten smolk i bärgarn dock. Av någon outgrundlig anledning värgrar helt plötsligt Pokergrapher och PokerEV läsa min PostgreSQL-db. Tråkigt men på sätt och vis lika bra då jag ofta tittar för mycket på PokerEV:s tur/oturskurvor och tycker synd om mig själv under downswings. Är ju skitsamma "in the long run" ju..... jämnar mest ut sig och blir obetydligt när man närmar sig 200-300k händer. Pokergrapher tycker jag dock är kul och vill gärna få igång igen. Har postat en fråga här, ni som är duktiga på datorer får gärna komma med förslag på hur jag ska få ordning på det igen! Over and out! /Mr Tight Citera
Amutu Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 läs postgre tråden du skapde och svara så kan jag nog hjälpa dig. Citera
Mr_Tight Postad 12 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2009 läs postgre tråden du skapde och svara så kan jag nog hjälpa dig. MÅNGA tack! Funkade hur bra som helst _______________________________________________________ _______________________________________________________ Här kommer då en kurva över spelet i mars hittills. Den överlägset bästa CG-start jag någonsin fått på en månad, blandat € och $ i grafen: By mr_tight at 2009-03-11 Sa ju att jag skulle undvika fokus på All-in EV men kunde inte låta bli att kolla nu ändå... och min känsla bekräftas, jag har sprungit rejält bra även om EV-kurvan iaf lutar åt rätt håll. Ligger många k$ över EV. Viktigt att komma ihåg detta och inte få nån j..la hybris nu ... anyway, kul att vinna iaf! Over and out /Mr Tight Citera
REDHEADMARC Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Tyty, skitkul med nya läsare och kommentarer!Gl på PLO10, ska jag ge ett enda råd så är det att aldrig bluffa någon där. Vänta in träffar, få betalt av skräp och acceptera att 5-höga färgdrag pissar på dig vissa dar Haha, ja det är nog en av de största problemen. Kan man kalla det att man överskattar motståndarna när man tror att dom ska tro mig när jag bombar varje gata med enkel ess för att reppa nötfärgen, och sedan få syn av just 5-hög? Hur många bord spelar du btw och hur många händer brukar du dra in i månaden ungefär? Citera
Mr_Tight Postad 12 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2009 Haha, ja det är nog en av de största problemen. Kan man kalla det att man överskattar motståndarna när man tror att dom ska tro mig när jag bombar varje gata med enkel ess för att reppa nötfärgen, och sedan få syn av just 5-hög? Hur många bord spelar du btw och hur många händer brukar du dra in i månaden ungefär? Well said "Brukar" varierar men sen årsskiftet har jag försökt dra ner på antal bord. Förr kunde jag ofta sitta med 7-8 bord och missade då allt vad bordsdynamik heter (vem är tiltad, vem vann just en stor pott etc) och spelade då mest tight; "vänta in set/monsterdrag och checkraisa typ". Konsekvensen av detta blev uteblivna reads, felklickningar etc och en medioker PTBB/100 på kanske 3-4. Seadn årsskiftet är den nästan 10 och då är det oftast 4-5 bord som gäller vilket känns som nöten för mig iaf. Dubbel winrate kompenserar med råge för utebliven rakeback. Numera vill jag iaf tro att jag i större utsträckning spelar mot spelarna istället för att bara vänta in nöthänder Antal händer varierar också men sammanfattningsvis kan man säga att jag spelar ca 25k händer de månader jag springer bra och närmare 40k händer de månader jag springer dåligt (och kämpar för att hitta dugligt plus ). _________________________________________________ _________________________________________________ Exempel från i år: Januari (VIDRIG downswing, ner -$5k efter 2 veckor): Antal händer: 42 009 Resultat exkl RB: +$1 371 Rakeback: +$4 483 Februari (illa första halvan men grym RUSH i slutet - rekordmånad): Antal händer: 25 732 Resultat exkl Rakeback: +$9 467 Rakeback: +$2 468 ....Hittills i mars har jag spelat strax över 10k händer och det har ju gått bra Over and out /Mr Tight Citera
Snusarn Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Sorry orkar inte leta nu, men var spelar du och vilka nivåer? Fint resultat än så länge, keep it up. Citera
Mr_Tight Postad 12 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2009 Sorry orkar inte leta nu, men var spelar du och vilka nivåer? Fint resultat än så länge, keep it up. Np, tyty Spelar numera även på Prima (Ongame har jag ju varit trogen flera år). Prima har gått skitbra sen jag började där, gissar det har en del att göra med att Ladbrokes trillat in där nyligen också. Har b.la. spelat en del mot Nebuchad som verkar försöka bli bäst på omaha nu också. Gissar han lyckas även där inom kort. Talangen finns ju Låter oftast värdet bestämma nivån, dock lägst 0,5/1€ och 1/1$ och högst fullstack 3/6€ eller shortstack 10/20€. (med undantag för 30 min fullstackande på 5/10€, ska dock undvikas framöver). Citera
Rooney Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Medioker PTBB på 3-4? Nu får du väl ge dig. Förväntar du dig att fortsätta ligga och glida på 10 bara för att du spelar mycket bättre när du spelar färre bord kommer du bli besviken. Att du sprungit riktigt bra, det kan du dock vara säker på Citera
Mr_Tight Postad 12 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2009 Medioker PTBB på 3-4? Nu får du väl ge dig. Förväntar du dig att fortsätta ligga och glida på 10 bara för att du spelar mycket bättre när du spelar färre bord kommer du bli besviken. Att du sprungit riktigt bra, det kan du dock vara säker på Spelar du omaha? Om inte kan du kolla runt lite vad de bästa på lowstakes har. 3-4 är inte speciellt bra. Citera
Recommended Posts