Gå till innehåll

Omahaha - Firma Ruffel och Båg


Mr_Tight

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tar en paus nu efter ett antal otrevliga händer.

 

Ni vet känslan, man känner det börjar koka inombords och känner att pokerns helvetes-orättvisa suger så det sjunger om det. Oavsett vilket ska jag väl inte klaga, var SJUKT bra värde under den korta tid (30 min) jag just spelade.

 

 

 

 

Här kommer ett exempel. Backgrunden är att FI raisat det mesta preflopp och att jag sedan raisat bort honom från potterna med hyfsade träffar/drag. Var inte oväntat att han skulle hugga tillbaka med junk rätt snart, se nedan. Jag skulle inte göra denna typ av spel mot en tight/vass FI men mot honom var det 90% sannolikt att jag var STOR favorit (vilket också stämde)

 

 

När folk spelar så här sjukt illa är möjligheterna oändliga:

 

 

OMAHA_HI, POT_LIMIT, P4-67626645-35

played at "FoldAllways' OH" for USD RM from 2008-05-14 11:28 until 2008-05-14 11:29

 

Seat 1: Cafe No Se ($123.30 in chips) [ King of Clubs,8 of Hearts,King of Hearts,9 of Clubs ]

Seat 3: Hi-SpeedSoul ($78.90 in chips)

Seat 7: XXXX ($81.65 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Cafe No Se posts blind ($1), Hi-SpeedSoul posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

XXXX bets $4, Cafe No Se calls $3, Hi-SpeedSoul folds.

 

FLOP [board cards: 4 of Hearts,8 of Clubs,6 of Clubs ]

Cafe No Se checks, XXXX bets $9, Cafe No Se bets $30, XXXX bets $68.65 and is all-in, Cafe No Se bets $89.30 and is all-in.

 

TURN [board cards: 4 of Hearts,8 of Clubs,6 of Clubs,Queen of Spades ]

 

RIVER [board cards: 4 of Hearts,8 of Clubs,6 of Clubs,Queen of Spades,Jack of Spades ]

 

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ King of Clubs,8 of Hearts,King of Hearts,9 of Clubs ]

XXXX shows [ 2 of Spades,6 of Diamonds,Queen of Hearts,Queen of Diamonds ]

XXXX wins $162.30.

 

 

UGLY, UGLY omaha :evil: :evil: :mrgreen: :mrgreen:

 

 

Var några till händer ungefär som ovanstående och jag tar paus för att skaka av mig tilt-känslan. Ligger trots detta plus för dagen, säger väl en del om det sjuka värdet just nu va? Ibland är det gristight och bra motstånd.... nu är det omvänt :lol: :lol:

 

 

 

Mer info senare

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu behöver jag gnälla av mig lite, ni väljer själva om ni vill läsa.

 

 

Det här suger, vinner bara de potter där folk drar 100% dött. Hamnar all-in i kanonläge hela tiden men det spelar ingen jävla roll. Vinner gör ändå inte.

Har även kört en del shortstackad PLO 5/5 (enbart fullring, max 130 usd inköp, lämnar omgående bordet om jag kommer över 200 usd, Slotboom-stuk m.a.o.).

 

 

 

Hamnade just all-in 4 raka gånger inom 5-10 minuter och tar nu paus, blir såååå jävla trött på skiten ibland men det går över. Tröstar mig med att jag inte gjort några misstag. Suger verkligen med poker ibland.

 

 

Kollade just PT, av dagens 10 största förlustpotter har jag gått in som favorit i 9. Inte underligt att omaha är tiltframkallande va?

 

 

 

 

Ok, färdig-whinat nu. Bara att acceptera och fortsätta spela rätt. Återkommer med siffror senare

 

 

Over and out

 

Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fan nått stort fel på ongame idag. Känns iaf så....

 

 

 

Känns som jag blir 2-outad i varenda pott efter all-in nu, är så man vill SPY!! Har vunnit typ en all-in senaste timmen. Sista handen nu var dagens största pott och får duga som bra exempel: Settar 9:or på 982 utan färgdrag och reraisar på flopp, han ställer med AKKQ och rivrar K-fan för högre set. Bara en av många. När jag sen är tight och lägger ett lågt set i en multiway-pott visar det sig att de andra hade TPTK och tvåpar. Kul.

 

 

 

Visst, jublar egentligen över att folk synar sig själva all-in eller ställer med typ ensamt överpar när jag har set eller tvåpar+monsterdrag men inte en handjävel får stå de gånger det blir all-in innan rivern. Har de någon form av outs så kommer de. Snälla sluta nu tack. Klarar inte mer....

 

 

 

Blir helt plötsligt påmind om varför jag tiltat en del förr i tiden. Får också extra förståelse för att BR-kraven måste vara bra jävla höga när man spelar omaha..

 

Ska dock INTE TILTA idag.

 

 

Nu skulle jag verkligen behöva den där jävla boxbollen att slå på.

SICK, SICK, SICK!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Ingen tilt nu

 

 

/Over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu är iaf pokerdagen slut och jag är JÄVLIGT nöjd över att det inte blev nån idiot-tilt.

 

 

Otroligt bra värde nästan hela tiden men idag var rigg-generatorn inställd på "gut-shot straight and 2-outer ALWAYS hits"-mode.

 

Svordomarna har avlöst varandra och frustrationen fick gå ut över en vit kudde (jag vet, det är riktigt ultramatcho att spöa på en kudde :roll: :roll: )

 

... Måste som sagt bara skaffa en rejäl jävla boxboll eller nått när jag flyttar. Hade jag haft en idag hade den fått äta skit konstant. :evil: :evil:

 

 

 

 

 

Orkar inte sitta här och rabla bad-beats nu utan konstaterar istället att jag endast gjorde ett enda dåligt spel på hela dan under 1 317 spelade händer. :-D :-D

 

 

Tyvärr var det dåliga spelat RIKTIGT, RIKTIGT dåligt och kostade 207 usd. Insåg efter detta att jag inte borde spela mer idag och stängde ner allt. Körde superaggro mot en kille i en preflopphöjd pott (jag hade låga trissen med en 7:a på hand) när ALLA instinkter jag hade sa att han ABSOLUT hade nötkåkat floppen. ALLT i hans betting tydde på det och precis så var det också. Dagens enda piss-spel men så var DET RIKTIGT dåligt också. Efter ett sånt är det bara att lägga ner för dagen.:oops: :oops:

 

 

 

Det säger en del om värdet att jag trots allt miniplussade även idag..... Folk satt typ och synade hela vägen och drog dött med typ 9-höga färger i potter som inte höjts preflopp. Med normal varians hade jag tokplussat sjukt idag. Dagens nivåer var mest normala 1/1 shorthanded men även en del gristight fullring 2/2 och shortstack/slotboom fullring 5/5 (köper in 130 och drar innan sb kommer när jag kommer över 200, gick inte bra idag med det var variansens fel)

 

Men, men. Ska inte gnälla ihjäl mig nu. Måste bara fortsätta spela med EV+ och inte tilta, inte skotta. Det kommer alltid komma sjuka perioder så det är bara att acceptera skiten eller lägga ner spelet. Blir ju också alltid stabilt med rakeback som sagt.

 

 

 

 

 

Siffror nedan:

 

 

Resultat ongame idag (exkl rakeback): +161 usd

Rulle förrändring ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +3 565 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +9 499 usd

 

Resultat SvS idag: 0 kr (ej spel)

Total förrändring SvS sen 2008-05-10: -2 600 kr

 

Bankrulle ongame: + 2 790 usd

Rulle SvS: +400 kr

 

 

Spelade timmar idag: 6 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 426 h

 

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (13 dagar sen)

 

Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 712 kr (46 timmar)

 

Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd

Insättningar SvS sen 2008-05-09: -3 000 usek

Uttag ongame sen 2008-02-15: +12 499 usd

Uttag SvS sen 2008-05-09: +0 sek

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ett inlägg till. Fick tips en superläcker mjukvara där man b.la. kan se om man "verkligen haft otur" i all-in lägen. Resultatet blev att jag fixade 2 vackra grafer som kommer här nedan.

 

 

Sammanfattning: Totalt ligger jag endast marginellt under det förväntade värdet över 99K händer. Gott att få "icke-riggen" kvantifierad avseende all-in situationer iaf. Jag har alltså haft nästan exakt normal tur/otur sett över en längre period.

 

MEN....Idag var det dock en annan story och mitt gnäll var rejält befogat om man kollar in graf #1.

 

 

 

 

GRAF 1 - Idag

 

BTkAUAcTr.jpg

 

 

"Borde" plussat BRA mycket mer än jag gjorde. 600 usd till skulle jag plussat med "normal" all-in (o)tur, sjukt mycket på mina nuvarande låga nivåer. Omaha kan vara jävligt tufft som sagt :)

 

 

 

 

 

GRAF 1 - Hela databasen sen mitten på februari (99K händer)

 

RFRqJxEeK.jpg

 

 

Nu ser det helt plötsligt ut ungefär som det ska. Notera dock megavariansen i mitten på kurvan där jag hade en period med kanske 20 raka all-ins som favorit där inget fick stå.

 

Det hämtade sig dock och linjerna följer varandra bra precis som sannolikhetsläran säger att de ska på lång sikt. Ännu en indicie (minibevis) för att att riggen inte finns skulle man kunna säga. Också gott att se att lutningen är åt rätt håll, annars skulle man ju undra hur fan jag lyckas plussa va......? :)

 

 

 

 

PokerEV heter det fina programmet, räkna med gnäll och fula motriggsgrafer när jag downswingar :D

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan det var ju det vi pratade om härom dagen att man skule haft nåt sånt som visade hur bra man hade spelat jämfört med hur "the outcome" blev...inte fel och bra för att motverka tilten skulle jag gissa, hur funkar det? kopplar du ihop programmet med PT eller ligger det självständigt?

 

Vi hakar på flyttrenden och drar troligen till Sumpan efter hösten. harne'

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis att du plusar hela tiden och inte tiltar, denna gång håller det.

 

Gl vid borden.

 

Spiker

 

TY!

No more tiltskott. Idag blev dock minus och suck-outs som igår tyvärr......... men jag måste ändå bli bättre på att backa utan att bli för less så det är bra träning ;)

 

Ha det :lol:

 

 

fan det var ju det vi pratade om härom dagen att man skule haft nåt sånt som visade hur bra man hade spelat jämfört med hur "the outcome" blev...inte fel och bra för att motverka tilten skulle jag gissa, hur funkar det? kopplar du ihop programmet med PT eller ligger det självständigt?

 

Vi hakar på flyttrenden och drar troligen till Sumpan efter hösten. harne'

/Ola

 

Yes, kul att se faktiskt. Bra program som visar mycket kring EV vid ens beslut i övrigt också. Läser av PT-databasen.

 

Snyggt, så hittade lya alltså. Grattis och hälsa T!!!!

 

Höres o synes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, nu får det vara nog för idag. Precis som igår vill det sig inte alls. Lite störande men jag måste ju träna på att hantera de ofrånkomliga motgångarna och CP-beatsen. M.a.o. är det kanske t.o.m riktigt bra att det gått tungt två dagar nu? Gäller ju att se det positiva :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

 

 

Anyway, precis som igår var väl knappast fru fortuna min vän idag. Runner-kåkar och sånt skoj var det gott om men till fiskens försvar måste jag erkänna att jag vissa gånger hade problem med bet-sizing idag (checkade/synade t.o.m ibland i lägen där jag normalt bombar 100%). Lite väl vektight (feg) ibland, inte riktigt likt mitt vanliga spel. Gissar att jag omedvetet försöker hålla ner variansen men bra är det ändå inte. Måste köra det normala aggro-spelet annars kommer rullen inte ta fart.Skärpning nästa gång!

 

 

Till skillnad från igår tiltade jag dock 2-3 minuter idag och kastade då iväg 300 usd med b.la. ett överspelat nötfärgdrag (nej, mitt träffade såklart inte :lol: ). ILLA som fan ändå, bara fiskar som alltid ska ställa med ensamma färgdrag mot uppenbara set hos tighta spelare!!!......MEN till skillnad från många tidigare gånger så blev det ingen skottning OCH ......jag insåg direkt vad som höll på att hända och stängde snabbt ner alla bord för 10 min bensträckare. Tillbaka sen och tilten var borta (men motriggen kvar :twisted: :twisted: Nöjd med uppvisad självkontroll iaf, måste fortsätta så framöver!

 

 

Övrig info: Även idag lyckades jag hamna resultatmässigt under EV i all-in lägen men inte lika illa som gårdagens 6 sjuka inköp (idag bara lite mer än ett). Idag blev det ifs disciplinerade läggningar istället när det var uppenbart att man var död. Ser fram emot en session med all-in resultat som ligger bättre än EV! (dvs: lite tur vore kul! :)

 

 

 

 

 

I övrigt har jag idag hjälp en polare att börja med PT. Killen har spelat bra mycket mer, längre och högre än jag gjort men PT hade han lyckats undvika. Oavsett vilket är han numera frälst, ska bli kul att se hur det går för honom, vass var han redan utan mjukvara.

 

 

 

Har även till slut tagit steget och uppgraderat PT till PostgreSQL. Slog i samband med detta även ihop alla mina databaser till en enda stor. Rejäl skillnad och bra mycket snabbare att hämta data järmfört med gamla access-skiten. NICE!

 

 

 

Minus idag tyvärr men ..... jag behöver ju träna på att backa så det kanske är bra?:

-D :mrgreen::oops::evil: :evil: :roll::shock::shock: :shock:

 

Hoppas kunna plussa lite i helgen istället, vi får se. Det viktiga är bara att lyckas fortsätta utan tiltskottning så löser sig nog allt till slut (dvs att jag sitter med minst stabil rulle (>20k) sent i höst :))

 

 

 

Röda siffror nedan:

 

 

Resultat ongame idag (exkl rakeback): -263 usd

Rulle förrändring ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +3 302 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +9 499 usd

 

Resultat SvS idag: 0 kr (ej spel)

Total förrändring SvS sen 2008-05-10: -2 600 kr

 

Bankrulle ongame: + 2 527 usd

Rulle SvS: +400 kr

 

 

Spelade timmar idag: 5 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 431 h

 

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (14 dagar sen)

 

Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 712 kr (46 timmar)

 

Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd

Insättningar SvS sen 2008-05-09: -3 000 usek

Uttag ongame sen 2008-02-15: +12 499 usd

Uttag SvS sen 2008-05-09: +0 sek

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad det suger att spela poker (omaha) när det BARA INTE GÅR ATT VINNA EN ENDA J###VLA POTT!!!

 

%¤¤¤%#¤"##¤%/&&&&%#"!#"#!#!!¤###%U(/&&%¤&&&(%#!!!!!!!!!

 

Tiltade till ett tag (10 min) även idag tyvärr men skärpte mig i slutet.

Ska kolla i pokerEV om jag verkligen hade sånt oflyt, kanske bara var dåligt spel från mig...? Märker att jag är lite för för ofta numera efter bad-beats. Ger därför ofta odds till folk att suga ut, inte bra.

 

 

 

Ok, ska bort ikväll men vid hemskomsten hoppas jag det är slut på downswingen.

Är ju pisstråkigt.

 

Positiva tankar nu, det vänder alltid om man bara spelar hyfsat.

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade just i PokerEV.

Har jag haft oflyt eller är det mest dåligt spel som ställer till det?

 

 

Får det hyfsat skönt bekräftat att mitt spel inte är en katastrof iaf....

Ligger ca 1500 usd back på "all-in oflyt" i Maj. Visst, inte kul direkt men hellre oflyt än pissigt spel i det långa loppet.

 

Också skönt att se att det inte bara är min "inbillning att det gått tungt...... :lol: :lol:

 

oHBxGbFOE.jpg

 

 

Mer spel sent ikväll tror jag

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seg nu, inget mer spel idag.

 

Ska i ärlighetens namn erkänns att jag spelat veckans sämsta poker idag. Några tiltspel, otålighet etc. etc. Inte alls nöjd med detta. Som tur är har mina händer fått stå nu i slutet och det blev trots allt miniplus för dagen ändå. Med lite mer motrigg hade det kunnat gått helt åt h-e, usch. Allt jag orkar säga nu, seg som sagt :)

 

 

Ska krossa polarn i badminton imorn men sen blir det game, game, game, hoppas på rush!

 

 

Ligger iaf i fas angående målet med minst 10k händer innan flytten sen den 13/5. Redan 5,5k händer, inga problem att klara 4,5k till känns det som.

 

 

 

Dagens miniplus, det står stilla nu (men blev säkert en svensson-dagslön i RB dock):

 

 

Resultat ongame idag (exkl rakeback): +125 usd

Rulle förrändring ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +3 427 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +9 499 usd

 

Resultat SvS idag: 0 kr (ej spel)

Total förrändring SvS sen 2008-05-10: -2 600 kr

 

Bankrulle ongame: + 2 652 usd

Rulle SvS: +400 kr

 

 

Spelade timmar idag: 5 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 436 h

 

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (15 dagar sen)

 

Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 712 kr (46 timmar)

 

Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd

Insättningar SvS sen 2008-05-09: -3 000 usek

Uttag ongame sen 2008-02-15: +12 499 usd

Uttag SvS sen 2008-05-09: +0 sek

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev just ett långt gnälligt inlägg här men körde just en "markera allt"->"Delete".

 

Igår blev det knappt spel pga anfdra aktiviteter (Badminton, middag hos polare, GTA4 etc:))

 

 

Omaha är svängigt och det är ju bra att folk spelar dåligt, det är därför jag vunnit en lite $ totalt på detta trots allt. Inget mega-whine nu utan det är bara att acceptera att det svänger en del. Min "Tur-kurva" ligger även idag på fel sida om EV-linjen men snart kommer det nog en dag där det ligger långt, långt över. En sån där dag när man inte kan bli utdragen och varenda handjävel står snyggt. Soon...

 

 

 

Ska iväg på den andra couching-träffen ikväll och i början på nästa vecka ska jag nog träffa Björn för att diskutera mer detaljer i upplägget. Kul som fan!!

 

Sen kl 21 är det EPT-kval på Betsson som jag fan ska vinna (jo, troligt, haha). Bara för inbjudna, I'm a VIP!!!:mrgreen: :mrgreen:

 

 

 

 

Nedan dagens två största förlusthänder enligt PT (jag spelar low-stakes fortfarande som ni vet):

 

 

 

I nedanstående pottar jag ut för att kunna göra en disciplinerad läggning mot blixtomslag från killen som raisade pre (skulle innebära AAxx, iaf om omslaget går på en millisekund). När jag istället får två synar är det 99% troligt att jag leder. Rätt hade jag men inte fan hjälper det..

 

Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-67899146-339

Table vihtaaa's OH, 18 May 2008 1:23 PM ET

 

Seat 1: YYYY ($100.00 in chips)

Seat 5: XXXX ($90.00 in chips)

Seat 7: rakkki30 ($92.90 in chips)

Seat 9: Cafe No Se [ 10 of Clubs,7 of Spades,8 of Diamonds,7 of Hearts ] ($181.25 in chips)

Seat 10: .badscorpion ($118.55 in chips)

ANTES/BLINDS

Cafe No Se posts blind ($1), .badscorpion posts blind ($1), YYYY posts blind ($1), XXXX posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

YYYY checks, XXXX bets $4, rakkki30 calls $5, Cafe No Se calls $4, .badscorpion folds, YYYY calls $4.

 

FLOP [board cards Ace of Clubs,7 of Diamonds,5 of Clubs ]

Cafe No Se bets $20, YYYY calls $20, XXXX calls $20, rakkki30 folds.

 

TURN [board cards Ace of Clubs,7 of Diamonds,5 of Clubs,10 of Diamonds ]

Cafe No Se bets $81, YYYY calls $75 and is all-in, XXXX calls $65 and is all-in.

 

RIVER [board cards Ace of Clubs,7 of Diamonds,5 of Clubs,10 of Diamonds,Jack of Clubs ]

 

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 10 of Clubs,7 of Spades,8 of Diamonds,7 of Hearts ]

YYYY shows [ King of Spades,6 of Spades,4 of Hearts,Ace of Diamonds ]

XXXX shows [ Queen of Clubs,King of Clubs,5 of Diamonds,Queen of Hearts ]

XXXX wins $273, Cafe No Se wins $26.

 

 

 

 

 

Nedanstående spelar jag extremt löst och skulle lagt handen lätt istället för att trycka all-in mot många motståndare. Inte i detta fall dock, FI är typen som gärna pumpar in med F-drag på just detta sätt. Rätt hade jag men det hjälpte ju inte. Min raise preflopp är ok men endast pga position, skulle inte ens spela handen UTG på de flesta bord

 

Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-67903054-239

Table Sam-67's OH, 18 May 2008 1:22 PM ET

 

Seat 3: XXXX ($71.60 in chips)

Seat 4: younk ($139.90 in chips)

Seat 7: Cafe No Se [ Queen of Clubs,10 of Spades,9 of Spades,6 of Spades ] ($102.00 in chips)

Seat 8: LionKing80 ($55.40 in chips)

Seat 9: KingArnie11 ($55.00 in chips)

ANTES/BLINDS

younk posts blind ($1), Cafe No Se posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

LionKing80 folds, KingArnie11 folds, XXXX calls $1, younk checks, Cafe No Se bets $3, XXXX calls $3, younk folds.

 

FLOP [board cards 9 of Hearts,5 of Hearts,Queen of Spades ]

Cafe No Se bets $9, XXXX bets $36, Cafe No Se bets $89 and is all-in, XXXX calls $31.60 and is all-in.

 

TURN [board cards 9 of Hearts,5 of Hearts,Queen of Spades,King of Clubs ]

 

RIVER [board cards 9 of Hearts,5 of Hearts,Queen of Spades,King of Clubs,8 of Hearts ]

 

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ Queen of Clubs,10 of Spades,9 of Spades,6 of Spades ]

XXXX shows [ 4 of Hearts,6 of Hearts,King of Hearts,Ace of Clubs ]

XXXX wins $141.20, Cafe No Se wins $30.40.

 

 

MEN: Man vet iaf att spelet är i god form när dagens dyraste potter går åt fel håll pga oflyt, inte pga pissigt spel eller fel reads etc. Gäller bara att hålla i det trots perioder med idiotrigg

 

 

 

 

 

Mer info och siffror senare (ingen fara på taket för rullen, spelar ju lågt och plussade faktiskt knappt denna session trots allt)

 

Positiva tanker nu!! :lol: :lol: :lol:

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem från andra träffen med Björn Isberg. Dagens föreläsning handlade om risk management (MM m.a.o.). Min svagaste sida och en RIKTIGT bra föreläsning. Inga extrema aha-upplevelser men ett starkt underbyggt resonemang där han matematiskt visade hur att man behöver större rulle än de flesta tror och hävdar.

 

 

 

"Basic Rekommendationen" är 1% inköp av rullen på ett bord om man nu inte spelar lågt och har ultra-edge. Undrar hur många som hållt sig till detta? Inte jag iaf men så har jag ju gulat åtskilliga gånger också. Visst, på låga nivåer där man förhoppningsvis har superedge går det ju att köra lite mer skottningsaktigt men när man kommer upp på mid-stakes (PLO500 och uppåt) är det en annan story. Alla kan i princip spela hyfsat där och den stora fördel man förmodligen tidigare haft genom att bara spela TA räcker inte speciellt långt. Ska försöka ta till mig så mycket det går av resonemanget den dag jag förhoppningsvis sitter på mid-stakes igen.

 

 

Anyway... blev spel när jag kom hem. Nu spelade jag sådär till och från men det var inte hela världen eftersom det var sjukt många dåliga spelare på i princip alla bord. Skulle slänga upp 10 HH där man skulle kunna tro att FI inte ens tittade på sina kort innan han hittade all-in syn. Ex: Flopp TT8 i ohöjd pott. Jag har ATxx och pottar flopp. FI synar (shortstack). Turn: A och nu är jag ju säker på handen. Ställer in hans sista och han synar med enbart träff på 8:an mot min kåk. Ok...:roll: :roll: :roll: :roll:

 

Övriga intressanta händer var folk som drog dött ur pos med typ öppna stegdrag när jag pottade min färdiga kåk etc. Gratispengar ofta, mer sånt tack.

 

 

 

Här kommer ett annat exempel, när folk spelar så här illa är värdet bara för bra för att vara sant. Undrar varför det var så sjukt löst just nu?? Visst, jag undrade nästan om han inte hade KKxx/QQJx där på turn men på shorthanded kan jag knappast lägga denna, speciellt inte mot denna kille som jagar allt möjligt

 

 

Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-67909205-523

Table SmokingHott's OH, 18 May 2008 8:48 PM ET

 

Seat 3: XXXX ($148.00 in chips)

Seat 4: bradi_33 ($209.05 in chips)

Seat 6: Lara-Sopie ($76.30 in chips)

Seat 7: Cafe No Se [ King of Clubs,Ace of Clubs,4 of Clubs,Jack of Spades ] ($100.00 in chips)

Seat 9: wiewiorka83 ($156.40 in chips)

Seat 10: Garik888 ($60.20 in chips)

ANTES/BLINDS

Garik888 posts blind ($1), XXXX posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

bradi_33 calls $1, Lara-Sopie folds, Cafe No Se bets $3.50, wiewiorka83 folds, Garik888 calls $2.50, XXXX calls $2.50, bradi_33 calls $2.50.

 

FLOP [board cards Jack of Diamonds,King of Spades,Jack of Hearts ]

Garik888 checks, XXXX checks, bradi_33 checks, Cafe No Se bets $7, Garik888 folds, XXXX calls $7, bradi_33 folds.

 

TURN [board cards Jack of Diamonds,King of Spades,Jack of Hearts,Queen of Hearts ]

XXXX checks, Cafe No Se bets $17, XXXX bets $35, Cafe No Se bets $72.50 and is all-in, XXXX calls $54.50.

 

RIVER [board cards Jack of Diamonds,King of Spades,Jack of Hearts,Queen of Hearts,7 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ King of Clubs,Ace of Clubs,4 of Clubs,Jack of Spades ]

XXXX shows [ 3 of Clubs,Jack of Clubs,Queen of Spades,Ace of Diamonds ]

Cafe No Se wins $204.

 

 

(ps: tack för att han missade både Q och A på rivern)

 

 

 

Tyvärr gick jag sen bort mig mot just killen ovan strax efteråt och tog en nästnötfärg hela vägen när han faktiskt hade hittat nöten. Blir lätt så när folk spelar löst/illa/underligt, man släpper på kraven en del. Handen var i övrigt rätt sjuk också... Check till mig på knappen på flopp och jag pottar med nästnötfärgdrag och typ mellanpar (var lite värde efter en höjning preflopp av SB). FI från ovan HH synar. Turn ger mig nästnötfärg och han checkar igen. Ok... mot de flesta "normala" spelare innebär detta att jag leder fint med min färg. Jag bettar 70% pott och han checkraisar nu pott (all-in).... vafan? Så spelar man ju inte omaha ju, eller? Jaja, han kan mycket väl ha en sämre färg så jag ställer väl in. Nähä, killen hade visst nöten denna gång. WP, NH, där gick jag bort mig.

 

 

Var i övrigt rätt döfött att försöka bluffa idag också. Maken till sjuka/nyfikna synar har jag sällan sett, tur jag oftast hade något.

 

 

 

 

Hur som helst blev det ändå helt ok plus till slut. Skönt när det är SÅ HÄR löst, händer inte alltför ofta. Folk drog dött mest hela tiden och jag har t.ex. sällan sett fler överspelade AAxx (VÄGRA släppa handen oavsett flopp).

 

 

Och dagens parentes (höjdpunkt?): Min utfallskurva ligger något (100 usd) över min EV-kurva idag. M.a.o. mer tur än otur i all-in lägen - t.ex. ingen river-5-outare i handen ovan. Tro det eller ej, första gången sen jag skaffade PokerEV för några dar sen:)

 

 

 

Lite starkare minirulle nu. Gäller att hålla i det och fortsätta gneta...

 

 

 

Resultat ongame idag (exkl rakeback): +553 usd

Rulle förrändring ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +3 980 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +9 499 usd

 

Resultat SvS idag: 0 kr (ej spel)

Total förrändring SvS sen 2008-05-10: -2 600 kr

 

Bankrulle ongame: + 3 205 usd

Rulle SvS: +400 kr

 

 

Spelade timmar idag: 4 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 440 h

 

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (17 dagar sen)

 

Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 712 kr (46 timmar)

 

Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd

Insättningar SvS sen 2008-05-09: -3 000 usek

Uttag ongame sen 2008-02-15: +12 499 usd

Uttag SvS sen 2008-05-09: +0 sek

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började dagen med att packa kartonger, på fredag bär det av det till ny stad, gott!! :) Har ganska många HH nedan och det vore kul att få input från någon av er mer erfarna på några av dessa.

 

 

 

Inget jättesug för poker idag men ska iaf få ihop de där 10k händerna som jag satte upp som mål för 10 sista dagarna i sthlm. Blev för svängigt idag, till stor del mitt eget fel efter några beats och massiv kort-torka en period. Inte bra alls. Dagens bord blev mest 1/1 men även 2/2 och 5/5 fullring shortstack.

 

Det sistnämnda av de tre var en katastrof men så är det ibland. Bara att acceptera. Är nog inte så smart att shortstacka 5/5 ännu, rullen för liten. Problemet med slotboom-spel är att det har hög varians eftersom man ofta dunkar redan preflopp när man i bästa fall är endast 65% favorit. Oavsett vilket comittar man sig redan preflopp för det mesta, exempel nedan (hade köpt in typ 140 USD men vunnit någon minipott och hade därför något för mycket för att spelet ska vara optimalt)

 

 

Omaha Hi $5-$5 PL (real money), hand #P4-67968231-777

Table Szeged, 19 May 2008 8:47 PM ET

 

Seat 1: Killthehorse ($500.00 in chips)

Seat 2: x moraki ($93.90 in chips)

Seat 3: chickhabit54 ($1,471.05 in chips)

Seat 4: TopClass27 ($280.00 in chips)

Seat 5: Lanfear2 ($125.00 in chips)

Seat 6: Mblwb ($435.75 in chips)

Seat 7: Molotov44 ($320.40 in chips)

Seat 8: LeChiffre75 ($100.00 in chips)

Seat 9: sun2512 ($154.00 in chips)

Seat 10: Cafe No Se [ 10 of Clubs,7 of Diamonds,Ace of Clubs,Ace of Diamonds ] ($185.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Cafe No Se posts blind ($5), Killthehorse posts blind ($5).

 

PRE-FLOP

x moraki folds, chickhabit54 bets $20, TopClass27 folds, Lanfear2 folds, Mblwb calls $20, Molotov44 folds, LeChiffre75 folds, sun2512 calls $20, Cafe No Se bets $100, Killthehorse folds, chickhabit54 calls $85, Mblwb folds, sun2512 folds.

 

FLOP [board cards 6 of Clubs,King of Hearts,Queen of Spades ]

Cafe No Se bets $80 and is all-in, chickhabit54 calls $80.

 

TURN [board cards 6 of Clubs,King of Hearts,Queen of Spades,8 of Hearts ]

 

RIVER [board cards 6 of Clubs,King of Hearts,Queen of Spades,8 of Hearts,2 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 10 of Clubs,7 of Diamonds,Ace of Clubs,Ace of Diamonds ]

chickhabit54 shows [ King of Clubs,10H,Jack of Hearts,King of Diamonds ]

chickhabit54 wins $412.

 

 

Visst, jag är faktiskt "hela" 65% favorit preflopp men i omaha är man aldrig stor favorit pre och de gånger man har en pissig dag med shortstack-spelet torskar man alla de gånger degen åker in. Så var det idag, vann faktiskt ingen all-in på 5/5.

 

 

 

 

 

Sen hade jag också en sån där härlig period i mitten med många händer som nedanstående. Ev. överspelar jag denna en del? FI är lös/aggresiv och "fiskar" ofta efter det mesta oavsett odds

 

 

OMAHA_HI, POT_LIMIT, P4-68012227-95

played at "wiewiorka83's OH" for USD RM from 2008-05-19 14:49 until 2008-05-19 14:50

 

Seat 3: -SilverPike- ($22.80 in chips)

Seat 5: Antero2 ($183.30 in chips)

Seat 8: XXXX ($122.80 in chips)

Seat 9: kathi 1 ($40 in chips)

Seat 10: Cafe No Se ($140.50 in chips) [ 9 of Clubs,8 of Spades,Jack of Clubs,10 of Spades ]

 

ANTES/BLINDS

-SilverPike- posts blind ($1), Antero2 posts blind ($1), kathi 1 posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

XXXX bets $5, kathi 1 folds, Cafe No Se calls $5, -SilverPike- calls $4, Antero2 folds.

 

FLOP [board cards: 5 of Spades,King of Hearts,Queen of Spades ]

-SilverPike- checks, joksa159 bets $17, Cafe No Se bets $68, -SilverPike- folds, XXXX calls $51.

 

TURN [board cards: 5 of Spades,King of Hearts,Queen of Spades,8 of Hearts ]

XXXX checks, Cafe No Se bets $67.50 and is all-in, XXXX calls $49.80 and is all-in.

 

RIVER [board cards: 5 of Spades,King of Hearts,Queen of Spades,8 of Hearts,6 of Clubs ]

 

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 9 of Clubs,8 of Spades,Jack of Clubs,10 of Spades ]

XXXX shows [ Jack of Hearts,10 of Clubs,7 of Diamonds,Queen of Clubs ]

Cafe No Se wins $17.70, XXXX wins $249.60.

 

Japp, potten vinst alltså av par i damer :roll: :roll:

 

Har funderat lite på ovanstående och med en mindre raise på floppen hade jag nog kunna fått honom att läga turn. Borde planerat handen att raisat mindre för att kunna skrämma bort honom på turn om jag missar. Åsikter från någon mer erfaren? FI är som sagt lös/aggro och bjuder inte sällan på riktiga idiotspel. Att han i denna sitter och synar sig till döds med 6 nötouts mot troligt nötset kan man ju också tycka olika saker om också men jag ska ju inte klaga över att folk spelar tveksamt :) EV+!!

 

 

 

 

 

 

 

Och här kommer en sån där rackare man bara blir galen på när man träffar sin första flopp på 30 min, färgdraget OCH topp-set. Borde jag spelat annorlunda på turn (checksyn)...? fold utesluter jag alla dar i veckan. Hade kanske checksynat om turn varit 9,T, Q eller A som kändes mer troliga som outs för FI. Kommentarer välkomna.

 

 

OMAHA_HI, POT_LIMIT, P4-67997279-253

played at "Cafe No Se's OH" for USD RM from 2008-05-19 14:54 until 2008-05-19 14:55

 

Seat 1: DaOmaholic ($19.50 in chips)

Seat 4: XXXX ($87.80 in chips)

Seat 5: lellputte ($58.85 in chips)

Seat 6: MurphysDK ($49.50 in chips)

Seat 8: maxsimus 78 ($67.15 in chips)

Seat 10: Cafe No Se ($75.95 in chips) [ King of Diamonds,King of Clubs,9 of Hearts,Queen of Hearts ]

 

 

ANTES/BLINDS

maxsimus 78 posts blind ($0.50), Cafe No Se posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

DaOmaholic folds, play_pink calls $0.50, lellputte folds, MurphysDK calls $0.50, maxsimus 78 checks, Cafe No Se bets $2, play_pink calls $2, MurphysDK calls $2, maxsimus 78 calls $2.

 

FLOP [board cards: 7 of Hearts,Jack of Hearts,King of Spades ]

maxsimus 78 checks, Cafe No Se bets $8, XXXX calls $8, MurphysDK folds, maxsimus 78 calls $8.

 

TURN [board cards: 7 of Hearts,Jack of Hearts,King of Spades,8 of Spades ]

maxsimus 78 checks, Cafe No Se bets $34, XXXX bets $77.30 and is all-in, maxsimus 78 folds, Cafe No Se calls $31.45 and is all-in.

 

RIVER [board cards: 7 of Hearts,Jack of Hearts,King of Spades,8 of Spades,6 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

XXXX shows [ Queen of Diamonds,9 of Spades,2 of Diamonds,10 of Spades ]

Cafe No Se shows [ King of Diamonds,King of Clubs,9 of Hearts,Queen of Hearts ]

XXXX wins $11.85, XXXX wins $161.90.

 

 

 

 

 

 

Och här kommer irriterande exempel från fullring som jag lirade lite till och från. För att sammanfatta är fullring ett helt annat spel och man kan sällan känna sig säker. Till saken hör också att båda spelarna som synar har PFR nära 0% (de höjer aldrig preflopp). I handen nedan så förstörs mitt värde sjukt mycket av av spelare nummer 2 synar. Jag menar, vad ska jag sätta de andra på om inte 8xxx och AAxx??? Störande.... där hade jag kunnat fått bra mycket bättre betalt om bara spelare 2 lagt sig på flopp. Då hade det varit lättare att bomba på 3 gator och känna sig hyfsat säker på 8xxx hos FI.

 

Inte ofta en fisk synar utan att träffa men ändå kostar en massor av värde :)

 

 

 

OMAHA_HI, POT_LIMIT, P4-67980787-401

played at "Arlington" for USD RM from 2008-05-19 16:38 until 2008-05-19 16:40

 

 

Seat 1: nedvin ($49.25 in chips)

Seat 2: anzu70 ($241 in chips)

Seat 3: dawkarpl2 ($85.30 in chips)

Seat 4: friaul ($198 in chips)

Seat 5: Aarhus8200N ($99.50 in chips)

Seat 7: Cafe No Se ($210 in chips) [ 6 of Diamonds,Ace of Hearts,3 of Hearts,8 of Clubs ]

Seat 8: XXXX ($319.50 in chips)

Seat 9: Pagoda39 ($153.25 in chips)

Seat 10: Hore69 ($149.50 in chips)

 

 

ANTES/BLINDS

Cafe No Se posts blind ($2), XXXX posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Pagoda39 calls $2, Hore69 folds, nedvin calls $2, anzu70 folds, dawkarpl2 folds, friaul calls $2, Aarhus8200N calls $2, Cafe No Se checks, XXXX checks.

 

FLOP [board cards: 8 of Hearts,Ace of Spades,8 of Diamonds ]

Cafe No Se bets $4, XXXX calls $4, Pagoda39 folds, nedvin folds, friaul calls $4, Aarhus8200N folds.

 

TURN [board cards: 8 of Hearts,Ace of Spades,8 of Diamonds,King of Hearts ]

Cafe No Se checks, XXXX checks, friaul checks.

 

RIVER [board cards: 8 of Hearts,Ace of Spades,8 of Diamonds,King of Hearts,3 of Clubs ]

Cafe No Se checks, XXXX bets $15, friaul folds, Cafe No Se calls $15.

 

SHOWDOWN

XXXX shows [ King of Diamonds,4 of Spades,7 of Hearts,8 of Spades ]

Cafe No Se shows [ 6 of Diamonds,Ace of Hearts,3 of Hearts,8 of Clubs ]

Cafe No Se wins $51.30.

 

Killen träffar ju det han drar dött mot på turn. Med bara honom som synare på flopp hade jag säkert kunnat fått in hela hans stack på rivern. Synd. (vara rädd för AAxx? Nja, mycket troligare han bara har en 8:a, han var lös/fiskig och rent matematiskt är 8:an mycket mer sannolik än AAxx)

 

 

 

 

 

 

 

Ser lite gnälligt ut med ovanstående HH ser jag nu så här kommer dagens fel-spel från mig där jag hade sjukt flyt! Gick all-in med endast 25-30% chans att vinna.

 

FI är ny på ongame och jag underskattade honom en del i början. Nu hade jag inte gjort samma spel mot honom i en ohöjd pott (hade synat flopp och check-foldat turn). Här låg jag under rejält när pengarna åkte in. Anledningen till att jag inte raisar preflopp med KQJT är att jag HATAR att sitta ur position. Raisar/raisar i princip inget från blindsen preflopp om jag inte kan få in det mesta med AAxx.... lite vekt kanske men hatar att sitta ur position på senare gator, iaf mot aggresiva motståndare. Borde jag tänka om?

 

Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-68025434-57

Table Cafe No Se's OH, 19 May 2008 9:27 PM ET

 

Seat 2: InspektaDeck ($335.00 in chips)

Seat 3: BulaMyFriend ($196.00 in chips)

Seat 4: Cafe No Se [ King of Hearts,10 of Diamonds,Queen of Clubs,Jack of Hearts ] ($216.00 in chips)

Seat 5: Lara-Sopie ($431.55 in chips)

Seat 6: Etpo-72 ($421.15 in chips)

Seat 9: totoshln ($200.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Cafe No Se posts blind ($2), Lara-Sopie posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Etpo-72 calls $2, totoshln calls $2, InspektaDeck folds, BulaMyFriend folds, Cafe No Se checks, Lara-Sopie checks.

 

FLOP [board cards Queen of Spades,3 of Diamonds,King of Diamonds ]

Cafe No Se bets $8, Lara-Sopie folds, Etpo-72 folds, totoshln bets $32, Cafe No Se bets $96, totoshln bets $166 and is all-in, Cafe No Se calls $94.

 

TURN [board cards Queen of Spades,3 of Diamonds,King of Diamonds,2 of Hearts ]

 

RIVER [board cards Queen of Spades,3 of Diamonds,King of Diamonds,2 of Hearts,Ace of Clubs ]

 

SHOWDOWN

totoshln shows [ Queen of Diamonds,Queen of Hearts,2 of Diamonds,4 of Clubs ]

Cafe No Se shows [ King of Hearts,10 of Diamonds,Queen of Clubs,Jack of Hearts ]

Cafe No Se wins $401.

 

 

 

 

 

Plus idag iaf, mer tur än skicklighet känns det som (bekräftas också av PokerEV där jag borde vunnit 100 usd mindre i all-in situationer) Hade själv en tiltad period då jag gjorde ett antal idiotspel mot fel motståndare (t.ex. re-raise allin med bara NTDF+pisspar, fisk-spel!)

 

 

Börjar närma sig de där 10k händerna jag pratade om tidigare. Bra det för snart behöver tiden läggas på packning m.m. Fan så mycket skit man samlar på sig :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

 

 

Resultat ongame idag (exkl rakeback): +342 usd

Rulle förrändring ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +4 322 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +9 499 usd

 

Resultat SvS idag: 0 kr (ej spel)

Total förrändring SvS sen 2008-05-10: -2 600 kr

 

Bankrulle ongame: + 3 547 usd

Rulle SvS: +400 kr

 

 

Spelade timmar idag: 5 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 445 h

 

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (18 dagar sen)

 

Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 712 kr (46 timmar)

 

Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd

Insättningar SvS sen 2008-05-09: -3 000 usek

Uttag ongame sen 2008-02-15: +12 499 usd

Uttag SvS sen 2008-05-09: +0 sek

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noll pokersug idag egentligen men ska ju få ihop de utlovade 10k händerna. Sagt och gjort, blev 1k händer även idag och det gick riktigt bra för det mesta. Var en period på någon timme med löjligt bra värde på samtliga bord och turligt nog lyckades jag träffa lite floppar i samband med detta.

 

Klarade mig också hyfsat från suck-outs idag och lyckades själv suga in en riverstege mot snubben som slowspelat topp-set på floppen (degen åkte in när jag hittade topp 2 (KT) på turn). Hämnden var ljuv eftersom han 10 min innan hade synat i princip all-in på turn med f-draget mot min nötstege (ja, han träffade).

 

 

Blev som alltid ett antal missade bluffar mot folk som inte kan släppa en hand. Har svårt att bedöma om det tillför värde för mig eller inte. Är ju bra att de tror jag bluffar ofta eftersom jag trots allt oftast har det jag representerar, lättare att få betalt då. Svårt att bedöma...

 

Ett exempel från idag var killen som reraisade mig all-in med nakna AAxx på 987-flopp med färgdrag. Jag semibluffade med f-drag+blockeröverpar (pott) när han checkade floppen ur pos. Killen ställer nu och jag kan inte göra annat än att syna och hoppas på färgen. Nix, AA står såklart :)

 

Anyway, just denna kille fick jag sedan dagens största pott mot när jag väl hade nöten mot hans mellanset. Kanske var bra med den första bluffen om man ser det så? Vi var båda djupa med 200 BB i denna

 

 

 

Blev bra resultat idag hur som helst!

 

Massor av plus på PLO100 då jag backat på både PLO50 och PLO200. Spelade bara en all-in på PLO200, här nedan kommer handen. Lite tveksamt spel av mig eftersom det är ohöjt preflopp och jag inte har NTFD men jag har (tyvärr?) ofta svårt att slänga wrappisar med färgblockers. Det sannolika i handen nedan är ju att spelare nummer tre hade NTFD som pajade mitt f-drag (eller kanske, kanske mellanset).

 

Sket sig gjorde det hur som helst:

 

 

Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-68077370-99

Table kylling31.'s OH, 20 May 2008 6:08 PM ET

 

Seat 2: nordicberry ($193.50 in chips)

Seat 3: chickhabit54 ($227.50 in chips)

Seat 4: Cafe No Se [ 8 of Diamonds,5 of Spades,7 of Diamonds,9 of Diamonds ] ($112.00 in chips)

Seat 6: -BunnyPaw- ($49.05 in chips)

ANTES/BLINDS

chickhabit54 posts blind ($2), Cafe No Se posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

-BunnyPaw- calls $2, nordicberry calls $2, chickhabit54 checks, Cafe No Se checks.

 

FLOP [board cards 6 of Spades,5 of Diamonds,10 of Diamonds ]

chickhabit54 bets $8, Cafe No Se bets $32, -BunnyPaw- folds, nordicberry bets $112, chickhabit54 calls $104, Cafe No Se calls $78 and is all-in.

 

TURN [board cards 6 of Spades,5 of Diamonds,10 of Diamonds,6 of Hearts ]

chickhabit54 checks, nordicberry checks.

 

RIVER [board cards 6 of Spades,5 of Diamonds,10 of Diamonds,6 of Hearts,King of Hearts ]

chickhabit54 checks, nordicberry bets $79.50 and is all-in, chickhabit54 folds.

 

SHOWDOWN

nordicberry shows [ 7 of Spades,Jack of Spades,10 of Clubs,10 of Hearts ]

Cafe No Se shows [ 8 of Diamonds,5 of Spades,7 of Diamonds,9 of Diamonds ]

nordicberry wins $419.50.

 

 

 

 

 

Och här kommer min fula klonk som jag nämnde tidigare (lite ovanlig "rättvisa" eftersom han drog ut mig strax innan ... inte lika fult som nedan dock).

 

Ångrar ändå inte hur jag spelade handen, trodde jag ledde på turn med topp 2 mot ett troligt färdrag, är ju få spelare som "slowspelar" ett topp-set på flopp med färgdrag.... (men han var en av dem). Med djupare stack hade jag ev. kunnat hitta ett lägg på turn men nu blev det mer eller mindre autosyn all-in

 

Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-68076763-49

Table Cafe No Se's OH, 20 May 2008 4:59 PM ET

 

Seat 2: XXXX ($219.30 in chips)

Seat 3: kuuraparta ($55.80 in chips)

Seat 4: Cafe No Se [ 9 of Hearts,10 of Clubs,Queen of Diamonds,King of Clubs ] ($99.00 in chips)

Seat 5: Lello44 ($34.90 in chips)

Seat 8: -HekuT- ($107.55 in chips)

ANTES/BLINDS

Cafe No Se posts blind ($1), Lello44 posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

-HekuT- folds, XXXX calls $1, kuuraparta calls $1, Cafe No Se bets $4, Lello44 folds, XXXX calls $4, kuuraparta calls $4.

 

FLOP [board cards King of Hearts,2 of Diamonds,7 of Diamonds ]

Cafe No Se bets $10, XXXX calls $10, kuuraparta folds.

 

TURN [board cards King of Hearts,2 of Diamonds,7 of Diamonds,10 of Hearts ]

Cafe No Se bets $36, XXXX bets $144, Cafe No Se calls $48 and is all-in.

 

RIVER [board cards King of Hearts,2 of Diamonds,7 of Diamonds,10 of Hearts,Jack of Clubs ]

 

SHOWDOWN

XXXX shows [ 2 of Hearts,10 of Spades,King of Spades,King of Diamonds ]

Cafe No Se shows [ 9 of Hearts,10 of Clubs,Queen of Diamonds,King of Clubs ]

XXXX wins $60, Cafe No Se wins $201.

 

 

 

Avslutar med en "vacker" grind-bild.

5-6 bord är nöten för mig på låga nivåer

 

 

DtIbwAUAl.jpg

 

 

 

 

Dagens siffror nedan är fina efter att jag plussat över 8 inköp på PLO100. Nu börjar rullen bli ok för nivåerna igen. ÄNTLIGEN! 600 händer till sen har jag nått mina 10k innan flytten på fredag

 

 

Resultat ongame idag (exkl rakeback): +558 usd

Rulle förrändring ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +4 880 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +9 499 usd

 

Resultat SvS idag: 0 kr (ej spel)

Total förrändring SvS sen 2008-05-10: -2 600 kr

 

Bankrulle ongame: + 4 205 usd

Rulle SvS: +400 kr

 

 

Spelade timmar idag: 4 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 449 h

 

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (19 dagar sen)

 

Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 712 kr (46 timmar)

 

Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd

Insättningar SvS sen 2008-05-09: -3 000 usek

Uttag ongame sen 2008-02-15: +12 499 usd

Uttag SvS sen 2008-05-09: +0 sek

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

110% omotiverad satte jag mig efter champions league för att uppnå 10k händer innan flytten. Imorn kommer jag inte hinna lira. Ca 650 händer kvar att fixa, loggade in på Betsson och.... suck, knappt något spel på mina vanliga bord. Mycket trafik både ovanför och under och eftersom jag kände mig helt slut blev planen att göra processen kort och smärtfri:

 

 

Öppnade 8(!) bord PLO25 istället :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Stressigt som fan, speciellt eftersom jag samtidigt envisades med att skriva kommentarer på alla som vanligt. Kramp i handlederna ;)

 

 

Gick väl ungefär så illa det kunde och jag vann 2 av kanske 10 all-ins, LOL!!! Detta bekräftas fint av pokerEV där kurvorna pekar vackert åt två olika håll. Träffade knappt alls heller men när jag väl gjorde var det alltid (ja, alltid) någon som ställde med pissigt färddrag och klonkade. Till slut gjorde jag själv två lite semi-fiskiga spel (ett mot dig Jimsu om du läser detta) :mrgreen: :mrgreen:

 

Ska såklart INTE gnälla, ska man ha motrigg kan man ju iaf se till att ha det när man spelar ultralågt :-D :-D Utöver detta har jag ju haft två dar med lite flyt också.

 

Har väldigt svårt för att ställa om till micro-stakes och inga av de vanliga "lagarna" gäller där nere. De spel/moves som funkar bra högre upp går helt åt skogen eftersom ingen lägger sig. Utan bra kort går det inte att vinna eftersom det mesta slutar i showdown. Bra värde iaf för er som inte visste det. Bästa taktiken är nog att vänta på nötter och trycka in, alltid någon som synar.

 

Anyway, till slut tröttnade jag och nu var det lite trafik på 1/1 och 2/2. In på 4 bord för att klara av de sista 150 händerna. Pisskort även där men nu var folk iaf tillräckligt "smarta" för att lägga sig när jag med min gristighta image till slut gjorde några moves. Två lyckade bluffar och en träff räddade mig till slut från att gå back för dagen.

 

 

 

 

Miniprojektet avklarat nu iaf!

Detta var det som skulle uppnås f.o.m 13/5 t.o.m flytten på fredag:

 

 

1. Spela minst 10 000 händer på ongame, främst PLO 1/1. (innebär ca 700 usd i rb)

Avklarat! 10 012 händer blev det. RB preliminärt 660 usd för dessa. 5 383 händer på PLO 1/1 och PTBB superfina 15.3, omöjligt att hålla på lång sikt men kul ändå såklart. Allt över 7.0 är jag nöjd med på lång sikt.

 

2. Öka rullen med minst 1 000 usd.

Avklarat! Vinst enligt PT +2 034 USD för denna period.

 

3. INGEN SKOTTNING på PLO 500 och högre.

Här bröt jag mot mitt löfte eftersom jag under två dagar körde shortstack PLO 500. Ingen tilt dock, spelade bra. 453 händer och knappt plus (200 usd). Oavsett vilket är rullen inte redo för 5/5 även om jag bara shortstackar med 130 usd. Blir troligen slut på såna grejer nu när jag drar igång med min coach snart.

 

 

 

 

Nu slipper ni mig här i bloggen (och på nätet) ett tag. Pokerdatorn åker nu ner i en flyttkartong och jag vet inte exakt hur och när det blir internet+spel igen i nya lyan i Uppsala. Kommer dessutom ha fullt upp med flyttfix (IKEA here I come!:mrgreen: :mrgreen: ) nån vecka. Allt ska vara i ordning innan det blir game igen, gillar inte att lira i kaos.

 

 

En annan kul grej: Var och träffade min blivande coach för ett långt snack idag. Kanonkille på många sätt (kunnig, erfaren, skärpt som tusan etc). Känns riktigt bra och vi kommer nog köra på ett samarbete i någon form. Tror MASSOR på detta för att få bort mina tiltskott (och utveckla spelet på längre sikt). Grundtanken är att jag skriver kontrakt med honom där jag b.la. förbinder mig att hålla en viss BR-mgmt. PERFEKT!

 

 

 

 

Siffror som alltid, äkta miniplus idag:

 

 

 

Resultat ongame idag (exkl rakeback): +44 usd

Rulle förrändring ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +4 924 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +9 499 usd

 

Resultat SvS idag: 0 kr (ej spel)

Total förrändring SvS sen 2008-05-10: -2 600 kr

 

Bankrulle ongame: + 4 249 usd

Rulle SvS: +400 kr

 

 

Spelade timmar idag: 2 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 451 h

 

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (20 dagar sen)

 

Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 712 kr (46 timmar)

 

Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd

Insättningar SvS sen 2008-05-09: -3 000 usek

Uttag ongame sen 2008-02-15: +12 499 usd

Uttag SvS sen 2008-05-09: +0 sek

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pm:a mig så styr vi upp något bra spel i Uppsala...

 

Peace

 

Såg din grindbild där uppe, köra du med två skärmar eller? Skönt att se att det går framåt och att det inte har vart några direkta skott på senaste! :) Ska du vara med och lira cwsop på söndag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här var det livat!! Hur går det med "Projekt: Sidorulle?". Jag är på god väg mot delmål 2 :)

 

Tjena! Har precis (idag) fått ordning på stabilt internet i nya lyan. Vill ha klart allt med lägenhet och flytt innan jag börjar lira online igen. Viktigt med harmoni för att kunna fokusera på spelet. Projekt sidorulle är "still alive". Tänkta börja med warm-up på den ikväll/imorn innan det blir "riktigt" game igen :)

 

Nu bär det av till Ikea för 3:e gången :)

GL Bubbs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! Har precis (idag) fått ordning på stabilt internet i nya lyan. Vill ha klart allt med lägenhet och flytt innan jag börjar lira online igen. Viktigt med harmoni för att kunna fokusera på spelet. Projekt sidorulle är "still alive". Tänkta börja med warm-up på den ikväll/imorn innan det blir "riktigt" game igen :)

 

Nu bär det av till Ikea för 3:e gången :)

GL Bubbs.

 

Aah stabilt! Kör du med två skärmar eller? Ser ut så på din printscreenbild ovan :) Far ner till Sthlm i sommar då får du, JSolna och Hajfisken ställa upp på en ölkväll med poker ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aah stabilt! Kör du med två skärmar eller? Ser ut så på din printscreenbild ovan :) Far ner till Sthlm i sommar då får du, JSolna och Hajfisken ställa upp på en ölkväll med poker ;)

 

Yes, 2 st 24" skärmar har det varit ett tag nu. Ibland blir det bara 3-4 bord men det är ändå skönt med det extra utrymmet för ev mail, chatt, surfning etc.

 

Jag är på om det blir game i sthlm innan Juli då jag nog drar till Guatemala och stannar till plugget börjar i höst. Inget skrivet i sten dock... ;) Annars kan ni ju komma upp till mig i Uppsala! :D

 

 

 

 

I övrigt har jag inte kommit igång med online-spelet ännu. Har varit minst sagt petig med att fixa till lägenheten och då tar det "lite" tid. Viktigt med harmoni på hemmaplan, speciellt om det också är ens arbetsplats. Har t.o.m beställt en sån "karatekudde" som ska upp på väggen bredvid arbetsplatsen. Jävlar va stryk den kommer få när jag blir 2-outad igen :D

 

Igår var också intressant. Istället för taxi tog jag cykeln till Ikea (ca 5 km). Planen var att inte köpa sådär extremt mycket. Men.....som alla säkert vet inbjuder Ikea till en del spontaninköp så det hela slutade med att jag cyklade hem med 41 kg Ikea-prylar i två väskor (ja, jag vägde skiten av nyfikenhet). 7 Lampor b.la. och har självklart även fjärrkontroll till samtliga (nja, vadå lat prylbög? :lol: :lol: ).

 

Snacka om träningspass hur som helst, drack typ 2 liter på kvällen sen.....;)

 

(och eftersom jag inte har studentleg ännu blev det alkoholfri kväll för mig eftersom de få jag känner i stan var ute och snurrade på pubarna. Kanske lika bra, suger ju att vara bakis)

 

 

 

Ikväll blir det iaf game igen efter 10 dagars uppehåll (längsta på ett år?). Ska till Stockholm och träffa min blivande coach och lite andra spelare. Soacial grind är tanken, kul! Har också klart ett kontrakt med min coach. Är riktigt taggad nu, tror VERKLIGEN detta kommer få ner tilt på minimum (och dessutom förbjuder det mig att ta stora BR-risker).

 

 

Återkommer :D :D

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det inget spel för mig. Kom till vår grindträff med laptopen och insåg snabbt att jag blivit för beroende av min "vanliga arbetsplats" här hemma för att vilja grinda med 17"-skärm m.m. nu när det är "comeback".

 

 

 

Blev spel nu ikväll istället och ärligt talat var jag typ nervös denna gång. Skumma tankar i skallen -"Har jag tappat kanske?", -"Har det andra blivit bättre etc?". Löjligt som fan, var ju bara 11 dar sen ju....:shock: :shock:

 

 

 

Hur som helst var det tufft idag och turn+river var inte min vän. I början spelade jag dessutom lite väl tight/passivt och tryckte in synknappen fler gånger än normalt mot fel motståndare. Var också ofta aggresivare spel än normalt. Såg många spelare med extrema PT-siffror (typ 80/35 i värsta fall) vilket ju är kanonkul när man hittar bra kort eftersom de killarna är all-in varannan hand. Tyvärr ville det ju sig inte vid showdowns, iaf inte i början och jag var nere runt 3 inköp efter halva dagens spel. Ett av dessa var ifa på mitt för dagen enda riktigt dåliga spel (överspel av AAxx, sånt borde jag väl lärt mig att inte göra tycker man ju..., jag synade glatt idiotiskt mot uppenbar nötkåk, vettefan vad jag tänkte där).

 

 

I övrigt var det många tunga suckar och boxkudden hade kommit till nytta när killen med 5-högt f-drag synar med 70% av stacken på turn... (och klonkar).

 

 

 

Funderar lite och inser att det ibland (när man är kortkall och eller blir utsugen som stor favorit) är jävligt påfrestande att spela mot aggro-fisk. Alldeles för mycket lotto och swingsen blir rejält mycket större också. SÅÅ mycket skönare att spela mot lösa synstationer. Ska jobba hårt på table-selektion och nog fokusera mer på hög synprocent vid borden. Brukar annars ofta leta efter bord med höga snittpotter men det är nog mest värdefullt om man spelar shortstack och vill ha draghjälp för att få in allt preflopp.. (och shortstackar gör jag aldrig på lowstakes, mer värde att fullstacka mot dåligt motstånd)

 

 

 

Hur som helst är det skönt att comebacken är avklarad nu. Också glad över att värdet finns kvar även om aggressionen gjorde det hela lite tuffare, iaf idag när det var iskallt vid showdowns. Gjorde också tabben att spela för många bord ett tag och tappade nog enså (7 bord som mest, funkar inte när det är bra tempo på borden och man samtidigt försöker skriva notes). Gick ner på 4 st i slutet och då kändes det vettigare....

 

 

Dagens nivåer var mest 1/1 (även lite 0,5/0,5) vilket är det högsta rullen tillåter enligt det nyskriva kontraktet med min coach. DET känns faktiskt jävligt bra, risken för gulning är numera obefintlig i jämförelse med mitt tidigare skottningsbettende. Min tanke är att jag aldrig ska gula igen och det borde faktiskt kunna gå nu så länge jag bara ser till att inte spela mot för bra motstånd.....

 

 

 

 

Reglerna är i korthet att jag får köpa in max 3% av rullen på 1/1. På 2/2 är det 2% som gäller, på 5/5 gäller 1,5%, på 10/10 och högre 1% (lär dröja "ett atg" innan jag ev. hittar dit igen m.a.o, krävs sjuka 100k rulle för fullt inköp och minst 20k för shortstackande med 200 usd)

 

 

 

 

Dagens siffror nedan, inget att vara glad över men känns ändå skönt att ha tagit igen tappet i början. Hoppas på lite mer flyt imorn, idag var det ofta rätt kallt på den fronten och river la lite väl många hålisar hos folk som jagade färg... detta är ju det värsta som kan hända eftersom jag då ofta hittar riversynen när jag (korrekt) ofta satt dem på just färgdraget (jag har oftast set i dessa lägen och lägger ju river relativt enkelt när/om färgen kommer). Jaja, inget gnäll nu, nya tag imorn!!! Bara jag håller i reglerna så ska det nog gå bra på lång sikt så länge folk spelar illa.

 

 

 

 

Resultat ongame idag (exkl rakeback): -3 usd

Rulle förrändring ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +4 924 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +9 499 usd

 

Resultat SvS idag: 0 kr (ej spel)

Total förrändring SvS sen 2008-05-10: -2 600 kr

 

Bankrulle ongame: + 4 246 usd

Rulle SvS: +400 kr

 

 

Spelade timmar idag: 3 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 454 h

 

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (31 dagar sen)

 

Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 712 kr (46 timmar)

 

Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd

Insättningar SvS sen 2008-05-09: -3 000 usek

Uttag ongame sen 2008-02-15: +12 499 usd

Uttag SvS sen 2008-05-09: +0 sek

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...