Gå till innehåll

Poddna och Perran - Studentlirarna


perran_

Recommended Posts

Hejsan alla PF:are.

 

Ni känner nog till mig, Perran (student på LTH maskinteknik 3:e året) ,eftersom jag hängt här ett par år vid detta laget. Har startat dagbok 2 gånger tror jag, men ej blivit en långvarig historia. Provar nu att tillsammans med Poddna, som också är student i Lund, starta en förhoppningsvis intressant dagbok med bland annat intressanta händer, händelser och analyser.

 

Jag är 22 år (23 om två veckor) och lirar just nu på Ladbrokes 0.15/0.3$. Min pokerhistoria sträcker sig tillbaka till pokerboomsåret 2005 då jag under sommaren började lira live med mina kompisar. Första nätpokersteget togs då jag startade ett 40$ konto på Betsson. Körde där en del SNG:s med positiva resultat. I början av 2006 bytte jag till Parbet och lirade där endast SNG:s upp till 10$ nivån. Från denna sommar tog jag steget till cash games och började på nivån 0.1/0.2. Körde på med halvfrekvent spelande tills jag ungefär ett år senare maximierade mitt konto med drygt 2000$ mestadels vunnet på 0.25/0.5$. På steget upp på nivån 0.5/1 fick jag min första pokerkris då jag dels hade en fruktansvärd downswing och dels spelade dåligt i samband med den. Rullern dalade ner till 1000$ och då bestämde jag mig för att casha ut och lämna pokern på obestämd tid.

 

Min comeback skedde på Ladbrokes 0.1/0.2$ med en rulle på 100$ under hösten 2007 och lirar där nu på nivån 0.15/0.3 med positivt resultat. Hade en ganska jobbig downswing men har åter arbetat upp rullen till 600$ vilken är min toppnotering på denna sajt.

 

 

Eftersom jag är student lirar jag inte helt frekvent utan det får bli då man har lite att göra i skolan eller då man helt enkelt har lust. Använder sedan 1,5 månad tillbaka Poker Office, vilket jag med fullt intresse använder för att närmare undersöka mitt spel.

 

För ett par veckor sedan träffade jag Poddna genom PF då vi lirade live här i Lund. Eftersom vi kör på samma nivåer och är hyfsat lika i vår spelstil samt gillar att diskutera poker med varandra kom vi fram till att starta en dagbok tillsammans. Så voila här är den :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hejsan alla Pokerdiggare!

Då var det dags att öppna en dagbok tillsammans med Perran. Kan börja med att introducera mig själv lite grann för er som inte vet vem man är.

 

Är 19år (fyller 20 i år) och har spelat poker i perioder tidigare. Började spela lite småturneringar med kompisar efter att ha sett på pokermiljonen. Tog upp pokern igen i ferbruari och har sakta men säkert byggt bankrulle sedan dess till att ligga med en stabil rulle på över 30 inköp på nivåerna som jag spelar på. För tillfället är det lite bonusspel på unibet som gäller för att låsa upp en 100€ + halvårsprenumeration av first poker som gäller. I vanliga fall håller jag till på SvS där jag mest lirar 0,5/1kr (ibland 1/2). Spelar för att det är kul men är blodigt serriös i mitt spel och försöker hela tiden utvecklas till en bättre spelare genom att hänga en del på PF samt läsa lite böcker och spela så mkt som jag kan. Har som mål att gå upp till 2,5/5kr på SvS i det långa loppet när jag har rulle och känner mig mogen för den nivån.

 

Ska försöka skriva varje dag och försöka lägga upp en hand som jag finner tveksam, har dock lite svårt på Unibet då jag inte fått kläm på hur man kan kolla upp HH i efterhand då detta spras i en DAT-fil (någon som vet hur man gör?).

 

Spelar live en gång i veckan tillsammans med perran på Helsingkrona där vi lirar 50kr rebuys med lite folk som kommer och går.

 

Pluggar första året till civilingenjör inom väg-och vattenbyggnad på Lunds Tekniska Högskola och lägger för mycket tid på poker och annat för att det ska vara hälsosamt för mina studier.

 

Använder PO precis som perran och kommer nog pastea upp en och annan graf och jämföra mig med perran i denna DB. Har inte en tillräckligt bra databas ännu för att analysera min spelstil då jag bara har 25k händer reggade i den för tillfället från SvS men den börjar jämna ut sig och det går att se vissa tendenser i mitt spel som att jag börjat vinna mer pengar efter hand som jag börjat lira lite mer tight aggro.

 

Hoppas ni har en trevlig stund när ni läser denna dagbok!

 

MVH Poddna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade 11€ idag på en session som var mest lång, dryg och kortlös. Förlorade en storpott AA vs QQ där damerna drog en rivrad stege.

 

Aja, inte så mycket back och jag kommer förmodligen spela mer ikväll så det kan nog svänga tillbaka med lite flyt. Ska dra och plugga samt käka innan jag drar iväg på volleyboll med sektionen.

 

Ha det bra!

 

/Poddna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha så vände det till slut! :D

Efter att ha spelat ca 1000 händer idag så vände det på en halvtimme från -11€(som jag rapporterat tidigare om) till +31€! Medriggen och upswingen håller i sig ordentligt!

 

Kan bevisas med siffror :)

 

8/3 131,00kr

9/3 274,00kr

10/3 0,00kr

11/3 253,00kr

12/3 0,00kr

13/3 211,77kr

14/3 112,23kr

15/3 221,00kr

16/3 91,42kr

17/3 301,44kr

 

Nu blir det family guy innan bedtime! Vill inte riskera att riggen vänder :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kajse: Jaadu jag trivs alldeles utmärkt. Första året kan vara lite kämpigt med nästan bara matematik, men överlever man det så brukar det gå lättare efterhand. Har valt produktutveckling som inriktning och är även där nöjd med mitt val. Tips är att söka efter bostad i tid eftersom det är knapert med det här i Lund samt långa bostadsköer. Själv hade jag turen att fixa lagom till skolstarten, men man har sett mardrömsexempel i form av personer som tältar utanför M-huset, V-huset etc de första veckorna..känns ju inte helt ok 8-). Och en sak till, håll hårt i din cykel, och räkna med att du kommer behöva köpa cyklar under din utbildning. Köpte en begagnad cykel i söndags och i tisdags blev den stulen fastän jag hade låst den (visserligen bara slanglås). Grrr...:twisted:

 

Idag har det knappt blivit någon poker för mig då jag har haft "dugga", dvs litet prov i en kurs som heter finita elementmetoden (FEM). Tror det ska ha gått ok. Sedan gymmades och slappades det, utan några speciella begär efter poker. Kan bli en del spel i helgen, ska dock hem-hem då jag ska fira en tjejkompis 20-årsdag i Halmstad imorgon. Återkommer förhoppningsvis i helgen någon gång med intressanta händer..

 

17/3 301,44kr

Poddna: Det är april månad nu, ej mars...enligt dina resultat..;)

 

-----------

 

Bankrulle: 600$

 

Senaste sessionens resultat: -

Totalt resultat: +500$

 

-----------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka bord och hur många sådana lirar du på Unibet Poddna? =)

 

Jag lirar 3 stycken 6-max bord på unibet samtidigt för att slippa sitta och vänta allt för länge på bra kort. Har märkt av att jag börjar slaska lite mer om jag bara sitter på två bord.

 

Ibland blir det fyra bord men då är det oftast 2 FR och 2 SH som spelas. Brukar mest vara när jag betar av bonuspoäng som jag lirar på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt eller för vekt?

 

> Game # 1,972,806,287 starting.

> Dealing Hole Cards(Ac Jd )

> zillion666 folded

> Matsaxa called for €0.20

> rt14 folded

> mejameja left the table

> Bobanpt sits down

> Roggga1, you have 10 seconds to respond

> Roggga1 called for €0.10

> Poddna bet for €0.60

> Matsaxa folded

> Roggga1 called for €0.60

> Dealing the Flop(As 4s 5d )

> Roggga1 bet for €0.20

> Poddna raised for €0.80

> Roggga1 raised for €0.80

> Poddna called for €0.80

> Dealing the Turn(Ah )

> Roggga1 bet for €5.40

> Poddna, you have 10 seconds to respond

> Poddna, you have 5 seconds to respond

> Poddna folded

> Roggga1 mucked

> Roggga1 wins €10.53

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kajse: Jag och Poddna brukar lira homegames på söndagar här i Lund. Vad jag även kan tillägga om min utbildning är att den är ganska bred, vilket gör att man kan få arbete inom en stor mängd områden.

 

Poddna: Jag skulle höjt mer preflop, typ 1€ efter limp och complete. Sedna brukar donkbets sällan vara stålet på denna låga nivå. Hade han verkligen gjort så med set eller tvåpar? Troligen sitter han med ess som är sämre än dig, eller så gör han någon allmän idiotgrej. Utan någon som helst read samt denna låga nivå gör att när esset kommer på turn tycker jag du är lite halvt commitad till potten. Vad är stackstorlekarna? E det grundare stackar är beslutet lättare att ta också...

 

Spelade en 20 minuter session med positivt resultat (+33$), där det mesta kom från denna handen. Något felspel? Jag har väl "hyfsade" odds till att syna rivern? Känns lite konstigt att dega preflop, vilket hade varit en stor överbet. Hade ingen read vid detta tillfällen eftersom jag hyfsat nyss hade satt mig ned. Efterhand märkte jag att Fi var en ganska dålig lös spelare som nästan spelade varenda hand.

 

** Game ID 969263308 starting - 2008-04-19 16:54:04

** Desert Orchid [Hold 'em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Sorni1 sitting in seat 1 with $26.09

- MRCOOL1 sitting in seat 2 with $71.97

- Stan12 sitting in seat 3 with $28.35

- FullHouse07 sitting in seat 4 with $6.51

- _Calypso_ sitting in seat 5 with $30.13

- Ah-Boost sitting in seat 6 with $11.16 [Dealer]

 

Sorni1 posted the small blind - $0.15

MRCOOL1 posted the big blind - $0.30

FullHouse07 posted to play - $0.30

 

** Dealing card to _Calypso_: Ace of Hearts, King of Clubs

Stan12 folded

FullHouse07 bet - $0.90

_Calypso_ raised - $2.40

Ah-Boost folded

Sorni1 folded

MRCOOL1 called - $2.40

FullHouse07 went all-in - $5.91

_Calypso_ raised - $14.40

MRCOOL1 called - $14.40

 

** Dealing the flop: Queen of Diamonds, 7 of Spades, Jack of Hearts

MRCOOL1 went all-in - $57.87

_Calypso_ went all-in - $15.73

 

** Dealing the turn: Ace of Spades

 

** Dealing the river: Jack of Clubs

_Calypso_ shows: Ace of Hearts, King of Clubs

MRCOOL1 shows: King of Diamonds, Queen of Hearts

FullHouse07 mucks: Ace of Clubs, 10 of Clubs

_Calypso_ wins $19.36 from the main pot

_Calypso_ wins $64.22 from side pot 1

 

End of game 969263308

 

 

 

-----------

 

Bankrulle: 630$

 

Senaste sessionens resultat: 33$

Totalt resultat: 530$

 

-----------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poddna: Jag skulle höjt mer preflop, typ 1€ efter limp och complete.

 

Bettingen på unibet är lite sär. När man väljer raise 0,60 så höjer man 0,6 på det man redan har inne, så min höjning är till 0,80€ (4BBs).

 

Utan någon som helst read samt denna låga nivå gör att när esset kommer på turn tycker jag du är lite halvt commitad till potten. Vad är stackstorlekarna? E det grundare stackar är beslutet lättare att ta också...

 

Vi hade 30-35€ i stackarna så det känndes som om jag synar där så blir jag commitad på riktigt.Limpen preflop från min motståndare känns mer som ett set än A med låg kicker. Svårt att se varför han skulle beta halvpott och commita in sig själv med en tveksam hand. Hade ingen read på honom som någon fisk så jag valde att fega ur och vänta på klarare lägen.

 

Som du skriver så hade jag nog ställt synat/ställt om stackarna hade varit på runt 15€ men nu känns det som om det är för mkt pengar inne för att spela en såhär tveksam hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

** Game ID 969263308 starting - 2008-04-19 16:54:04

** Desert Orchid [Hold 'em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Sorni1 sitting in seat 1 with $26.09

- MRCOOL1 sitting in seat 2 with $71.97

- Stan12 sitting in seat 3 with $28.35

- FullHouse07 sitting in seat 4 with $6.51

- _Calypso_ sitting in seat 5 with $30.13

- Ah-Boost sitting in seat 6 with $11.16 [Dealer]

 

Sorni1 posted the small blind - $0.15

MRCOOL1 posted the big blind - $0.30

FullHouse07 posted to play - $0.30

 

** Dealing card to _Calypso_: Ace of Hearts, King of Clubs

Stan12 folded

FullHouse07 bet - $0.90

_Calypso_ raised - $2.40

Ah-Boost folded

Sorni1 folded

MRCOOL1 called - $2.40

FullHouse07 went all-in - $5.91

_Calypso_ raised - $14.40

MRCOOL1 called - $14.40

 

** Dealing the flop: Queen of Diamonds, 7 of Spades, Jack of Hearts

MRCOOL1 went all-in - $57.87

_Calypso_ went all-in - $15.73

 

** Dealing the turn: Ace of Spades

 

** Dealing the river: Jack of Clubs

_Calypso_ shows: Ace of Hearts, King of Clubs

MRCOOL1 shows: King of Diamonds, Queen of Hearts

FullHouse07 mucks: Ace of Clubs, 10 of Clubs

_Calypso_ wins $19.36 from the main pot

_Calypso_ wins $64.22 from side pot 1

 

End of game 969263308

 

 

 

-----------

 

 

 

-----------

 

Har redan snackat med dig på msn om handen. Jag hade synat 0,9$ preflop. Om jag hade höjt upp det så hade jag synat när shortisen ställer. Du har fått information om att storstacken efter dig har en bra hand då han synar 8BBs så du vet inte vilken "bra hand" som du raisar halva din stack mot. Du får syn, vilket borde innebära att du sitter uppe mot ungefär AA,KK,QQ,JJ, AK, KQs eller AQs. Du missar floppen jag hade inte räknat med A eller K som outs här då någon borde ha antingen AQ eller träffat set i knektar eller damer så de fyra tiorna är de enda outs som du vet att du har.

 

Jag hade räknat med tiorna som outs och då hamnar du på 18% chans (ev. har du lite högre) att vinna en pott som ev. blir splittad eller slagen av att någon drar in en kåk.

Det kostar dig 15$ för att vinna en pott på 51$ vilket är 3,4 till 1 odds eller 1/3,4 = 0,29 = 29%, Du behöver ha 29% chans att vinna potten för att det ska vara värt att syna den. Inte värt det!

 

I det verkliga fallet har du 2 outs på ässen samt 3 outs på tiorna bortsett från att de andra två inte drar ut dig efter det, vilket ger dig 22% chans att vinna potten. Så det är fortfarande inte värt att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter som perran har lag upp sin rulle/vinst så får väl jag också göra det :P

 

Rulle: 6617Kr

 

Vinst totalt: 6986kr

 

Vinst i år: 5444kr

 

Har haft ett mål att spela upp en ordentlig rulle så jag klarar mig på 1/2kr på SvS och jag har satt BR krav till 3000BBs minst vilket blir 6000kr. Funderar dock på att hoppa runt lite mellan sidor och spela bonusspel ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en snabb session igen och tänkte posta två händer varav jag tror(?) jag spelade den första kasst, men men..

 

 

 

 

Efter min syn med 89h preflop får jag ju den floppen jag ville ha. Dock började jag fundera huruvida det finns fold equity hos Fi. Dels är en spelare all in, och det är ju aldrig kul att syna sig all in med ett färgdrag. I detta fallet har jag dock ett hålstegdrag så har ju 9-3 = 12 outs. Den spelaren som gick all in kan ju ha färgdrag han med och då kan jag vara riktigt körd. O andra sidan ligger det en del pengar i potten..Såhär efteråt känns ju ställ mest korrekt, men för min egen del vill jag helst ha en motspelare + att han ska helst ha fold equity för att jag ska vilja göra det movet.

 

 

** Game ID 969811055 starting - 2008-04-20 15:59:58

** Castle Estate [Hold 'em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- The_Fat_Man sitting in seat 1 with $6.58 [Dealer]

- _Calypso_ sitting in seat 2 with $26.93

- Dino_Stram sitting in seat 3 with $35.34

- Sandra1 sitting in seat 4 with $62.21

- vulcan7paul sitting in seat 5 with $13.82

 

_Calypso_ posted the small blind - $0.15

Dino_Stram posted the big blind - $0.30

 

** Dealing card to _Calypso_: 9 of Hearts, 8 of Hearts

Sandra1 called - $0.30

vulcan7paul raised - $1.20

The_Fat_Man called - $1.20

_Calypso_ called - $1.20

Dino_Stram folded

Sandra1 called - $1.20

 

** Dealing the flop: 7 of Diamonds, Jack of Hearts, 4 of Hearts

_Calypso_ checked

Sandra1 checked

vulcan7paul bet - $2.70

The_Fat_Man went all-in - $5.38

_Calypso_ folded

Sandra1 folded

vulcan7paul called - $5.38

 

** Dealing the turn: 8 of Diamonds

 

** Dealing the river: 5 of Hearts

The_Fat_Man shows: 10 of Clubs, Jack of Clubs

vulcan7paul shows: Ace of Hearts, Ace of Spades

vulcan7paul wins $14.92 from the main pot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I denna handen limpar jag A5h för att få till en flervägspott i hopp om att floppa färg eller färgdrag. Ibland höjer jag upp, men känns lite onödigt att göra det då man ofta vinner en liten pott eller förlorar en stor då blindarna synar med A och högre kicker och båda floppar ett ess.

 

Får check fram till mig på floppen som jag satsar på. Får 3(!) syn, så ett färgdrag bör finnas ute. Rundcheck fram till mig på turn och jag checkar ner ör att hålla potten nere (alla kan ju inte ha färgdraget...) samt för att jag får ett hålstegdrag till mitt par (naturligtvis räknar jag inte med spader 3 som out). På rivern möts jag av ett gigantiskt bet. I praktiken så är det enda jag slår här en bluff, men i och med att jag har fått tre stycken syner så kan jag inet tro att alla sitter med drag utan det är fullt troligt att någon kan ha slowspelat ett set elelr tvåpar. Jag lägger mig (dock inte utan misstänksamhet) då jag inte lagt ut så mycket i potten. Fel spelat?

 

 

 

** Game ID 969815213 starting - 2008-04-20 16:10:11

** Moorish Castle [Hold 'em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- _Calypso_ sitting in seat 1 with $29.33

- Dino_Stram sitting in seat 2 with $31.97 [Dealer]

- bodypoppa sitting in seat 3 with $22.57

- Maxwell1990 sitting in seat 4 with $18.25

- bobztoise sitting in seat 5 with $23.27

- chrisrpeggy sitting in seat 6 with $29.44

 

bodypoppa posted the small blind - $0.15

Maxwell1990 posted the big blind - $0.30

 

** Dealing card to _Calypso_: Ace of Hearts, 5 of Hearts

bobztoise called - $0.30

chrisrpeggy called - $0.30

_Calypso_ called - $0.30

Dino_Stram folded

bodypoppa raised - $0.60

Maxwell1990 called - $0.60

bobztoise called - $0.60

chrisrpeggy called - $0.60

_Calypso_ called - $0.60

 

** Dealing the flop: Jack of Clubs, Ace of Spades, 2 of Spades

bodypoppa checked

Maxwell1990 checked

bobztoise checked

chrisrpeggy checked

_Calypso_ bet - $2.50

bodypoppa called - $2.50

Maxwell1990 called - $2.50

bobztoise folded

chrisrpeggy called - $2.50

 

** Dealing the turn: 4 of Diamonds

bodypoppa checked

Maxwell1990 checked

chrisrpeggy checked

_Calypso_ checked

 

** Dealing the river: 8 of Hearts

bodypoppa checked

Maxwell1990 checked

chrisrpeggy bet - $13.00

_Calypso_ folded

bodypoppa folded

Maxwell1990 folded

chrisrpeggy mucks:

chrisrpeggy wins $25.22 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen är en given syn. du har odds för att syna där samtidigt som det kan komma hjälpkort som kan utöka dina outs ytterligare. Klart syn 7 dagar i veckan.

 

Andra fallet är bara att folda. Han kan ha vilket tvåpar som helst och ett rivrat/slowspelat set är ytterst troligt. Det enda du slår är ett bluffat missat färgdrag i princip.

 

Vänta på bättre lägen än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 25€

Fi har ca 30€

 

> Tinkin posted small blind (€0.10)

> greta77 posted big blind (€0.20)

> Game # 1,975,475,562 starting.

> Dealing Hole Cards(4s 4d )

> fresvez folded

> Poddna called for €0.20

> audituning folded

> mth210 raised for €0.60

> Tinkin folded

> greta77 folded

> Poddna called for €0.60

> Dealing the Flop(4c 7d 2d )

> Poddna checked

> mth210 bet for €0.40

> Poddna raised for €1.10

> mth210 called for €1.10

> Dealing the Turn(Kc )

> Poddna bet for €2

> mth210 called for €2

> Dealing the River(Ad )

> Poddna, you have 10 seconds to respond

> Poddna, you have 5 seconds to respond

> Poddna bet for €4

> mth210 folded

> Poddna mucked

> Poddna wins €12.46 with Three of a Kind, Fours

 

Är riverbeten befogad eller idiotisk?

Vill ha syn av träffat tvåpar ju, men färgen kan ju ha dykt upp på river vilket gör att min bet blir en ren donation samt commitar in mig i potten när han sitter med färgen. Vad gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt hemma och pluggade mekanik och jobbade ikapp 3 övningar. Sen blev det poker, och som det gick!!! :D

 

Fin medrigg och +44€

 

Var över +60€ ett tag, men sen kom motriggsmonstret in i bilden och jag flydde snabbt undan och nöjde mig väl med min fina vinst :)

 

Jag har planer på att börja spela på ChanPoker, då deras 1000$ bonus verkar riktigt lockande! Man behöver skaffa 10K FPP, 1 FPP är 1$ rake från bordet så det är samma system som på FullTilt, fast här får man poäng linjärt med att raken ökar så det blir lite lättare att plocka poäng här. Har man 60 dagar på sig så ska jag nog kunna beta av denna bonusen utan några större problem eftersom jag spelar väldigt mycket och är på väg att gå upp lite i nivå dessutom. För de 10k FPP:na kan man sen köpa 200$ extra i en ännu bättre pending bonus eller få ett inköp i 100+8$ turnering. Om någon har erfarenheter av ChanPoker så vill jag gärna höra vad ni tycker om siten och så vidare.

 

Har dessutom fått ett sommarjobb idag!

 

Vårsolen skiner på Poddna! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> nem1985 posted small blind (€0.10)

> bpc-Antoine posted big blind (€0.20)

> Game # 1,976,712,462 starting.

> Dealing Hole Cards(Qc Ah )

> trabsremos called for €0.20

> Poddna raised for €0.80

> guysmo62 folded

> Vedel555 folded

> nem1985 folded

> bpc-Antoine called for €0.80

> trabsremos folded

> Dealing the Flop(Kc 5d As )

> bpc-Antoine bet for €1.15

> Poddna called for €1.15

> Dealing the Turn(7d )

> bpc-Antoine went all-in for €7.44

> Poddna, you have 10 seconds to respond

> Poddna folded

> bpc-Antoine mucked

> bpc-Antoine wins €11.81

 

Rätt fel? Jag täcker honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44-handen: Personligen höjer jag alla pocketpar preflop, men det är ju lite spelstilsavgörande. Flopp och turn hade jag spelat likadant. Nu vet jag inte hur aggresiv Fi är preflop, men jag skulle se Ad som ett bra kort på rivern. Det gör att man kan eliminera alla esshöga färgdrag och bara vara rädd för främst KQs eller mööjlivis KJs, QJs då han höjde preflop och om han har en ganska genomsnittlig spelstil. Han BORDE inte sitta med färgen, men jag tror jag skulle variera mellan checksyn låt säga 70% av fallen och beta ut resterande. Då rivern är ett scarecort tjänar du nog troligtvis på checksyn om han gillar att bluffa och beta ut om han mer är åt en synstation. Som sagt lite beroende på readen på Fi..

 

AQ-handen: Hade synat alla dagar i veckan. Har han 55, A5, AK eller någon fiskig A7 - bara att gratulera och fylla på. Då snubben inte ens sitter med ett halvt inköp är beslutet mycket lättare, med djupare stack kan man börja fundera.. syyyn säger fiskiga jag :). En sak till - har du höjt mycket preflop? I så fall kan detta vara ytterligare en faktor till att du bör syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då rivern är ett scarecort

 

"cort" låter skrämmande.

 

Snubben sitter bara med ett halvt inköp

 

Jo visst gör han men jag har i princip bara 1,3:1 odds på att syna. Gillar inte den typen av syn där man inte har en aning om var man står och bara drar en chansning om att han bombar all in på en skithand när det ligger två äss och jag har höjt både pre och på floppen.

 

Fast visst, har han dragit in en kåk så är det ett jävligt tomtigt spel. Ska nog syna där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en riktigt tung dag igår :/

 

Fick min 50€ bonus från Unibet men spelet gick åt helvete.

 

Backade 36€ på spelet efter att ha förlorat två KK all ins preflop och stött på ässen (ena på 3-man bord och andra på 5-man)

 

Efter det så beslöt jag mig för att byta till paradise och börja beta av deras 500€ bonus. Spelet där var ännu tyngre. Ytterligare en gång plockade jag upp KK och blev denna gången ställd och fick syna snällt. Motståndaren vänder upp A3 och efter flop 345 turn A river blank så försvann ytterligare 25€ från mitt konto :/

 

Slutar dagen -95€ på mitt spel men sen fick jag då en bonus på 50€ så totalet blev det inte så sjukt mycket back, även om det var en jävligt tung dag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...