Gå till innehåll

NL200 SH - JJ blir 3betad preflop - flopspel ?


Recommended Posts

Har inge direkta stats på Fi då vi endast spelat ca 40 händer mot varandra.

Jag har dock varit aggresiv preflop och höjt 6 av dom 10 senaste händerna och c:bat hem alla potter utom en utan motstånd på floppen, varav några av händerna mot Fi.

 

Fick själv intrycket av att Fi var less på att jag dominerat bordet och försökte sätta mig på plats, har dock inte sett Fi 3-beta någon hand pre innan.

 

Kommentera gärna spelet pre också. Hur spelar vi, 4-betar vi om vi tror att Fi försöker steala potten? JJ är ju inte den lättaste handen att spela postflop, dock så känns det ju som att Fi´s range spöar min hand om jag 4-betar och skulle råka få syn.

 

Anyway, here´s the hand:

 

#Game No : 6973348134

***** Hand History for Game 6973348134 *****

$200 USD NL Texas Hold'em - Monday, April 14, 18:21:33 ET 2008

Table Table 130490 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Fi ( $263.55 USD )

Seat 3: ehcmaster ( $75.60 USD )

Seat 6: klesou45 ( $206.95 USD )

Seat 5: Hero ( $319.60 USD )

Seat 4: Leeahan ( $301.50 USD )

Seat 2: Dansan ( $28 USD )

nerdixxx posts small blind [$1 USD].

Dansan posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ J:spade: J:heart:]

ehcmaster calls [$2 USD]

Leeahan folds

Hero raises [$11 USD]

Fi raises [$39 USD]

Dansan folds

ehcmaster folds

Hero calls [$29 USD]

** Dealing Flop ** [ 2:club:, 3:club:, Q:spade: ]

>You have options at $5k Gtd (1390576) Table #2 Table!.

Fi bets [$55 USD]

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

å andra sidan är det ju rätt kasst att syna pre om vi viker rätt av på en helt okej flopp som troligtvis inte hjälpte fi alls...

 

Vi har ju set odds ...

 

Men jag yycker det är väldigt readbetonat och jag håller delvis med. 3bet och CB frekvens är viktiga reads här. I praktiken synar jag ofta men vet inte om det är +EV mot andra än agressiva trebetare. Tål att räknas på. Med en syn ger vi ju ett gratiskort at dra ut och checkar vi även bakom på turn ger vi två gratis kort ... Höjer vi tvingar vi FI att spela perfekt mot oss. Jag hatar JJ i trebetade potter :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

å andra sidan är det ju rätt kasst att syna pre om vi viker rätt av på en helt okej flopp som troligtvis inte hjälpte fi alls...

 

Delvis det jag hade i tanken också. Floppen går ju inte att gnälla över, men det är ju ändå inte easy att lira JJ på den floppen ( iofs any flop som inte innehåller Jxx eller fler överkort med tanke på spelet pre )

 

Syn på flop är ju ett alternativ, eftersom vi har pos kanske Fi slowar ner en missad AK/ ett stealattempt. Dock så ger vi ju honom en chans att dra ut på turn och vi kan ju inte precis värdebetta varken turn/river?

Så jag vet inte om det är ett EV+ spel, men att syna pre och vika på relativt bra flop känns ju också som att kasta pengar i sjön som du nämner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...