Gå till innehåll

NL 100SH T8s multidrag på turn


Recommended Posts

higoglhf har statsen 30/17,5/3,2

 

 

GAME #934989620: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2008-04-13 20:09:25

Table Broome

Seat 1: higoglhf ($157.20 in chips)

Seat 3: Rodhan ($18.65 in chips)

Seat 5: Hero ($184.05 in chips) DEALER

Seat 6: Fresh65 ($100.50 in chips)

Seat 8: jamiebriggs28 ($112.80 in chips)

Seat 10: TheFergmeisterAA ($96.50 in chips)

Fresh65: Post SB $0.50

jamiebriggs28: Post BB $1.00

 

*** HOLE CARDS ***

 

Dealt to Hero 8 of Diamonds:Td:

TheFergmeisterAA: Call $1.00

higoglhf: Raise $5.00

Rodhan: Fold

Hero: Call $5.00

Fresh65: Fold

jamiebriggs28: Fold

TheFergmeisterAA: Call $4.00

 

*** FLOP *** 7 of Diamonds8 of Clubs5 of Spades

 

TheFergmeisterAA: Check

higoglhf: Bet $10.00

Hero: Call $10.00

TheFergmeisterAA: Fold

 

*** TURN *** Jack of Diamonds

 

higoglhf: Bet $18.00

Hero: ???

 

Synar pre eftersom vi sitter djupt... flop känns vekt att släppa, men kanske passivt? På turn känns raise nära men vi får ju bjudodds om vi vill spea på den passiva linjen. Gärna kommentarer om vilka beslut som är gynnsamma utifrån hans stats och övriga gator.

 

Kommentarer på hela handen gärna mao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Psst ditt namn syns i denna raden: Dealt to xxx..

 

Ja du vette sjutton i övrigt vad man ska göra. Ev raise på flopp kanske för att kika var du står och förklara för fi att du har en hand som konvergerar med det fina brädet.

Kikade lite i pokerstove på hans range men är inget vidare duktig på det tyvärr. Men du får fina odds iaf. Däremot så kanske det är svårt att få riktigt bra betalt om rivern bjuder till färg så länge han inte sitter med Ässet och tror han är safe eller inte tror på att du verkligen fick in färgen.

 

Problemet med raise å andra sidan är vad man ska göra om han helt sonika stoppar in sin stack. Då sitter vi där med skägget i brevlådan så syn kan vara befogat är lite kluven. Fördelen är att vi kan vinna potten redan här ist för att behöva klonka rivern.

 

Vi får se vad resten av alla kloka personer tycker och tänker om problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det blev lite problem när jag skulle posta, men det borde inte vara något problem att se att det trots allt är ruter på båda korten. Ber om usäkt om det skapat förvirring.

 

Jag anser att det är bra att syna pre med denna hand, förutom att vi sitter djupt har vi även position. Lägger ni allt förutom pp vid en höjning eller tycker du att den skall slängas bara för att du missade att den faktiskt är suited? Sen ser jag faktiskt mer möjligheter än problem med den här handen men det kanske är fellässningen av min hand som spökar igen?

 

Vilka är argumenten för en push? IMO känns det inte som att vår FE ökar, snarare tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, är den suited så...

 

T8s är en hand man kan spela i position, som du gör. Personligen spelar jag helst dessa händer först in, så att jag antingen vinner blindsen eller (oftast) får spela i position och som den aggressiva. Detta gör att jag kan CB hem potten, och har möjligheten att ta ett frikort på turn.

 

Som spelat hade jag höjt på floppen eftersom överkort är farliga, samtidigt som jag vill definera min hand mot hans, och då avgöra om jag ska bygga pot på turn eller checka för frikort. Problemet är att vi står inför ett turn bet där vi har svårt att sätta FI på händer (överkort, överpar, bluff, mellanpar, stegdrag???), vi kan mycket väl leda och vi har en massa outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

 

 

Jämfört med vadå?

 

En höjning tilll ca 60-70.

 

Att gå AI här är ändå samma sak som att beta ca 125$ i en pot på ca 75$ men det kanske är standard? Vad jag menar med det är att, vad jag tror, FE inte ökar i sådana här lägen när en överbet görs kontra en höjning som är mer i förhållande till potten. Skulle dock inte posta handen om jag inte vill ha andras åsikter, så varför anser ni att push är bättre än en raise till 60-70?

 

Ang. att hellre vara först in håller jag absolut med. Däremot tycker jag om att syna annat än pp preflop, och då känns SC eller suited onegappers som ett bra komplement.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AI, dels för att jag inte vill se ut som en åsna på river om den blankar :D

Samt att du inte har tillräckligt med marker att skjuta river tillräckligt hårt för att ha ng som helst FE.

 

han lär ju syna oss om han har bästa handen så det blir nog mer värdebet om vi shovar river än nåt annat menmen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...