Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Eftersom jag har börjat lira CG vill jag dela med mig av den här handen, och kanske få lite tips???? Är det för vekt spelat att folda här?? Allin på turn kanske med denna dragiga brädan???? Ingen direkt read på fi..!

Håna mig inte please!!! THANKS!

Full Tilt Poker Game #6004173907: Table Riggs (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Holdem - 11:30:56 ET - 2008/04/12

Seat 1: waingro6699 ($25)

Seat 2: hoopmanc ($52.60)

Seat 3: dekutree ($164.90)

Seat 4: Dakota0815 ($230.30)

Seat 5: Jackinawa ($103.05)

Seat 6: Drummerboy79 ($100)

Jackinawa posts the small blind of $0.50

Drummerboy79 posts the big blind of $1

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to dekutree 10 of SpadesAce of Spades

waingro6699 folds

hoopmanc folds

dekutree raises to $3.50

Dakota0815 folds

Jackinawa calls $3

Drummerboy79 folds

*** FLOP *** 7 of Spades10 of Hearts9 of Hearts

Jackinawa checks

dekutree bets $8

Jackinawa raises to $16

dekutree has 15 seconds left to act

dekutree calls $8

*** TURN *** 7 of Spades10 of Hearts9 of Hearts2 of Clubs

Jackinawa has 15 seconds left to act

Jackinawa bets $30

dekutree ??????????????

Postad

Tror du inte på att h*n slår din hand så får du helt enkelt bestämma dig om du vill syna ner eller försöka ta kommandot genom att gå all-in och hoppas h*n synar ner dig med en sämre hand.

Blir jobbigt iom att h*n sitter i sb.

Dock vet vi inte hur bra personen i fråga är även om jag på sistonde har lärt mig att syna i sb är galet fel så finns det säkerligen personer som sitter och gör det iaf med alla möjliga händer. pp och suited kort är de som jag finner mest troliga.

Postad

Faan vad jag hatar dessa lägen. Jag ser ofta nittiga grinders och passiva fiskar göra det där spelet med set och nötter och jag stackar tyvärr av alltför ofta. Jag börjar undra om inte linjen är +EV mot sådana som mig ... Har jag en not att FI gärna minirejsar set på våta brädor lägger jag mig på turn samma om FI är väldigt passiv (beten är lite för stor för att han ska göra den med drag) annars tycker jag att drag måste göra en stor del av hans range här och ställer.