Gå till innehåll

NLT - Trn, hur spela TPTK på enfärgad bräda?


zlicka

Recommended Posts

Bakgrundsfakta:

nere på cosmopol i går kväll, första handen jag spelar på turneringen. Känner dock igen de flesta o har lite koll så.

Bordsstämning

Några all-in dom första händerna, bland annat TT som fick QQ o lägga sig. Samt fi i handen dubblade upp när han gick all-in med AK efter limpat UTG var på BB ställer in med TT.

 

OpeningBetRound

Jag limpar på knappen minus 1 med AJ, gubben innan mej limpar oxå. sb går med. BB är 50 o startmarkerna är 2000.

Flop

 

Dealing Flop: [J :club: 9 :club: 3 :club: ]

(Pot = 200) det checkas till mej. Bettar pot. fi checkraisar mej till 600. Jag är ganska säker på att jag leder här, tror inte han checkraisar med en starkare hand. Färg "vet" jag att han itne har, o svårt att tro att han spelar set så. Två par, nja J9..kanske. Call

 

Turn

 

Dealing Turn: [9 :spade: ]

(Pot =1400 ) fi bettar ca 800, jag har ca 1300 kvar. Får inte ihop det riktigt, men bestämmer mej för att han har något slags drag. Ev har han J, lr 9 som andra kort. Tror ändå jag leder så slänger in resten, bara 500 för honom att calla till. Han tänker länge? började tro att han va på helbluff lr nåt, men callar sen.

 

River

 

Dealing River: [k :club: ]

(Pot = 4000)

 

Showdown

han visar Q :club: och k :spade: vet itne varför han tänkte så länge, men blev en kort turnering för mig :)

Avslutning

Vad tycker ni om mitt spel? tveksamt? rätt? fel?

 

(Rubrikpill - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du tror att du leder på flop känns det bättre att raisa istället för att syna. En höjning från sen pos preflop med AJ är väl inte helt uteslutet heller.

 

Vet inte riktigt, då hade jag ju fått gå all-in för att få nån tyngd bakom min raise. Har han A :club: + ett vettigt kort till då får jag ju garanterat syn (nu var de ju faktiskt så att han låg före på floppen oxå). Vill inte riskera hela stacken på den här handen, nu blev det ju så ändå iofs. Ville se turn, hade turn vart obehaglig hade en nedläggning vart okey o jag hade levt vidare i turneringen i vart fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt, då hade jag ju fått gå all-in för att få nån tyngd bakom min raise. Har han A :club: + ett vettigt kort till då får jag ju garanterat syn (nu var de ju faktiskt så att han låg före på floppen oxå). Vill inte riskera hela stacken på den här handen, nu blev det ju så ändå iofs. Ville se turn, hade turn vart obehaglig hade en nedläggning vart okey o jag hade levt vidare i turneringen i vart fall.

 

Lite det jag menar. Det är nog svårt att komma ifrån handen då om inte ett klöver dyker upp på turn och i och med att du "vet" att han inte har färgen kanske han foldar om du trycker om han nu inte hade haft överkort till floppen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...