Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejhej!

Har inte spelat cashgame på ca 4 månader så jag är lite ringrostig =) Fick hur som helst problem med denna hand.

Har endast ca 30 händer på FI och över dom ligger han på ca 23/18. Själv har jag spelat lite semi-lag, typ 23/21 och varit och hackat på ganska många potter.

Handen utspelar sig förövrigt på iPoker.

The action:

Starting a new hand (#923734508)

Texas Holdem NL $0.50/$1 - 2008-04-06 16:54:11 Server

Table Belgaum (Beginner)

Seat 1: vcman20 ( $20 )

Seat 5:HERO ( $120.75 )

Seat 6: Jookersam123 ( $100 )

Seat 8: DrunkCowboy ( $103.50 )

Seat 10: JAKLAMENACE ( $66.10 )

JAKLAMENACE posts Small Blind $0.50

vcman20 posts Big Blind $1

Dealing cards

Your cards Kd Kc HERO

HERO raises $4

Jookersam123 folds

DrunkCowboy calls $4

JAKLAMENACE folds

vcman20 folds

Dealing Flop 8s 7h 5s

HERO bets $7

DrunkCowboy raises $22

HERO calls $15

Dealing Turn 8s 7h 5s 2h

HERO checks

DrunkCowboy bets $35

HERO ???

Först och främst vill jag ha kommentarer på floppspelet. Valde som sagt att syna hans raise, men hade det kanske varit bättre att 3betta han redan på floppen?

Sen till turnen då? Inga drag har gått in men han väljer att skjuta igen. Känns som att set/2par inte är helt otroligt...

Postad

Tack för svaren!

Jo, cr/ai blev det för mig på turn. Sprang dock in i 77. Men med tanke på brädans dragvänlighet och mitt ganska friska bombande tidigare så borde jag väl kunna få in pengarna mot sämre händer också?

Postad

Tycker jag att du ska 3-betta den postflop om du väljer att spela vidare den. Finns så många kort som kan förstöra din action och de gånger han är på drag så vill du få honom att ställa floppen eller åtminstone paja oddsen ännu mera. 3-bet till $40-45 kanske så att han tror du har foldeq. Dock går det ju också att folda men frågan är om vi inte leder tillräckligt ofta?

Postad

Flopspelet är absolut horribelt. Katastrof rent ut sagt och alltid fel.

Spelet är fel mot hela hans range

Har han set har du ingen möjlighet till potcontrol då du blir tvungen att syna hans turn och riverbet. Har han drag får han två kort på sig att dra ut genom att checka bakom på turn. Är han tom kommer du inte få in ett öre mer ändå på senare gator, samt har han själv ett överpar så missar du värde genom att han utövar potkontrol mot dig.

Du har överpar ur position på en jättedragvändlig bräda. Synar du flopen och sedan checkar turn får motspelaren två gator på sig att träffa ett eventuellt drag. Alla 4or 6or och 9or samt alla spader är skrämselkort för dig.

Finns förstås lägen där en syn kan vara ok, tex mot en frekvent bluffare på odragvänlig bräda. Men absolut ALDRIG på en så kordinerad bräda.

Postad
Flopspelet är absolut horribelt. Katastrof rent ut sagt och alltid fel.

Spelet är fel mot hela hans range

Har han set har du ingen möjlighet till potcontrol då du blir tvungen att syna hans turn och riverbet. Har han drag får han två kort på sig att dra ut genom att checka bakom på turn. Är han tom kommer du inte få in ett öre mer ändå på senare gator, samt har han själv ett överpar så missar du värde genom att han utövar potkontrol mot dig.

Du har överpar ur position på en jättedragvändlig bräda. Synar du flopen och sedan checkar turn får motspelaren två gator på sig att träffa ett eventuellt drag. Alla 4or 6or och 9or samt alla spader är skrämselkort för dig.

Finns förstås lägen där en syn kan vara ok, tex mot en frekvent bluffare på odragvänlig bräda. Men absolut ALDRIG på en så kordinerad bräda.

Tack för ett mkt bra svar!

Du menar helt enkelt att degen ska in på floppen då?

Postad

bah, vafan, floppspelet är ju helt ok mot rätt fi (basically någon fi som inte sitter med typ a7 här och degar av det), typ fis som på flopp rätt ofta sitter brutalt tom eller drar till någon gutshot och kommer bluffa turn väldigt ofta. Tappar ju sjukt värde genom att ställa då samtidigt som vi antagligen kommer vilja syna för att se va som händer på turn med bra mycket andra händer än KK...

Postad
bah, vafan, floppspelet är ju helt ok mot rätt fi (basically någon fi som inte sitter med typ a7 här och degar av det), typ fis som på flopp rätt ofta sitter brutalt tom eller drar till någon gutshot och kommer bluffa turn väldigt ofta. Tappar ju sjukt värde genom att ställa då samtidigt som vi antagligen kommer vilja syna för att se va som händer på turn med bra mycket andra händer än KK...

Det finns 9+3+3+3+3= 21 kort Alla spader samt 469A som antingen dödar vår hand eller vår action från honom (de är skrämselkort för honom om de inte förbättrar hans hand).

Vilka händer vill vi syna ur position på denna bräda för att se vad som händer på turn???