slanen Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Denna hand spelade jag idag på svs, går det att lägga med öppet stegdrag + färgdrag på turn? Jag: , Preflop: Fi bettar 20, jag synar 20 Flop: , , Fi bettar 50, jag raisar till 100, fi raisar till 270, jag synar Potten är nu på 630:-, jag har 600kr kvar i stacken Turn: , , , Fi satsar 400, jag synar Gör jag rent åt h-lvete fel som synar turn? Potten är på 1000 spänn-ish och jag får 4:1 i pottodds med ca 30% att vinna. Citera
a.k.a Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Nej det går inte att lägga den på turn, för många outs för det Citera
Joeduck Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 En syn kan säkert få han på tilt så varför inte? Värre syner finns ju o han kan ju sitta me 24 o då har du +6outs. Säkert inte ofta dock o man måste inte syna om man inte får odds. Ja hade synat här även då det är fel odds mässigt bara ett par %. Citera
duoflow Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Du har ju spelat handen så uselt på floppen så det klart att du måste syna på turn. Har du tänkt igenom vad du vill med din minirejs på floppen. Du vill alltså få in mera pengar i floppen när du troligtvis har sämsta handen. Sen händer det som inte får hända, du blev återhöjd och har byggt en jättepott och nu har du garanterat sämsta handen. Hoppas att du tog synen och river var hjärter 3 och din motståndare visade upp 1010 eller 99 för kåk. WP! Citera
strater Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 hade du fått 4:1 i odds hade det ju inte varit något problem, synd detta inte är fallet Citera
Partyjack Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Push på turn istället för syn? Det kvittar väl, fi lär inte gå någonstans för de extra 200 och blankar river kan han alltid casha ut 200 och köpa en pokerbok. Citera
Lisa87 Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Det kvittar väl, fi lär inte gå någonstans för de extra 200 och blankar river kan han alltid casha ut 200 och köpa en pokerbok. I lol'd! Jag synar/degar alla dagar i veckan. Citera
Sideshow Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Som spelad dega flop för eventuell FE Citera
slanen Postad 6 April , 2008 Författare Rapport Postad 6 April , 2008 Så ni menar att jag ska ställa för 900kr när potten är på 90kr efter floppen? Han lär ju syna med 33, 99, TT-AA. Det kvittar väl, fi lär inte gå någonstans för de extra 200 och blankar river kan han alltid casha ut 200 och köpa en pokerbok. Ja, eller så kan jag använda dem till åka hem och knalla på din morsa och ändå råd till taxi hem efteråt. Citera
slanen Postad 6 April , 2008 Författare Rapport Postad 6 April , 2008 Så ni menar att jag ska ställa för 900kr när potten är på 90kr efter floppen? Han lär ju syna med 33, 99, TT-AA. Det kvittar väl, fi lär inte gå någonstans för de extra 200 och blankar river kan han alltid casha ut 200 och köpa en pokerbok. Ja, eller så kan jag använda dem till åka och knalla på din morsa och ändå ha råd med taxi hem efteråt. Citera
ypsil0n Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 dom menar såklart att du ska dega efter FI raise till 270. Citera
misternils Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Du kan kör in allt på floppen direkt. Du kommer ju ända ha hela din stack inne efter alla gatorna. Citera
okitsme Postad 2 Maj , 2008 Rapport Postad 2 Maj , 2008 Inte den bästa floppen att dega på efter en 4bet om fi är en "normal" SvS spelare. 4bet på en ganska ofarlig flopp -> lutar mot set/tvåpar/högt överpar. Din equity turn är 36% om vi sätter fi på (equity flop ca 38% med samma range, potten dock mindre i förhållande till stackdjup) : 99-AA, 33, AT så vi kan säga att den är knappt 40% då han ibland kan ha något skräp/drag också. -> syn ok, han kommer inte att lägga sig för 200 kr på rivern vilket gör det +EV -> push turn ok, marginellt -EV + bra för metagame (tableimage) då du kan få lättare att få betalt om du sätter ditt drag på turn i framtida händer, ett stegdrag sitter ju på turn Citera
Balooo Postad 2 Maj , 2008 Rapport Postad 2 Maj , 2008 fel att miniraisa floppen, bygger upp potten med en medioker hand då han reraisar Citera
cobb89 Postad 3 Maj , 2008 Rapport Postad 3 Maj , 2008 Vad är tanken med miniraisen? Jag är inte ironisk utan undrar seriöst. Hur räknar du fram till 4:1 pottodds? Citera
Recommended Posts