Gå till innehåll

Bossebo - NL50


Bossebo

Recommended Posts

Då var det dx att starta en ny dagbok igen. Jag har nog sällan varit så målmedveten och peppad som jag är på att ta pokern på allvar.

 

Jag har kört en liten rulle ihop med en polare i nån månad nu, vi har grindat lowlimit sit& go mestadels och clearat nån bonus... Har väl gått sådär, men tack vara bonusarna så har det gått lite framåt. Jag har även tack vare detta projekt nästan helt släppt skottningar och andra saker som tilt.

Men senaste tiden så har jag spelat mest cashgames på vårt konto och börjat lägga ner VÄLDIGT mycket tid på pokern igen, så det är dax att köra ett hårdsatsande grindprojekt solo igen.

 

Min absout största motivation är att jag hatar mitt jobb över allt annat här på jorden. (ja, till och med mer än george bush)

Jag har sällan blivit så illa behandlad, så nu är det dax att ta tag i sitt liv!

 

Jag kommer dagligen försöka få in iallfall 4 timmars spel under april, för att sen förhoppningsvis få in 6 timmar per dag i maj. Maj är en fin månad, för då har jag tagit pappaledigt för att komma ifrån jobbet. Jag kommer pyssla om dottern som vanligt på dagtid när jag annars är hemma, fast kvällstid kommer spenderas framför datorn när tjejen kommer hem. Dock är tanken att jag skall försöka komma i säng lite hyffsad tid nu, och inte som annars vid 04.00 snåret på morgonen eftersom jag jobbar till 02.00. Vi får se hur jag lägger upp det så jag kanske kan förbättre umgänget med tjejen oxå :)

 

Mål? ja, det finns långsiktiga mål... Men de kan vi vänta med. Mina kortsiktiga mål är dessa:

 

1. Ha en stabil rulle för Nl50 i början av maj när rakebacken kommer för aprils spelande. Jag har faktiskt redan rulle igentligen för NL50 (om man räknar in pengarna ifrån mitt delade konto, men det gör jag inte än )

 

2. Få tid till att spela MYCKET så jag kan få in mängder med händer och MASSOR av rakeback till rullen :) Detta blir det svåraste av allt, eftersom det hänger på resultatet, för jag måste övertyga tjejen om det hela och hon är rätt skeptisk :)

 

3. Förhoppningsvis få nån mer coachad lektion av Jönköpings Nr1 ;)

Jag känner att den första och enda "sessionen" vi haft har gjort jäkligt mycket för spelet redan.

 

4. Forsätta att vägra skotta när det gått dåligt någon dag i rad. Jag vet ju nu att det funkar ändå :)

 

 

Startrulle: $600 (2008-03-25)

Nuvarande rulle:$1165 (inklusive 206 dollar rakeback)

Ipoker och mestadels 6manna sh nl50 blir det. Jag brukar spela mellan 8-12 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Innan folk får panik angående rullen, så kör jag inte fulla inköp på Nl50, utan brukar handla in cirkus 20-25 dollar per bord. Spela nl50 istället ger ju otroligt mycket mer rakeback och skall jag sitta där alla de här timmarna, så kan jag ju lika gärna försöka dra in massa extraslantar på detta sättet.

 

Annars vill jag bara säga att det är JÄVLIGT skönt att de har stängt av riggen bara för några dagar. Det har varit sjukt frustrerande att ligga +-0 i typ en och en halv vecka. Det som fick mig att hålla ut är ju att jag vet att rakebacken tickar på i bakgrunden. Nu kan jag ta en downswing på rätt sätt :) Och att det blev +-0 är en segar bara det, med tanke på vad man fick utstå :)

Lite farligt att skriva så här, för vi vet ju hur det kommer gå när jag drar igång nästa session....

 

 

Lite farligt dock, jag har börjat lägga mer och mer tid i chatten på att häckla spelare som gör riktiga idiotsyner.... Det är många tyskar och framförallt fransmän som har fått sina fiskar varma. Senast igår blev jag hotad med halshuggning. Dom säger att det bara är ett spel... hrm.

 

 

Ikväll är det huge homegame hemma hos polaren jag delar konto med. Helkväll/helnatt med 1/2 kronors blinds...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pust, lång dag och natt :)

 

Jag har precis avslutat nattgrinden som bara blev 1 och en halvtimme... Men det kändes skönt att stänga av nu. Körde en session som grävde hål i rullen. var som mest nere 180 dollar... ALLA färgdrag som fi försökte sätta på mig satt, och de sket fullständigt i att jag totalt sönderbettade dom... Självklart mest fransmänn... Sen var det kåk imot kåk, Floppen KQ? small det hårt med när jag limpat med AK och fi givetvis träffat KQ... borde verkligen återhöjt fi, men var alldeles för weak där.. Sjuka setups händer som bara haglade... Den sessionen slutade iallfall lite mer än 100 dollar back efter ett litet återtåg på slutet. Min natt grind började likadant som den andra... RIG RIGG RIGG RIGG.. varje pott skulle till varje pris hållas ifrån mig och jag dippade ner imot 180 dollar - igen.... Jag fortsatte grinda och hoppades på lite rättvisa och när jag stängde ner på ca 23 dollar back totalt sen jag startade dagboken så kan jag inte vara missnöjd, utan det känns jävligt bra att tagit igen det på hederligt sätt.

 

Usch ja, sen har vi homgamet med polarna.. jag vill kolla en sak med er som eventuellt läser det här om detta igentligen är ok:

 

Polaren höjer på knappen, vi spelar 1/2 kronors blinds.. Jag tittar ner på QQ och gör en helt sinnesjuk höjning. Polaren synar snabbt.. fast han MÅSTE veta att jag sitter på ett monster. Floppen kommer 7 8 10 rainbow... Jag better ut potten och han sätter mig all in... Direkt slår det mig att han har settat och jag tänker väl släppa handen direkt, men tar lite tid o tänka på hur jag spelat handen och vad han har gjort... Jag är fortfarande säker på att jag är efter, när polarens polare och hans flickvänn börjar säga typ: Ja, men det här är ju sånna bluffar som han kan göra, och tänk vad du kan köpa till dottern för denna potten (ca 1000 sek)... Då ändrar jag mig och tänker att det kanske är sånna bluffar han gör, för jag har spelat mindre med min polare än vad de andra 2 har... Tillslut säger en 3 person något om att du måste syna, för annars kommer du undra om du blev bluffad ect...

 

Så då ändrar jag uppfattning och gör synen all in, och han visar upp set i 7or...

 

Är denna typen av table talk av nån utanför handen ok?

 

 

 

 

Startrulle: $600 (2008-03-25)

Nuvarande rulle:$1142 (inklusive 206 dollar rakeback)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är denna typen av table talk av nån utanför handen ok?

 

 

 

Verkligen inte! Visst lirar man med polare om enkronor så kan det ju vara ganska skoj att hetsa varandra till syner och så, men när du skriver att det är en flickvän som är roten till det onda lackar jag ur,

 

Inga flickvänner medverkar, befinner sig nära våra homegames! Det är ju våran enda lediga tid. (lätt att vara kaxig när man sitter men hörlurar för att inte väcka flickvänen, som inte tillåter mig att spela nätpoker)

 

Ship ship!

 

Kristu blod, till dig !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAA!!... 265 dollar back!!!! JAA!!! nej, det är inte riggat, det bara verkar så... Fisken synar med any given hand och sätter sina färger, stegar, 2 par på river. Spelar ingen roll hur man gör för att betta bort dom, för de synar med allt hela vägen. Just nu kan jag inte se hur det är möjligt att plussa på den här skiten, om jag inte byter till fiskmode, och spelar alla suited cards och synar alla mega höjningar med dessa, och mixar upp det med lite syner med 83 of, när det bettats 15 bigblinds preflop..

 

När det varit hårkörning preflop och action dör ut på turn, så kommer det ju givetvis ett riverkort som skall trissa upp potterna....

 

Kommentar ifrån en svensk spelare... när jag ifråga satte hans all in preflop, efter att jag höjt med AK suited, jag har blivit återhöjd ultrakraftigt och då ställer killen med par i 55...(FULLT INKÖP) Jag lägger mig, men instant call ifrån reraise killen som har QQ.. givetvis får ju 55 killen sin 3 5a som han skall ha...

Då skriver jag: Du måste ju fatta att du var långt efter där, så varför ställer du med de korten...

 

SVAR:*DET ÄR NÄTPOKER, DET FINNS INGEN LOGIK*

*IBLAND VINNER MAN, OCH IBLAND FÖRLORAR MAN*

 

AARRGGGGGGGGGGG!!!!

 

Startrulle: $600 (2008-03-25)

Nuvarande rulle:$881 (inklusive 206 dollar rakeback)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Somnade klockan 19.00 igårkväll med dottern i sängen, så jag vaknade till 05.00 imorse och slog på datorn och körde ett tag. Helt otroligt, men jag hittade lite plus trots utdragningarna...

 

HV spelar ikväll , men man jobbar... :cry:

 

Startrulle: $600 (2008-03-25)

Nuvarande rulle:$939 (inklusive 206 dollar rakeback)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Här har det varit dött ett tag av 2 olika anledningar. Jag cashade ut ifrån Ipoker, det var som fördömt att kunna plussa, trots låganivåer. Så sjukt badbeatad under en längre period. Jag var så less på det hela så jag orkade inte ens se ipoker klienten.

 

Har tagit några dagars pause aswell. Nu har jag dock satt in en liten, liten, liten slant på ett helt annat nätverk. Jag har sluppit de absolut sjukaste utdragningarn ett par dagar nu och bästa hand har fått vinna lite oftare än den förlorara. Jag tänker inte avslöja vilken site jag lirar på nu, men på den nivån jag spelar på (0,05/0,10) så är kvaliteten på spelarna den lägsta jag sett någonsin. Herregud! :) jag antar att jag kommer bli kvar här ett tag, även om jag spelar utan bonus och rakeback. Får se om det kanske går starta upp ett nytt konto eller nåt sånt för RB.

Tog även potraisers 20 euros signup bonus, och spelade upp till 130 dollar innan jag cashade ut.. skönt att ta ut lite pengar ibland oxå och inte bara sätta in ;) Måste även tilllägga att deras support är ju fruktansvärt bra!!

 

Delmål ett måste bli att byggt upp en rulle för nl10 ifrån de små slantar jag satt in (30 dollar) Jag har kommit riktigt långt på vägen redan. Spelar oftast bara 4 bord, tar det lungt liksom. Kört 7 sit & go och varit ITM 6 av dem:)

Men som sagt mest NL10 blir det. Bara hoppas att downswingen väntar nån dag... Men som vanligt, när jag väl skrivit i dagboken, så brukar den komma direkt :)

 

Ikväll blir det HV 71 Grind eftersom jag är ledig ifrån jobbet! Dock så är väl det hela riggat bara för att det skall bli en 7 match=mer intänkter åt klubbarna... Men jag hoppas hv kan slå på krossen idag... kan nog bli en liten liten tvpeng oxå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delmål 1 klart! :)

 

Jag har nu sprängt 300 dollars gränsen på mitt nya konto. Satte in 30 dollar för 5 dagar sedan och har plussat ca 25 inköp sen dess!! :shock:

Jag har ju kört nån sit & go och så... men när jag nu har 310 på kontot så är ca 250 dollar enbart ifrån NL10. Visst, det är ju inte några miljoner vi snackar om, men det är så skönt att kunna vinna ordentligt och inte stå och stampa på samma ställe och sen backa lite osv.. Nu har jag ju en RIKTIG rulle för Nl10, så nu gäller det att vårda den. Frågan är bara vad jag skall sätta upp för mål nu. Det är ju några dagar kvar den här månaden, men vi skall flytta i månadsskiftet, så frågan är hur mycket tid det blir.

 

Vissa stunder står det still med spelet, sen kommer det några riktigt sjuka fiskar till borden och inköpen bara rasslar till.... jag har några favorit händer att berätta om.

 

Höjer på knappen med AJ off.. En kille synar.

Bordet kommer j 10 6

 

Jag skickar iväg en pott bet och Fi bara synar. Turn kommer med A och jag tänker att nu är det väl dax o se till att han inte drar till något, så jag ställer hela stacken. Det tar ett par sekunder,men så synar killen med nästan helt inköp... River landar med ointressant kort och FI visar upp 10 3 off.... ?????

 

jag hade även en helt sinnesjuk pott, där fi synar hela vägen ner till river med ett halvt inköp och när jag ställer på river så synar han sitt kvarvarande halva inköp helt tom???? Han hade stegdrag, men satte inte det... men ändå synar han på river med halvt inköp completly empty så att säga :) Jag fattar inte vad det är för fel på folk, men självklart får de fortsätta på detta sättet!

 

Nu skall jag chocka kroppen och gå och lägga mig tidigt för en gångs skull!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en hel del idag, men det har verkligen inte varit nån rolig pokerdag... jag träffar ingenting istort sätt... Sätter inga färger, träffar inga set osv.. allt man preflopraisar med hittar ingen partner på flop....

 

Var ner några inköp, men när jag slutar nu så är jag faktiskt upp nästan ett inköp ändå för dagen. En "fisk" får jag väl nästan säga, som försvarade sitt par i nior på floppen 9 6 6 med hela sin stack på ett och ett halvt inköp, där jag satt med trissen i 6or.. Det var den som styrde upp det hela och jag kan avsluta dagen pluss iallfall :)

 

Sen skall ju erkännas att jag gjort 2 helt idiotiska spel som jag nästan skäms för, helt i onödan som kostade nästan 2 hela inköp... måste bli så där äkligt smart igen, som jag varit de senaste dagarna när jag släppt allt som luktar trubbel...

 

Är väl bara på 1 imorgon igen då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker jag verkligen inte. Jag skulle iaf ha blivit jävligt förbannad.

 

 

Jag blev JÄKLIGT förbannad och lämnade lägenheten pronto :) Har inte snackat med polaren om detta sen dess, får se om jag tar upp det nån gång... Men tack vare detta har jag helt tappat suget för livepoker... håller mig online där man bara behöver kämpa imot "flushmongos", "bottar" och "collutionbögar" ;)

 

Spelat dagens första session medans dottern sov lite... strax över 2 inköp upp :) Sista handen jag spelade höjer jag på knappen cirkus 6 bb med AK, killen på platsen efter mig återhöjer mig till 24 bb, så jag bara synar... Floppen kommer med A högt.. han checkar och jag ställer direkt.. han tänker nästan hela tiden ut och sen synar med 1010... Men mitt par i ess får stå, och där håvade jag in 14 dollars till kassan... skönt o stänga av där..

Skall tillläggas att killen som höjde mig hade sjukaste hotseatet, och hade slagit mig i varenda pott innan med sjuka träffar hela tiden. Därför var det redigt nice och få trycka dit honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite inatt när jag kom hem ifrån jobbet, men tappade väl det jag plussade igår. Körde en session som gick lite bättre nu, trots ett otal setups... Jag förlorade stack 2 gånger med färg imot färg och sen även KK imot 66 som blev sett... var omöjligt att vinna ett tag... Sen fick några händer stå och det blev betalt.. Så nu tog jag ingen det jag förlorat inatt och plussade på ett inköp till.. nästan :)

 

Sjukaste handen är när jag viker QQ preflop efter att ett reraise kalas drog igång... kändes som att jag var efter där... 3 personer hamnade all in preflop, utan mig... Killarna satt på följande händer: k6 63 A10.... givetvis kom det ett Q på floppen oxå... killen med A10 vann på A högt.. haha :)

Frågan är ju, kan man vika QQ där igentligen?? Men jag blev lite weak när det bara fortsatte o raisas..

 

förhoppningsvis lite mer spel senare idag... nu blir det o kasta in dottern i bilen och dra till "familjecentret" så hon får leka med nån annan än kamphunden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alldelles för långt nattpass efter jobbet är klart och det blev väl tillslut ett inköp upp till ungefär... Retar mig fortarande på att jag synade en all in med KK på hand och det kom ett J på flopp och efter mitt pottbet så ställde Fi hela sitt inköp rätt in i mig... jag borde lagt mig, för jag VISSTE han hade setat... jaja.. Sen tappade jag ett och ett halvt inköp till min nu funna favorit fisk... Jag degade in preflop med QQ och fick syna av AQ och givetvis så kommer det ALLTID ett A :)

 

Det är helt makalösa syner som görs när man spelar... hela stackar synar utan träff och utan drag... De kanske tror att det är något annat spel? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl :)

Lite lättare o förstå dina händer om du tar hh's istället för 'berättar-style' också. :P

 

 

Im a storyteller, what can i say/do? :mrgreen:

 

Nämen, för att pleasea då.. så ominstallerade jag klient och lyckades få igång pokeroffice så som det aldrig funkat förr :) Till och med pokeroffice mår riktigt bra på denna klienten :) Känns bra bara det..

 

Stats för den här minisessionen (BB32.34 /100 händer på 432 händer), tappade ett inköp precis innan jag installerade om, så det finns ju inte med... men nu har jag börjat iallfall. Får försöka hålla majoriteten av allt spel på denna datorn så siffrorna stämmer.

 

Här har vi en hand, som jag undrar lite över, en av de sista jag spelade... Blev jag för aggro på turn, skulle jag bara synat flopp istället för att höja? Kändes som att när väl turn kortet kom så fanns det många möjligheter för FI att dra till något, så jag ville banka på ordentligt..

 

NL $10 No Limit Holdem - *** 04 25 16:36:03 2008

Seat 10 is the button

Total number of players : 5

Seat 10: HERO ( $12.54 )

Seat 1: Highjum9 ( $9.55 )

Seat 2: pinusch ( $9.91 )

Seat 5: tomblefe ( $19.1 )

Seat 6: mateo19 ( $9 )

Highjum9 posts small blind [$0.05].

pinusch posts big blind [$0.1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 3s 3h ]

tomblefe calls [$0.1].

mateo19 calls [$0.1].

HERO calls [$0.1].

Highjum9 folds.

pinusch raises [$0.4].

tomblefe calls [$0.4].

mateo19 folds.

HERO calls [$0.4].

** Dealing Flop ** [ 6h, 3d, Ks ]

pinusch bets [$0.5].

tomblefe calls [$0.5].

HERO raises [$1.76].

pinusch folds.

tomblefe calls [$1.26].

** Dealing Turn ** [ 5s ]

tomblefe checks.

HERO goes All-in [$10.28].

tomblefe folds.

** Summary **

HERO collected [$15.67].

 

 

Så nu är jag $0,38 ifrån 400 dollar... Upp då ca 33 inköp på lite mer än en vecka..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots sura blickar och ord innan jag drog till jobbet, så vågade jag köra ett pass nu efter jobbet. Vågar man inte så kan man inte vinna!!! ;)

Helt super dött iallfall första halvtimmen, satt mest och foldade och när jag väl träffade något halvdant och bettade ut så fick jag jätteraisar uppkört rätt i ansiktet så det gick stadigt ner tills denna:

 

NL $10 No Limit Holdem - *** 04 26 02:44:49 2008

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 10: HERO ( $11.07 )

Seat 1: hanno07 ( $10.6 )

Seat 5: yarus ( $18.2 )

Seat 6: jrbhoy ( $17.32 )

Seat 7: nirijo ( $10.1 )

Seat 8: PimAdam ( $26.7 )

yarus posts small blind [$0.05].

jrbhoy posts big blind [$0.1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 9h Kh ]

nirijo raises [$1].

PimAdam calls [$1].

HERO calls [$1].

hanno07 calls [$1].

yarus folds.

jrbhoy raises [$1.8].

nirijo calls [$0.9].

PimAdam calls [$0.9].

HERO calls [$0.9].

hanno07 calls [$0.9].

** Dealing Flop ** [ 8s, 7h, 9c ]

jrbhoy checks.

nirijo checks.

PimAdam checks.

HERO checks.

hanno07 checks.

** Dealing Turn ** [ 9s ]

jrbhoy checks.

nirijo checks.

PimAdam bets [$3.1].

HERO goes All-in [$9.17].

hanno07 folds.

jrbhoy calls [$9.17].

nirijo folds.

PimAdam folds.

** Dealing River ** [ 6c ]

HERO shows [ 9h Kh ].

jrbhoy shows [ 2s 2c ].

** Summary **

jrbhoy shows [ 2s 2c ].

HERO shows [ 9h Kh ].

HERO collected [$29.45].

 

Min syn där var ju så att säga kraftigt lös... MEN, jag hade foldat varenda hand länge på detta bord, medans grabbarna grus suttit och gått all in med divs händer som var bra mycket sämre än min. Så jag hängde med till flop och hoppade till av lycka när en andra 9a damp ner... jrbhoy`s syn med 22 på hand där får väl ses som anledningen till att man plussar på denna sidan :)

 

 

 

Denna är rolig och väldigt typisk för detta nätverket.. dessa microraisar som ställer till det för fisken ordentligt. Sen att han synar min all in utan träff och drag direkt är ju bara o tacka för.

 

NL $10 No Limit Holdem - *** 04 26 02:50:45 2008

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 10: HERO ( $10.73 )

Seat 1: rfive14 ( $18.73 )

Seat 4: yourvibe ( $18.54 )

Seat 5: sandhall ( $2.46 )

Seat 6: bochinni ( $3.62 )

Seat 7: opompier ( $5.62 )

opompier posts small blind [$0.05].

HERO posts big blind [$0.1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 5h 5c ]

rfive14 calls [$0.1].

yourvibe calls [$0.1].

sandhall calls [$0.1].

bochinni folds.

opompier raises [$0.15].

HERO calls [$0.1].

rfive14 calls [$0.1].

yourvibe calls [$0.1].

sandhall calls [$0.1].

** Dealing Flop ** [ 2c, 6c, 5s ]

opompier bets [$0.1].

HERO raises [$0.5].

rfive14 folds.

yourvibe folds.

sandhall folds.

opompier raises [$0.8].

HERO goes All-in [$10.03].

opompier goes All-in [$4.52].

** Dealing Turn ** [ Kd ]

HERO shows [ 5h 5c ].

opompier shows [ As Qs ].

** Dealing River ** [ 3s ]

** Summary **

opompier shows [ As Qs ].

HERO shows [ 5h 5c ].

HERO collected [$11.25].

HERO collected [$5.11].

 

 

Här belönas idioten med en riktig bragghand på river... Det är omöjligt för folk att lägga en hand preflop, de bara MÅSTE syna. Tror inte det hade hjälpt om jag hade bettat turn, han hade synat all in där... Var lite rädd för att det var färgen han träffat på turn. Satte dock ej honom på A eller K i färg på river, så därför synade jag.... hade rätt, men han träffade ju 1 av de 2 kort han behövde för att slå min färg

 

NL $10 No Limit Holdem - *** 04 26 03:10:05 2008

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 10: HERO ( $11.99 )

Seat 1: avooo ( $10.54 )

Seat 3: Omnifice ( $9.75 )

Seat 4: Paco714 ( $7.03 )

Paco714 posts small blind [$0.05].

HERO posts big blind [$0.1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qc Ah ]

avooo calls [$0.1].

Omnifice folds.

Paco714 calls [$0.05].

HERO raises [$0.4].

avooo folds.

Paco714 calls [$0.4].

** Dealing Flop ** [ 6c, 4c, 10h ]

Paco714 checks.

HERO bets [$1.08].

Paco714 calls [$1.08].

** Dealing Turn ** [ 5c ]

Paco714 checks.

HERO checks.

** Dealing River ** [ 3c ]

avooo leaves

Paco714 goes All-in [$5.45].

HERO calls [$5.45].

** Summary **

HERO shows [ Qc Ah ].

Paco714 shows [ 7c 5h ].

Paco714 shows [ 7c 5h ].

Paco714 collected [$13.46].

 

Det Paco tog ifrån mig, tog jag tillbaka nästan direkt av en annan på bordet.

Vid missat stegdrag som han synat ner med, så nöjer han sig med att träffat bordets näst högsta par på river och synar glupskt min inskyffling av cybermarker.

 

NL $10 No Limit Holdem - *** 04 26 03:13:21 2008

Seat 3 is the button

Total number of players : 3

Seat 10: HERO ( $8.8 )

Seat 3: Omnifice ( $11.14 )

Seat 4: Paco714 ( $23.27 )

Paco714 posts small blind [$0.05].

HERO posts big blind [$0.1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Kd Kc ]

Omnifice calls [$0.1].

Paco714 calls [$0.05].

HERO raises [$0.4].

Omnifice calls [$0.4].

Paco714 folds.

** Dealing Flop ** [ 10d, 7h, 3h ]

HERO bets [$1].

Omnifice calls [$1].

** Dealing Turn ** [ 7s ]

HERO bets [$2.58].

Omnifice calls [$2.58].

** Dealing River ** [ 9d ]

HERO goes All-in [$4.72].

Omnifice calls [$4.72].

** Summary **

HERO shows [ Kd Kc ].

Omnifice shows [ 8d 9c ].

HERO shows [ Kd Kc ].

HERO collected [$16.82].

 

 

Stats so far: (BB20.69 /100 på 977 händer totalt

Rulle:$411,96

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL10? Var det inte du som tog runt €1k av mig på 0.5/1 HU på B2B för två-tre veckor sedan? Eller det kanske finns fler "Bossebo" :shock:

 

Jag har tagit din flickvän, ditt husdjur osv.. men jag kan lova dig att något HU med + på 1000 Euro på B2B är jag garanterat oskyldig till, även om det givetvis skulle vara en våt dröm ;)

 

Mina rullar kan växa till sig kraftigt då och då, men oftast tar jag ut pengarna innan det hunnit hända något eftersom de behövs IRL... Jag skall sitta och tragla mig upp till varje ny nivå nu... inga genvägar med insättningar osv...

 

Såå du får vänta ett tag innan jag kan donera tillbaka på NL100, som tröst för att någon har tagit mitt mycket lyxiga och sexiga nickname!

 

(kuriosa: Enligt en dansk spelare vid ett virtuelt bord online för några år sedan, så betyder bossebo tydligen "väg-gupp" (speedbump)eller något liknande på danska... om det är sant vet jag inte, men vad jag vet iallfal är att danskar dricker mycket öl)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...