Gå till innehåll

Smeken nl100 + lite mtt


werdball

Recommended Posts

Ok jag tolkade det som BB( big blind) / 100 i nl. Eftersom Poker ofiice skriver dte som BB/100.

 

Vete fan hur det funkar med PO, men man brukar skriva bb/100 i NL och BB/100 när man pratar om FL.

 

Men lätt o räkna ut annars och se vilken som är vilken =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 384
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vill bara få det bekräftat vad smo är vad så jag inte missförstår när folk skriver sina resultat i bb/100 eller ptbb.

 

Jag känner mig rätt usel om jag mäter mig i dessa siffror ligger på 4bb/100 både på nl40/50 75 k händer... Vad som kan tilläggas ju i för sig att jag försökt rakea med lite för långa pass o många bord -> extra tilt o dyra misstag.

O jag tycker inte att jag e tajt nit! kanske det som e problemet? ...

vet ju i för sig några läckor jag måste täta som jag inte vill gå ut med för öppet så jag blir för lätt spelad här på pf =)

 

Min nl100 bb/100 ligger nu på 18 på 2.2 k händer alltså för höggt.. jag borde alltså åka dit hårt snart om variansen ska stämma :P

 

Skriv gärna era egna bb/100 eller vad ni tycker att den bör ligga på, kanske vi får ett normal snitt på värdet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk skriver ofta 10bb/100 där bb är big bets dvs 2 big blinds

 

andra skriver 10ptbb/100 och menar exakt samma sak men PT förtydligar bara det hela..

 

Så har jag fattat det iaf :)

 

en bra ptbb/100 anser jag är runt 10, lite beroende på nivå ofc :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok så så bb/100 vore 20 big blinds / 100. Det är rätt höga förväntningar eller?

 

Jag tycker det känns ganska orealistiskt att hålla över en längre period!

Men grymmt om man lyckas!

 

nl100 vore 80€ / H 4 - 5 bord visst vore det superfiskigt varför inte =) jävligt najs iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey jag ligger på runt 5 efter längre perioder, men jag spelar med MTT ratio runt 8 så...

 

Du ska inte hoppas på får ptbb över 2 på NL100 om jag ska va ärlig, om du hade det på NL40 så kommer du kanske inte ens vinna på NL100, men vi får se... är som sagt väldigt fiskigt där

 

 

FÖRRESTEN SMEKEN... du sa något om högdalen? råkar det vara så att du bor i högdalen i stockholm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tycker det e fiskigt på nl100 nu?

 

När jag gick var det typ tvärtom!

De enda som verkade spela var typ ibon1987/tiny(nånting)/Gussyrbra/ osv listan blir halvlång. O jag kunde skatta mig lycklig om det inte satt minst 4 reg på borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor du i närheten?

Jag brukar vara ute hyffsat mycket iaf ... funtar på att ta en kopp tee o ta en promenad nu med för att vakna till ordentligt:..

 

Kolla till bilen ... jävla F...t H.r ungar som spanade in alla bilar igår på parkeringen! hyffsat mycket inbrott här i bilar

 

Äckel 20 - 30 som spanade in alla bilar ... till jag gick ut på balkongen och fråga om dem hitta nått i bilarna! Min gamla bil har dem radan pajjat pasagerar låset på med skruvmejsel.

 

Ska testa video kameran o digital systemaren i mörkret sen ska jag fan sätta dit ynglena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok lite långt att gå =) men med bilen e det ok typ ta en kaffe på mcdonalds eller nått. Jag brukar dra iväg o köra till ica maxi i haninge iband bara för att komma ut lite hehe o käka lite där o så, köpa nån liten onödig billig grejj till bilen i biltema :P alltid nån lampa som pajjar ju :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LIte rolig grejj från igår.

 

Ringde på en bmw för en kompis för han körde. Han som sålde den verkade typ rädd. Ses vid mack, han fråga minst 2 ggr om vi hade körkort! (Här kunde jag inte annat än skratta lite), poängterade starkt att om vi vill provköra den så måste ena stanna kvar med honom LOL

Verkade utgå från att vi var kriminella... kankse 70% av bmw köpare vill sno bilen ? eller ... nae

Kan poängtera att jag inte har bryter när jag pratar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha ja lätt vi måste fan hitta på något, men just nu ska jag till skolan och labba, har sista tillfället idag sen är det finito.

 

svedmyra jo det är lite mycket att gå, men med tuben blire väl någon knappa tre stationer, har du extra bredband hemma? tänkte ifall jag kommer med bärbar så vi kan grinda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag e lite uttråkad som ni alla kan märka :P

 

Tjejjen o dottern tog över balkongen hehe

Vad är då bättre än en monolog här på pf =)

 

inte riktigt sugen på en grind ännu... av erfarenhet så brukar det vara rätt förödande att spela vid den här tiden för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe monolog äger

 

 

aa jag pluggar internationell kemiteknik på kth, andra året nu.

 

okey jag drar till med bärbar dator någon dag, vi kan grinda på sommaren rätt mycket för den ska bli ALL POKER BÀBY.

 

måste dock fixa en bärbar dator först ^^ har du ide på någon bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får fixa en DEJT :P o snacka om allt det där hehe kan ju säga att jag (kanske borde skämmas) men har kanske för mycket ledig tid hehe...

 

brukar ta bilen o dricka kaffe nära ggr i veckan i liljeholmen på en kompis jobb o annars så aaa tiden går väl när man e ledig också hehe

 

leka i lekparken med lilltjejjen o sånt .. mamma grupp treffar hehe ju i för sig så e nåra farsor pappa lediga nu också =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...