Gå till innehåll

Bullseye, SnG o MTT på PS


Bullseye_swe

Recommended Posts

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ut som 7:a i en SnG efter denna, borde vikt eller?

 

 

PokerStars Game #16721211275: TOURNAMENT #84701265, $15+$1 HOLD'EM NO LIMIT - LEVEL VIII (200/400) - 2008/04/14 - 09:23:41 (ET)

Table '84701265 2' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: Bullseye_swe (5545 in chips)

Seat 2: Keates119 (7485 in chips)

Seat 3: jamie2U (3210 in chips)

Seat 4: Flaev (1405 in chips)

Seat 5: SlagterK (2015 in chips)

Seat 8: deeegor (5410 in chips)

Seat 9: McFelt (1930 in chips)

Bullseye_swe: posts the ante 25

Keates119: posts the ante 25

jamie2U: posts the ante 25

Flaev: posts the ante 25

SlagterK: posts the ante 25

deeegor: posts the ante 25

McFelt: posts the ante 25

deeegor: posts small blind 200

McFelt: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Bullseye_swe 8 of Spades8 of Hearts

Bullseye_swe: raises 1100 to 1500

Keates119: folds

jamie2U: folds

Flaev: folds

SlagterK: folds

deeegor: calls 1300

McFelt: folds

*** FLOP *** 6 of HeartsQueen of Spades2 of Spades

deeegor: bets 2000

Bullseye_swe: raises 2020 to 4020 and is all-in

deeegor: calls 1885 and is all-in

*** TURN *** 6 of HeartsQueen of Spades2 of Spades5 of Clubs

*** RIVER *** 6 of HeartsQueen of Spades2 of Spades5 of ClubsJack of Clubs

*** SHOW DOWN ***

deeegor: shows Jack of DiamondsJack of Hearts (three of a kind, Jacks)

Bullseye_swe: shows 8 of Spades8 of Hearts (a pair of Eights)

deeegor collected 11345 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 11345 | Rake 0

Board 6 of HeartsQueen of Spades2 of Spades5 of ClubsJack of Clubs

Seat 1: Bullseye_swe showed 8 of Spades8 of Hearts and lost with a pair of Eights

Seat 8: deeegor (small blind) showed Jack of DiamondsJack of Hearts and won (11345) with three of a kind, Jacks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt spelat om man bortser från limp? Är ju bara 5 pers på bordet med 3 halvshorties så jag hde väntat mig en raise (turbo-struktur ju)... Vill ju ha betalt liksom...

 

POKERSTARS GAME #16721554448: TOURNAMENT #84704247, $15+$1 HOLD'EM NO LIMIT - LEVEL V (75/150) - 2008/04/14 - 09:49:49 (ET)

Table '84704247 1' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: Bullseye_swe (6235 in chips)

Seat 2: aceapps (1835 in chips)

Seat 4: jonnypow (1980 in chips)

Seat 8: b8r7 (3840 in chips)

Seat 9: jamie2U (1395 in chips)

jonnypow: posts small blind 75

b8r7: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Bullseye_swe Ace of SpadesAce of Hearts

jamie2U: folds

Bullseye_swe: calls 150

aceapps: folds

jonnypow: folds

b8r7: checks

*** FLOP *** King of DiamondsKing of Spades4 of Diamonds

b8r7: checks

Bullseye_swe: bets 150

b8r7: calls 150

*** TURN *** King of DiamondsKing of Spades4 of Diamonds8 of Spades

b8r7: checks

Bullseye_swe: bets 300

b8r7: calls 300

*** RIVER *** King of DiamondsKing of Spades4 of Diamonds8 of SpadesAce of Clubs

b8r7: checks

Bullseye_swe: bets 450

b8r7: folds

Bullseye_swe collected 1275 from pot

Bullseye_swe: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot 1275 | Rake 0

Board King of DiamondsKing of Spades4 of Diamonds8 of SpadesAce of Clubs

Seat 1: Bullseye_swe collected (1275)

Seat 2: aceapps (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: jonnypow (small blind) folded before Flop

Seat 8: b8r7 (big blind) folded on the River

Seat 9: jamie2U folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp, dagen har gått skit vad gäller 18 ply SnGs.

 

2a som bäst och bubbla i 2 stycken ;( första gången med [Ks Th] mot [Ts 8r] andra gången med [Jh Jk] mot [5r 5k] båda gångerna allin pre bleh :evil:

 

Fixade ett semiklonk i en turre och tog tillbaks ~$110 däremot. Rättså svårt för en turbospelare som jag att sitta och hålla disciplin i över 3 timmar. Det var 1467 i turren och jag slutade 78 så det är väl ok. Åkte på en dålig hand dock men pengarna blev inte någorlunda stora än vid 15:e-plats och uppåt så jag hade nog inte pallat mycket mer ändå. Måste ju upp till plugget imorn också ;) Får la drömma om förstapriset på $13k :lol:

 

Bästa turneringsresultat är 1/363 i en $10+1 turre vilket gav $877 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades bubbla för tredje gången detta block, tre 5:e platser alltså, usch! Får väl säga att jag hade otur i denna KQs stealförsök och BB hade plockat upp AA, vad göra :roll:

 

Däremot så satt jag samtidigt i en $11+1 180ply turbo SnG och lyckades komma 2:a! Var headsup med ungefär lika stora stackar och raisade med 44 på knappen varpå han gick allin, dumt att ta en 50/50 men jag raisade lite för mycket för att lägga, får erkänna att jag inte hade full koncentration där. Han hade i alla fall KK vilket ju var värre än jag trodde o det var det. Andraplatsen gav iaf: $396 :mrgreen:

 

Rullen bumpades upp en bit över 1.1k! All time high hehe :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först så går det upp så går det ner så går det upp så går det ner...tralalal

 

Senaste SnGs har varit helt omöjliga! Har bubblat i 5! av 20 spelade :evil: Helt otroligt jobbigt med känslan av att det bara inte går att vinna. Har jag bra kort så synar antingen ingen eller så hamnar jag allin med i stort sett alltid bästa handen och blir utdragen 8ggr av 10. KK allin mot 2 AQ och de träffar A, KK allin mot JJ som träffar, KK allin igen mot 44 och 66, 4 på flop 6 på river...

 

Tiltade väl lite igen efter allt oflyt vilket är dåligt förstås men jag kan bara skylla 3 dåliga placeringar på det iaf...

 

 

Block 3:

 

1. 17, AQ mot 3 andra på flop efter 4x raise, träffar Q hög men en Fi har 89o tvåpar

2. 2, tur i ett skede slog KK med min JJ allin preflop även opm jag hade honom täckt.

3. 1 wee!

4. 7, 88 mot JJ tveksam syn på flop Q hög efter att han synat min 1.5k raise och betat 2k direkt på flop...

5. 4, 88 mot TT allin pre ;/ Hade KK i bb handen innan och alla foldade...

6. 13, dåligt, för trött för att spela

7. 5, KT mot T8 allin pre, vafan... ;(

8. 17, kom igen! bluffade ut mig bleeeh

9. 16, AK mot QQ allin pre, onödigt

10. 18 KK allin på flop, mot 2 QT som båda drar för stegen och träffar på river Bah!

11. 8, inget står...

12. 2 solid! KT vs Q6 HU han var 20k/8k

13. 5! GAAAAAAAAAH, JJ mot 55 allin pre, han träffar 5 på flop... FAN DÅ!

14. 5! HELVETE!!! KQs mot AA på en allin-steal ;((((((

15. 17, 2-par mot överpar allin på turn o bordet parar sig på river...

16. 16, tilt

17. ?

18. ?

19. 5

20. 7

 

Payout: $297

Buyin: $320

-$23

 

Om jag bara kunde låta bli att bubbla skulle jag plussa fint ju även med skräpspel och otur :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Det jag sa tidigare stämmer visst. Ner då och upp nu, och jag vet jag vet dumt att skotta men fan vad nice det är. Och att skotta med en del av vinsten från tidigare då man ligger plus totalt sett är väl inte helt förkastligt ur bankrulleperspektiv va?

 

Buyin: $55+5

Plyrs: 45 st

Place: 1

Payout: $767.26

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fel att i princip varje situation få in alla sina marker i potten med KK eller? (Preflop eller på låg flop...)

 

Alltså...i teorin kan det ju finnas motståndare som måste ha AA pre när dom spelar på ett visst sätt level 1 eller 2. Eller såna som måste ha set när degen åker in en viss hand på flop.

 

Nej men...passa aldrig KK pre. Det är nog ett grundtips. Det ska oerhört mycket till för att det ska vara rätt. Och tillfällena det är rätt uppstår ändå inte ens var hundrade turre, så det är ingen stor läcka om man nu kan kalla det en läcka att aldrig passa KK pre.

 

Sen finns ju extrema exempel också, nära bubblan med extrema shorties och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså...i teorin kan det ju finnas motståndare som måste ha AA pre när dom spelar på ett visst sätt level 1 eller 2. Eller såna som måste ha set när degen åker in en viss hand på flop.

 

Nej men...passa aldrig KK pre. Det är nog ett grundtips. Det ska oerhört mycket till för att det ska vara rätt. Och tillfällena det är rätt uppstår ändå inte ens var hundrade turre, så det är ingen stor läcka om man nu kan kalla det en läcka att aldrig passa KK pre.

 

Sen finns ju extrema exempel också, nära bubblan med extrema shorties och sånt.

 

 

Tack för input! Och skönt det... generellt sett tror jag att de enda gångerna jag gärna lägger KK är mot uppenbara färgbrädor eller A höga floppar efter att testat vattnet med en raise förstås.

 

Jag brukar spela relativt löst första nivåerna i SnGs (turbo multitables) vilket gör att jag ofta får syn av sämre händer om jag efter ett tag plockar upp en hand som QQ-AA och överbetar den... Det finns alltid någon som tror att man tiltat/bluffar.

Är det dumt att spela så?

 

Det verkar ju vettigt så länge man får betalt men man riskerar ju att åka ut alltför fort på en badbeat mot folk som chansar med små par och setar eller Ax som träffar... Även om ens hand står så verkar det också generellt som att motståndarna tror att man är lös/slaskig bara för att man ställer in allt tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit och rotat runt på Youtube i flera timmar efter nån länk här på fourumet om Negreanu's fejkade utflipp... Farligt ställe youtube, finns ju bara för mycket...glömde helöt bort den spagetti jag håll på att koka så det blir nog den mjukaste fullkornspastan nånsin...

 

Började glo på diverse pokervideos som på något lustigt vis övergick till i en bunt videos ang olika sätt att öppna en öl vilket ju i och för sig är intressant. Därefter blev det en del om korttrick och till sist all möjlig illusionskonst och trick. Fastnade för denna:

 

The best magician in the world...

 

Måste ju vara stagat men bra gjort i all fall :)

 

EPT måste ju förövrigt vara riggat för Starsspelare! Allin på flushdrag wtf, och träff dessutom, kom igen sånt händer ju inte? O sen AJ mot A8 värsta turgubbesyndromet för Pagano ju...Var samma deal med "ElkY" när han vann...han hade sjukt flyt vid flera tillfällen med liknande händer och man kunde nästan veta att han skulle vinna redan dagen innan finalbordet. Knäppt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det finns så många muppar ändå... Nyss var det en kille som dunkade iväg sin stack till mig på de 2 första händerna i en $27 2T SnG, första la han sig mot mitt bet på river efter att troligen ha fiskat efter färg med mer än halva sin startstack och sen dunka han in resten med ett stegdrag när jag hade toppar.

 

Kollade upp honom på sharkscope för skojs skull, hade spelat alla möjliga nivåer och aldrig legat på plus med resultat -$4k... några andra har legat på -7.5k med nästan -50% ROI... hur lyckas dom :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:?:Vafaaaan i hela helvetets masungsjävlar!!!!:?::evil: :evil: :evil: FullTilt är ju helt fcked up... loosat 3 gånger på 3 turres på EXAKT samma sätt, AA mot QQ allin på flopp, Q på river, 3, TRE, TROIS, DREI FCKIN GANGER!!! :?::?:URK vad jag tiltar uuuuuuuur.... Blir ännu argare för att jag spelade den sista så jäkla perfekt, KO turre så jag vill ju ha idioten allin och får det eftersom jag överspelat ett par händer innan o så slowar jag lite, heeeelt blank flop synar hans CBet och bombar in en reraise som han trycker in på turn, AA mot QQ; han har inte en chaaaaaaaansss men jooodååå Q på river jajajaja !! :?::?:

 

MÅSTE skaffa en stresskudde ffs gaaaah :?::ola::ola::ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehum... ja nu har jag visst inte skrivit på ett tag... Har varit hos tjejen hela helgen och om jag hade varit vis hade jag itne spelat någon poker heller under dessa dagar. Blev fyllespel på lördagskvällen vilket rullen inte blev särskilt glad för... ska redovisa resultatet från det när jag slutat skämmas, visst det är pengar jag kan avvara men jag måste ha bättre respekt för spelet och för mig själv som spelare än att jag går o slaskar bort ~25% av rullen, haft en hel del badbeats också men det hör ju inte riktigt till saken...

 

Innan helgen hade jag ju ett SnG-block på gång som dock inte blev avslutat innan söndag morgon, det slutade ju iaf på plus efter väldigt random resultat:

 

Block 4:

 

1. 18, ööh: alltid dumt

2. 5 , Loosa KK mot AQ allin pre

3. 13, Loosa QQ mot 77 allin pre 9k pot på finalbord

4. 16, allin med bottenpar och färgdrag, syn av TPTK och ingen träff

5. ?, tilt

6. 11, 77 mot A8, A på flop, och sen A6 mot 55, inget A utan 5a på flop...

7. 1, bra solitt spel trots lagd QQ i 3-vägspot mot AQ, K9 på AK-bräda Q på turn

8. 11, allin i BB mot limpande SB som synade min A2 med KJ, flop A 4 K, turn: J...

9. 18, allin med AKs mot QQ i andra handen, inte smart

10.7, dåligt stealförsök

11.9

12.1

13.11

14.2

 

BUYIN: $224

PAYOUT: $297

RES: +$73

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite SnG i morse och gick väl plus minus noll på det i princip, en $27 där jag kom 5:a o tog hem ~$105 och sen end $60 där jag åkte som 11a efter att ha blivit passiv (vid den tiden hade flickvännen vaknat och var gullig o distraherande) och tog en ofokuserad syn med KT i BB mot SB allin som hade A3off o träffade...

 

Har spelat lite satellit nu under dagen och vunnit T$ 225 med en insats på $6 genom vunna Super Tuesday round 1 och 2. Avreggade mig för jag orkar nog inte en regular turre idag och kommer slaska bort det om jag spelar nu. Tänkte sälja dem först men behåller nog de 225 ett tag, kanske blir till sunday warmup eller nåt... Ska käka o plugga nu istället!

 

Hade en dröm inatt i vilken jag klonkade hem $800k i något som tydligen var sunday million (i drömmen)... lite udda alltså, men det kanske var ett tecken... The Super Tuesday med 1k i inköp lär ju vara rätt tight, eller är det highrollerslask!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har spelat lite satellit nu under dagen och vunnit T$ 225 med en insats på $6 genom vunna Super Tuesday round 1 och 2.

...

 

The Super Tuesday med 1k i inköp lär ju vara rätt tight, eller är det highrollerslask!?

 

Kvala in till The Super Tuesday och sen avregga dig, T$1050 blir en bra kickstart på rullen. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovars, tyckte det var rätt enkelt att ta sig till round 3 i alla fall, kanske spelar samma vända nästa tisdag och försöker gå hela vägen :D

 

Alltså, round 1 var väl en liten utmaning eftersom det var 1/10 som gick vidare. Round 2 däremot med 1/5 vidare var sketslaskigt imo, folk var helvilda och mängder satt ute o hade sig :shock: Antagligen en hel del turrenissar som inte var vana vid turbostruktur. Var överdrivet enkelt att förvandla de $55 till $225 i alla fall...

 

Round 3 är ju dock inte turbo o jag känner mig rätt trött och odisciplinerad för tillfället. Dessutom så skar jag precis ett stort jack i klickfingret med en överdimensionerad grönsakskniv så jag försöker mig inte på round 3 idag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, snart blir jag heltokig på hur mycket jäkla otur man kan ha... Har inte vunnit en enda flip idag och åkt på andra jävliga utdragningar.

 

- A9 allin pre losade mot en nisse som synade med A3 imorse, ute bubblan i en 45 SnG...

- 99 floppade set, tyvärr så gjorde en slöspelande AA det också...

- AK allin pre mot KQ i en $60 SnG och Q på flop

- Toppar med skräpkicker efter checkad BB mot bara limpande SB o han träffar samma fast med 7:a istället för 6:a kicker, ingen tie

- AK allin pre i en annan $60 SnG mot en dumbo som standardhöjt med QJs i UTG han synar och träffar ofc...

- I en annan SnG vid avgörande tidpunkt allin som shortie efter losad AJ mot AT, nu med 67 som BB synar med annat skräp eftersom han är lös, jag floppar 2-par men han drar ut runner runner färg...

 

Kan nog fortsätta älta hur länge som helst... Finns det tillfällen då man vinner allt som man borde och kanske generösa 50% av de 50%-iga flipsen?!?!? GAH :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda trösten är väl att det är lika illa överallt... Satte in en rulle på Party för att testa deras turbo SnG $22-$55.

 

Det är ganska tight spel tycker jag ändå, tycker faktiskt Stars är lösare på turbosidan i alla fall multitable. Hade ju plussat fint hittils på det jag spelat om det inte vore för samma eländiga motrigg.

 

AK loosa mot KQ som vanligt, 2 gånger har Fi gått allin på färgdrag mot mitt överpar/set och satt det båda gångerna... QQ raisad rätt ordentligt i en 3 vägspot en allin och en annan stor stack. Flop: Q T K... Den andra stora stacken hade AJ... otroligt nog så busta jag inte så förskräckligt den handen bara lite mer än halva stacken... :(

 

ITM på en $55 så sitter jag som 2:a, men chippien dubblar upp 3:an osynat genom att beta ner till river för att där lägga sig mot omslag med shortiens sista 500... = Idiot. Oturligt nog så har nyblina 2:an position på min BB och jag har chippien till vänster... Så då sitter jag lite i skiten, men hittar JJ och bombar förstås. Chippien synar med TT, och träffar set... sick! som dom säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh det är så sjukt... 18 ply, sitter 6 pers kvar och jag har precis losat en ganska stor pot. Är nere på 1200 med 200/400 blinds, djupt i skiten alltså. På knappen nu och jag får AsAr, sweet. Alla foldar jag bombar in och både SB och BB synar. Ak på flop och två låga hjärter! Nice, trippla upp! Båda Fi checkar ner turn hjärter 4, en femma ger stege usch då... checkar igen, river hjärter Q, FAN! BB har hjärter 9 och vinner... så jävla irriterande, kan jag inte få losa direkt mot nåt sketet tvåpar istället!!!

 

Därefter tiltar jag bort en dyrare 45 ply som gått skitbra dittils... idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...