Gå till innehåll

HU fisk behöver hjälp! (Video)


legendar

Recommended Posts

Hej detta blir min andra video, senaste tiden har jag försökt lära mig lite HU och nu har jag spelat in en liten video som jag behöver synpunkter på :).

Kan direkt säga att i början med AKs var mitt spel minst sagt spewit vet inte varför jag floatade så tidigt i matchen, så det behöver ni inte hacka på mig för.

 

Annars kändes det mesta ganska standard, men vill gärna ha andras åsikter på något jag behöver ändra i mitt spel, har säkert missat någon/några stora läckor i mitt spel.

Sedan så var jag tyvärr helt övertygad om att min mick inte fungerade så därför får ni stå ut med gaymusik, samt diverse lustiga ljud från min sida istället för kommentarer och tankegånger. Kom på i slutet att jag kunde ju faktiskt skriva lite i chatten hur jag tänkte men det va lite sent, typ sista handen.

 

Alla kommentarer, feedback, idiotförklaringar är mer än välkomna och jag hoppas jag kan lära mig nått av er lite mer rutinerade HU spelare här på pokerforum :D

 

FI's stats stämmer inte, har mött honom 5-max förut men detta var första gången HU, han spelade:

 

SB, VPIP 57%, PFR 45%

BB, VPIP 47%, PFR 5%

AGR FACTOR, Flop 0.88, Turn 4.5, River Inf.

 

VIDEON

 

 

Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0:31 - Finns ingen anledning att höja med 76o i position ens i HU imo.

2:24 - KJ med hålpipa är en superfold på bräda AQx regnbåge när han betar ut sådär på DIN cbet, och du vill ha potten så slå om han och reppa A, det var ju du smo beta pre.

4:00 - har du checkat två stycken mellanpar på orejsad pot pre. beta ut minibet där.

04:24 - J5o är inte att beta med ens i pos pre... hemsk hand. Visst kan du sänka standarden på handen när du e i pos men J5o kan det inte bli nåt av. J5s är okej imo.

5:54 - inte Q4o heller...

6:10 - AKr... nevermind, den handen fick man inte kommentera. hemskt dåligt spelad rakt igenom.

7:42 - 56o blixtfold, se vilken jävla trubbel du hamnade i bara för att du spela skithand.

9:40 - tilt 3betar pre med svaga händer som A9o som du sen ska spela ur pos hela handen bör undivkas. syn pre. tycker du ska försöka stjäla den på river oxå.

10:36 - T5s kan du rejsa med pre. förstår inte hur du slänger den pre men spelar J5o? :S

LÄMNA INC ORKA SPELA MOT EN SÅN SEG TRÅKIG tight jävel? kan tänka mej att det finns cpbra värde på nl100SEK på svs, byt bord. table selection tack

12:08 - AA för mesig 3bet på floppen. straffa tönten ffs J46 2 ruter och nu e turn en 7a snacka om att be om utdrag. ja nu betade du turn oxå, det är veäl vilket som egentlgien, men river får du inte beta 80 på... check är lätt bäst. förmodligen ahde han färgdrag och det betalar ändå inte. annars om det e fet-trap så e du sönderknullad.

12:55 - hålpipa och andrapar, måste vara den bästa floppen du kan få med 98o, BETA! inte checka... vad gör du liksom? trappar? slowspelar? i dotn understand. CHECK TURN? wow. BEBEBET du har andrapar och dubbel hålpipa! BETA! ja ser nu att du losa potten oxå. hetl rätt åt dej.

13:28 - handen efter ? cehck AJ på hans limp? STRAFFA LIMPARE - ALLTID... theyre the worst. slakta limpare. du måste beta ut den handen....

 

får stoppa där, får se om jag orkar ta resten av filmen sen. nu ska jag grinda själv. tror framförallt du måste tighta till spelet pre.

 

stökigt det där men orkar inte fixa det vackert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack terran! Hoppas du orkar kolla vidare, sjukt kul att få respons från en duktig HU spelare! Har lite svårt med range pre som du kanske märkt, har fått för mig att man ska öppna 50-60% ungefär och pokerstoves hjälp fick jag fram att isåfall borde iaf Q5o va med. Har bara lirat några tusen händer än så länge, men vad har tex du för standard range mot unknown fi? Som sagt, gärna mer kritik om du orkar/har tid!

 

Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50M för en 30min film med den kvallen vill jag också ha! Vad använder du för program?

 

Camtasia, vet inte riktigt hur jag fått till det så bra faktiskt :S förra gången blev 20 minuter 150m stort, även fast jag följde "Spela in din egen pokervideo" tråden som finns på forumet båda gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite förvirrad av ditt inlägg, är 53o en klar raise alltså?

 

Om du är bekväm med att spela ett agressivt spel, OCH motståndaren är lite åt det veka eller tighta hållet (så han foldar ofta mot en höjning) så ja.

 

Om han synar många av dina höjningar så släng den i mucken. Om du spelar flera bord samtidigt, så släng den i mucken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack terran! Hoppas du orkar kolla vidare, sjukt kul att få respons från en duktig HU spelare! Har lite svårt med range pre som du kanske märkt, har fått för mig att man ska öppna 50-60% ungefär och pokerstoves hjälp fick jag fram att isåfall borde iaf Q5o va med. Har bara lirat några tusen händer än så länge, men vad har tex du för standard range mot unknown fi? Som sagt, gärna mer kritik om du orkar/har tid!

 

Peace!

 

Aha men om pokerstove säger det så tycker jag absolut du ska köra på det. jag är tyvärr lite för innovativ spelare ibland och känner liksom, vad kan jag få med Q5? den är inge kreativ så jag gillar inte att spela den.

 

jag slänger A2, A3 och A6off pre i position, men anser mej själv/anses ändå vara mycket aggressiv och lös pre (och ja, jag spelar A4 och A5o).

 

ska se hur många jag rejsat pre.... 50% rejsar jag pre. det är enligt pstove 10% för lite? förstod jag det rätt då? inget står ju skrivet i sten men vill man behålla en lös image kanske jag ska börja rejsa mer...

 

kanske kollar resten inatt när jag inte har nåt för mej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte videon att fungera på min skräpdator, men... tighta inte till dig på knappen (kasta J2 till 32 och 43, höj på resten).

 

du kom hela vägen till att du ladda ner filmen eller? eller underskattar jag din intelligens om jag frågar ifall du kom hela vägen dit? för till en början ser det ju ut som att han länkat till en porrsida :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha men om pokerstove säger det så tycker jag absolut du ska köra på det. jag är tyvärr lite för innovativ spelare ibland och känner liksom, vad kan jag få med Q5? den är inge kreativ så jag gillar inte att spela den.

 

jag slänger A2, A3 och A6off pre i position, men anser mej själv/anses ändå vara mycket aggressiv och lös pre (och ja, jag spelar A4 och A5o).

 

ska se hur många jag rejsat pre.... 50% rejsar jag pre. det är enligt pstove 10% för lite? förstod jag det rätt då? inget står ju skrivet i sten men vill man behålla en lös image kanske jag ska börja rejsa mer...

 

kanske kollar resten inatt när jag inte har nåt för mej

 

Hehe sarkasm är kul. Menade inte att pokerstove var lag, som sagt är väldigt ny försökte bara bilda mig en uppfattning på ungefär vilken range man "bör" ha. Obv försöker jag inte säga till dig hur du ska spela, dina resultat talar för sig själva, ledsen om du på nått sätt tog illa upp av min okunskap! Skulle fortfarande uppskatta vidare kritik, sarkasm eller respons då jag uppenbarligen behöver det! :)

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe sarkasm är kul. Menade inte att pokerstove var lag, som sagt är väldigt ny försökte bara bilda mig en uppfattning på ungefär vilken range man "bör" ha. Obv försöker jag inte säga till dig hur du ska spela, dina resultat talar för sig själva, ledsen om du på nått sätt tog illa upp av min okunskap! Skulle fortfarande uppskatta vidare kritik, sarkasm eller respons då jag uppenbarligen behöver det! :)

 

Peace

 

menade inte som sarkasm! förstod nästan att det skulle se ut som det när jag läste i efterhand..

 

OM pokerstove säger det så är det EV+ och isåfall ere bara att köra på!

 

so no harm :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Q7off är väl sånära 50/50 mot en random hand man kan komma H2H? Har för mig jag läst det någonstans, orkar inte stove:a, jag går efter det låter vettigt.

Q5o borde vara några snäpp sämmre mao

Men viktigare är ju som redan sagt vem du spelar mot, är det en dåre så tjänar du att gå in med starkare händer såklart. Är det en weaktight idiot så sno de stora potterna oftare än de små, låt de vinna ibland så kanske du får spela mot dem igen.

Mer höjningar på alla gator, sluta limpa starka händer utan anledning.

Allin eller fold på river helst ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Q7off är väl sånära 50/50 mot en random hand man kan komma H2H? Har för mig jag läst det någonstans, orkar inte stove:a, jag går efter det låter vettigt.

Q5o borde vara några snäpp sämmre mao

Men viktigare är ju som redan sagt vem du spelar mot, är det en dåre så tjänar du att gå in med starkare händer såklart. Är det en weaktight idiot så sno de stora potterna oftare än de små, låt de vinna ibland så kanske du får spela mot dem igen.

Mer höjningar på alla gator, sluta limpa starka händer utan anledning.

 

tror du blandat ihop det med "the computer hand" vilket är Q7...

 

 

såg inte en enda limp pre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

menade inte som sarkasm! förstod nästan att det skulle se ut som det när jag läste i efterhand..

 

OM pokerstove säger det så är det EV+ och isåfall ere bara att köra på!

 

so no harm :)

 

Hehe lungt 8-) Väntade mig diverse fisk-påhopp, men frågar man inte kan man inte lära sig, och jag tycker HU är väldigt roligt och stimulerande så jag vill bli bra på det :D'

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du blandat ihop det med "the computer hand" vilket är Q7...

 

 

såg inte en enda limp pre...

 

Jo det är möjligt, känner igen namnet. Brukar inte spela Q8- ändå dock.

 

Ja hann inte kolla på videon än, antog att han limpade. Det händer att folk gör det för mycket..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är möjligt, känner igen namnet. Brukar inte spela Q8- ändå dock.

 

Ja hann inte kolla på videon än, antog att han limpade. Det händer att folk gör det för mycket..

 

Jag limpar ytterst sällan, på de få tusen händer jag spelat har jag ungefär VPIP 65% PFR 63%. Hatar limpare mest av allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...