Gå till innehåll

Elov @ SvS @ 0.5/1


elov

Recommended Posts

  • Svars 173
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gött att se att det vänder uppåt! :-)

 

Blir det mycket lir i helgen? När är nästa cashgame?

Ledsen för att jag tog lite pengar från dig i förra, du snor säkert av mig vid nästa tillfälle :lol:

 

Ha de och GL med liret!

/Henrik

 

Ja liret börjar kännas bra nu, hoppas det är på väg åt rätt håll :). Blir en del lir i helgen men inte så mycket skulle jag tro!

 

Vet inte när nästa cashgame blir av, lär höra med de andra när dom är ledig, gör inget, that`s poker :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker kanske att det var lite klen rr på floppen. Men sedan tycker inte jag att du gör något större fel i och med den stora beten efter turn, om du "vet" att han sitter på färgdraget dvs. Han begår självklart ett misstag som synar dig, även om han som nu sätter färgen på sista gatan finns det knappt några mer pengar att hämta.

 

Sen finns det självklart fler händer som slår dig redan innan rivern som AA/KK/QQ/TT vilket man kanske ska ha i tanken när man går in i sån där stor pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker kanske att det var lite klen rr på floppen. Men sedan tycker inte jag att du gör något större fel i och med den stora beten efter turn, om du "vet" att han sitter på färgdraget dvs. Han begår självklart ett misstag som synar dig, även om han som nu sätter färgen på sista gatan finns det knappt några mer pengar att hämta.

 

Sen finns det självklart fler händer som slår dig redan innan rivern som AA/KK/QQ/TT vilket man kanske ska ha i tanken när man går in i sån där stor pott.

 

Håller fullständigt med dig i ditt resonemang, har analyserat den handen en hel del efteråt och tycker min rr är riktigt klen. Min magkänsla sa att jag hade han men som du säger så finns det en del händer som har mig slagen. Borde inte bygga upp potten så stor med bara toppar, lär sig av misstagen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte varit lika bra som gårdagens men dock har jag hittat ett fint resultat på 277+. Bara hoppas det fortsätter i den här stilen :P. Handen nedanför skulle jag vela att någon kommentera? Är jag dum som synar här? Jag vet att han antingen sitter på K lr A i ruter och försöker dra till färgen. Eftersom han har 2 överkort +färgdraget så sitter han på 14 outs att dra in och är således favorit? Jag kanske borde lägga mig?

 

***** Hand History for Game 670347209 *****

$100 NL Texas Hold'em - Friday, April 18, 20:46:09 ET 2008

Table Anna 46 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: johnny66 ( $9.75 )

Seat 2: mike_57 ( $155.17 )

Seat 3: tucken ( $42.95 )

Seat 4: Sportpoker ( $183.63 )

Seat 5: Elov ( $213.53 )

tucken posts small blind [$0.5].

Sportpoker posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov [ Td Th ]

Elov calls [$1].

johnny66 calls [$1].

mike_57 calls [$1].

tucken raises [$1.5].

Sportpoker folds.

Elov raises [$11].

johnny66 folds.

mike_57 folds.

tucken calls [$10].

** Dealing Flop ** [ 7d, 3d, 5d ]

tucken is all-In.

Elov calls [$30.95].

** Dealing Turn ** [ Ts ]

** Dealing River ** [ 4d ]

tucken shows [ Jh, Kd ] a flush, king high.

tucken wins $86.68 from the main pot with a flush, king high.

Game#670348015 starts.

#Game No : 670348015

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte varit lika bra som gårdagens men dock har jag hittat ett fint resultat på 277+. Bara hoppas det fortsätter i den här stilen :P. Handen nedanför skulle jag vela att någon kommentera? Är jag dum som synar här? Jag vet att han antingen sitter på K lr A i ruter och försöker dra till färgen. Eftersom han har 2 överkort +färgdraget så sitter han på 14 outs att dra in och är således favorit? Jag kanske borde lägga mig?

 

***** Hand History for Game 670347209 *****

$100 NL Texas Hold'em - Friday, April 18, 20:46:09 ET 2008

Table Anna 46 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: johnny66 ( $9.75 )

Seat 2: mike_57 ( $155.17 )

Seat 3: tucken ( $42.95 )

Seat 4: Sportpoker ( $183.63 )

Seat 5: Elov ( $213.53 )

tucken posts small blind [$0.5].

Sportpoker posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov [ Td Th ]

Elov calls [$1].

johnny66 calls [$1].

mike_57 calls [$1].

tucken raises [$1.5].

Sportpoker folds.

Elov raises [$11].

johnny66 folds.

mike_57 folds.

tucken calls [$10].

** Dealing Flop ** [ 7d, 3d, 5d ]

tucken is all-In.

Elov calls [$30.95].

** Dealing Turn ** [ Ts ]

** Dealing River ** [ 4d ]

tucken shows [ Jh, Kd ] a flush, king high.

tucken wins $86.68 from the main pot with a flush, king high.

Game#670348015 starts.

#Game No : 670348015

 

Jag tycker det känns som en ganska solklar syn faktiskt (någon får gärna "rätta" mig om jag har fel) men du sitter på överpar + färgdrag, T hög vilket är rätt bra. Han kan mkt väl ställa på A7 eller något i den stilen, inget fel på den synen enligt mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte sova länger än til 08.00 imorse så kliver upp och loggar in på Svs för dagens första session. Det flyter på riktigt bra och innan sessionen är slut så har jag hittat ca 250+ och det är jag riktigt nöjd med.

 

16:e -

17:e +731:-

18:e +277:-

19:e +252:-

 

BR just nu på ca 2k

 

Blir nog ytterliggare en session lite senare. Lägger inte upp någon HH denna gång då det inte fanns nå knepiga händer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelade helt korrekt utan att vara säker där. Det är egentligen en självklar syn. Du måste komma ihåg att potten är 20 kr när han höjer 30 ligger det alltså 50 i potten och du behöver betala 30 för att syna. Om jag inte misstar mig så går du +-0 i längden här även om han vinner 60% av potterna. Är det som du säger 50% är det alltså EV+ att syna.

 

Med reservation för brist i matematiken :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelade helt korrekt utan att vara säker där. Det är egentligen en självklar syn. Du måste komma ihåg att potten är 20 kr när han höjer 30 ligger det alltså 50 i potten och du behöver betala 30 för att syna. Om jag inte misstar mig så går du +-0 i längden här även om han vinner 60% av potterna. Är det som du säger 50% är det alltså EV+ att syna.

 

Med reservation för brist i matematiken :-D

 

Okej, tack för det :), matematiken är inte heller min starka sida :P, men det låter rimligt det du säger :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 403026938 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 7 augusti 2007 15:38:24

Julia 5 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Elov (8669.40)

Plats 3: -Lefty- (3830.45)

Plats 4: FISHMENOT (6899.15)

Plats 5: GUC (4786.12)

Elov lägg LM 25.00

-Lefty- lägg SM 50.00

** Giv **

Elov [Es, 10h]

-Lefty- [N/A, N/A]

FISHMENOT [N/A, N/A]

GUC [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

FISHMENOT Höj till 200.00

GUC Syna 200.00

Elov Syna 200.00

-Lefty- Syna 200.00

*** Flop(Board): *** : [Knr, Dh, Kk]

*** Bet Runda 2 ***

Elov Passa

-Lefty- Passa

FISHMENOT Passa

GUC Satsa 600.00

Elov Syna 600.00

-Lefty- Syna 600.00

FISHMENOT Lägg

*** Turn(Board): *** : [Knr, Dh, Kk, 7h]

*** Bet Runda 3 ***

Elov Passa

-Lefty- Passa

GUC Satsa 2050.00

Elov Höj till 4100.00

-Lefty- Lägg

GUC All-in 3986.12

*** River(Board): *** : [Knr, Dh, Kk, 7h, 4s]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 10557.24

Elov [Es, 10h] Stege med ess i topp Vinst: 10557.24

-Lefty- Lägger mig Vinst: 0.00

FISHMENOT Lägger mig Vinst: 0.00

GUC [Knh, Dr] Två par, damer och knektar Vinst: 0.00

 

Så här såg det ut då och det var riktigt skojj att lira :), det är det fortfarande fast man harvar på en aning lägre nivåer :P

 

Har återigen gjort samma idiot mongo grejj som jag alltid gör, +:a stabilt ett par dagar sen kommer det en dag då jag åker på en hand ganska tidigt på sessionen och backar ca 200, kliver genast över å kör en 100:- sit n go för vinner jag den så är jag tillbaka! Losar den och köper in mig på 2,5/5 för att vinna tillbaka det där, losar ännu mer å till slut är jag tom. Vettefan hur jag ska komma till rätta med det här!

 

Nu är det återigen insatt 1000:- för att försöka en gång till! Jag har lirat 2 sessioner sen dess och är nu uppe i ca 1800:-. jag vet att jag kan bygga BR bara jag kommer till rätta med mitt förlustjagande!

 

Ikväll blir det att spela 500+50 på SvS eftersom jag lyckades kvala in till den, hoppas på klonk :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bara att verkligen bestämma sig för att inte spela?

 

Något som jag försökt inse, som du kanske också behöver förstå är att alla har förlustdagar.. Huvudsaken är ju att man plussar i längden. Även om du går minus mycket 1 dag och plussar lite 3.

 

När du spelar bra och ändå går minus är det alltså inget konstigt. Endast varians. Att gå upp i nivå gör att du 100% kommer att förlora din rulle inom sna framtid.

 

Ta en titt på detta inlägg varje gång du tänker skotta! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bara att verkligen bestämma sig för att inte spela?

 

Något som jag försökt inse, som du kanske också behöver förstå är att alla har förlustdagar.. Huvudsaken är ju att man plussar i längden. Även om du går minus mycket 1 dag och plussar lite 3.

 

När du spelar bra och ändå går minus är det alltså inget konstigt. Endast varians. Att gå upp i nivå gör att du 100% kommer att förlora din rulle inom sna framtid.

 

Ta en titt på detta inlägg varje gång du tänker skotta! :-D

 

Det ska jag göra :D, den här gången har jag bestämt mig att inte gå upp, och jag hoppas verkligen jag klarar av det, handlar bara om att ha diciplin! Som sagt så vet jag att rullen kommer att öka sakta men säkert bara jag klarar detta! Ska bli intressant att se hur det blir när första minussessionen dyker upp igen ! då ska jag kika på ditt inlägg innan jag gör något dumt:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har återigen gjort samma idiot mongo grejj som jag alltid gör, +:a stabilt ett par dagar sen kommer det en dag då jag åker på en hand ganska tidigt på sessionen och backar ca 200, kliver genast över å kör en 100:- sit n go för vinner jag den så är jag tillbaka! Losar den och köper in mig på 2,5/5 för att vinna tillbaka det där, losar ännu mer å till slut är jag tom. Vettefan hur jag ska komma till rätta med det här!

 

Nu är det återigen insatt 1000:- för att försöka en gång till! Jag har lirat 2 sessioner sen dess och är nu uppe i ca 1800:-. jag vet att jag kan bygga BR bara jag kommer till rätta med mitt förlustjagande!

 

Ikväll blir det att spela 500+50 på SvS eftersom jag lyckades kvala in till den, hoppas på klonk :D

 

Tycker att det hela är ganska intressant och lite roligt. Du skriver att du ska göra en omstart för att komma tillbaka på den nivån du spelade förra sommaren och sätter in några hundra för att "stabilt spela upp dig". Det tar 1 dag sen sitter du och skottar med typ bara några enstaka inköp. Förstår du inte att det kommer skita sig för dig med den taktiken?

 

Är det så svårt att bara hålla sig till en nivå du har nog med br till? Annars är det väl lika bra att du satsar allt på en enstaka turnering och hoppas på storklonken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det hela är ganska intressant och lite roligt. Du skriver att du ska göra en omstart för att komma tillbaka på den nivån du spelade förra sommaren och sätter in några hundra för att "stabilt spela upp dig". Det tar 1 dag sen sitter du och skottar med typ bara några enstaka inköp. Förstår du inte att det kommer skita sig för dig med den taktiken?

 

Är det så svårt att bara hålla sig till en nivå du har nog med br till? Annars är det väl lika bra att du satsar allt på en enstaka turnering och hoppas på storklonken.

 

 

Du verkar inte riktigt hänga med i det jag skrivit. För det första visa jag handen från förra sommaren och "drömmer" om att spela där igen dock är inte mitt mål att komma dit så fort som möjligt utan bli stabil spelar för att så småningom kanske komma dit igen!. Det problemet jag har som du verkar ha missat också är att så fort jag losar ett inköp på 0,5/1 där jag håller till så går jag upp i nivåer som typ 2,5/5 för att spela tillbaka det vilket resulterar i att jag gular!. Därför har du sett mig på den nivån. Nu är det dock skärpningen, känns som jag sagt det 1000 ggr nu men den här gången ska jag fan behärska mig å ta en förlustsession!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klev upp runt 08.00 imorse, fixa iordning frukost och in till datorn för att starta dagens session. Har totalt lirat ca 4h och 3 sessioner under morgon och så här ser det ut!

 

Session 1: 52min +143:-

Session 2: 1h 33 min +191:-

Session 3: 1h 44 min +224

 

Totalt: +558:-

 

Hur gör jag med den här handen?Är jag fiskig??känns som jag inte kan lägga den då han kan sitta med vad som helst på handen och har han färgen så har jag outs ändå!

 

***** Hand History for Game 674299448 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, April 23, 10:21:30 ET 2008

Table Anna 2 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Laun ( $89.6 )

Seat 2: Elov ( $166.69 )

Seat 3: thelachief ( $76.3 )

Seat 4: kNAtairw ( $43 )

Seat 5: laggo ( $74.76 )

kNAtairw posts small blind [$0.5].

laggo posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Elov [ Ah Qc ]

Laun calls [$1].

Elov raises [$4].

thelachief calls [$4].

kNAtairw folds.

laggo folds.

Laun folds.

** Dealing Flop ** [ Qh, 5h, 4h ]

Elov bets [$7].

thelachief raises [$18].

Elov raises [$61].

thelachief is all-In.

Elov calls [$4.3].

** Dealing Turn ** [ Ad ]

** Dealing River ** [ Th ]

Elov shows [ Ah, Qc ] a flush, ace high.

thelachief shows [ 8h, 7h ] a flush, queen high.

Elov wins $151.23 from the main pot with a flush, ace high.

Game#674299898 starts.

#Game No : 674299898

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar inte riktigt hänga med i det jag skrivit. För det första visa jag handen från förra sommaren och "drömmer" om att spela där igen dock är inte mitt mål att komma dit så fort som möjligt utan bli stabil spelar för att så småningom kanske komma dit igen!. Det problemet jag har som du verkar ha missat också är att så fort jag losar ett inköp på 0,5/1 där jag håller till så går jag upp i nivåer som typ 2,5/5 för att spela tillbaka det vilket resulterar i att jag gular!. Därför har du sett mig på den nivån. Nu är det dock skärpningen, känns som jag sagt det 1000 ggr nu men den här gången ska jag fan behärska mig å ta en förlustsession!

 

Läste du vad jag skrev överhuvudtaget? "Du skriver att du ska göra en omstart för att komma tillbaka på den nivån du spelade förra sommaren och sätter in några hundra för att "stabilt spela upp dig"." Var skrev jag att du försöker komma upp så fort som möjligt? Jag vet att ditt problem är att du skottar därför sa jag att du har problem med din bankrollmanagement! Du vill bli en stabil spelare, precis som jag hävdar i min föregående text, ja men håll dig till din nivå då (0.5-1), skotta inte med några få inköp!

 

"Det tar 1 dag sen sitter du och skottar med typ bara några enstaka inköp. Förstår du inte att det kommer skita sig för dig med den taktiken?"

Läste du vad jag skrev?

 

Lycka till och stanna på den nivå du har br för, skotta inte! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste du vad jag skrev överhuvudtaget? "Du skriver att du ska göra en omstart för att komma tillbaka på den nivån du spelade förra sommaren och sätter in några hundra för att "stabilt spela upp dig"." Var skrev jag att du försöker komma upp så fort som möjligt? Jag vet att ditt problem är att du skottar därför sa jag att du har problem med din bankrollmanagement! Du vill bli en stabil spelare, precis som jag hävdar i min föregående text, ja men håll dig till din nivå då (0.5-1), skotta inte med några få inköp!

 

"Det tar 1 dag sen sitter du och skottar med typ bara några enstaka inköp. Förstår du inte att det kommer skita sig för dig med den taktiken?"

Läste du vad jag skrev?

 

Lycka till och stanna på den nivå du har br för, skotta inte! ;-)

 

De kanske blev lite missförstånd där =), Hoppas iaf att jag kan hålla mig på rätt nivå, det borde inte vara nå problem tycker jag, bara jag håller diciplinen, återstår att se hur det går!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen slutade ca 650+ och det är jag riktigt nöjd med. Idag har det inte blivit lika mycket lir och kommer inte bli så heller. Lirade en kort sväng på förmiddagen och +:ade 65:-. Om en stund drar jag igång en till session, återkommer med ev HH och resultat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min andra session igår gick helt och skogen, som mest var jag nere på 395- men med lite skärpning så jobbade jag upp mig så att jag bara slutar ca 30- för dagen. Det positvia är att jag höll mig kvar på rätt nivå vilket känns riktigt bra, hoppas jag kan fortsättta med det när nästa minusdag kommer.

 

Idag är det en hel del plugga som gäller inför tentan imorrn men ska iaf köra en session nu på morgon sen blir det lite nattgrind skulle jag tro :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad håller jag på mig?skiter fullständigt i positionsspelet, synar med va va skit som helst å betalar av, denna session slutar ca 300 back och jag har bara mitt spel att skylla på för det är äckligt va dåligt jag spelat de 2 senaste sessionerna!

 

Sitter i en 50:- mtt nu, hoppas på klonk där så man vänder detta minus. Hoppas även att jag hittar tillbaka till spelet ikväll då det är långtidsgrind på g.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att jag reder ut mitt skitdåliga cg spel ändå med hjälp av turren! Sitter just nu på FT och vi är 8st kvar och jag är chiptvåa :), återkommer om jag kan vänder minusresultatet till +:D

 

Edit:

 

chipetta nu med 75k tvåan har 22k, fan om jag inte tar det här :P

 

Edit 2:

 

Paus nu, vi är 5 kvar och jag massiv chippetta, skulle jag åka ut som näste gubbe så har jag fixat att jag ligger på 60+ denna session och det känns grymt skönt med tanke på hur jag spelat i cg liret! Men aldrig att jag åker ut nu, då jävlar :D

 

åker ut på en 3:e plats, är inte riktigt nöjd med det då jag är favorit när jag trycker in markerna och tomten hittar syn för ca 30% av sina marker med 87off, jag satt på Q9 floppen va Q83 alla i ruter och ingen av oss har ruter, jag trycker in och han tar syn, turn 7 river 7

 

Jag får iaf 588:- för min 3:e plats och med det så ligger jag på 290+ istället för 300- :), längtar till kvällen grind. Nu blir de det till att plugga fysik :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yes ikväll ska jag hitta ett riktigt fint resultat förhoppningsvis!. Har precis satt mig vid 2 bord och har redan hittat ca 200+, men långt kvar än, kan gå åt vilket håll som helst innan det är klart :P

 

I skrivande stund hittar man AA :)

 

möter QQ och en pott på 100:-, en riktigt bra start har jag fått :P

 

Edit:

 

JAg har alltid tyckt att det skulle vara fränt att sitta med 1k vid bordet på den här nivån. Man kan kanske fixa det ikväll:P, VEt att det finns en del som har haft det redan :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...