Gå till innehåll

En till sng dagbok =)


Skogiss

Recommended Posts

Hej! Blev inspirerad av Bobix och tänker grinda sngs på Party Poker. Börjar med en BR på €300 och startar med 10+1sngs. Går upp i nivå i takt med att rullen ökar. Jag är 22 år och bor söder om stockholm, har inte mycket för mig nu om dagarna så hoppas att detta ska gå bra så jag har något att göra.

 

Mål med dagboken

 

  • ~2000 PPoints t om 20 april
  • spela in 2700 Ppoints to m sista april så jag bibehåller Ace status
  • MINST 1000 sngs t om 20 april

 

Party Poker har en promotion som slutar 20 april, det är tills dess jag planerar att skriva i dagboken, sen får jag se om jag fortsätter eller ej. I den promotionen så får man 100% rakeback under X dagar, hur många dagar beror på hur mycket man points man samlar. Den 24e april spelas en turnering, vinnaren får 31st rakefria dagar.

 

Om jag spelar in 1962 partypoints får jag garanterat 5 extra rakefria dagar oavsett hur det går i turneringen. 2k PPoints är $1000 i rakeavgift. Ett pengamål tänker jag inte sätta fast jag uppskattar att jag kommer att vinna runt $2k-$3k inkl. rakeback, bonusar och partypoints.

 

Något jag vet att jag har problem med sedan tidigare statistik är att jag har många 6:e placeringar, förhoppningsvis ska jag lyckas få ner antalet. Dock är det ju lite besvärligt att tolka statistiken rättvist. Kanske pushar jag för löst när det är 6 spelare kvar eller så kommer jag in i nivån för shortstackad och tvingas till beslut som slår ut mig.

 

Blev rätt långt detta men jaja! Ska duscha och äta och sedan börja grinda. Blir nog riktigt mycket grind nu första dagen, ska ställa dygnsrytmen rätt. Kommer väl spela 15h+ idag åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fastnade framför TV:n, Först var det 100 höjdare USA sedan Jackass och slutligen Seinfeld. De två första avsnitten av den nya säsongen är 100 höjdare har varit sämre än de föregående säsongerna, dock är den sebar bara på grund av F&F. Jackass är Jackass, vissa grejer är skoj. Seinfeld är dock ohyggligt bra, skitkul.

 

Har precis börjat lira, spelar 8st samt åkt ur en sng redan, 33 vs KK och 45 på brädan AK32, rundcheckat på flopp och vi fick alla tre in pengarna på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepig hand tycker jag, visste inte vad jag skulle göra riktigt. Vad tycker ni är det rätta spelet här?

 

 

Party Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t300/t600

4 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: t8230

Hero: t2180

SB: t8400

BB: t1190

 

Pre-flop: (4 players) Hero is Button with 8 :diamond: 8 :club:

UTG raises to t1200, Hero folds, SB calls t900 (pot was t2100), BB calls all-in t590.

 

Flop: 4 :spade: 3 :heart: T :diamond: (t3590, 2 players + 1 all-in - Main pot: t3570, Sidepot 1: t20)

SB checks, UTG checks.

 

Turn: 3 :spade: (t3590, 2 players + 1 all-in - Main pot: t3570, Sidepot 1: t20)

SB checks, UTG checks.

 

River: 7 :diamond: (t3590, 2 players + 1 all-in - Main pot: t3570, Sidepot 1: t20)

SB checks, UTG checks.

 

Results:

Final pot: t3590

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SK: Om jag ställer så kan ju bb slinka med mindre än 1bb kvar i stacken. Om jag foldar måste däremot bb syna.

 

I stridens hetta resonerade jag att det vore bättre att vika, självklart fick jag ställa med ATC följande hand.

 

lol på mig. Spelar bara SH nuförtiden och fick för mig att det var semibubbla ni lira :) 3 ITM-platser så foldar jag.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul, ska följas. Hur ser dina tidigare resultat ut?

 

Vinna 2-3k på 10 dollars känns tight på 1000sngs?

 

Kommer att hoppa upp i nivå när rullen tillåter det, hittar jag en rush tidigt så får jag fler sngs spelade på de högre nivåerna och därmed högre vinst, det jag hoppas på :P.

 

Jag har inte grindat sngs sedan USA blev kickade från Party, då höll jag iaf 20%+ ROI på $33 sngs och under, på $55 vilket jag grindade mest hade jag 16% ROI. På 100 och 200 nivån var jag förlorande(var iofs i maskin när jag spelade de niåverna ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sådär, första sessionen avklarad, spelat nånstans mellan 6,5-7 timmar. Lyckades klämma in 106st och fick ett positivt resultat. Det började väldigt dåligt, 11st OOTM i rad. Tyckte jag var lite running bad i all-insen idag generellt sett fast det vet man ju aldrig riktigt... Jag spelade halvkasst dock, 7/10 ger jag mig själv. Gjorde såklart några dåliga spel, säkert runt tiotalet. Det är skönt att spela mot så dåligt motstånd, även om man gör några dåliga spel så är man ändå +EV.

 

snggraf1ej2.jpg

 

Ska gå ner och köpa frukost och lunch, sedan blir det mer grind. Tänker spela minst 100st till sngs idag, förmodligen 150-200st. Det beror på när jag inte orkar hålla mig vaken längre =P. Förhoppningsvis har min VIP host börjat arbeta snart och han kan ge mig någon bonus att cleara... Visst var det en bra idé av PP att skaffa vip hosts, fast inte lika kul när man har en specifik person att kontakta angående ALLA frågor man har, även generella frågor. PP forwardar alla mails direkt till honom och han verkar inte jobba på helger så det kan ta 3-4 dagar att få svar ibland.

 

Före USA kicken så fick man svar av supporten inom 5 minuter, alla tider på dygnet, det var ruggigt bra support då. En sak PP har förbättrat är cashout tiden, det tar 1-2 dagar max, oftast får man pengarna dagen efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog en tupplur på 3 timmar... Känner mig fräsch nu och ska lira andra sessionen. Fick en €150 bonus insatt på mitt konto, jag har på mig t om 1 april 23:59 att spela in 1200 PPoints. Det känns som att det målet måste jag nå, fin boost för rullen. Jag har $775 (€503) i rullen nu(slöspelade lite 50NL medans jag åt frukost), när jag kommer upp i $1k kliver jag upp till $20+2 sngs. Kliver ner i nivå om jag kommer under $600.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, Var rätt trött igår när jag grindat färdigt så orkade inte skriva något. Jobbade även idag, jag är vikarie så brukar jobba 1-2 gånger veckan ungefär. Gillar att jobba som vikarie, det är roligt att arbeta när man inte behöver gå dit varje dag.

 

Något jag märkt är att mitt statistikprogram, Tourney Manager, inte får med alla turneringar. Det spelar ju ingen roll egentligen men statistiken blir skev.

 

graf hittils(endast dag1, har inte spelat idag)

snggraf2tk4.jpg

 

Den där skidbacken i mitten av grafen är inte helt korrekt! hade någon tredje placering där någonstans så riktigt så stup är backen egentligen inte. Jag tycker fortfarnade att jag fortsätter att springa sämre än jag borde... Min andra session för dagen gick sämre. Förstaplats-procenten halverades, liten ökning på andra plats och tredje platserna ökade med ca 50%. Första sessionen hade jag 5.7% bubbelplaceringar, den ökade till 15.7% nu.

 

Jag spelade dock bättre denna session samtidigt som det vart mycket sämre motstånd ju närmre kvällen klockan blev, synd att de positiva resultaten uteblev. Folk spelar otroligt dåligt, jag kan förstå om man gör tvivelaktiga aggressiva spel men när man synar sig all in med en uppenbart otroligt dålig hand som T8 eller liknande när man inte har i närheten av potodds är helt sjukt. Jag ska inte gnälla på det, det är ju det som ger mig en edge så jag uppskattar såklart deras spel men förstår det inte.

 

Jag kommer nog stanna ett tag på 10+1 nivån för att få lite mer kött på benen. Det kan mycket väl vara så att jag inte spelar tillräckligt bra, vill få ett mycket stabilare resultat på denna nivå innan jag hoppar upp i nivå. jag har ändå lyckats spela många fler sngs än jag hoppats på, 200st redan på en dag. Jag har ett prov på måndag som jag måste plugga till, därför tänker jag avvakta med spelandet tills på fredag. mer action på helgen och det är så förbaskat tråkigt att sitta och plugga då :P. Jag har märkt att jag pushar mycket mycket lösare än de andra grindersen på denna nivå, jag kanske spelar för löst. Mitt bubbelspel som chipleader är jag dock väldigt nöjd med och det har gått otroligt bra, ofta kommer jag in med 12k+ stack när vi blir 3 kvar om bubblan varat en stund.

 

Jag vet inte om jag kommer orka/ha tid att spela in bonusen jag fått. måste spela runt 500 sngs till för att cleara den. Utöver den bonusen så ligger jag bättre än plan i hur mycket jag spelat. Så jag känner ingen direkt stress, jag kanske väntar med att cleara bonusar tills jag gått upp till åtminstone 20+2 nivån. Då behöver jag bara spela hälften så många sngs och det blir lite humanare.

 

Jobbar torsdag och fredag samtidigt som jag måste plugga så det är därför jag avvaktar med spelandet tills på fredag igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog en tupplur på 3 timmar... Känner mig fräsch nu och ska lira andra sessionen. Fick en €150 bonus insatt på mitt konto, jag har på mig t om 1 april 23:59 att spela in 1200 PPoints. Det känns som att det målet måste jag nå, fin boost för rullen. Jag har $775 (€503) i rullen nu(slöspelade lite 50NL medans jag åt frukost), när jag kommer upp i $1k kliver jag upp till $20+2 sngs. Kliver ner i nivå om jag kommer under $600.

 

Låter som erbjudandet som jag har fått då. Hittade en affiliate sida idag som erbjöd 120% upp till 200$ som man får insatt direkt. Är säkert samma sak som här att man måste spela in ett visst antal poäng innan ett datum. Men vet vad som händer annars om man inte klarar av alla poäng? Tar dem tillbaks bonusen då?

GL med liret för övrigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som erbjudandet som jag har fått då. Hittade en affiliate sida idag som erbjöd 120% upp till 200$ som man får insatt direkt. Är säkert samma sak som här att man måste spela in ett visst antal poäng innan ett datum. Men vet vad som händer annars om man inte klarar av alla poäng? Tar dem tillbaks bonusen då?

GL med liret för övrigt!

 

Jag har inte fått några pengar på kontot ännu, €150 releasas när jag klarat av poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...