Gå till innehåll

Resturang Malmö


heltok

Recommended Posts

Har inte själv varit där men min bror sa att där var kanon!

 

http://www.restaurangbloom.com/park/1.php

 

Rankas rätt högt i Malmö

 

Besöker du dom så recensera gärna!

 

den har jag gått förbi någon gång. de renoverade väl den rätt rejält? är ju ett intressant alternativ helt klart. ska se om sällskapet har varit där förut, vill gärna prova något nytt...

 

fler tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bloom har fått bra kritik. Atmosfär lyxkrog där alltid Göran P satt och frossa. Årstiderna, klassiskt ställe i medeltida miljö. Trappaner har också fått bra kritik, finns på Gamla väster.

 

Ett nytt häftigt ställe är den restaurang som finns sidan om Turning Torso, Twisted Torso torso tror det heter. Lyxigt och fin miljö. Bra mat har jag hört också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bloom är överlägset i malmö.

 

är det

 

Five Course & Seven Course Menus

 

Head Chef Ebbe Vollmer surprises you with five of his personal favourites. Available Monday to Saturday.

 

Price: SEK 695/895

 

och låta dem välja lämpliga viner......

 

som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar på Restaurang Mrs. Brown på Davidhalls Torg.

 

Riktigt bra mat och bra viner. Skönare atmosfär och lite mer avslappnat än Bloom och atmosfär t.ex. Kanske inte riktigt samma ambitioner med maten som Bloom, men alltid mkt vällagat med fokus på lokala råvaror osv osv. Ibland är det godast att inte spexa till det för mkt. Lite billigare är det också: 3 rätters (säljer typ bara tre rätters) för 375 sen kan du köpa vinpaket till det för ca 350. Lammryggen är extra fin för tillfället =). Säger inte det här för att jag jobbar där (jag jobbar bara extra nu för tiden), där är vekligen riktigt trevligt och gott.

 

Vill man annars bara gå på klass så är Vendell at Sturehof överlägset. Är förvånad att ingen nämnt det tidigare. Den klart mest hyllade restaurangen i Malmö för tillfället och den enda restaurangen i Malmö i internationell topp-klass, säger folk som vet. Kostar därefter. Bloom och Trappaner som folk sagt innan är naturligtvis bra alternativ.

 

*Har rätt bra koll på Malmös restauranger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du malmöbo just nu.....Då får du ge recsencioner på altt ju!=)....Ja kankse inte din kvinna men allt som har med malmö o göra vill jag ha en en beskrivning på

 

nej, jag är göteborgare.

 

kvist:men tur det finns experter här. vendell sturehof gav inga träffar på google. hur stavar man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.vendelrestauranger.se/startsturehof.asp

 

Det är jag som är analfabet, ett L i Vendel ska det vara. Ska dock raskt säga att jag inte själv varit på Vendel at Sturehof, men att kockar och kritiker är eninga om att dom är outstanding just nu (eller ja, sen dom öppnade då).

 

Appropå det där med stelt så tror jag säkert att det stämmer till viss del. Men det gäller ju även på Bloom och Atmosfär imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag käkat på bloom. Ska försöka vara kortfattad och beskrivande.

 

Gulligt läge, mamma bor nära så vi gick dit. Man fick gå in bakvägen, stod någon som öppnade dörren, han pratade engelska vilket var oväntat. Fick eget skåp i guld, najs, och sedan in i huvudrummet. Vitt och simpel men väldesignat och snyggt. Relativt tomt och alla hade bort med någon meter till närmsta bord. enda möbeln var typ en alkoholbyrå i mitten.

 

Vi tog 5rätter och vin, verkade vara enda de hade. Väldigt kortfattad procedure att beställa, han frågade vad vi var allergiska mot, om vi ville ha vin, sedan var allt klart. Maten var:

Trevligt bröd med smör först och en ostboll. Okej början.

Någon god skum-grej som smakade svamp med broccoli. Najs.

Gåslever med äpple och charlottenlök. inget för mig, men sällskapet gillade det.

Gröna ärtor, gröna mynta-och ärtpure och någon friterad grej jag inte minns vad. Trevlig, men inte så vågat.

Fisk, slätvar med svamp. Bra för att fisk. Lite fegt rent allmänt och inget speciellt men trevligt.

Rabarber, myntaglass, rabarberpure och lite smulor. Okej.

Ost. Till det dracks odestillerad kolsyrad cognac. Jävligt najs kombo faktiskt. Bästa på menyn.

Jasminte, timjan, myntamousse-coktail. Okej.

 

Helheten så saknade jag en god bit kött.

 

Vinet var rätt blandat, halvdåligt presenterat, konstiga namn, exklusivt, vissa var konstiga på ett dåligt sätt, andra var okej. Inte så bra.

 

Folket som var där var mest ekonomer, någon mediafolk, någon poliker som hade fått sparken från fritids som tydligen var känd. Servitriserna var blandade englesktalande, asiat som talade engelska och svensk som svor och skojjade. Jävligt proffsig personal.

 

Notan gick på 4kkr för 3pers för bara mat och vin. Kändes lite i överkant för upplevelsen.

 

Stället var bra, men uppfyllde inte förväntningarna. Var fint och bra, men inget speciellt. Ska försöka jämföra det med ställena i Göteborg som jag käkat på i liknande prisklass. Var typ en blandning av Fond och Heaven 23, fast med vit inredning.

 

Om jag rankar några resturanger:

Magnus&Magnus: 10 (min personliga favvo, överlägsen matupplevelse och allmänt chill)

Fond: 7 (tråkigt, oförtjänta av sin stjärna)

Heaven23: 7 (var bättre förr)

Tvåkanten: 8 (trevligt men inte så speciellt)

Bloom: 7.5 (bra, men överskattat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...