Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

Om du 5shovar in 1010 efter att ha 3betat den så kommer du ligga under mot FIs callingrange men du behöver ju inte vinna ens hälften av gångerna iom pottodds. FI kommer ju ha 4betbluffat oss ibland och det finns faktiskt fiskar som 4betfoldar typ AQ/JJ vilket ger oss mumsigt mkt värde. Samt får du en bredare shoverange så kommer motståndet behöva syna ner dig lite bredare och du får mer värde med ditt absoluta stål. imoimo om man nu vill 3beta det vill säga

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du 5shovar in 1010 efter att ha 3betat den så kommer du ligga under mot FIs callingrange men du behöver ju inte vinna ens hälften av gångerna iom pottodds. FI kommer ju ha 4betbluffat oss ibland och det finns faktiskt fiskar som 4betfoldar typ AQ/JJ vilket ger oss mumsigt mkt värde. Samt får du en bredare shoverange så kommer motståndet behöva syna ner dig lite bredare och du får mer värde med ditt absoluta stål. imoimo om man nu vill 3beta det vill säga

 

Ja det låter vettigt. Men antar att vi hellre gör spelet med 100bb än 200bb+

 

+1

 

Hur går det för dig då? Skönt att du kommer in och kommenterar så detaljerat. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey!

 

Märkt att vi spelat en del nu på sistone och tänkte kika ifall du ville säga vad jag har för procent statistik eller vad man säger. Du vet 6/6/2.2 eller hur det nu ser ut då jag inte använder dessa program. Och om du kanske har någon note på mig :roll:

 

Som tack kan jag dela med mig av vad jag tycker jag ser i ditt spel av det lilla jag sett iaf. :roll:

 

Märkt att du köper in för halvt inköp och då jag får intrycket av att du har rätt bra koll på spelet och slår 2.5/5 så borde du verkligen utnyttja Svenska spels 200BB inköp. Majoriteten av 2.5/5 spelarna köper inte in sig fullt och det är enligt mig ett stort misstag av flera anledningar.

 

En av de största läckorna jag ser på sämre spelare är att de spelar dragen allt för passivt. Floppar de öppet stegdrag så check synar de floppen och foldar turn eftersom turn-betet är alldelles för stort för deras stack. De hittar helt enkelt inte implicita odds pga stackdjupet.

 

Sitter jag med 500 kronor och höjer upp till 20 kronor på knapp med :Td::9d: och får omslag till 70 kronor av BB så vill jag självklart ta en syn i position men har vi inte fulla stackar så sitter du plötsligt med 430 kronor kvar när floppen visar sig.

 

Ex 1: Flopp visar :Ks::Jc::7h:

BB betar ut 120 kronor och nu får du ett skit jobbigt beslut. Att syna 120 med 430 från flopstart ger dig 310 kronor på turn att fäktas med och det krävs nästan att du träffar ditt absoluta vinst kort på turn för att du ska kunna fortsätta med handen, plus att du i princip comittar dig dig redan där med 10 högt.

Vissa tycker ioförsig att du ska ställa på floppen "eftersom stackdjupet inte tillåter något annat" men i mina ögon är det helt fel eftersom du får syn på det brädet i en 3 betad pot då din stack och höjning inte direkt skrämmer någon som ur position 3betat och skjutit starkt på turn.

 

Ex 2: Flopp visar: :Tc::8s::3d:

Du har floppat top-par halv kicker. Relativt torrt bräde och du har position.

Men igen så kommer du aldrig få den information och spelutrymmet du egentligen behöver då stacken sviker.

145 kr i potten som sagt och han skjuter den här gången 105 kronor in mot dig. Vad gör man här? Ja antingen kör man gissningsleken och hoppas han har en hand som AK,AQ osv och stället för att skydda sin hand.

 

Men låtsas som ni bådad har effektiva 200BB ( 1000 kronors stack ) och du helt plötsligt får mycket fler alternativ i handen.

Om du höjer till 245 nu får du ofta ett ganska tydligt besked på huruvida han har missat eller inte. Skulle han syna den kan du lättare fortsätta handen eftersom du har position och inte behöver comitta dig med en informations bet/rais.

 

Jag märker nu att jag svamlar en hel del och mycket kanske är rörigt och otydligt men det jag egentligen försöker säga är att 200BB funktionen svenska spel har är något man absolut borde utnyttja. Att sitta djupt ger dig som bättre spelare ENORMT mycket fördelar mot sämre spelare och jag tror att det är viktigt i oavsett vilken hand man spelar och mot vem, alltid ha rejält med ammunition bakom för att kunna floata, semi bluffa med implicita odds och skrämmas.

 

Hoppas jag bidrog med något litet iaf :) Keep up the good work.

 

Jonko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat jättemkt med Neuen på senare tid, men av det lilla jag sett tror jag han lär lägga om preflop-spelet ganska duktigt för att klara av att spela 200BB djupt.. Det han gör nu är extremt anpassat för 100BB-spel och det verkar ju onekligen gå riktigt bra, tror däremot det krävs enormt mkt mer spelskicklighet att klara av det spelet med 200BB..

 

Håller dock med dig Jonko på det stora hela, ser också fler fördelar med 200BB men med Neuens spel tror jag att 100BB passar enormt mkt bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ofc vid 100 BB men det var väl det du hade effektivt i handen i fråga?

För 150bb har jag så äkligt dålig koll på hur man 3betar/4betar att jag bara gör det med stål ^^

 

Hehe, najs man. Ville bara stämma av.

 

 

Massa text av Jonko :-D

 

 

Mina stats på dig är 18/9/5,7 3bet 5,6

 

Om du vill ha lite tips angående statsen så bör du syna mindre preflop och rejsa mer av de händerna som du spelar alltså din VPIP och PFR ska vara lite närmare varandra. Men sen tycker jag inte att man ska ändra på något som funkar. Så om du vinner massa pengar på ditt spel så kör på det.

 

Det är olika anledningar till att jag köper in för 100bb. Det handlar om pengar och det handlar om min spelstil. Jag spelar en hel del med 200bb eftersom jag inte lämnar bordet direkt när jag dubblar upp. Så jag kan väl hantera 200bb spelet ganska bra, tror jag. Men känner mig mer bekväm med 100bb.

 

Sen tycker jag som du att man ska spela drag hårt både med 100 och 200bb.

 

Ang dina exempel så är det enkelt att folda Ex 1 (kanske push mot aggro fi) och att syna flopp i Ex 2. Tycker inte att man bör slå om i Ex 2 även om man har 200bb i effektiv stack. Det ända som händer då är att han kommer syna/pusha med en hand som slår dig och folda en hand som ligger efter.

 

Men jag förstår vad du menar. Man får spela mera poker med 200bb. Men det gör det oxå lite svårare. Så antingen blir man lite mera passiv och håller det ändå enkelt eller så lär man sig att fullfölja sina bluffar och värdebetta med sina mediumstarka händer. Men då blir oxå swingarna större.

 

Men tack för din omtanke. Vi får se om jag snart kör med 200bb eller om det blir 100bb på 5/10. Vet inte vilket som är mest värde.

 

 

Har inte spelat jättemkt med Neuen på senare tid, men av det lilla jag sett tror jag han lär lägga om preflop-spelet ganska duktigt för att klara av att spela 200BB djupt.. Det han gör nu är extremt anpassat för 100BB-spel och det verkar ju onekligen gå riktigt bra, tror däremot det krävs enormt mkt mer spelskicklighet att klara av det spelet med 200BB..

 

Håller dock med dig Jonko på det stora hela, ser också fler fördelar med 200BB men med Neuens spel tror jag att 100BB passar enormt mkt bättre.

 

På vilket sätt tycker du jag bör spela annorlunda för 200bb, lite mindre 3bet och mera syn?

 

Eller om du har några andra tips på hur man spelar vinnande 200bb poker på 2,5/5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt tycker du jag bör spela annorlunda för 200bb, lite mindre 3bet och mera syn?

 

Eller om du har några andra tips på hur man spelar vinnande 200bb poker på 2,5/5?

 

Mja nu lät det väl som att jag hade jättejärnkoll på ämnet, men verkligen inte. Har inte varit i närheten av din trebetprocent skulle jag gissa.

 

Men jo det jag menar är att det blir lite jobbigare att spela trebettade floppar med 86s och JTs osv när man är 200BB djup än vad det är med 100BB.

 

Minns tex någon pott där vi fick in 100BB på floppen då båda hade ett varsitt halvpissigt drag, något som blir mkt mer komplicerat om man är 200BB djup.

 

Vet inte om jag har några direkta tips som passar just eftersom mitt preflopspel är så mkt passivare än ditt.. Kör på, tycker du verkar utvecklas bra med det spelet du har hittat nu!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo klart det blir svårare, eller iaf dyrare att spela aggressivt med sina drag/bluffar med 200bb. Men man borde ändå kunna hålla en ganska hög 3bet och vara vinnande på det. Eftersom man ofta får fold före floppen och sen även fold på cbet på floppen.

 

Jo jag har väl hittat ett rätt bra spel nu tror jag, iaf för 100bb och ska väl försöka fortsätta med det ett tag så det sitter. Sen får vi se vad som sker.

 

Gjorde just en förlustsession -1500, men hade en 1k vinst sedan tidigare idag så -500 idag då. BLÄÄÄÄÄÄ!

 

Är lite för trött för att spela så inge mera spel idag... zzzzZzzZzzzzzz....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2: Neuen ( $514.41 )

Seat 4: Rasto ( $968.02 )

Seat 3: jowney ( $1633.9 )

Seat 5: G_zone69 ( $501.25 )

jowney posts small blind [$2.5].

Rasto posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Qc Qd ]

G_zone69 raises [$17.5].

Neuen raises [$60].

jowney folds.

Rasto folds.

G_zone69 calls [$42.5].

** Dealing Flop ** [ 9d, 7h, 7d ]

G_zone69 checks.

Neuen bets [$95.62].

G_zone69 is all-In [$441.25]

Neuen calls [$345.63].

** Dealing Turn ** [ 5s ]

** Dealing River ** [ 6c ]

G_zone69 shows [ 9s, 8s ] a straight, five to nine.

G_zone69 wins $995 from the main pot with a straight, five to nine.

 

 

Seat 1: kEMeTLi_. ( $715.06 )

Seat 2: Neuen ( $991.1 )

Seat 4: pokermand ( $901.84 )

Seat 5: charliejuv ( $340.44 )

Seat 3: Johan987 ( $504.78 )

charliejuv posts small blind [$2.5].

kEMeTLi_. posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Td Th ]

Neuen raises [$17.5].

Johan987 folds.

pokermand calls [$17.5].

charliejuv raises [$72.5].

kEMeTLi_. folds.

Neuen is all-In [$973.6]

pokermand folds.

charliejuv is all-In [$265.44]

** Dealing Flop ** [ Ac, 8d, 5d ]

** Dealing Turn ** [ 7c ]

** Dealing River ** [ Jd ]

Neuen shows [ Td, Th ] a pair of tens.

charliejuv shows [ Ad, 9h ] a pair of aces.

Neuen wins $650.66 from side pot#1 with a pair of tens.

charliejuv wins $688.38 from the main pot with a pair of aces.

 

 

Seat 1: TheReaper6 ( $1038.02 )

Seat 3: Neuen ( $431.75 )

Seat 2: sari ( $324.96 )

Seat 5: Mr_Tibez ( $1626.09 )

Mr_Tibez posts small blind [$2.5].

TheReaper6 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ :Ac::Qh: ]

sari calls [$5].

Neuen raises [$22.5].

Mr_Tibez folds.

TheReaper6 calls [$17.5].

sari folds.

** Dealing Flop ** [ :Jc:, :As:, :2c: ]

TheReaper6 checks.

Neuen bets [$39.37].

TheReaper6 raises [$137.8].

Neuen is all-In [$369.88]

 

Bra eller bara speeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeew? fi stats 26/16/3 har inte bråkat massor med han och ingen direkt read

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: TheReaper6 ( $1038.02 )

Seat 3: Neuen ( $431.75 )

Seat 2: sari ( $324.96 )

Seat 5: Mr_Tibez ( $1626.09 )

Mr_Tibez posts small blind [$2.5].

TheReaper6 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ :Ac::Qh: ]

sari calls [$5].

Neuen raises [$22.5].

Mr_Tibez folds.

TheReaper6 calls [$17.5].

sari folds.

** Dealing Flop ** [ :Jc:, :As:, :2c: ]

TheReaper6 checks.

Neuen bets [$39.37].

TheReaper6 raises [$137.8].

Neuen is all-In [$369.88]

 

Bra eller bara speeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeew? fi stats 26/16/3 har inte bråkat massor med han och ingen direkt read

 

känns standard.. Går ju inte att vika så alternativen är syn eller skepp, wp imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns standard.. Går ju inte att vika så alternativen är syn eller skepp, wp imo.

 

Oki ty för komment. Känns som man är slagen här ofta dock men vekt ge upp tycker jag.

 

+17k just nu för månaden och spelet flyter på bra. Se om jag kan få en rekordmånad kanske. Behöver hamna över 19k för det. Men kommer inte jaga, bara spela så bra jag klarar av och så får vi se hur det blir. 8-):-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo klart det blir svårare, eller iaf dyrare att spela aggressivt med sina drag/bluffar med 200bb. Men man borde ändå kunna hålla en ganska hög 3bet och vara vinnande på det. Eftersom man ofta får fold före floppen och sen även fold på cbet på floppen.

 

Tycker folk foldar jättelite mot ens 3bet när man är 200 BB deep. Majoriteten synar ju in sig med spekulativa händer för att floppa monster mot ens eventuella överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för stats på Grecko?

 

Tyckte jag såg dig på ett av borden. Hur gick spelet?

 

Bara 100 händer på Grecko men han verkar inte allt för TAGish. 69/10/1,5. Hehe. En stabil REGG med andra ord. Men Tobbe123 kan du akta dig för han är skillad. Fast kul att spela mot ändå. 8-)

 

Tycker folk foldar jättelite mot ens 3bet när man är 200 BB deep. Majoriteten synar ju in sig med spekulativa händer för att floppa monster mot ens eventuella överpar.

 

Ja det kanske är så, jag har ju spelat mer med 100bb så. Men känns det inte som att man måste kunna göra bra vinst på 3bet om det är så att många synar då? Ja menar de missar väl floppen oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt väl ~40 händer med dig.

Sumpade en ai med A5 mot A6 på Ax 5s 6s så jag droppade bordet.

 

Själv?

 

Okai, ja spelet går upp och ner som vanligt. Men +1k idag iaf. Men kunde varit mer. Men så är det väl alltid. Har iaf en bra månad så ska inte klaga. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nära mitt rekord nu +18400 i juli. Men fan va det har svängt idag. Magsår delux.

 

Bra när man förlorar en KK mot AK allin pre mot C# för 1900kr eller nått sånt. Den borde jag fått. Han lär ju vinna pengar ändå. Gaaaahhh!!

 

Sen tiltade jag typ, AI pre med JJ vs QQ mot samma C#. Vafan blir det.

 

Men jag är ändå plus idag. Helt wacko.. jag måste vara bra eller så har jag fett med paraaaaaa....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2: ArkeGeten ( $1000 )

Seat 3: Neuen ( $890 )

Seat 1: Andy_QQ ( $949.72 )

Seat 4: Reb ( $1043.22 )

Seat 5: Erasehead4 ( $2371.95 )

Andy_QQ posts small blind [$2.5].

ArkeGeten posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 9s 9c ]

Neuen raises [$17.5].

Reb folds.

Erasehead4 calls [$17.5].

Andy_QQ folds.

ArkeGeten calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ 4h, 4d, 9d ]

ArkeGeten bets [$35].

Neuen calls [$35].

Erasehead4 folds.

** Dealing Turn ** [ 3d ]

ArkeGeten bets [$75].

Neuen raises [$195].

ArkeGeten is all-In [$872.5]

Neuen is all-In [$642.5]

** Dealing River ** [ 4c ]

ArkeGeten shows [ Kd, Jd ] a flush, king high.

Neuen shows [ 9s, 9c ] a full house, nines full of fours.

ArkeGeten wins $110 from side pot#1 with a flush, king high.

Neuen wins $1785 from the main pot with a full house, nines full of fours.

 

 

Seat 1: pokermand ( $995 )

Seat 4: Neuen ( $970.24 )

Seat 5: ottootto ( $997.49 )

Seat 2: Erasehead4 ( $707.31 )

Seat 3: 6jm9 ( $1255.11 )

pokermand posts small blind [$2.5].

Erasehead4 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 8c 7c ]

6jm9 folds.

Neuen raises [$17.5].

ottootto calls [$17.5].

pokermand folds.

Erasehead4 calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ 6c, 2c, 7h ]

Erasehead4 bets [$45].

Neuen calls [$45].

ottootto folds.

** Dealing Turn ** [ 9c ]

Erasehead4 bets [$108.75].

Neuen raises [$322.5].

Erasehead4 is all-In [$536.06]

Neuen calls [$322.31].

** Dealing River ** [ Kd ]

Erasehead4 shows [ 3c, 5c ] a flush, nine high.

Neuen shows [ 8c, 7c ] a flush, nine high.

Neuen wins $1419.62 from the main pot with a flush, nine high.

 

 

Seat 2: Mewn ( $967.91 )

Seat 3: C# ( $940 )

Seat 4: Neuen ( $1363.91 )

Seat 5: uffe_roy ( $741.44 )

Seat 1: *Z* ( $1894.36 )

*Z* posts small blind [$2.5].

Mewn posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Kc Ks ]

C# raises [$17.5].

Neuen raises [$60].

uffe_roy folds.

*Z* folds.

Mewn folds.

C# raises [$170].

Neuen is all-In [$1303.91]

C# is all-In [$752.5]

** Dealing Flop ** [ 2s, As, 2c ]

** Dealing Turn ** [ 7h ]

** Dealing River ** [ 3h ]

C# shows [ Kd, Ad ] two pairs, aces and twos.

Neuen shows [ Kc, Ks ] two pairs, kings and twos.

Neuen wins $423.91 from side pot#1 with two pairs, kings and twos.

C# wins $1872.5 from the main pot with two pairs, aces and twos.

 

 

Seat 4: Neuen ( $715.95 )

Seat 1: Moller ( $221.13 )

Seat 3: Manipulera ( $1781.75 )

Seat 5: Shahram ( $523.32 )

Seat 2: Mandy80 ( $580.45 )

Manipulera posts small blind [$2.5].

Neuen posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Kc Kd ]

Shahram calls [$5].

Moller raises [$22.5].

Mandy80 folds.

Manipulera calls [$20].

Neuen raises [$100].

Shahram folds.

Moller calls [$82.5].

Manipulera calls [$82.5].

** Dealing Flop ** [ 3d, 8d, 5c ]

Manipulera checks.

Neuen bets [$230].

Moller is all-In [$116.13]

Manipulera is all-In [$1676.75]

Neuen is all-In [$380.95]

** Dealing Turn ** [ 2s ]

** Dealing River ** [ 4c ]

Moller shows [ 8h, 6h ] a straight, two to six.

Manipulera shows [ 5d, 5s ] three of a kind, fives.

Manipulera wins $1065.8 from side pot#2 with three of a kind, fives.

Manipulera wins $982.14 from side pot#1 with three of a kind, fives.

Moller wins $660.89 from the main pot with a straight, two to six.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gg WP:-)

 

gg ty

 

Fyy faan vad klassisk den där jävla 86an i sista handen är.. Känns som att man ser 100 såna på en dag.

 

Grattis till ett bra resultat iaf, hoppas det fortsätter så!

 

Hehe. Ja då funderar man om man kunde höjt massa mer pre och kanske fått fold istället. Men klart man vill ha syn av 68 varje dag när man sitter med KK.

 

Ty och det hoppas jag oxå. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att inhandla några nya PS3 spel, när det ändå regnar 7 dagar i veckan. Även om solen kanske kommer igen nu snart, enl aftonbladet.

 

Vilka av dessa är mest värda att spela igenom?

 

Bioshock

Prince of Persia

Eternal Sonata

Valkyria Chronicles

Dead Space

Devil May Cry 4

Half Life 2

Resident Evil 5

Oblivion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att inhandla några nya PS3 spel, när det ändå regnar 7 dagar i veckan. Även om solen kanske kommer igen nu snart, enl aftonbladet.

 

Vilka av dessa är mest värda att spela igenom?

 

Bioshock

Prince of Persia

Eternal Sonata

Valkyria Chronicles

Dead Space

Devil May Cry 4 Bra drag som fan men blir lite enformig med massa spammande på alla knappar på en gång typ.

Half Life 2 Grymt spel

Resident Evil 5 Har kört det i coop med en kompis och det är sjukt roligt. Vet inte hur det är om man kör ensam

Oblivion Extremt stort och ganska mkt att ta in om man inte spelat dom andra spelen i serien. Dock ett jävligt bra spel

.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...