Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Heh, mötte ju dig ner jag var nere för att trakassera min polare på 2.5/5. Så nu lär du ha skojsiga stats på mig i PT.

 

Hehe, ja inte fan visste jag att du var så lös mannen.. :-)

 

54/39/2,2 Det är alltså så man ska göra för att krossa nivån!? Du har lurat alla att du är nitig ;-)

 

Tråkigt utdragen jag blev i en pott där han gick AI med AJ på floppen och satte A på river, hade JJ då. Så tröttsamt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då var det ny månad. Känns både skönt och jobbigt att börja om från början igen ;-) Även fast det kanske inte riktigt är så att man börjar om, fast det känns så på nått vis. Ja har spela någon timme och ligger lite plus. Kommer köra på ett litet tag till med 100bb inköp, jag gillar att spela 100bb och det verkar fungera. Men kommer sikta på att köpa in för 200bb när jag vill testa det lite och känner mig modig.

 

Men nästan så jag funderar på att börja spela 5/10 nivån med 100bb istället för att spela 2,5/5 nivån med 200bb. Fast borde väl känna mig trygg oavsett antal bb i stacken. Så kommer väl blanda lite tills jag ser vad som ger mig bäst resultat.

 

Mina mål i Maj

*Spela 2,5/5 (100bb & 200bb)

*Spela 60h+

*Spela 25000+ händer

*Spela stabil och bra poker utan tilt

*Inga stora backdagar där jag jagar förlust

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session nu i nattmössan (gäsp). Stel i nacken oxå som en gam, hehe. Men smart som man är så vill man ju spela ändå såklart, fastän man borde sova eller göra annat. Men slutar 1:a maj med ett lagom plus iaf. +1400kr

 

Får hoppas att det blir en trevlig månad med bra spel och lite motrigg. Lättare att hålla spelet bra om man inte har allt för mycket otur. Ska testa köra 1h sessioner nu i början av maj och se hur det blir. Märker av att när jag spelar långa pass så blir jag alldeles ofokuserad och speciellt då jag förlorar. Mitt spel blir mera chansartat och jag får svårare att lägga starka händer där jag tror mig vara slagen.

 

Kram och gonatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då körde man in i en motrigg alá AA. Torskade 2 stora potter med AA så då var gårdagens plus borta och jag är tillbaks på noll för månaden. Men jag har iaf inte spelat dåligt, tycker jag. Utan det här är väl varians, som proffsen kallar det.

 

[Hand 1]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: KoppanÄger (1098.70)

Plats 2: Neuen (651.39)

Plats 3: astros (243.77)

Plats 4: gahmbler (361.64)

Plats 5: crailon (215.32)

astros lägg LM 2.50

gahmbler lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Eh, Ek]

*** Bet Runda 1 ***

crailon Lägg

KoppanÄger Höj till 20.00

Neuen Höj till 65.00

astros Lägg

gahmbler Lägg

KoppanÄger Syna 65.00

*** Flop(Board): *** : [Knh, 3k, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

KoppanÄger Passa

Neuen Satsa 105.00

KoppanÄger Höj till 250.00

Neuen Syna 250.00

*** Turn(Board): *** : [Knh, 3k, 7s, 5r]

*** Bet Runda 3 ***

KoppanÄger Satsa 200.00

Neuen All-in 336.39

KoppanÄger Syna 336.39

*** River(Board): *** : [Knh, 3k, 7s, 5r, Kr]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1295.28

KoppanÄger [7r, 7k] Triss i sjuor Vinst: 1295.28

Neuen [Eh, Ek] Par i ess Vinst: 0.00

 

Kan man lyckas med att folda en sådan hand? Jag vill inte tro det iaf.

 

 

[Hand 2]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: torkel6 (160.68)

Plats 2: Neuen (765.73)

Plats 3: Shalabi (1696.64)

Plats 4: rocket11 (240.62)

Plats 5: megakillah (1246.62)

torkel6 lägg LM 2.50

Neuen lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Ek, Er]

*** Bet Runda 1 ***

Shalabi Syna 5.00

rocket11 Lägg

megakillah Lägg

torkel6 Syna 5.00

Neuen Höj till 25.00

Shalabi Höj till 75.00

torkel6 Lägg

Neuen Syna 75.00

*** Flop(Board): *** : [10k, 5h, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

Neuen Passa

Shalabi Satsa 110.00

Neuen Höj till 335.00

Shalabi Höj till 665.00

Neuen All-in 690.73

Shalabi Syna 690.73

*** Turn(Board): *** : [10k, 5h, 4h, Kr]

*** River(Board): *** : [10k, 5h, 4h, Kr, Kns]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1521.46

Neuen [Ek, Er] Par i ess Vinst: 0.00

Shalabi [Ks, Kh] Triss i kungar Vinst: 1521.46

 

Bingo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är dumt att köra sessioner på 1h, du hinner oftast inte sätta dig in helt i spelet på borden och hinner inte bygga image..

 

Jo kanske men samtidigt så spelar jag inte så mycket på att ha en "image", jag spelar som jag tror är bäst för alla situationer. Men visst ibland kan jag väl få en viss image kanske. Men jag tror det i mitt fall mest beror på att jag inte vill sitta långa pass då jag spelar sämre, ibland, Bättre att spela när man spelar som bäst, eller hur. Men självklart är det olika för alla. Om jag kunde spela mitt A-game hela tiden skulle jag väl spela 8h i sträck om jag bara orkade sitta framför datorn.

 

 

Första AA skulle jag däremot få in allt på flopp när du är så kort.

 

Andra AA: 4-bettar du aldrig?

 

Sessionlängdsmässigt lutar jag liksom dig att 1h kan vara optimalt

 

Jo i första handen tänkte jag gå AI på flopp, men sen tänkte jag vilken han synar mig då som jag slår. Det är väl mer trolig att alla pengarna åker in på turn och jag har han slagen om jag bara synar på floppen, eller? Kan tillägga att om det fanns drag på floppen så skulle jag degat.

 

Eftersom 4bet på 2.5/5 nivån är lika med AA eller KK så vet jag inte om det är så smart att 4betta preflopp. Om jag bara synar så kan han ju få in alla pengar med tex TPTK eller JJ+ som överpar. 4bettar jag lägger han väl förmodligen AJ+, JJ, QQ.

 

Ja som jag skrev ovan så tror jag 1h passar mig. Men det måste väl inte vara skrivet i sten, på helgerna och vid andra EV+ tillfällen så kan man väl öka på lite. Men vi får se hur det funkar nu i maj. Kanske tänker om nästa månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade gått AI på flopp av två skäl.

 

1. Jag har inte mycket emot att FI viker på flopp. Förmodligen har han någon form av träff som kan spöa vår AA om vi ger honom gratis kort. Att få tillök med 60 % av vår stack for free tackar vi inte nej till.

 

2. Folk som är ofina nog att höja oss ska straffas genom rereaise när vi så har möjlighet. Detta för att dom inte ska upprepa detta beteende så lättvindigt.

 

 

hehe, om du inte fyrbettar AA med motiveringen att "det bara görs med AA", bör du ju i konsekvensens namn inte 3-betta AA heller, för tänk om dom sätter dig på AA och viker för ditt 3-bet?

 

Prova att konsekvent 4-betta AA, KK istället och utvärdera sedan resultatet efter någon månad. Du vet ju själv hur svårt det är att släppa exempelvis QQ, AK pre med mycket pengar investerade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, om du inte fyrbettar AA med motiveringen att "det bara görs med AA", bör du ju i konsekvensens namn inte 3-betta AA heller, för tänk om dom sätter dig på AA och viker för ditt 3-bet?

 

Jo men om jag 4bettar så är det väl nästan 100% säkert att jag sitter på AA eller KK men om jag 3bettar så sitter jag fördodligen inte alls på AA eller KK då jag 3bettar med många fler händer än just AA och KK. Det jag menar är att jag inte vill att fi ska "veta" vad jag har för hand.

 

Fast visst du har rätt i det du skriver om att det är svårt att släppa QQ eller AK mot 4bet. Jag kan väl testa lite och se, men jag kan faktiskt 4betta, inte så att jag aldrig gör det.

 

Håller med dig om det du skrev om hand 1, att gå AI på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ganska troligt att du ibland fyrbettar händer som AK och QQ eller?

Många på 2,5/5 nivån blir irreterade av att man tre och fyrbettar så ibland kan reaktionen bli att du får syn/ställ av en ren skithand.

Att fyrbetta AA kan alltså ge mer belägenhet hos motståndaren att bluffa än att bara syna av en trebet. Men det är ju olika mot olika spelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får väl börja 4betta mer om det är så. Men var inte länge sedan jag lärde mig att 3betta så jag ska väl inte ha för bråttom ;-)

 

Spelade lite nu (1h) och det gick väl lite upp och ner, lite av en utdragningsdag idag. Men gick iaf lite plus denna sessionen och det är kul. Spelade väl stabilt, utom en hand kanske. Där jag försökte "trolla" lite med AK på KJJ flopp. Men man lär sig så länga man lever.

 

Nu är jag trött igen så nu blir det sömn..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för preflop raise %?

Kollade lite i Pokertracker och det verkar som om du raisat lite för lite. Iof på inte alltför många händer.

 

Ja i april så hade jag 13,5 PFR med 20 VPIP. Men jag ska försöka jobba på att komma uppåt med min PFR så att den närmar sig min VPIP.

 

Spelade just en session nu med 19/13 och det är väl för synigt eller?

Vilka stats har du själv? Vad tror du är bra stats att ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här såg hela min morgon ut... WTF, måste jag slowspela varenda jävla gång. Jag blir så trött på mig själv så att jag bryter min arm snart.

 

 

[Hand 3]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Neuen (412.50)

Plats 2: Ewie_C (1192.60)

Plats 3: stncrz (436.02)

Plats 4: Megrim (1218.39)

Plats 5: poorguy (413.23)

stncrz lägg LM 2.50

Megrim lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [10h, Ek]

*** Bet Runda 1 ***

poorguy Lägg

Neuen Höj till 20.00

Ewie_C Syna 20.00

stncrz Lägg

Megrim Lägg

*** Flop(Board): *** : [Dr, Kh, Knh]

*** Bet Runda 2 ***

Neuen Passa

Ewie_C Satsa 30.00

Neuen Syna 30.00

*** Turn(Board): *** : [Dr, Kh, Knh, 10s]

*** Bet Runda 3 ***

Neuen Passa

Ewie_C Passa

*** River(Board): *** : [Dr, Kh, Knh, 10s, Es]

*** Bet Runda 4 ***

Neuen Passa

Ewie_C Passa

*** Showdown *** : Rake: 2.68 Totalpott: 104.82

Neuen [10h, Ek] Stege med ess i topp Vinst: 52.41

Ewie_C [Ds, Knk] Stege med ess i topp Vinst: 52.41

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst här på ett tag men det blir det ändring på. Intressant då jag börjat gå upp till 2,5/5 lite smått (helger).

 

Riktigt najs när du ställer frågor och folk svarar. Här kan man kanske lära sig något!

 

Riktigt fina stats i april iaf.

 

På positionsstatsen kan man kanske höja PFR från button en del. Annars vet jag inte riktigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja i april så hade jag 13,5 PFR med 20 VPIP. Men jag ska försöka jobba på att komma uppåt med min PFR så att den närmar sig min VPIP.

 

Spelade just en session nu med 19/13 och det är väl för synigt eller?

Vilka stats har du själv? Vad tror du är bra stats att ha?

 

Jag spelar 21/16 ungefär har inte statsen framför mig. Spelar nog ganska aggressivt vilket kanske inte är ultimat på 2,5/5 men vill ha kommandot i de potter jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst här på ett tag men det blir det ändring på. Intressant då jag börjat gå upp till 2,5/5 lite smått (helger).

 

Riktigt najs när du ställer frågor och folk svarar. Här kan man kanske lära sig något!

 

Riktigt fina stats i april iaf.

 

På positionsstatsen kan man kanske höja PFR från button en del. Annars vet jag inte riktigt :)

 

Jo det är skoj när man får lite åsikter och kommentarer på händer och frågor. Forumet handlar väl om att vi ska lära oss nått, inte bara skryta eller gnälla.

Ja jag är nöjd med april. Ska försöka höja min PFR lite.

 

 

Vad använder du för program när du gör dina grafer? Puss

 

Pokergrapher tror jag det heter, googla på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar 21/16 ungefär har inte statsen framför mig. Spelar nog ganska aggressivt vilket kanske inte är ultimat på 2,5/5 men vill ha kommandot i de potter jag spelar.

 

Så vilka händer synar du rejs med i position? och vilka händer slår du oftast om med (3bet)?

 

Hittills i maj ligger jag på 20/15... så jag ska försöka hålla det... Fast man ska väl inte stirra sig blind på statsen heller.. Viktigaste är väl att spela bra poker som leder till vinst, fast helt klart så känns det som ett vinnande spel att hålla PFR så nära VPIP som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överhuvud taget så försöker jag vara kommandotagaren i potter. För det mesta missar man ju floppen och då är det den som bettar som vinner, ofta den som höjde pre.

Blandar att syna och slå om med pocket par 5-10 och AQ både i och ur position. Låga pocket är ju lättare att spela ur position än sc eftersom man floppar en färdig hand istället för drag. AK och högre pocket trebettar jag i princip alltid i alla positioner. Trebettar ibland även sc mot högre stackar, men ganska sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...