Gå till innehåll

$100+$8 HU - knepig riversituation.


Recommended Posts

3:e HU matchen mot FI. Jag har plockat hem två, med mitt sedvanliga tokaggresiva spel. Detta är 3:e handen i denna turnering. FI verkar vara på tilt, då han ställde missat färgdrag rakt in i mitt set i föregående, och gick all-in första handen i denna då jag gjort min standardraise till 55.

 

Hur agerar vi på river utan read?

 

 

Seat 4: BB ($1,480 in chips)

Seat 7: HERO ($1,520 in chips)

 

HERO was dealt: [ 6 of Diamonds,4 of Diamonds ]

 

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($10), BB posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

HERO bets $45, BB calls $35.

 

FLOP [board cards: 4 of Hearts,9 of Clubs,Jack of Hearts ]

BB bets $150, HERO calls $150.

 

TURN [board cards: 4 of Hearts,9 of Clubs,Jack of Hearts,Ace of Hearts ]

BB checks, HERO checks.

 

RIVER [board cards: 4 of Hearts,9 of Clubs,Jack of Hearts,Ace of Hearts,6 of Clubs ]

BB bets $275 HERO???

 

Sen undrar jag även om någon vet någon bra H/Hconverter till Ongame, då det är jobbigt att maskera H/H manuellt? Vore tacksamt!

 

Edit:lade till lite info i topic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tycker att du ska betta turn. Du får den sjukt ofta där när han visar sån svaghet. får du mothugg måste du givitvis ge upp.

 

Som spelat så förstår ja inte riktigt varför vi bara ska syna med våran image och read. Han kan mycke väl ha en J eller A samt endel PP som vi får betalt av. Tror de kan finnas värde att ställa mot semi tiltad FI här, särskillt när vi har lös image.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mot tiltad spelare sitter du ju på stålet? han synar ju med alla par för att försöka busta reppade flushbluffar

 

 

Ja tycker att du ska betta turn. Du får den sjukt ofta där när han visar sån svaghet. får du mothugg måste du givitvis ge upp.

 

Som spelat så förstår ja inte riktigt varför vi bara ska syna med våran image och read. Han kan mycke väl ha en J eller A samt endel PP som vi får betalt av. Tror de kan finnas värde att ställa mot semi tiltad FI här, särskillt när vi har lös image.

 

 

Det var dessa tankegångar jag hade oxå. Ska tilläggas att jag är relativt ny inom H-U spel, eller iaf i turneringsform. Tanken var först att bara ta synen, men genast kom jag att tänka på FI image, hur han ser på min image (om nu folk på dessa nivåer tänker på image? :) ) och hur hans tankegångar borde gå handen igenom. Jag kom då fram till att det är sjukt vekt att bara ta synen.

 

 

 

Tack för bra input. Ville bara veta att jag inte vart helt ute och cyklade i mina tankebanor. Jag har märkt att ju mer HU jag spelat desto mer tänker jag, och reflekterar över händer som för bara nån månad sen verkade självklara, typ handen ovan. Verkligen kul och utvecklande med HU sng, och ett bra sätt att bygga rulle på f.ö.

 

Måste bara säga att jag hoppas fortsätta posta H/H på PF, och på så sätt kanske bli lite bättre på den teoretiska biten. Hoppas ni har överseende med att jag inte är allt för duktig på teori samt termer osv.

 

 

Frenter: Jag såg ditt PM, och väljer att återkomma när jag vet vad som gäller, och vad som är tillåtet så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ändrar mitt svar här dock, tror en så tiltad spelare skulle spelat färgen genom att fortsätta bettingen på turn. KJ, QJ, JT, 96s, 66 känns som väldigt rimliga händer. Skulle nog pröva på att rr här om FI inte känns för kapabel till att bluffa ett skott till.

 

Hur slutade handen som sagt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...