Steffow Postad 20 Mars , 2008 Rapport Postad 20 Mars , 2008 ***** Hand History for Game 639570941 ***** $200 NL Texas Hold'em - Thursday, March 20, 17:21:49 ET 2008 Table Britta Turbo 6 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Lancefear ( $408.14 ) Seat 2: Mr.FinDus ( $1173.77 ) Seat 3: Hero ( $390.88 ) Seat 4: Per_R ( $78 ) Seat 5: sista ( $158.6 ) Per_R posts small blind [$1]. sista posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ 6h 5h ] Lancefear folds. Mr.FinDus raises [$8]. Hero calls [$8]. Per_R folds. sista folds. ** Dealing Flop ** [ Th, 6c, Qd ] Mr.FinDus bets [$14]. Hero calls [$14]. ganska billigt för ett drag. ** Dealing Turn ** [ Kh ] oj, jag får det, men fi:s bet oroar mej, den representerar ju styrka, aja synar och ser rivern. Mr.FinDus bets [$38]. Hero calls [$38]. ** Dealing River ** [ 6d ] Mr.FinDus bets [$120]. Hero? Satte mej just vid bordet, FI verkar vara ganska aggressiv, speciellt pf. vad motiverar för syn, och vice versa? kan tillägga att han betade ut väldigt snabbt på rivern. Citera
slakan Postad 20 Mars , 2008 Rapport Postad 20 Mars , 2008 Vad motiverar du synen med på flop? Billigt för ett drag säger du. Drag till två par eller triss eller? Sen skriver du "jag fick det", så kanske menar du att du hade drag till att få ett färddrag. Han betar ju nästan pott...så billigt att jaga runner runner vet jag inte om det är. Men när du väl jagar som en fisk så måste du såkalrt syna river... Citera
Steffow Postad 20 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2008 Vad motiverar du synen med på flop? Billigt för ett drag säger du. Drag till två par eller triss eller? Sen skriver du "jag fick det", så kanske menar du att du hade drag till att få ett färddrag. Han betar ju nästan pott...så billigt att jaga runner runner vet jag inte om det är. Men när du väl jagar som en fisk så måste du såkalrt syna river... aa, jag måste jobba på att få ner min fiskighet... Citera
Xodiac Postad 20 Mars , 2008 Rapport Postad 20 Mars , 2008 tror ofta att du e jättedöd på rivern, han har AQ lr kåk lr inget. Bara be och böna för att han har KQ som han tror står ofta med tanke på din kallsyn på turn? Eftersom du fiskat sådär måste du ju syna iaf. Slå om kan du göra om du själv är jättedålig eller om du vet med 100% säkerhet att FI är extremt usel och synar ner alla omslag med en blank kung Det enda positiva här är att fi aldrig någonsin kan sätta dig på en sexa här Citera
Joeduck Postad 20 Mars , 2008 Rapport Postad 20 Mars , 2008 Höjer eller synar, går väl inte att lägga som spelad.. Åtminstonde inte mot en som gärna köper potten. Men varför synar du floppen ifall du tror att du har sämst hand? Citera
Steffow Postad 20 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2008 Höjer eller synar, går väl inte att lägga som spelad.. Åtminstonde inte mot en som gärna köper potten. Men varför synar du floppen ifall du tror att du har sämst hand? hmm, jag är fisk, har tyvärr ganska fiskig mentalitet, tänker liksom "dethär kan bli nåt, synar och ser hur han agerar turn". Har dock insett att spel som t.ex. det ovan är ganska ev- Citera
Joeduck Postad 20 Mars , 2008 Rapport Postad 20 Mars , 2008 Ok. Jag skulle iallafall inte haft nerver att lägga den, om ja nu hade spelat precis så. Det har ju hänt.. Du slår många händer, finns ju iofs stege ute men klart värt en syn tycker jag väl på river. Det kanske är Ev+ att fiska så fort man satt sig t.ex ifall man dubblar upp o det är minst en till som har dubbel buyin och de lägger märke till att man är fisk o sen synar ner dina nötter handen efter, men i längden vette fan ändå. Dels så måste du kunna variera fiskeriet med aggressivt spel, klarar du inte det lär det vara kört. Är inte fel heller att ha en bra read innan du sätter dig. Fiskspel funkar nog bättre i turneringen. Citera
MayhemMonkey Postad 21 Mars , 2008 Rapport Postad 21 Mars , 2008 Du synar ett lite större än 2/3 bet på flop med "ett drag till ett drag"? Känns inte som det va jättebilligt, och sen när du "got there", till ditt drag dvs, på turn synar du 80% bet? Som spelad blixtsyn river, finns inte mkt annat. Spelet är katastrof det enda positiva är väl den höga tiltfaktorn, om jag suttit med KQ-ish hade jag blivit galen om någon fiskat in mig på en sådan bräda, och det kan väl betala sig i framtiden I guess. Imo är det en tveksam syn pre, den är väl okej med tanke på stackarna men det är en blixtfold post. Edit: Ledsen om jag låter nedlåtande, är ganska trtött och aningens salongsberusad. Citera
Partyjack Postad 21 Mars , 2008 Rapport Postad 21 Mars , 2008 hmm, jag är fisk, har tyvärr ganska fiskig mentalitet, tänker liksom "dethär kan bli nåt, synar och ser hur han agerar turn". Har dock insett att spel som t.ex. det ovan är ganska ev- Varför tar du upp handen till analys om du vet att det är ev-? Synen på flop är väldigt typiskt svs, du får ett par och bara kan inte lägga. Turn får du färgdrag och kanske inte skulle lägga för hela stacken? Och på river drar du dött liksom tidigare gator mot TT - så fold är nog bäst. Skämt åsido, ligger du och drar på såna långa drag så får du också gladeligen betala av river imo. Tycker dock du ska betänka att du kan dra stendött när du synar turn, och övriga gator med. Citera
strater Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 klart det går syna flop+turn, dock inte på svs200 förstår inte riktigt hur du motiverar din syn på flopp om du funderar på att folda river dock... är han nu så aggressiv så lär han ju valuebetta en hel del du slår+bluffar Citera
Recommended Posts