Gå till innehåll

I have to believe it - Nu krossar vi nl100?


A_Real_mom_story

Recommended Posts

Hello!

 

Idag gick jag på stan och satt mig ned på ett fik helt ensam, då kom det två personer och frågade om dom fick slå sig ned. Självklart Cafét var ju nästan fullt och jag satt vid ett rätt stort bord. Dom satt och snackade om poker, vilka summor dom drog in och vart dom spelade. Jag är väldigt ny inom detta men vart väldigt nyfiken, så jag frågade dom och fick ett tips. Jag skulle besöka poker.se vilket jag gjorde. Och hur som haver så är jag här nu och skriver en egen liten dagbok.

 

Jag har aldrig förut spelat poker, men jag köpte en poker tidning idag och fått lära mig en hel del. Grabbarna vid bordet sa att det fanns gott om folk som mer en gärna hjälpte till att "coacha" deras "medarbetare" på det här forumet så jag kände att bästa hjälpen blir genom att starta en dagbok efter att ha läst igenom några stycken.

 

Jag vet inte vart jag ska börja, vad jag ska ha för mål eller vad för spel som passar mig. Jag är väldigt tävlings inriktad så jag har nog ett mål, att nå Highstakes som det heter.

 

Jag har som sagt läst en hel del dagböcker idag men finner många väldigt tråkiga, så jag ska föröska komma på något sätt att göra min intressant.

 

Men först nu måste jag välja site, hur mycket pengar jag ska sätta in och vad jag ska spela för typ av poker.

 

Så vad tycker ni är lämpligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tips:

 

1. Köp pokerhandboken http://www.internetbokhandeln.se/pokerhandboken-dan-glimne-9132331967/bok/9789132331961/

2. Spela efter bonusar på alla olika siter ...dels för bonuspengarnas skull men oxå för att hitta "ditt" pokerrum.

3. Läs på om money management.

4. Finns inga lätta pengar !

 

 

EDIT: du hittar bonusar här: http://www.bonuswhores.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på många olika faktorer.

 

Hur mycket pengar du känner att du kan "offra".. Om du aldrig tidigare spelat poker i ditt liv så kommer du troligtvis inte vinna. Iaf inte i början.

 

SVS (Svenskaspel) är en bra nybörjarsite imo.

 

Det finns mycket nybörjare där :)

 

 

edit.. bonusar är bra, räkna på hur lång tid det tar att tjäna in dem så sporrar det dig nog att ha lång tid på dig

 

H*n har aldrig spelat poker tidigare.. Känns som att det är bättre att börja på t.ex. SVS (som är en väldigt simpel och lätt sida) för att lära sig spelet. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på många olika faktorer.

 

Hur mycket pengar du känner att du kan "offra".. Om du aldrig tidigare spelat poker i ditt liv så kommer du troligtvis inte vinna. Iaf inte i början.

 

SVS (Svenskaspel) är en bra nybörjarsite imo.

 

Det finns mycket nybörjare där :)

 

 

 

 

H*n har aldrig spelat poker tidigare.. Känns som att det är bättre att börja på t.ex. SVS (som är en väldigt simpel och lätt sida) för att lära sig spelet. Eller?

 

 

Måste hålla med Lisa här faktiskt. Börja lira lite på Svenska Spels poker 0,5/1 fullring efter att ha testat lite playmoney kanske. Luckystar har en poäng med pokerhandboken, köpte den till min pappa och efter han börjat läsa den har han gått från förlorande till marginellt vinnande.

 

Se till att hålla dig ifrån att skotta till en början, moneymanagement som nämnt. Annars önskar jag lycka till med pokern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H*n har aldrig spelat poker tidigare.. Känns som att det är bättre att börja på t.ex. SVS (som är en väldigt simpel och lätt sida) för att lära sig spelet. Eller?

Sant, men om hon läser på lite så märker hon att raken är det som betalar bonusar och att den är låg på SvenskaSpel.

Det är ju inte bonusarna som lockar på SvS direkt, men jag vet inte om det är där ALLA nybörjare samlas. De lägsta nivåerna är ju mest lotto poker iofs men det kanske smittar av sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå efter att läst lite runt lite och så har jag insett att detta kommer bli tufft att nå toppen, jobbiga dagar, veckor, månader och till och med år kommer jag nog att ha framför mig.

 

Jag har kikat runt och valt site, mitt nick kommer jag att hålla hemligt tills jag lärt mig grunderna bättre så ni inte kommer och tömmer mig på stålar. Jag satte in $100 hos betway och gick in på ett bord $0.5/$1, köpte in för max och satte mig ned. Men då slog en tanke mig, om jag fölorar så måste jag sätta in mer pengar det vill jag ju inte.

 

Jag kollade runt lite till och hittade att jag ska spela efter bankrulle krav. Någon som kan förklara det lite utförligare för mig. Hur som helst så spelade jag ett tag vid det där bordet, jag vann och är skit glad.

 

Känslan -

 

Fisk = dåliga spelare ( som jag uppfattat det )

Haj = En fisk? som är duktig

 

Jag åkte ut på ett hav med massor av hajar och små fiskar, men jag sökte mig till en skö i närheten som hetter "The heart of gold", jag uppfattade snabbt tro det eller ej att det fanns gott om fisk ( dåliga spelare ) här, så det passade mig utmärkt. Jag sänkte ned kroken och fick napp ( läste nyss klart first poker tidnigen ) med mina poket Kings ( var det så dom hette ) jag höjde det minsta även om jag läst att man inte skulle göra så, och en anna höjde tillbaka... Nu vart jag rädd ett monster i denna lilla sjö ville jag inte se. Men jag följde med på floppen dyker det upp två manliga kort en som visar King och en J ( knekt? ) och min motspelare gåt all-in.. jag tänker ett tag och vill folda men synar? gör jag rätt?

 

I chatten skrev spelaren att han hade stege men jag fick pengarna med triss ;D nu har jag $197.43

Fast nu är det tillbaks till värkligheten då jag förstått att riskera hela min bankrulle är dumt, men va tusan jag är nybörjare :)

 

Så förslag på ett uppläg för min bankrulle skulle vara snällt. och tack till alla förslag som jag fått hittils, men svenksaspel blir det inte.

 

Detta kanske låter luddigt, men hoppas ni förstår lite av det jag skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå efter att läst lite runt lite och så har jag insett att detta kommer bli tufft att nå toppen, jobbiga dagar, veckor, månader och till och med år kommer jag nog att ha framför mig.

 

Jag har kikat runt och valt site, mitt nick kommer jag att hålla hemligt tills jag lärt mig grunderna bättre så ni inte kommer och tömmer mig på stålar. Jag satte in $100 hos betway och gick in på ett bord $0.5/$1, köpte in för max och satte mig ned. Men då slog en tanke mig, om jag fölorar så måste jag sätta in mer pengar det vill jag ju inte.

 

Jag kollade runt lite till och hittade att jag ska spela efter bankrulle krav. Någon som kan förklara det lite utförligare för mig. Hur som helst så spelade jag ett tag vid det där bordet, jag vann och är skit glad.

 

Känslan -

 

Fisk = dåliga spelare ( som jag uppfattat det )

Haj = En fisk? som är duktig

 

Jag åkte ut på ett hav med massor av hajar och små fiskar, men jag sökte mig till en skö i närheten som hetter "The heart of gold", jag uppfattade snabbt tro det eller ej att det fanns gott om fisk ( dåliga spelare ) här, så det passade mig utmärkt. Jag sänkte ned kroken och fick napp ( läste nyss klart first poker tidnigen ) med mina poket Kings ( var det så dom hette ) jag höjde det minsta även om jag läst att man inte skulle göra så, och en anna höjde tillbaka... Nu vart jag rädd ett monster i denna lilla sjö ville jag inte se. Men jag följde med på floppen dyker det upp två manliga kort en som visar King och en J ( knekt? ) och min motspelare gåt all-in.. jag tänker ett tag och vill folda men synar? gör jag rätt?

 

I chatten skrev spelaren att han hade stege men jag fick pengarna med triss ;D nu har jag $197.43

Fast nu är det tillbaks till värkligheten då jag förstått att riskera hela min bankrulle är dumt, men va tusan jag är nybörjare :)

 

Så förslag på ett uppläg för min bankrulle skulle vara snällt. och tack till alla förslag som jag fått hittils, men svenksaspel blir det inte.

 

Detta kanske låter luddigt, men hoppas ni förstår lite av det jag skrivit.

 

 

Haha sköönt:D

 

Men läs lite böcker och tidningar och spela MIcro-limit ist. ( 0,02$-0,05$)

 

 

men lycka till och Hoppas du drag in storkovan min vän:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för alla svar och lyckönskningar :) det glädjer mig verkligen! Jag har spånat vidare lite på hur jag ska lyckas med det här. En sak är att jag ska snappa upp så mycket som möjligt från er här på forumet. Jag antar att medrigg är något bra, kanske ska investera några dollar i det av de vunna pengarna.

Har inte hunnit spela nå poker alls men fick ett mail idag av en godvän som hade fått höra att jag börjat spela poker av sin flickvän ( min bästis ) och erbjöd mig en slant om jag gjorde som han sa.

 

Han skulle ge mig $300 + skulle jag satsa mina 197.43 själv i en bankrulle. Jag skulle hålla mig till några regler som han sa; men hade lite brottom och kunde inte ta reda på vad allt bettyde...

 

Regler

 

3000 - 5000 bbs/nivå ....

S&G & MTT 30 st / nivå ....

Inget TILT

Inget SKOTT

 

 

Sen vad det något mer, men minns inte just nu. Någon som skulle kunna försöka sig på att förklara mer i ord vad det här betyder. Vill ju inte göra sponsorn besviken ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najs med stejk (sponsring)

 

3000 - 5000 bbs/nivå .... betyder altså om du spelar med 0.25$(smallblind) / 0.5$ blinds (bigblind, förkortas BB)

Alltså för att du ska gå upp en nivå, förslagsvis till 1/2 (eller vad de nu blir) bör du ha 3tusen till 5 tusen bigblind för nästa nivå.

 

S&G & MTT 30 st / nivå ....

SNG = Sit and go

MTT = Multitabletournament (stava? nae)

30st inköp, om ett inköp är tex 50 så behöver du 50x30, hoppas du är med nu ;)

 

Inget TILT:

<saxat>Tilt

När en spelare efter en stor förlust blir arg och börjar spela dåligt. </saxat>

 

Inget SKOTT:

Skott betyder att du kanske går upp och "skottar" / "tar ett långskott" på kanske 2$/4$ nivån, vilket brukar resultera i att man loosar hela rullen, förekommer ofta annat "spelsätt" "där uppe"

 

Hoppas du lyckas väl och du förstog mina förklaringar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med ca 500 i rullen ska du spela 005/010 tills du har 600.

 

När du har 600 spelar du 0.10/0.20 tills du har 1500 då kan du gå upp o smaka på 025/050.

 

Man brukar säga 30 inköp per nivå. Behövs inte på de blindsen, egentligen, men eftersom du inte vet vad tilt o skott är så tror jag nog att du behöver det.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nu var det ett tag sen jag var online, men jag har nött på. Böcker, vänner som hjälpt mig och filmer. Jag har nog inte gjort annat - eller jo jag vann en turnering =)

 

Min stackars 200 dollar är nu $5234 och då har jag tagit ut en redig slant :) all träning har gett resultat. Och jag har besämt mig, jag ska satsa - NL100 here i come!

 

Vet att det finns mycket spelare här som kan hjälpa mig, hoppas på mycket feedback under vägen. Kommer att spela på prima/microgaming nätverket tror jag det hette. Får se hur länge jag klarar mig, men känns som jag skulle gå med en liten vinst på den nivån.

 

Upp till bevis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nu var det ett tag sen jag var online, men jag har nött på. Böcker, vänner som hjälpt mig och filmer. Jag har nog inte gjort annat - eller jo jag vann en turnering =)

 

Min stackars 200 dollar är nu $5234 och då har jag tagit ut en redig slant :) all träning har gett resultat. Och jag har besämt mig, jag ska satsa - NL100 here i come!

 

Vet att det finns mycket spelare här som kan hjälpa mig, hoppas på mycket feedback under vägen. Kommer att spela på prima/microgaming nätverket tror jag det hette. Får se hur länge jag klarar mig, men känns som jag skulle gå med en liten vinst på den nivån.

 

Upp till bevis!

 

Grattis! Inte dåligt, från att vara total nybörjare och sedan vinna så mycket pengar snabbt. Behåll bara fokus och kör på rätt nivå. Kanske bäst och testa på lite lägre nivåer när du är så pass ny inom pokern?

Vilken tunering var det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare! Har du något namn möjligtvis? Ålder är också intressant!

 

Själv heter jag iaf Jakob. Började spela poker i oktober (15e) för att vara exakt. Hade spelat en del live året innan så kunde grunderna vilket gjorde det lite lättare för mig men det känns som att du går igenom samma sak som jag gjorde.

 

Har lite tips på vägen.. du kan också PM'a om du har lust, frågor eller annat skoj :)

 

Vet inte om du har köpt pokerhandboken, har du pengar, som du verkar ha med tanke på att du redan vunnit upp till 5000 dollar! Sjukt måste jag säga.. (tänk på att vinster gör dig beroende, inte förluster!)

 

Köp pokerhandboken som nån sa förut, läs den men gå in in allt för djup i den. Lär dig grunderna genom den..

 

Köp sen No limit hold'em: Teori och praktik av David Sklansky och Ed Miller.. (Sjukt bra bok) Här kan du lära dig lite djupare.. Den är lite petig och mycket matte, men huvudsaken är att man fattar vad som menas..!

 

Läs recension av boken här, skriven av Ola (Ola är en pokerprofil här på forumet..): http://www.poker.se/bokrecension-917-no-limit-holdem-teori-och-praktik.html

 

Sen har du ju fått tips om att inte gå upp i nivå för snabbt. En del anser att låga nivåerna på till exempel Svenskaspel är lotto (någon skrev det tidigare i tråden). Det är när du bemästrar en nivå och känner dig säker du går upp, längst ner är dom sämst och därför är det lättast att vinna där, glöm aldrig det :) Varje gång nån synar ett färgdrag mot pottoddsen (som du för övrigt behöver lära dig vad det är) har du gjort ett vinstgivande drag. Se bara till att inte betala av när dom synar mot oddsen och drar in de rätta korten..!

 

Själv spelar jag på svenskaspel då raken där (avdrag pokersidan tar) är 2.5% jämfört med cirka 5% på andra siter.. Anser också att det finns sjukt mycket fisk ute... jag spelar 1/2 även fast jag har rulle för att gå upp. Detta är för att jag fortfarande känner att jag ibland gör misstag i vissa synlägen och även en del blufflägen..

 

Tänk på att inte bli beroende.. Det finns ett liv utanför också, pengar är inte heller allt. Det gör dig inte lycklig! Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte dehär är nån form av levling, vilket de känns som så skulle jag nog vilja säga att de är dumt att börja på NL100 nu trotts att du har en hyffsad rulle för det.

 

Jag har oerhört svårt att tänka mig att någon skulle kunna vara vinnande på NL100 efter 1 veckas poker spel. Har du nu lyckats vinna 5K i en turnering så säger inte det speciellt mycket tyvärr. Bärja ist på NL20 eller något tills du spelat kanske minst 30-50k händer. Ett billigare alternativ att lära sig på.

 

Inrikta dig inte för mycket på att dra in en massa pengar i början utan ta dig tid å lär dig spelet först. Se första månaderna som en utbildning för att sen kunna dra in en extra slant i månaden ist.

 

GL hoppas du når high stejk en vacker dag! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Inte dåligt, från att vara total nybörjare och sedan vinna så mycket pengar snabbt. Behåll bara fokus och kör på rätt nivå. Kanske bäst och testa på lite lägre nivåer när du är så pass ny inom pokern?

Vilken tunering var det?

 

Man får väl bara lov att tacka :), jag vet att det kanske är tidigt att gå upp till nl100. Jag har fått många versioner av en kompis, men jag känner nog ganska fort om det passar mig eller inte. Men jag spelar inte för att vinna dom största potterna utan att bli bäst - Och det går jag in till 100% för!

 

smells like bullshit

 

Ledsen men dina inlägg välkommnas inte så länge du inte har något vettigt att komma med.

 

 

 

 

 

 

Tjenare! Har du något namn möjligtvis? Ålder är också intressant!

 

Själv heter jag iaf Jakob. Började spela poker i oktober (15e) för att vara exakt. Hade spelat en del live året innan så kunde grunderna vilket gjorde det lite lättare för mig men det känns som att du går igenom samma sak som jag gjorde.

 

Har lite tips på vägen.. du kan också PM'a om du har lust, frågor eller annat skoj :)

 

Vet inte om du har köpt pokerhandboken, har du pengar, som du verkar ha med tanke på att du redan vunnit upp till 5000 dollar! Sjukt måste jag säga.. (tänk på att vinster gör dig beroende, inte förluster!)

 

Köp pokerhandboken som nån sa förut, läs den men gå in in allt för djup i den. Lär dig grunderna genom den..

 

Köp sen No limit hold'em: Teori och praktik av David Sklansky och Ed Miller.. (Sjukt bra bok) Här kan du lära dig lite djupare.. Den är lite petig och mycket matte, men huvudsaken är att man fattar vad som menas..!

 

Läs recension av boken här, skriven av Ola (Ola är en pokerprofil här på forumet..): http://www.poker.se/bokrecension-917-no-limit-holdem-teori-och-praktik.html

 

Sen har du ju fått tips om att inte gå upp i nivå för snabbt. En del anser att låga nivåerna på till exempel Svenskaspel är lotto (någon skrev det tidigare i tråden). Det är när du bemästrar en nivå och känner dig säker du går upp, längst ner är dom sämst och därför är det lättast att vinna där, glöm aldrig det :) Varje gång nån synar ett färgdrag mot pottoddsen (som du för övrigt behöver lära dig vad det är) har du gjort ett vinstgivande drag. Se bara till att inte betala av när dom synar mot oddsen och drar in de rätta korten..!

 

Själv spelar jag på svenskaspel då raken där (avdrag pokersidan tar) är 2.5% jämfört med cirka 5% på andra siter.. Anser också att det finns sjukt mycket fisk ute... jag spelar 1/2 även fast jag har rulle för att gå upp. Detta är för att jag fortfarande känner att jag ibland gör misstag i vissa synlägen och även en del blufflägen..

 

Tänk på att inte bli beroende.. Det finns ett liv utanför också, pengar är inte heller allt. Det gör dig inte lycklig! Lycka till!

 

Mitt namn var då Fredrik, född 89 och 18 år gammal - Gillar sport, fiske och varma sommrar =)

"En liten kort press"

 

Tack för en givande post =) Mycket möjligt att det dyker upp några frågor i ett pm eller liknande. Jag har lärt mig pottodds, om jag förstog det rätt så. Jag lär mig fort!

 

Har inte hunnit köpa boken ännu men det kommer. Har haft en hel del annats som hjälpt mig fram tills nu. Men ska nog läsa igenom den så fort jag bara kan.

 

Jag ser detta som en utmaning - Jag kan när som helst sätta mig och spela mot dom bästa. Nästan i alla fall bara jag har pengarna det lockar mig. Jag är inte ute efter att vinna mest pengar, utan att bli bäst. Fast pengarna kommer på vägen. Jag vet att många spelar för att vinna sin dagliga profit, jag kommer att spela för att nå toppen.

 

nl100 kommer jag nog vara en utav de största fiskarna, men jag och en "coach" har satt upp en gräns som jag godtog - Minus $700 och jag börjar från botten.

 

Vet inte om jag svarat på din post riktigt är lite små trött får läsa igenom allt imorgon.

 

Om inte dehär är nån form av levling, vilket de känns som så skulle jag nog vilja säga att de är dumt att börja på NL100 nu trotts att du har en hyffsad rulle för det.

 

Jag har oerhört svårt att tänka mig att någon skulle kunna vara vinnande på NL100 efter 1 veckas poker spel. Har du nu lyckats vinna 5K i en turnering så säger inte det speciellt mycket tyvärr. Bärja ist på NL20 eller något tills du spelat kanske minst 30-50k händer. Ett billigare alternativ att lära sig på.

 

Inrikta dig inte för mycket på att dra in en massa pengar i början utan ta dig tid å lär dig spelet först. Se första månaderna som en utbildning för att sen kunna dra in en extra slant i månaden ist.

 

GL hoppas du når high stejk en vacker dag! :-)

:)

Håller med dig - Det kan vara dumt att börja på nl100. Men jag ska ge det ett försök. Har faktiskt råd att fölora en liten slant ( $700 som är satt ), sen kankse jag besöker nl20.

 

 

 

Jag har nu spelat en hel del på nivån - Det är tufft måste jag säga. Dem lurar upp mig på läktaren ibland :(. Kunde hursom helst sluta med ett glatt resultat ett par $100. Tänkte ta och posta några händer men jag kommer att hålla mitt nick hemligt ( råd från en god vän, då jag kan ses som ett lätt byte).

 

Kommer att psota lite hur jag tänkte under handen, jag spelar förövrig på 2 bord åt gången och jag hinner knappt med :( Men man lär sig väl med tiden.

 

 

 

 

 

Hand#1

 

Jag raisa upp potten duglit tycker jag. Hade jag fått mothugg hade jag inte involverat mig allt för mycket och kunnat lagt handen utan problem och att få pengarna som redan är inne är inte heller helt fel.

 

Nu på floppen - Ett monster!

Gör jag fel som checkar? ska jag beta ut här, jag känner att trotts man inte ska vara girig att jag vill ha med min Fiende och kanske kan lura in honom. Men han kan ju sitta på något lustigt drag eller liknande?

 

Turn

Ingen förändring nu, men jag måste väl kika efter om han har något? om min finende skulle haft en bra pre-flop hand borde han kuna se från A och syna med KK,QQ ? eller hur. Jag betar ut en slant - Mot hugg, inte ska jag vara rädd? in med degen!

 

** Alabama [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - Cash Game) Real Money

 

FI5 sitting in seat 1 with $104.07

Hero sitting in seat 2 with $105.35

FI1 sitting in seat 3 with $99.42

FI2 sitting in seat 4 with $223.22

FI3 sitting in seat 5 with $72.00

FI4 sitting in seat 6 with $89.50[Dealer]

FI5 posted the small blind - $0.50

Hero posted the big blind - $1.00

 

** Dealing cards to Hero: Jc, Jh

FI1 folded

FI2 raised to $4.00

FI3 folded

FI4 called - $4.00

FI5 folded

Hero raised to $19.00

FI2 folded

FI4 called - $19.00

 

** Dealing the flop: Jd, As, 3c

Hero checked

FI4 checked

 

** Dealing the turn: 4h

Hero bet - $32.00

FI4 raised to $64.00

Hero went all-in - $55.35

FI4 went all-in - $6.50

 

** Dealing the river: Qc

FI4 shows: Ah, Kd

Hero shows: Jc, Jh

Hero wins $180.50 from the main pot

 

Hand#2

 

Jag kankse inte får syn allt för ofta på turn, men jag måste ju bli lite rädd då han synar på flop eller? är det korrekt att pusha?

 

** Words Of Wisdom [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - Cash Game) Real Money

 

FI1 sitting in seat 1 with $42.93

Hero sitting in seat 2 with $278.92[Dealer]

FI2 sitting in seat 3 with $100.40

FI3 sitting in seat 4 with $127.14

FI4 sitting in seat 5 with $71.89

FI5 sitting in seat 6 with $99.50

FI2 posted the small blind - $0.50

FI3 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing cards to Hero: Kc, Kd

FI4 folded

FI5 raised to $4.00

FI1 folded

Hero raised to $14.00

FI2 folded

FI3 called - $14.00

FI5 called - $14.00

 

** Dealing the flop: Ks, 8d, Qh

FI3 checked

FI5 checked

Hero bet - $25.00

FI3 called - $25.00

FI5 folded

 

** Dealing the turn: 4s

FI3 checked

Hero went all-in - $239.92

FI3 went all-in - $89.14

 

** Dealing the river: Ah

FI3 shows: Qs, As

Hero shows: Kc, Kd

Hero wins $267.78 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker händerna ser bra ut. Rätt standard att spela som du gör men du verkar endå ha insett att man ska lira aggresivt.

 

Hand 1: tycker jag man kan leda ut med. Typ halv pott lite drygt. Känns som FI kommer ställa rätt så brett där mot din C-bet. Har han missat helt så kommer vi nog inte få in stackarna endå.

 

Hand 2 Spelar du helt rätt tycker jag. Man kanske kan checka flopp ibland men känns bättre att ta ett bet. Turn är absolut bara att pusha tycker jag. Tror inte han viker någon hand som han synat flop med. Dessutom finns de endel halv jobbiga kort på river.

 

WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snälla nån.....

200 till 5000 på en vecka? behöver man råd för att bli bättre då? Du tycks ju mosa det mesta.......

 

vann 500 blinds första veckan jag någonsin lirade online(hade lirat live med polare några ggr), och då träffade jag allt och hade knappt någon badbeat så ca 5000 blinds för en total nybörjare är ett helt astronomiskt resultat.

 

du kan nog avslöja ditt nick, vill gärna se en sån pengamaskin i action...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snälla nån.....

200 till 5000 på en vecka? behöver man råd för att bli bättre då? Du tycks ju mosa det mesta.......

 

vann 500 blinds första veckan jag någonsin lirade online(hade lirat live med polare några ggr), och då träffade jag allt och hade knappt någon badbeat så ca 5000 blinds för en total nybörjare är ett helt astronomiskt resultat.

 

Det var väl ändå en tunering han vann allt på? Det är inte samma sak som att grinda upp rullen genom att tex lirat 10k händer. Svårare att grinda upp...

Får man fråga vilken tunering det var? sajt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...